مشاوره زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید

مضرات روغن سرخ کردنی عوارض گوشت گاو علت بروز سرطان سرطان درمان سرطان پیشگیری از سرطان‌

بحران اقتصادی،زندگی ماشینی،مصزف بی رویه فست فود و هزار عامل دیگر باعث شده تا ما به رژیم غذایی خود توجه نداشته باشیم، شاید باور نکنید ولی یکی از محکم ترین دلایلی که باعث بروز سرطان میشود رعایت نکردن تغذیه سالم میباشد. اگر دقت کرده باشید در گذشته هم هوا آلوده نبود و خوارکی ها مواد نگه دارنده نداشتند، آمار سرطان پایین بود. ولی باید جایی جلوی سرطان گرفته شود؛ به همین منظور محققان در تحقیقی با عنوان «رژیم غذایی ضدسرطان» به نکات مهمی در کاهش ریسک سرطان از طریق رژیم غذایی اشاره می کنند.

۱. تمامی ماهی ها خاصیت یکسان ندارند

غذای دریایی یکی از غذاهای سالمی است که می توان به طور مرتب مصرف کرد. ماهی مملو از پروتئین های موسوم به چربی های خوب نظیر اُمگا-۳ و اُمگا-۶ است و نسبت به سایر انواع گوشت ها از کالری کمتری برخوردار است.

اما دیوید خیات، نویسنده مطالعه رژیم غذایی ضدسرطان، معتقد است که اکثر ماهی ها حامل مقادیری جیوه، سرب، و سایر آلاینده های سرطان زا هستند. تنها به دلیل وجود جیوه، انجمن بارداری آمریکا به زنان باردار توصیه می کند که مصرف برخی گونه های ماهی را که احتمالا آلوده هستند به حداقل برسانند. از اینرو محققان برای دور ماندن از جیوه، پرهیز از مصرف شمشیرماهی، سالمون و تن را توصیه می کنند و در عوض خوردن بیشتر ماهی باس (نوعی ماهی خاردار دریایی)، ساردین و میگو را پیشنهاد می کنند.

۲- گوشت گاو را نباید دشمن سلامت تلقی کرد

همانند باور مربوط به ماهی، این فرضیه همه گیر وجود دارد که گوشت قرمز ناسالم بوده و دارای خاصیت سرطان زایی است.

با وجودیکه برخی مطالعات قاطعانه مصرف گوشت قرمز را به افزایش ریسک انواع مشخصی سرطان نظیر سرطان های روده و پروستات ربط می دهند، اما هنوز شواهد و اسناد مربوطه ابهام آمیز است. نوع مصرف گوشت در کشورها متفاوت است: درحالیکه در فرانسه گوشت گوساله کم چرب بوده و مردم این کشور خیلی کم و با مضایقه گوشت گوساله مصرف می کنند، در آمریکا گوشت گوساله بسیار چرب بوده و حاوی کالری بیشتری است. همچنین مردم آمریکا در خوردن گوشت زیاده روی می کنند.

بعلاوه نوع پخت گوشت قرمز موجب تغییر ریسک سرطان در آن می شود. گریل کردن یا کباب کردن گوشت ریسک سرطان زایی آن را افزایش می دهد.

اما به گفته محققان، گوشت گوساله برای سلامت خطرناک نیست. اگر برش های کم چرب، با پخت مناسب و با اعتدال مصرف شود، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد. گوشت مرغ هم منبع خوب غذایی است که هیچ ریسک مشخصی از سرطان ندارد.

۳. باور غلط در مورد روغن ها

به گفته خیات، هیچ سند محکمی وجود ندارد که هر نوع روغن ماهی یا گیاهی می تواند موجب کاهش ریسک سرطان شود. در برخی موارد همچون خانواده روغن های اُمگا بدست آمده از ماهی تاثیر عمیق مثبتی بر بدن دارند. همچنین گاهی اوقات مردم با داغ کردن بیش از حد زیاد روغن و فرآوری بیش از اندازه آن، این ماده غذایی را تبدیل به عنصری سرطان زا می کنند.

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما بوده و نباید از آنها غافل شد. همچنین هنوز مصرف چربی های پلی اشباع دارای فواید سلامت متعددی است که از تعادل بهتر کلسترول تا تامین مواد مغذی نظیر ویتامین E را دربرمی گیرد.

۴. سبزی ها و میوه های رنگی

میوه ها و سبزیجات همچنان سالم ترین و کارآمدترین شیوه های کنترل ریسک سرطان تلقی می شوند اما تفاوت های متمایزی در نحوه عملکرد آنها وجود دارد. به گفته محققان بسیاری از مولکول های ضدسرطان در این مواد خوراکی از طریق رنگدانه های آن قابل تشخیص است.

میوه ها وسبزیجات قرمز نظیر گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن هستند؛ فنول ها و آنتوسیانین های بنفش یافت شده در انگور و بلوبری می توانند از ما در مقابل سرطان روده و کبد محافظت کنند؛ و آنتی اکسیدان دیگری موسوم به آلیسین که در سبزیجات سفیدرنگ نظیر پیاز و سیر یافت می شود.

همچنین نحوه آماده سازی و خوردن این مواد خوراکی هم می تواند بر فواید سلامت آن تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال، سیر باید قبل از مصرف پوست کنده شده و له شود تا به هنگام پخت آیسین آن به خوبی آزاد شود. همچنین گوجه فرنگی نپخته از میزان بیشتر لیکوپن برخوردار است.

مواد شیمیایی نظیر آفت کش ها هم که بر روی میوه ها و سبزیجات نشسته باقی می مانند، باید با شستن و دست کشیده شدن بر روی پوست شان به خوبی از بین بروند.

به گفته محققان، عمدتا ریسک سرطان به دست خود ما و به واسطه عفونت های ویروسی و عوامل ارثی به ما منتقل می شوند. رژیم غذایی تنها مسئول ۲۰ درصد از بروز این ریسک است. تنباکو همچنان بزرگ ترین عامل سرطان زاست.

در مجموع تحرک داشتن، پرهیز از چاقی، و انتخاب یک رژیم غذایی متنوع راهکار اصلی پیشگیری از سرطان و حفظ سلامت است.

منبع: سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 16 شهریور 1395 توسط با موضوع پزشکی
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • برنامه غذایی خانواده و تاثیرش روی کودک
  • رنگ موهای شیمیایی و آسیب به مادر و جنین
  • سیر و خواص شگفت انگیز آن
  • برنامه بدنسازی برای افراد لاغر
  • سرکه سیب را قبل از غذا بخورید،لاغر شوید
  • اهمیت مصرف کلسیم
  • فواید جراحی کم تهاجمی برای جلوگیری از سقط جنین
  • نجات پوست و مو از عوارض فصل پاییز
  • محبوبترین ها

  • روشی برای برجسته کردن چشم ها بدون آرایش
  • رنگ موی مناسب برای پوستهای سرد و گرم (تیره یا روشن)
  • از میوه به جای دارو برای پوستتان استفاده کنید
  • برطرف کردن ترک خوردگی پوست با این روش ها
  • بدون درد و خونريزي چند تکنیک زیبایی یاد بگیریم
  • راهکارهای موثر برای مراقبت از پوست در سفرهای هوایی
  • روشی برای کوچک کردن بینی بدون انجام عمل جراحی
  • مراقبت از زیبایی و سلامت پوست با ترک برخی عادات
  • رپورتاژ

  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • دندان تاجی از زیبایی
  • دندان های زیبا در کلینیک دندانپزشکی دکتر عارفی
  • پیشگیری از چین و چروک صورت با لیفت نخی
  • کلینیک تخصصى پوست مو و زيبايی دکتر بابایی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی