zbavte-se-zlozvyku

برخی سبک های زندگی می توانند به ضرر سلامتی شما تمام شوند و باعث بروز بیماری در بدنتان شوند بهتر است این عادات مخرب برای سلامتی را کنار بگذارید و در سبک زندگی تان تغییرات کوچکی دهید و بدنتان را در معرض بیماری های ناشی از عادات مخرب قرار ندهید.

اینکه زمانی که سن تان بالاتر می ‌رود چه احساسی دارید یا چه طور به نظر می ‌رسید، ممکن است بستگی به این داشته باشد که وقتی جوان‌ تر هستید چگونه زندگی می‌ کنید.

 شما در سن بالاتر تا حد زیادی به تصمیمات شما در جوانی بستگی دارد. این به این معنی است که همین الان باید از عاداتی که ممکن است سلامت جسمانی شما را در آینده به خطر بیاندازد دست بکشید. در اینجا 5 عادت نادرستی که شاید تصور کنید چندان هم غلط نیست، بیشتر معرفی شده است؛ عاداتی که به سرعت باید حذف یا اصلاح شوند:

محرومیت از خواب: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد خواب خیلی کم پتانسیل ابتلا به زوال شناختی مرتبط با سن را دارد و فرد را مستعد ابتلا به آلزایمر در سال های بعد زندگی می کند. کمبود خواب یعنی خواب کمتر از شش تا 8 ساعت در شبانه روز با افزایش نشانه های پیری پوست نیز همراه است، ضمن این که خطر ابتلابه افسردگی، دیابت و چاقی را نیز افزایش می دهد. هر فرد بزرگسالی برای دور ماندن از این بیماری های مزمن نیاز به دریافت حداقل 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز دارد.

خواب بیش از حد: در سال 2011 یک مطالعه روی عملکرد شناختی افراد 45 تا 69 ساله نشان داد کسانی که از 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بیشتر می خوابند، نمرات پایین تری در آزمون های عملکرد شناختی دارند. افزایش زمان خواب به بیش از 9 تا 10 ساعت در شبانه روز نیز فرد را مستعد زوال شناختی می کند.

پرهیز از کرم های ضد آفتاب: تابش زیاد نور خورشید بر پوست بدن باعث ایجاد سرطان پوست می شود، ولی یک زخم پیش سرطانی به نام کراتوزیس خیلی جلوتر از بروز سرطان پوست، دیده می شود. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب بسیاری از این زخم ها را قبل از سرطانی شدن از بین می برد. استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل تابستان، تا 60 درصد از تاثیر نور خورشید کاهش می دهد. ضمن این که منجر به کاهش خطر ابتلا به لکه های قهوه ای و خاکسرتی بر روی پوست ناش از اشعه فرابنفش می شود.

رژیم ناگهانی: تحقیقات نشان داده ‌اند که این طور رژیم‌ ها می ‌توانند با کاهش سطح انرژی شما باعث شوند شما احساس کنید که مسن‌ تر هستید، تمرکزتان را برهم بزنند و شما را افسرده و زودرنج کنند. این رژیم ‌ها می ‌توانند چین و چروک و شل‌شدگی پوستی هم به وجود بیاورند، چون پوستی که دارد پیر می ‌شود و قابلیت ارتجاعی کمی دارد، زمان آن را ندارد که خودش را با کاهش وزن منطبق کند. اینکه در سن بالا حواستان به وزنتان باشد خوب است اما مراقب باشید که در هفته بیش از نیم تا یک کیلو کم نکنید.

استرس: هیچ چیزی به اندازه کاهش توانایی ذهنی نمی ‌تواند به شما احساس پیری بدهد. مطالعات مشخص کرده‌ که دوری و رهایی از استرس می‌ تواند در جلوگیری از اختلالات و آسیب‌ های مغزی و جوان نگه‌ داشتن ذهن شما مفید باشد. سعی کنید چیز‌هایی که باعث استرستان می‌شود را کشف و از آن‌ ها دوری کنید یا تاثیر آنها را با تکنیک‌ های مدیتیشن، ریلکسیشن و ورزش کاهش دهید.

آوای سلامت

 

ارسال شده در 10 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • همه چیز درباره ی دفع بیش از اندازه پروتئین
  • کنترل استرس به واسطه یادگیری مهارت
  • چطوری برای بهبود سلامتی خود در دو هفته بکوشیم
  • درمان انزال زودرس با این وسیله
  • کارنامه آزمون دستیاری امروز منتشر میشود
  • اگر به فکر حفظ عضله هایتان هستید بخوانید
  • رشد کودک برای کمک به توصیف رفتار بهنجار و نابهنجار
  • خطرناک ترین بیماری های ویروسی بین اطفال
  • پایان دادن به زندگی با نشستن طولانی
  • به رشد مغز فرزندتان با این مواد غذایی کمک کنید
  • از PH بدنتان و تنظیم آن چه می دانید
  • شیر برنج برای اطفال
  • تحت تاثیرقراردادن زندگی زناشویی با دنیای مجازی
  • خطرات جانبی آنوریسم مغزی را بشناسید
  • شوکه شدن همه از کاهش وزن این زن
  • محبوبترین ها

  • از کودکی تا پیری امگا3 مصرف کنید
  • دلایل مهم برای سرازیر شدن اشک
  • چرا بیدار شدن با زنگ موبایل زیان آور است؟
  • رهایی از شر خر و پف با این درمان های خانگی
  • افزایش 4 تا 6 سال سن ازدواج
  • اندر فواید نمک ، لجن و ریگ درمانی
  • مضرات ماهی خوردن!
  • دیگر مام های ضدعرق به بدنتان نزنید
  • دختر کوهنورد در منطقه امامزاده داود ناپدید شد
  • راهکارهای صحیح لاغر شدن !
  • برای انسان جمجمه ای از پلاستیک درست شد
  • میان وعده های برای رشد کودک
  • ارائه حسگر جدیدی به نام چشم جغد
  • آندومتریوز در شهرهای آلوده بیشتر در کمین زنان است
  • تشکر کودکان بهبود‌یافته محک از طبیبان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است