مشاوره زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
5 عادت مخربی که باید از زندگی حذف شوند
همه ی مردم دنیا عادت هایی دارند، خوب و بد این عادت ها زمانی مشخص میشوند که تأثیرشان در زندگی، منعکس شود. در سنین بزرگسالی عادتی گریبان انسان را میگیرد که یا خیلی خوب است یا خیلی بد؛ عاداتی مثل دیر از خواب بیدار شدن یا عادتی مثل سیگار کشیدن مطمعنا تأثیر بدی روی ما خواهند گذاشت. در ادامه میخواهیم 5 عادت که به شدت اثر مخرب برای سلامتی و کیفیت زندگی دارند را به شما معرفی کنیم؛ اگر این عادات را در خود میبینید، بی برو برگرد آن ها را ترک و فراموش کنید.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد خواب خیلی کم پتانسیل ابتلا به زوال شناختی مرتبط با سن را دارد و فرد را مستعد ابتلا به آلزایمر در سال های بعد زندگی می کند. کمبود خواب یعنی خواب کمتر از شش تا 8 ساعت در شبانه روز با افزایش نشانه های پیری پوست نیز همراه است.

اینکه زمانی که سن تان بالاتر می ‌رود چه احساسی دارید یا چه طور به نظر می ‌رسید، ممکن است بستگی به این داشته باشد که وقتی جوان‌ تر هستید چگونه زندگی می‌ کنید.

شما در سن بالاتر تا حد زیادی به تصمیمات شما در جوانی بستگی دارد. این به این معنی است که همین الان باید از عاداتی که ممکن است سلامت جسمانی شما را در آینده به خطر بیاندازد دست بکشید. در اینجا 5 عادت نادرستی که شاید تصور کنید چندان هم غلط نیست، بیشتر معرفی شده است؛ عاداتی که به سرعت باید حذف یا اصلاح شوند:

محرومیت از خواب: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد خواب خیلی کم پتانسیل ابتلا به زوال شناختی مرتبط با سن را دارد و فرد را مستعد ابتلا به آلزایمر در سال های بعد زندگی می کند. کمبود خواب یعنی خواب کمتر از شش تا 8 ساعت در شبانه روز با افزایش نشانه های پیری پوست نیز همراه است، ضمن این که خطر ابتلابه افسردگی، دیابت و چاقی را نیز افزایش می دهد. هر فرد بزرگسالی برای دور ماندن از این بیماری های مزمن نیاز به دریافت حداقل 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز دارد.

خواب بیش از حد: در سال 2011 یک مطالعه روی عملکرد شناختی افراد 45 تا 69 ساله نشان داد کسانی که از 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بیشتر می خوابند، نمرات پایین تری در آزمون های عملکرد شناختی دارند. افزایش زمان خواب به بیش از 9 تا 10 ساعت در شبانه روز نیز فرد را مستعد زوال شناختی می کند.

پرهیز از کرم های ضد آفتاب: تابش زیاد نور خورشید بر پوست بدن باعث ایجاد سرطان پوست می شود، ولی یک زخم پیش سرطانی به نام کراتوزیس خیلی جلوتر از بروز سرطان پوست، دیده می شود. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب بسیاری از این زخم ها را قبل از سرطانی شدن از بین می برد. استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل تابستان، تا 60 درصد از تاثیر نور خورشید کاهش می دهد. ضمن این که منجر به کاهش خطر ابتلا به لکه های قهوه ای و خاکسرتی بر روی پوست ناش از اشعه فرابنفش می شود.

رژیم ناگهانی: تحقیقات نشان داده ‌اند که این طور رژیم‌ ها می ‌توانند با کاهش سطح انرژی شما باعث شوند شما احساس کنید که مسن‌ تر هستید، تمرکزتان را برهم بزنند و شما را افسرده و زودرنج کنند. این رژیم ‌ها می ‌توانند چین و چروک و شل‌شدگی پوستی هم به وجود بیاورند، چون پوستی که دارد پیر می ‌شود و قابلیت ارتجاعی کمی دارد، زمان آن را ندارد که خودش را با کاهش وزن منطبق کند. اینکه در سن بالا حواستان به وزنتان باشد خوب است اما مراقب باشید که در هفته بیش از نیم تا یک کیلو کم نکنید.

استرس: هیچ چیزی به اندازه کاهش توانایی ذهنی نمی ‌تواند به شما احساس پیری بدهد. مطالعات مشخص کرده‌ که دوری و رهایی از استرس می‌ تواند در جلوگیری از اختلالات و آسیب‌ های مغزی و جوان نگه‌ داشتن ذهن شما مفید باشد. سعی کنید چیز‌هایی که باعث استرستان می‌شود را کشف و از آن‌ ها دوری کنید یا تاثیر آنها را با تکنیک‌ های مدیتیشن، ریلکسیشن و ورزش کاهش دهید.

منبع: عصر ایران
5 1000
ارسال شده در 8 شهریور 1395 توسط با موضوع عمومی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • غذاهای نفاخ مضر برای سلامتی
  • این ترکیب بیش از ده بیماری را درمان میکند
  • روزهای مناسب برای برقرای رابطه جنسی برای زنان
  • به چه دلیل بعضی وقتها به ناچار باید دندانمان را مجددا عصب‌کشی کنیم
  • با این میز صبحانه هرگز سکته نخواهید کرد
  • بررسی وضعیت خواب و بیداری افراد در روز و شب
  • خطرات مصرف داورهاي گياهي لاغري
  • در تعطیلات آخر هفته بهترین و بد‌ترین فعالیت‌ها را بشناسید
  • محبوبترین ها

  • خطر فعالیت های ورزشی در سالمندان
  • این برنامه ورزشی، شما را به سرعت لاغر میکند
  • در ورزش والیبال به بدن چه آسیبی وارد می شود؟
  • 5 روش برای افزایش کارایی ورزش
  • کار با وزنه و مشکلات خانمها
  • 6 نکته طلایی برای کاهش وزن همراه با حفظ تناسب اندام
  • خردسالان و ورزش های دسته جمعی
  • چه ورزشهایی مناسب تناسب اندام در روزهای عید است
  • رپورتاژ

  • دکتر داورنیا متخصص جراحی عمومی و جراح دستگاه گوارش
  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • پیکرتراشی و لاغری موضعی
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x