11050894_how-to-overcome-overeating-in-3-steps_33b0845_m

چگونه در مقابل گرسنگی و پرخوری عصبی مقاومت کنیم راه حل های درمانی موثر در این زمینه را می شناسید و با برطرف کدن هریک آشنایی دارید ؟احساسات و ناراحتی های روحی و رفتاری می توانند باعث کشش شما به سمت خوردن انواع غذاها شوند به گونه ای که متوجه حجم و مقدار غذا نیستید و فکر می کنید با تغذیه به آرامش می رسید.

حتی اگر فرد گرسنه نباشد، استرس، خشم، غم و اندوه و … حالاتی هستند که می‌توانند منجر به روی آوردن بیش از حد به مواد غذایی شوند.
به نقل از webmd میل به خوردن بیش از حد غذا یا همان پرخوری عصبی یک راه مطمئن برای افزایش وزن است و این مشکل زمانی جدی‌تر می‌شود که شما مبتلا به دیابت، چاقی و یا فشار خون بالا نیز باشید.
توصیه‌هایی برای کنترل این عارضه وجود دارد:
فرق گرسنگی واقعی و احساسی را تشخیص دهید: گرسنگی احساسی می‌تواند ناگهان یا در اثر چند موضوع استرس زا ایجاد شود یعنی زمانی که نشانه‌های گرسنگی را ندارید و بدون فکر شروع به خوردن می‌کنید.
غذایی که می‌خورید و حسی که دارید را یادداشت کنید: احساس‌های ناخوشایند خود را مشخص کنید و یاد بگیرید قبل از روی آوردن به غذا به عنوان منبع آرامش، چطور با احساسات مختلف مقابله کنید.
گزینه‌های جایگزین پیدا کنید: اگر خوردن شما از روی یکنواختی یا تنهایی است، روش‌های دیگری برای گذراندن اوقات فراغت خود پیدا نمایید. تنهایی منجر به غمگینی و غم منجر به جدایی و کناره گیری از مردم خواهد شد.
با اطرافیانتان تماس داشته باشید: دسترسی به دوستان یا خانواده یادآور آن هستند که افرادی به فکر شما هستند و تنها نیستید.
ورزش کنید: فقط 10 دقیقه پیاده روی هنگامی که احساس می‌کنید می‌خواهید غذا بخورید، باعث کاهش میزان استرس شده و میل به خوردن را کاهش می‌دهد. ورزش می‌تواند به دلیل آزاد شدن اندورفین، خلق و خوی شما را تغییر دهد.

سلامانه

5 1000
ارسال شده در 12 شهریور 1395 توسط با موضوع تغذیه , روانشناسی | 441 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • با صرف وعده شام سبک در اوایل شب لاغر شوید
  • چگونه در جلسه کنکور بهترین عملکرد را داشته باشیم
  • کبد چرب و درمان آن
  • خطرات مواد غذایی آماده
  • برطرف کردن تداخل دارویی،چگونه؟
  • با 8 حرکت ورزشی در آب به تناسب اندام برسید
  • ترفندی 3 ثانیه ای برای شاد بودن در شرایط سخت
  • آسیب به سلامتی زنان شاغل
  • محبوبترین ها

  • 12 قانون مهم برای قانع کردن دیگران به پیروی از خود
  • عصر روان شناسی علمی
  • خطوط روی دست و این فواید و تاثیرات مفید
  • ازدواج راهی برای فرار از افسردگی
  • راه هایی برای به وجود آوردن انرژی مثبت
  • برطرف کردن خشم در ده شماره
  • افراد حواس پرت و این رفتارها
  • مهارت خواندن چیست و چگونه میتوان بهتر مطالعه کرد؟
  • رپورتاژ

  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما