getty_rm_photo_of_caregiver_stretching_after_exercise

 

سنین بالاری 50 سال در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند این افراد بهتر است از فعالیت های ورزشی کمک بگیرند و با کمک ورزش و تحرک مانع بروز مشکلات مختلف در ذهن و حافظه خود شوند ابتلا به دمانس حافظه این افراد را تهدید میکند و موجب بروز تغییرات خطرناکی در هوش آن ها می شود.

مطالعه جدید نشان می دهد افراد معتاد به تماشای تلویزیون در معرض ریسک بالای ابتلا به دمانس (زوال عقل) در پیری قرار دارند.

به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، سالمندانی که کم ورزش می کنند یا اصلا فعالیت بدنی ندارند در مقایسه با افرادی که به طورمنظم فعالیت های بدنی متوسط تا سنگین دارند ۵۰ درصد در معرض ریسک بالای زوال عقل قرار دارند.

به گفته محققان، فعالیت فیزیکی ملایم می تواند شامل پیاده روی تند، دوچرخه سواری آهسته تر از ۱۰ مایل در ساعت یا باغبانی باشد.

دکتر زالدی تن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «الزاماً فعالیت فیزیکی شدید موجب کاهش ریسک زوال عقل نمی شود. حتی میزان ملایم ورزش هم می تواند مناسب و کافی باشد.»

یافته ها نشان داد شرکت کنندگان ۷۵ سال یا بالاتر به بیشترین فایده ورزش در مقابل اغاز زوال عقل دست یافتند.

به گته تن، «پیام ما در اینجا این است که شما هیچ وقت برای ورزش کردن پیر نیستید. این بیماران بسیار از ورزش کردن بهره مند شدند چراکه آنها در سنی بودند که در معرض بیشترین ریسک ابتلا به زوال عقل قرار داشتند.»

اسکن مغز شرکت کنندگان نشان داد افرادی که ورزش می کنند بهتر قادر به تحمل تاثیرات ناشی از افزایش سن بر مغز هستند.

با افزایش سن، مغز شروع به چروک شدن می کند. اما تیم تحقیق دریافت افرادی که به طورمنظم ورزش می کردند در مقایسه با افراد بی تحرک، دارای حجم مغز بزرگتری بودند.

مهر

ارسال شده در 14 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • رشد عزت نفس در کودکان
  • تصاویری از انواع قیف آنالیتیکال
  • خوراکی مجلسی با گوشت گوساله
  • از بین رفتن دندان با سیگار
  • درمان ام اس امکان پذیر است یا خیر؟
  • جراحی انحراف و پولیپ بینی با وجود کم خونی
  • لازانیای خوش رنگ و لعاب برای خردسالان
  • تاثیرات گیاه سرخدار بر روی نانو ضرات طلا
  • مراقبت پرستاران از بیماران نابینا یا شدیدا کم بینا در بیمارستان
  • طب سنتی و گلو درد
  • بهترین روش های مطالعه
  • ارتقای منزلت اجتماعی
  • راه حل های مناسب برای به دست آوردن روانی سالم
  • نگرانی از مبتلا شدن به زوال عقل
  • مشکل بی خوابی خود را با این غذا ها درمان کنید
  • محبوبترین ها

  • دانستنی های مهم در رابطه با ادویه ها
  • ادویه هایی که سرعت وزن کم کردن شما را افزایش می دهند
  • این غذا ها را با این دارو ها نخورید
  • اهمیت مصرف ماهی برای مبتلایان به کم‌کاری تیروئید
  • 13 ماده غذایی مهم که بطور طبیعی کبد را پاک میکنند
  • آیا ترکیب کردن شیر و چای درست است؟
  • چاقتان می کند اگر سرپا غذا بخورید
  • درمان درد آرتروز با برنامه ی غذایی مناسب !
  • دانه های روغنی و رهایی از سرطان پروستات
  • با امگا سه ؛ سرطان می گیرید
  • علت بدتر شدن پوکی استخوان با مصرف نمک
  • نان های صنعتی چه خوبی ها و بدی هایی نسبت به دیگر نان ها دارند
  • با مهم ترین و اصلی ترین ویتامین ها آشنا شوید
  • کدام مواد غذایی نیازی به نگهداری در یخچال ندارند؟
  • سیر مفید برای کاهش کلسترول و قند خون
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است