job-stress

استرس شغلی چه تاثیراتی بر روح و روان ما میگذارد چگونه می توانیم بر این نوع استرس مقابله کنیم  استعمال دخانیات ،خواب ناکافی و نبود برنامه ریزی در زندگی باعث افزایش استرس شغلی خواهد شد سعی کنید بین فعالیت خود در زندگی و کار نوعی تعادل برقرار کنید تا همزمان هر دو را به نحو احسنت انجام دهید و دچار استرس نشوید.

 استرس ما در محل کار طغیان می‌کند، سطح بهره وری را کاهش داده و از لحاظ فیزیکی و روانی صدماتی به همراه دارد.
به نقل از helpguide خوشبختانه راه‌های زیادی برای کاهش استرسی که در محیط کار منحر به کاهش بهره وری می‌شود، وجود دارد:
پر جنب و جوش باشید: ورزش‌های ایروبیک یک روش ضداسترس است و منجر به افزایش انرژی، افزایش هوشیاری و تنش زدایی از فکر و جسم می‌شود. حتی می‌توانید برای آرامش خاطر بیشتر هر روز به مدت چند دقیقه به صدای آب گوش دهید.
مواظب وعده‌های غذایی‌تان باشید: حجم غذایی کم با افزایش وعده‌های غذایی در طول روز می‌تواند سطح قند خون بدنتان را در حد مطلوبی نگاه دارد. قند خون پایین باعث تحریک پذیری و اضطراب می‌شود و از طرف دیگر پرخوری بیش از حد شما را سست و بی‌حال می‌کند.
سیگار نکشید: استعمال دخانیات بخصوص زمانی که اضطراب و استرس دارید، اگرچه ممکن است احساس آرامش را به فرد تلقین کند اما نیکوتین موجود در سیگار یک ماده مخدر محرک است که خود مولد سطح بالایی از استرس محسوب می‌شود.
خوب بخوابید: بی خوابی شما را مستعد استرس بیشتر می‌کند. پس نباید فواید داشتن خوابی آرام و کافی را در حفظ تعادل روحی و روانی انکار کرد.
برنامه‌ریزی متعادلی داشته باشید: برنامه، مسئولیت‌ها و وظایف روزانه را تحلیل و بررسی کنید. کار مداوم و نداشتن تفریح صبر شما را در یک آن لبریز خواهد کرد. بین کار و زندگی خانوادگی، فعالیت‌های اجتماعی و فردی خود تعادل برقرار کنید.
استراحت کوتاه داشته باشید: لحظاتی را تدارک ببینید تا ذهن خود را نظم داده و به استراحت بپردازید. همچنین سعی کنید در صورت امکان در هنگام ناهار از پشت میز بیرون بیایید.

سلامانه

ارسال شده در 12 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • پیشگیری از دیابت با نداشتن اضافه وزن
  • تحمل نکردن لاکتوز و کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • رنگ مو با طب سنتی
  • مجردها و افراد تنها مضطربترند
  • سه نکته مهم در ارزیابی رفتار نابهنجار کودکان
  • میگرن و راهکارهای درمانی طبیعی
  • آسیب های احتمالی خمیردندان های سفید کننده
  • نکاتی برای کسانی که میخواهد رهبر خوبی باشند
  • عوارض افزایش سن برای بانوان
  • نشانه های خطرناک برای سلامتی در گلو
  • یائسگی پیش از موعد با این موارد
  • گرسنگی احساسی‌ چه تفاوتی با گرسنگی جسمی‌ دارد؟
  • تصاویری از تیغ بیستوری یا تیغ جراحی
  • میوه ی آلبالو و خواص آن
  • در مقابل غذا های وسوسه انگیز مقاومت کنید!
  • محبوبترین ها

  • مضرات زیاده روی در مصرف خرما
  • اثرات منفی غذاهای چرب را با دارچین از بین ببرید
  • بهترین ویتامین ها برای سلامتی عضلات
  • راهکار جدیدی برای درمان بیش فعالی پیدا شد
  • مقیاس گرسنگی: واقعا چقدر گرسنه هستید؟
  • طالبی را دست کم نگیرید
  • رموز طلایی رفع اشتهای دروغین
  • مکمل های غذایی چه تاثیری در سلامتی بدن دارند؟
  • هنگام خوردن فلافل این موارد را رعایت کنید
  • آیا می توان 4 ماهه هجده کیلو وزن کم کرد؟
  • تایم سالاد برای چاق ها
  • تاثیرات مفید میوه در برطرف شدن کم خونی
  • تخم شربتی یا شربت خاکشیر و خواص آن
  • 10 روزه با چربی های خود خداحافظی کنید
  • کبد سالم به کمک استفاده از این مواد غذایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است