ady519_0

برخی فعالیت های ورزشی ساده هم می توانند موجب تناسب اندام و تندرستی شما شوند این ورزش ها ملایم بوده و باعث تقویت سلامتی تان می شوند پیاده روی و دوچرخه سواری و شنا جزو این ورزش ها به شمار می روند که گاها به عنوان تفریح انجام می شوند.

به گفته محققان، فعالیت های فیزیکی ملایم نظیر پیاده روی و دوچرخه سواری با بیش از ۵۰ درصد کاهش مرگ ناشی از مشکلات قلبی-عروقی مرتبط هستند.

 تحقیق جدید محققان دانشگاه اولو فنلاند نشان می دهد حتی میزان ملایم ورزش در هفته به شکل قابل توجهی موجب کاهش احتمال مرگ افراد ۶۵ سال به بالا بواسطه بیماری قلبی می شود.

ریتا آنتیکاینن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «فواید ورزش در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها وجود دارد و تاثیر آن بستگی به میزان ورزش دارد.»

این تیم تحقیق، فواید ورزش بر روی سلامت را در بلندمدت مورد بررسی قرار دادند. بدین منظور، نتایج سلامت حدود ۲۵۰۰ فنلاندی ۶۵ سال و بالاتر را به مدت حدود ۱۲ سال تحت نظر داشتند.

هیچ یک از شرکت کنندگان، در ابتدای مطالعه دارای بیماری مزمن جدی ای نبودند. در حدود ۱۶۰۰ نفر حداقل ورزش ملایم را انجام می دادند.

تیم تحقیق، براساس پرسشنامه وضعیت ورزش هر یک از شرکت کنندگان را بر اساس کم، متوسط یا زیاد بررسی کردند. ورزشکاران با میزان تحرک کم عمدتا زمان شان صرف تماشای تلویزیون یا مطالعه می شد و فعالیت بسیار کمی داشتند.

ورزش ملایم شامل فعالیت های نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری یا باغبانی حداقل به مدت ۴ ساعت در هفته بود. ورزش زیاد به معنای شرکت در فعالیت های شدیدتر نظیر پیاده روی تند, اسکی,شنا, بازی های توپی, یا حتی باغبانی سنگین حداقل به میزان ۳ ساعت در هفته بود.

محققان بعد از تطبیق با سایر فاکتورهای پرخطر قلبی، نظیر فشارخون بالا، سیگار کشیدن و میزان کلسترول، دریافتند حتی میزان ملایم فعالیت به شدت موجب تقویت سلامت یک فرد سالمند می شود.

در مقایسه با افراد دارای فعالیت کم فیزیکی، افراد با میزان ملایم تحرک به طور میانگین ۳۱ درصد کمتر در معرض بروز حادثه قلبی-عروقی (حمله قلبی) بودند و ۵۴ درصد کمتر در معرض احتمال مرگ در طول دوره مطالعه قرار داشتند.

مهر

ارسال شده در 10 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • راههای گوشزد کردن به شریک زندگی
  • بیماری قانقاریا چیست و چه علائمی دارد
  • دلایل بی میلی برخی از زنان به رابطه جنسی را بشناسیم
  • برای رویش دندان کودک چه ویتامین هایی مهم است
  • اهمیت زدودن یخ از خوردنی ها
  • شیرینی بیسوکرم
  • برای درمان عفونت کلیه چه نسخه های خانگی مفید است؟
  • درمان های مختلف برای اختلالات دوقطبی
  • چگونه پدری ایده آل باشیم
  • 13 روش معجزه آسا برای از بین بردن ناراحتی
  • ارتباط بین مشکلات روحی و درد کمر
  • تغییر سبک مطالعه برای تفهیم بهتر دورس
  • نسخه تغذیه ای درباره اهداکنندگان خون
  • نبود و کاهش اعتماد به نفس
  • اصلی ترین اختلالات در رشد نوزاد به این دلایل است
  • محبوبترین ها

  • صحبت با فرزند اول برای تولد فرزند دوم
  • اختلال در نقاشی کشیدن کودک با این نوع بازیها
  • خواب بهتر نوزاد با کمک برخی روش ها
  • درباره قد اطفال چه اعتقاداتی رایج است!
  • هشدارهای آلرژیک برای فرزندانمان
  • ایده های جالب برای ثبت تصویر از نوزاد
  • خطر اسباب بازی برای بینایی
  • آغاز تغذیه غیر از شیر مادر با این نکات مهم
  • یاد دادن صبوری به اطفال
  • تشویق بچه به ترک فست فود
  • چکاپ های لازم برای قلب نوزاد
  • به دنیا آمدن نوزاد با وزنی خارق العاده
  • سن مناسب سینه خیز رفتن نوزاد
  • نقش پدر در سرکش شدن فرزند
  • کودکان و نگاه زیاد به صفحه گوشی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است