800px-Good_Food_Display_-_NCI_Visuals_Online

چه موادغذایی برای سنین پیری مناسب هستند بهترین و موثرترین خوردنی هایی که باعث تقویت قوای بدنی افراد سالخورده موثر و مناسب می باشند را در ادامه مطلب به شما معرفی کرده ایم پنجاه سالگی و بعد از آن نیاز به درپیش گرفتن رژیم غذایی مناسب و موثر می باشد.

 مسلم است که بعد از سن 30 سالگی سوخت و ساز بدن ما شروع به کاهش می کند و این یعنی ناچاریم در این سنین روی مواد غذایی انتخابی مان بیشتر تمرکز مثبت کنیم؛ و آنهم برای جلوگیری از افزایش فشار خون، پایین نگه داشتن کلسترول، و محافظت در برابر بیماری هایی مانند دیابت نوع 2.

، بهترین گزینه های غذایی برای کمک به افزایش سوخت و ساز بدن بعد از سن 50 سالگی برای پیشگیری از چاقی و اضافه وزن شامل این موارد است:

لوبیا: تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک وعده روزانه از لوبیا یا عدس یعنی حدود 3.4 فنجان، می تواند منجر به کاهش کلسترول بد یا ال دی ال به میزان 5 درصد شود. علاوه بر این مصرف منظم لوبیا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث کاهش هموگلوبینA1cبه میزان 0.5 درصد خواهد شد که این بهبودی قابل توجه در وضعیت بیماران است.

جو: خطر ابتلا به بیماری های قلبی به طور چشمگیری در مردان بالای 45 سال و زنان بالای 55 سال افزایش می یابد بنابراین ترکیب غذاهای کاهنده کلسترول از قبیل جو و اضافه کردن آنها به رژیم غذایی یک انتخاب هوشمندانه است. جوی دو سر سرشار از فیبر محلولی به نام گلوکان بتا است و مصرف حداقل 3 گرم از این فیبر در روز یعنی چیزی معادل 1.5 فنجان، به صورت پخته شده، منجر به کاهش کلسترول ال دی ال به میزان 5 تا 10 درصد می شود. علاوه بر این، مصرف جوی دو سر از بروز مرگ زودرس به دلایل مختلف جلوگیری می کند.

سیب: یک سیب بزرگ حاوی 5 گرم فیبر است که به سلامت قلب کمک می کند. مطالعات نشان داده علاقه مندان به این میوه کمنتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

آجیل: خوردن یک اونس آجیل در روز به عنوان بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ های ناشی از بیماری های قلبی را تا 28 درصد کاهش می دهد.

سیب زمینی: سیب زمینی سرشار از پتاسیم است؛ بنابراین، حتما در وعده های اصلی خود، آن را زیاد مصرف کنید. مواد مغذی مانند پتاسیم در پوست سیب زمینی نیز به وفور یافت می شوند. در نتیجه، هنگام پخت و پز، سرخ کردن و یا حتی پوره کردن سیب زمینی، آن را پوست نگیرید. این امر در مورد انواع سیب زمینی ها صحت دارد.

توت ها: خانواده توت یکی از تقویت کننده های مغز و حاوی مواد شیمیایی گیاهی یا فیتوکمیکال ها برای جلوگیری از کاهش التهاب در بدن است. انواع توت ها حاوی فیبر بالا و ویتامین های ضروری برای بدن افراد مسن است.

ماست: مصرف پروتئین کافی در روز علاوه بر این که به حفظ عضلات کمک می کند، منجر به کاهش سرعت از دست رفتن توده عضلانی می شود ضمن این که توده های چربی را نیز در بدن کم می کند. مصرف ماست یونانی در وعده صبحانه علاوه بر این که کلسیم که یک ماده غذایی مورد نیاز برای مردان و زنان بالای 50 سال است را تامین می کند، باکتری های خوب را در روده افزایش می دهد و آنهم برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و حفظ عملکرد بهینه سیستم ایمنی بدن.

آوای سلامت

ارسال شده در 8 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع سلامت سالمندان

پیشنهاد سردبیر

  • فرق کتابخوانی در دختران و پسران
  • آیا آمالگام دارای جیوه خطرناکی است؟
  • ارتباط بین اضطراب و سوگ چیست؟
  • پیشگیری از سرماخوردگی با این مواد خوراکی
  • پیامدهای آپنه خواب روی دروس اطفال
  • درمان های موثر و طبیعی برای تریسموس
  • استقامت در توان
  • نحوه ابراز عشق به شریک زندگی
  • کاربردهای درمانی و طبی ماءالشعیر
  • مراقبت های تغذیه ای برای میگرن
  • ویتامین دی و منابع خوراکی آن
  • راهی برای دست یافتن به اعتماد به نفس
  • نکات بهداشتی در گرفتن سونا
  • سم زدايي با متادون به نفع بيماران و جامعه نيست
  • رایج ترین خطاها در زندگی زوجین
  • محبوبترین ها

  • نشستن پای سفره عقد و این ملاحظات مهم
  • شناخت کافی از همسر آینده در جلسه خواستگاری
  • تعهدپذیری و حمایت عاطفی درمانگر
  • دوران بلوغ و مشکلات والدین
  • سازشگر نباشید
  • شیوه های کم کردن اضطراب در زمان سخنرانی
  • راه چاره و فرار از عقاید وسواسی
  • توقعات همسران و بروز نارضایتی از زندگی زناشویی
  • پیرو عقلمان باشیم یا تابع احساساتمان ؟
  • همه پیامدهای اجتماعی حسادت
  • شادی واقعی در زندگی
  • موانع ذهنی برای اجرای ایده ها
  • تخریب روح و روان با این کارها
  • نقش کمال گرایی و اهمال کاری در ایجاد اضطراب چیست؟
  • چطوری یک ازدواج را زنده و پابرجا نگه داریم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است