موضوعات

مواد غذایی مناسب برای فعالیت بدنی

Paleo-diet

 

برای بهبود فعالیت فیزیکی بدن بهتر است از برخی راهکارهای تغذیه ای کمک بگیرید برخی مواد غذایی مناسب به شما در این زمینه کمک خواهند کرد گوشت گاوهای علف‌خوار،کلم،توت‌فرنگی،گردو و بادمجان به شما در این زمینه کمک خواهد کرد .می خواهیم از مزایای مصرف این مواد غذایی بگوییم.

آیا اخیرا احساس گیجی به شما دست داده است؟ بهتر است کمی کلم بخورید. منگنز موجود در این غذای فوق‌العاده باعث افزایش میزان تمرکز و کارکرد مغزی شما می‌شود.

به غذاهایی اشاره می‌کنیم که باعث افزایش تمرکز، پول و زمان واکنش شما و نیز کنترل استرس و مبارزه با افسردگی و تشویش می‌شوند.
۱۰. گوشت گاوهای علف‌خوار
سوای این‌که این گوشت کالری کمی داشته و فاقد هورمون‌های سطحی است، گوشت گاو علف‌خوار آهن فراوانی دارد؛ ماده‌ای معدنی که نقش مهمی در تحرک و هوشمندی شما ایفا می‌کند. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که میزان آهن بدن‌ آنها در سطح سالمی است در کارهای ذهنی عملکرد بهتری داشته و آن را سریع‌تر از افرادی انجام می‌دهند که دچار کمبود آهن هستند.
۱۱.کلم
آیا اخیرا احساس گیجی به شما دست داده است؟ بهتر است کمی کلم بخورید. منگنز موجود در این غذای فوق‌العاده باعث افزایش میزان تمرکز و کارکرد مغزی شما می‌شود. از طرفی کلم حاوی آمینواسید است که می‌تواند سطح هوشیاری و روحیه‌تان را بالا ببرد. علاوه بر این، یک پُرس سبزی برگ‌دار حاوی ۱۱۸۰ درصد دوز مصرفی ویتامین K شماست که می‌تواند کم شدن کارکرد ذهنی شما را کاهش دهد.
۱۲.توت‌فرنگی
تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف دو یا سه وعده توت‌فرنگی باعث بهبود کارکرد حافظه می‌شود و این به خاطر فیستین موجود در آن است – فیستین نوعی فلاونید است که می‌تواند عملکرد کانال‌های سیگنال‌دهی را افزایش دهد. آیا اخیرا احساس سردرگمی و گیجی داشته‌اید؟ سعی کنید در حالی‌که دارید توت‌فرنگی‌تان را می‌خورید لیستی از کارهایتان تهیه کنید. فرقی نمی‌کند که بخواهید دکوراسیون داخلی خانه‌تان را تغییر دهید و یا در ماراتن شرکت کنید، با این کار خیال‌تان در روز موعود راحت خواهد بود. در واقع دیگر چیزی را که نوشته‌اید فراموش نخواهید کرد.
۱۳.گردو
سوای این‌که گردو سوخت مورد نیاز مغز را تأمین می‌کند (و این به خاطر اسیدهای چرب حاوی امگا۳ آن است)، از طرفی می‌تواند میزان سروتونین مغز را هم افزایش دهد. این ماده شیمیایی روحیه و اشتهای ما را کنترل کرده و آن را به سلاحی قوی برای مبارزه با بی‌خوابی، افسردگی،‌ پرخوری و سایر رفتارهای اجباری تبدیل می‌کند.
۱۴.بادمجان
احتمالا عادت دارید که همیشه پوست بادمجان را بکنید؛ اما بهتر است این کار را نکنید. پوست بادمجان حاوی ماده‌ای مغذی به نام ناسونونی است که می‌تواند پیوند میان سلول‌های مغزی را افزایش دهد و شما را هشیار و آگاه نگه دارد. برای بهره‌مند شدن از مزایای انگیزه‌بخش این سبزی، سعی کنید آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و با روغن زیتون کباب کنید.
۱۵.دانه‌های کدو حلوایی
قبل از آنکه روز خود را آغاز کنید، بهتر است یک مشت تخم کدو بخورید. تنها میزان کمی از آن می‌تواند دوز مصرفی «روی» مورد نیاز بدن را تأمین کند. از طرفی روی می‌تواند سطح عملکرد حافظه و مهارت‌های فکری شما را افزایش دهد. هرچه میزان هوشمندی شما بیشتر باشد، آمادگی بیشتری برای رویارویی با چیزهایی که برایتان پیش می‌آید خواهید داشت.
۱۶.قهوه
دلیلی ندارد که نخواهید یک فنجان قهوه بخورید. در واقع قهوه باعث افزایش دوپامین در مغزتان می‌شود – ماده‌ای شیمیایی که شما را قادر می‌سازد بتوانید تصمیم‌گیری‌های درستی انجام دهید و در برابر تغییرات ناگهانی مقاومت کنید تا بتوانید به اهدافتان برسید.
۱۷.آووکادو
تحقیقات نشان می‌دهد آووکادو باعث انعطاف‌پذیری غشای سلولی مغزتان شده و باعث می‌شود خون سالمی در آنجا جریان داشته باشد و این به خاطر محتوای چربی اشباع‌نشده آن است.
۱۸.گوجه‌فرنگی
دلیل قانع‌کننده‌ای داریم که نشان می‌دهد باید گوجه‌های باغچه‌تان را بکنید و در سالاد و سس و برگرتان از آن استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپن در این میوه وجود دارد که از سلول‌های مغزی شما در برای آسیب ناشی از مولکول‌های رادیکال آزاد محافظت می‌کند. این مولکول‌ها می‌توانند سبب بروز التهاب در شما شوند. وقتی تورم مغزی رخ می‌دهد اغلب منجر به بروز اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی ، تشویش، افسردگی و یا کدری مغز می‌شود.
۱۹.آب
۷۳ درصد از بدن شما را آب تشکیل می‌دهد، بنابراین وقتی ذخیره آب بدن‌تان کم می‌شود، نمی‌توانید عملکرد درستی داشته باشید. حتی میزان کمی از کم‌آبی می‌تواند در فعالیت‌های شناختی شما اختلال ایجاد کند. اما وقتی آب به اندازه کافی ننوشید چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟ در واقع باید گفت که ما زودرنج، افسرده و ضعیف می‌‌شویم. به منظور به ثمر رساندن اهداف‌تان، باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید.
۲۰.شکلات تلخ
حتما می‌دانید که انواع مناسب شکلات تلخ (70% یا بالاتر) می‌تواند در برابر سرطان از شما محافظت کند و حتی به کاهش وزن‌تان کمک کند. اما فواید این خوراکی خوشمزه فراتر از این‌هاست. شکلات تلخ باعث افزایش تولید اندروفین و سروتونین در مغز می‌شود و به آزاد شدن دوپامین می‌انجامد. به علاوه فلاوانول‌های موجود در آن باعث افزایش جریان خون به مغز می‌شوند و در تمرکز به شما کمک می‌کنند

writer.n1

14 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • نوشیدن قهوه قبل از ورزش،چرا؟
  • با این ویتامین ها از مبتلا شدن به کبد چرب پیشگیری کنید
  • بیمارانی که پیوند کلیه انجام داده اند،باید چه تغذیه ای داشته باشند؟
  • مصرف ماست را در پائیز فراموش نکنید
  • خواص فوقالعاده خوراک عدسی را فراموش نکنید
  • خوردنی های که به ظاهر مفید هستند
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش دوم)
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش اول)
  • مزایا و معایب استفاده از گیاه آرتیشو
  • برنامه ریزی تغذیه ای برای کلاس اولی ها
  • غذاهای مفید برای مدرسه کودک
  • خواص و ویژگی های هل سبز
  • آغاز امپراطوری انار
  • سفره غذایی ایرانیان روز به روز در حال کوچک تر شدن
  • پربازدیدترین مطالب

  • زمان مصرف میوه برای مردان
  • اگر از مکمل های غذایی استفاده می کنید ، بخوانید
  • مصرف موز به عنوان یک غذای رژیمی
  • دلیل چرب شدن کبد نوشیدن آب یخ است
  • از فواید و مضرات حبوبات چه می دانید؟
  • 4 غذایی که باید در دهه 40 بخورید
  • استراحت با شکم پر
  • با سیب به جنگ کلسترول بالا بروید
  • رژیم نیمه گرسنگی کاهو و گوجه فرنگی
  • چرا باید ماست در رژیم غذایی باشد؟
  • مناسب‌ترین راه برای داشتن بدنی سالم
  • تاثیر گیاه آلژینات در لاغر شدن
  • زیاد آدامس جویدن چه مضراتی دارد؟
  • پیشگیری از بیمار شدن چشم ها با سبزیجات برگ دار
  • دریافت انواع املاح و مواد معدنی
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • خطرات استفاده از لیوان های آلوده
  • تست بینایی با کمک هدست هوشمند
  • آرتروز کمر با این علائم به سراغتان می آید
  • طناب بزنید،بخاطر این 3 دلیل جالب
  • نوشیدن قهوه قبل از ورزش،چرا؟
  • طول عمرتان را افزایش دهید،با این 8 ورزش
  • دیابتی ها به همین سادگی قندشان را کنترل کنند
  • بدن درد بعد از خواب،چرا؟
  • دستور پخت مینی کیش مرغ و پنیر
  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • چگونه بفهمم کلیه هایم بیمار هستند؟
  • اشکالی ندارد، اگر نمیتوانید ثابت بشینید!
  • سال تحصیل آغاز شده،حالا چه کاری لازمه انجام بدیم؟
  • موفق بودن کدام فرزندان در مدرسه قطعی است؟
  • چه فرقی بین خوابیدن مردان و زنان است؟
  • پیشنهاد سردبیر

  • عوامل خطرساز برای شنوایی و زبان نوزاد
  • منتقد درونی عامل مهم در بیماری افسردگی 3
  • روشهای خبررسانی به نزدیکان در مورد حامله شدن
  • نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری های موسمی
  • آپنه خواب را کنترل کنید تا بیماری چشمی به سراغتان نیاید
  • اندازه گیری فشار داخل چشمی با تونومتری
  • استرس پرستاران
  • نکاتی مهم که قبل از اقدام به رژیم گرفتن باید بدانید
  • افزایش دفعات خونریزی از دماغ
  • دستیابی به نشاط صبحگاهی با این روش ها
  • مراقبت های بعد از واکسن های دوره ای
  • اگر اکثر مواقع بی حوصله اید به فکر درمان باشید
  • عمل جراحی گلوکوم و انتظارات بیمار
  • نشانه های بیماری مینیر
  • رفع واریس با این روشها
  • 
       
    
    x