عوارض بیماری پرخوری عصبی علائم پرخوری عصبی سلامت دستگاه گوارش درمان دارویی پرخوری عصبی درمان بیماری پرخوری عصبی پرخوری عصبی

چگونه در مقابل گرسنگی و پرخوری عصبی مقاومت کنیم راه حل های درمانی موثر در این زمینه را می شناسید و با برطرف کدن هریک آشنایی دارید ؟احساسات و ناراحتی های روحی و رفتاری می توانند باعث کشش شما به سمت خوردن انواع غذاها شوند به گونه ای که متوجه حجم و مقدار غذا نیستید و فکر می کنید با تغذیه به آرامش می رسید.

حتی اگر فرد گرسنه نباشد، استرس، خشم، غم و اندوه و … حالاتی هستند که می‌توانند منجر به روی آوردن بیش از حد به مواد غذایی شوند.
به نقل از webmd میل به خوردن بیش از حد غذا یا همان پرخوری عصبی یک راه مطمئن برای افزایش وزن است و این مشکل زمانی جدی‌تر می‌شود که شما مبتلا به دیابت، چاقی و یا فشار خون بالا نیز باشید.
توصیه‌هایی برای کنترل این عارضه وجود دارد:
فرق گرسنگی واقعی و احساسی را تشخیص دهید: گرسنگی احساسی می‌تواند ناگهان یا در اثر چند موضوع استرس زا ایجاد شود یعنی زمانی که نشانه‌های گرسنگی را ندارید و بدون فکر شروع به خوردن می‌کنید.
غذایی که می‌خورید و حسی که دارید را یادداشت کنید: احساس‌های ناخوشایند خود را مشخص کنید و یاد بگیرید قبل از روی آوردن به غذا به عنوان منبع آرامش، چطور با احساسات مختلف مقابله کنید.
گزینه‌های جایگزین پیدا کنید: اگر خوردن شما از روی یکنواختی یا تنهایی است، روش‌های دیگری برای گذراندن اوقات فراغت خود پیدا نمایید. تنهایی منجر به غمگینی و غم منجر به جدایی و کناره گیری از مردم خواهد شد.
با اطرافیانتان تماس داشته باشید: دسترسی به دوستان یا خانواده یادآور آن هستند که افرادی به فکر شما هستند و تنها نیستید.
ورزش کنید: فقط 10 دقیقه پیاده روی هنگامی که احساس می‌کنید می‌خواهید غذا بخورید، باعث کاهش میزان استرس شده و میل به خوردن را کاهش می‌دهد. ورزش می‌تواند به دلیل آزاد شدن اندورفین، خلق و خوی شما را تغییر دهد.

سلامانه

5 1000
ارسال شده در 12 شهریور 1395 توسط با موضوع تغذیه , روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • درمان بدفرمی پلک ها
  • فشارخون و پیشگیری از عوارض آن
  • آیا چیزی در ارتباط با ریمل ابرو می دانید؟
  • 4 توصیه طلایی مشاوران برای تربیت مناسب فرزندان
  • اهمیت بالا بردن کیفیت اسپرم
  • سمنو خوردن و این ویژگی های بی نظیر
  • از عوامل ایجاد کننده غبغب تا راههای درمانی برای آن
  • رشد کامل کودک با استفاده از این رژیم غذایی
  • محبوبترین ها

  • ردبول نوشیدن ممنوع
  • بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها
  • نکات مهم و اساسی درباره شیر کم چرب و پرچرب
  • برنج قهوه ای میل کنیم یا برنج سفید؟
  • ترفندهای رژیمی برای لاغری
  • مواد غذایی کلیدی برای داشتن رژیم غذایی سالم
  • آیا می توان از بیسکویت به عنوان میان وعده استفاده کرد؟
  • دانه های روغنی برای سلامت خود را بیشتر بشناسید.
  • رپورتاژ

  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • دندان تاجی از زیبایی
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • مرجع فروش انواع کیسه کلوستومی،کیسه یوروستومی و کیسه ایلئوستومی
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما