با این ورزش ها، بیشتر از همیشه کالری بسوزانید
ورزش بهترین راه برای کاهش وزن و سوزاندن کالری میباشد. همه ی ما به این آگاهیم که برای لاغری باید ورزش هایی را انتخاب کنیم که قدرت چربی سوزی و کالری سوزی بالایی دارند ولی شما برای رسیدن به این مهم باید ورزش خود را میکس کنید و به خود این فرصت را بدهید که دیگر ورزش ها را نیز امتحان کنید. تنوع بخشیدن به ورزش نه تنها باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید بلکه انگیزه تان را افزایش می دهد تا به ورزش کردن ادامه دهید. در این مطلب ما چند رشته ورزشی با قدرت چربی سوزی بالا را به شما معرفی میکنیم.

اگر با دنیای فیتنس آشنا باشید مسلما می دانید برای شکل گرفتن بدن و کاهش وزن چه چیزهایی لازم است: کالری دریافتی در برابر کالری مصرفی. هرچند تحقیقات جدید نشان داده که کاهش وزن سریع کاری دشوار است – تحقیقات سال 2016 نشان داد برای داشتن کاهش وزنی سریع باید به شدت ورزش داشت و برنامه غذایی بسیار محدود در کالری را اجرا کرد – اما همچنان کالری ها با اهمیت هستند مخصوصا اگر آن ها را در باشگاه بسوزانید.

وقتی مقدار کالری که ورزش مورد علاقه تان و دیگر ورزش ها می سوزانند را می دانید، می توانید کارآمدترین نوع برنامه ورزشی را طراحی کنید تا سرعت دست یابی به اهدافتان افزایش پیدا کند. در میان ورزش های هوازی، دویدن و اسکیت در صدر جدول کالری سوزترین ورزش ها قرار دارند. اما در میان این ورزش ها تعداد دیگری هم هستند که می توانند در یک ساعت، 500 کالری بسوزانند.

ورزش خود را میکس کنید و به خود این فرصت را بدهید که دیگر ورزش ها را نیز امتحان کنید. تنوع بخشیدن به ورزش نه تنها باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید بلکه انگیزه تان را افزایش می دهد تا به ورزش کردن ادامه دهید.

بزرگترین کالری سوزها:

اطلاعات این جدول بر اساس شخصی با وزن 72 کیلوگرم است.

دویدن با سرعت 13 کیلومتر بر ساعت: 861 کالری در یک ساعت
اسکیت: 548 کالری در یک ساعت
تکواندو: 752 کالری در یک ساعت
طناب زدن: 861 کالری در یک ساعت
تردمیل پله ای: 657 کالری در یک ساعت
دویدن آهسته با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت: 606 کالری در یک ساعت
پیاده روی با کوله پشتی ( مسافرتی ): 511 کالری در یک ساعت
راکت بال: 511 کالری در یک ساعت
اسکی ( شامل پیاده روی با چوب اسکی ): 496 کالری در یک ساعت
ایروبیک با شدت بالا: 533 کالری در یک ساعت

مشخص است که این مقدار کالری ها تخمینی است و مقدار کالری مصرفی برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. ممکن است مسافتی که می پیمایید بنا به دلایل مختلف، متفاوت باشد از جمله شدت ورزشی که می کنید، وزنتان و سطح تناسب اندام کنونی تان. گاهی نیز به دلیل شکل بدن و ترکیب بدنی تان ممکن است میزان کالری سوزی کاهش پیدا کند. تحقیقات نشان داده خانم های سیاه پوست برای سوزاندن مقدار مشخصی از وزن باید مقدار کالری کمتری به نسبت خانم های سفید پوست مصرف کنند.

منبع: الو دکتر

ارسال شده در 9 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • اطلاعات نگران کننده درمورد چاقی ایرانی ها
  • با این تشک به راحتی می خوابید
  • مقابله با سرطان با پیشگیری از بالارفتن وزن
  • کباب اورفای خانگی
  • چکار کنیم که فرزندمان شاگرد اول کلاس شود
  • هشدار برای کلیه گربه
  • عوارض و پیامدهای خوردن مکمل
  • افزایش قد در سن هفده سالگی
  • انواع شیرهای مختلف و ویژگی های هرکدام
  • انواع خوابیدن ها و مضرات هر کدام
  • تفاوت های سرگیجه و گیجی سر را بشناسیم
  • زایمان طبیعی قد بلندها
  • طریقه صاف کردن موهای کوتاه فر
  • وابستگی دارویی به تولیدات خارجی کاهش یافت
  • اضافه وزن این نوزاد ده ماهه
  • محبوبترین ها

  • ویتامین پوست سیب 5 برابر خود سیب است!
  • نوزادی با توموری هم وزن خودش به دنیا آمد
  • استقرار 500 پزشک در روستاهای کرمان
  • آخرین وضعیت پرداخت کارانه پرستاران
  • اعتیاد به نیکوتین فقط با یک سیگار
  • اگر به موبایل و تبلت اعتیاد دارید
  • استمرار هوای ناسالم در تهران
  • دختری که پزشکان بیمارستان را شگفت زده کرد!
  • از این طریق بلافاصله متوجه سرطان روده شوید!
  • آشنایی با تازه ترین حواس
  • چهل پک سیگار برابر با یک پک قلیان!
  • موثر ترین روش کنترل و درمان گرفتگی عضلات
  • مضرات تلفن همراه برای دیگر عضو حیاتی بدن
  • با این موجود لاغری را تجربه کنید
  • حس بویایی قوی مساوی با سلامتی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است