آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت

مبارزه با بی‌خوابی مبارزه با افسردگی کنترل استرس بهبود کارکرد حافظه افزایش میزان تمرکز و کارکرد مغز احساس گیجی

 

برای بهبود فعالیت فیزیکی بدن بهتر است از برخی راهکارهای تغذیه ای کمک بگیرید برخی مواد غذایی مناسب به شما در این زمینه کمک خواهند کرد گوشت گاوهای علف‌خوار،کلم،توت‌فرنگی،گردو و بادمجان به شما در این زمینه کمک خواهد کرد .می خواهیم از مزایای مصرف این مواد غذایی بگوییم.

آیا اخیرا احساس گیجی به شما دست داده است؟ بهتر است کمی کلم بخورید. منگنز موجود در این غذای فوق‌العاده باعث افزایش میزان تمرکز و کارکرد مغزی شما می‌شود.

به غذاهایی اشاره می‌کنیم که باعث افزایش تمرکز، پول و زمان واکنش شما و نیز کنترل استرس و مبارزه با افسردگی و تشویش می‌شوند.
۱۰. گوشت گاوهای علف‌خوار
سوای این‌که این گوشت کالری کمی داشته و فاقد هورمون‌های سطحی است، گوشت گاو علف‌خوار آهن فراوانی دارد؛ ماده‌ای معدنی که نقش مهمی در تحرک و هوشمندی شما ایفا می‌کند. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که میزان آهن بدن‌ آنها در سطح سالمی است در کارهای ذهنی عملکرد بهتری داشته و آن را سریع‌تر از افرادی انجام می‌دهند که دچار کمبود آهن هستند.
۱۱.کلم
آیا اخیرا احساس گیجی به شما دست داده است؟ بهتر است کمی کلم بخورید. منگنز موجود در این غذای فوق‌العاده باعث افزایش میزان تمرکز و کارکرد مغزی شما می‌شود. از طرفی کلم حاوی آمینواسید است که می‌تواند سطح هوشیاری و روحیه‌تان را بالا ببرد. علاوه بر این، یک پُرس سبزی برگ‌دار حاوی ۱۱۸۰ درصد دوز مصرفی ویتامین K شماست که می‌تواند کم شدن کارکرد ذهنی شما را کاهش دهد.
۱۲.توت‌فرنگی
تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف دو یا سه وعده توت‌فرنگی باعث بهبود کارکرد حافظه می‌شود و این به خاطر فیستین موجود در آن است – فیستین نوعی فلاونید است که می‌تواند عملکرد کانال‌های سیگنال‌دهی را افزایش دهد. آیا اخیرا احساس سردرگمی و گیجی داشته‌اید؟ سعی کنید در حالی‌که دارید توت‌فرنگی‌تان را می‌خورید لیستی از کارهایتان تهیه کنید. فرقی نمی‌کند که بخواهید دکوراسیون داخلی خانه‌تان را تغییر دهید و یا در ماراتن شرکت کنید، با این کار خیال‌تان در روز موعود راحت خواهد بود. در واقع دیگر چیزی را که نوشته‌اید فراموش نخواهید کرد.
۱۳.گردو
سوای این‌که گردو سوخت مورد نیاز مغز را تأمین می‌کند (و این به خاطر اسیدهای چرب حاوی امگا۳ آن است)، از طرفی می‌تواند میزان سروتونین مغز را هم افزایش دهد. این ماده شیمیایی روحیه و اشتهای ما را کنترل کرده و آن را به سلاحی قوی برای مبارزه با بی‌خوابی، افسردگی،‌ پرخوری و سایر رفتارهای اجباری تبدیل می‌کند.
۱۴.بادمجان
احتمالا عادت دارید که همیشه پوست بادمجان را بکنید؛ اما بهتر است این کار را نکنید. پوست بادمجان حاوی ماده‌ای مغذی به نام ناسونونی است که می‌تواند پیوند میان سلول‌های مغزی را افزایش دهد و شما را هشیار و آگاه نگه دارد. برای بهره‌مند شدن از مزایای انگیزه‌بخش این سبزی، سعی کنید آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و با روغن زیتون کباب کنید.
۱۵.دانه‌های کدو حلوایی
قبل از آنکه روز خود را آغاز کنید، بهتر است یک مشت تخم کدو بخورید. تنها میزان کمی از آن می‌تواند دوز مصرفی «روی» مورد نیاز بدن را تأمین کند. از طرفی روی می‌تواند سطح عملکرد حافظه و مهارت‌های فکری شما را افزایش دهد. هرچه میزان هوشمندی شما بیشتر باشد، آمادگی بیشتری برای رویارویی با چیزهایی که برایتان پیش می‌آید خواهید داشت.
۱۶.قهوه
دلیلی ندارد که نخواهید یک فنجان قهوه بخورید. در واقع قهوه باعث افزایش دوپامین در مغزتان می‌شود – ماده‌ای شیمیایی که شما را قادر می‌سازد بتوانید تصمیم‌گیری‌های درستی انجام دهید و در برابر تغییرات ناگهانی مقاومت کنید تا بتوانید به اهدافتان برسید.
۱۷.آووکادو
تحقیقات نشان می‌دهد آووکادو باعث انعطاف‌پذیری غشای سلولی مغزتان شده و باعث می‌شود خون سالمی در آنجا جریان داشته باشد و این به خاطر محتوای چربی اشباع‌نشده آن است.
۱۸.گوجه‌فرنگی
دلیل قانع‌کننده‌ای داریم که نشان می‌دهد باید گوجه‌های باغچه‌تان را بکنید و در سالاد و سس و برگرتان از آن استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپن در این میوه وجود دارد که از سلول‌های مغزی شما در برای آسیب ناشی از مولکول‌های رادیکال آزاد محافظت می‌کند. این مولکول‌ها می‌توانند سبب بروز التهاب در شما شوند. وقتی تورم مغزی رخ می‌دهد اغلب منجر به بروز اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی ، تشویش، افسردگی و یا کدری مغز می‌شود.
۱۹.آب
۷۳ درصد از بدن شما را آب تشکیل می‌دهد، بنابراین وقتی ذخیره آب بدن‌تان کم می‌شود، نمی‌توانید عملکرد درستی داشته باشید. حتی میزان کمی از کم‌آبی می‌تواند در فعالیت‌های شناختی شما اختلال ایجاد کند. اما وقتی آب به اندازه کافی ننوشید چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟ در واقع باید گفت که ما زودرنج، افسرده و ضعیف می‌‌شویم. به منظور به ثمر رساندن اهداف‌تان، باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید.
۲۰.شکلات تلخ
حتما می‌دانید که انواع مناسب شکلات تلخ (70% یا بالاتر) می‌تواند در برابر سرطان از شما محافظت کند و حتی به کاهش وزن‌تان کمک کند. اما فواید این خوراکی خوشمزه فراتر از این‌هاست. شکلات تلخ باعث افزایش تولید اندروفین و سروتونین در مغز می‌شود و به آزاد شدن دوپامین می‌انجامد. به علاوه فلاوانول‌های موجود در آن باعث افزایش جریان خون به مغز می‌شوند و در تمرکز به شما کمک می‌کنند

5 1000
ارسال شده در 14 شهریور 1395 توسط با موضوع تغذیه

دیدگاه خود را ارسال کنید ( ۱ دیدگاه )

تایید کنید که ربات نیستید !!!

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x