ady519_0

برخی فعالیت های ورزشی ساده هم می توانند موجب تناسب اندام و تندرستی شما شوند این ورزش ها ملایم بوده و باعث تقویت سلامتی تان می شوند پیاده روی و دوچرخه سواری و شنا جزو این ورزش ها به شمار می روند که گاها به عنوان تفریح انجام می شوند.

به گفته محققان، فعالیت های فیزیکی ملایم نظیر پیاده روی و دوچرخه سواری با بیش از ۵۰ درصد کاهش مرگ ناشی از مشکلات قلبی-عروقی مرتبط هستند.

 تحقیق جدید محققان دانشگاه اولو فنلاند نشان می دهد حتی میزان ملایم ورزش در هفته به شکل قابل توجهی موجب کاهش احتمال مرگ افراد ۶۵ سال به بالا بواسطه بیماری قلبی می شود.

ریتا آنتیکاینن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «فواید ورزش در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها وجود دارد و تاثیر آن بستگی به میزان ورزش دارد.»

این تیم تحقیق، فواید ورزش بر روی سلامت را در بلندمدت مورد بررسی قرار دادند. بدین منظور، نتایج سلامت حدود ۲۵۰۰ فنلاندی ۶۵ سال و بالاتر را به مدت حدود ۱۲ سال تحت نظر داشتند.

هیچ یک از شرکت کنندگان، در ابتدای مطالعه دارای بیماری مزمن جدی ای نبودند. در حدود ۱۶۰۰ نفر حداقل ورزش ملایم را انجام می دادند.

تیم تحقیق، براساس پرسشنامه وضعیت ورزش هر یک از شرکت کنندگان را بر اساس کم، متوسط یا زیاد بررسی کردند. ورزشکاران با میزان تحرک کم عمدتا زمان شان صرف تماشای تلویزیون یا مطالعه می شد و فعالیت بسیار کمی داشتند.

ورزش ملایم شامل فعالیت های نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری یا باغبانی حداقل به مدت ۴ ساعت در هفته بود. ورزش زیاد به معنای شرکت در فعالیت های شدیدتر نظیر پیاده روی تند, اسکی,شنا, بازی های توپی, یا حتی باغبانی سنگین حداقل به میزان ۳ ساعت در هفته بود.

محققان بعد از تطبیق با سایر فاکتورهای پرخطر قلبی، نظیر فشارخون بالا، سیگار کشیدن و میزان کلسترول، دریافتند حتی میزان ملایم فعالیت به شدت موجب تقویت سلامت یک فرد سالمند می شود.

در مقایسه با افراد دارای فعالیت کم فیزیکی، افراد با میزان ملایم تحرک به طور میانگین ۳۱ درصد کمتر در معرض بروز حادثه قلبی-عروقی (حمله قلبی) بودند و ۵۴ درصد کمتر در معرض احتمال مرگ در طول دوره مطالعه قرار داشتند.

مهر

ارسال شده در 10 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی روانشناسی اتاق خواب برای فرزندان
  • چگونه با درد پستان مقابله کنیم
  • در چه زمانی شانس ابتلا به سرطان پستان افزایش میابد
  • اختلال در رشد حافظه جنین با این مواد!
  • بروز بیمارهای قلبی با نیکوتین
  • یبوست و درد و کوفتگی در بدن
  • تازه مادرها و اشتباهاتشان
  • درباره آپنه خواب بیشتر بدانیم
  • “کورکومین” چه تاثیری برای ازبین سرطان دارد
  • چگونگی رفع مشکل ریفلاکس کودک
  • 10 کاری که انسان های مثبت آنرا انجام نمی دهند
  • خوردن از مواد غذایی بعد از ورزش مفید است
  • با این نوع ورزش ها آلزایمر را شکست دهید
  • شفافیت بیشتر وسایل آشپزخانه با این روش
  • پروژه های مجمع خیرین سلامت از مالیات معاف می شوند
  • محبوبترین ها

  • خودسرانه به سراغ رژیم نروید
  • تقلب 60 درصدی در آبلیمو در سال گذشته
  • تاثیرمستقیم نگرش اقتصادی افراد بر سلامت آنان
  • میزان شیوع بیماری صرع در ایران
  • باکتری های بیماری زا را فراموش نکنید
  • به جای آزمایش خون آزمایش عرق میگیرند
  • زیاده روی در خوردن این داروها و سردرد دائم
  • هنگام سرماخوردگی چای ننوشید
  • با نرم افزار جدید IBM آشنا شویم
  • نکات مهم برای پیشگیری از بیمارنشدن
  • آیا محصولات تراریخته، به ناباروری ختم میشوند؟
  • مضرات چای کله مورچه ای و باروتی
  • سلامت مغز خود را با مصرف شکلات تضمین کنید
  • عوامل تشدید کننده لک روی پوست خانم باردار
  • حضور وزیر بهداشت در تشییع جان باختگان حادثه ریلی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است