11050894_how-to-overcome-overeating-in-3-steps_33b0845_m

چگونه در مقابل گرسنگی و پرخوری عصبی مقاومت کنیم راه حل های درمانی موثر در این زمینه را می شناسید و با برطرف کدن هریک آشنایی دارید ؟احساسات و ناراحتی های روحی و رفتاری می توانند باعث کشش شما به سمت خوردن انواع غذاها شوند به گونه ای که متوجه حجم و مقدار غذا نیستید و فکر می کنید با تغذیه به آرامش می رسید.

حتی اگر فرد گرسنه نباشد، استرس، خشم، غم و اندوه و … حالاتی هستند که می‌توانند منجر به روی آوردن بیش از حد به مواد غذایی شوند.
به نقل از webmd میل به خوردن بیش از حد غذا یا همان پرخوری عصبی یک راه مطمئن برای افزایش وزن است و این مشکل زمانی جدی‌تر می‌شود که شما مبتلا به دیابت، چاقی و یا فشار خون بالا نیز باشید.
توصیه‌هایی برای کنترل این عارضه وجود دارد:
فرق گرسنگی واقعی و احساسی را تشخیص دهید: گرسنگی احساسی می‌تواند ناگهان یا در اثر چند موضوع استرس زا ایجاد شود یعنی زمانی که نشانه‌های گرسنگی را ندارید و بدون فکر شروع به خوردن می‌کنید.
غذایی که می‌خورید و حسی که دارید را یادداشت کنید: احساس‌های ناخوشایند خود را مشخص کنید و یاد بگیرید قبل از روی آوردن به غذا به عنوان منبع آرامش، چطور با احساسات مختلف مقابله کنید.
گزینه‌های جایگزین پیدا کنید: اگر خوردن شما از روی یکنواختی یا تنهایی است، روش‌های دیگری برای گذراندن اوقات فراغت خود پیدا نمایید. تنهایی منجر به غمگینی و غم منجر به جدایی و کناره گیری از مردم خواهد شد.
با اطرافیانتان تماس داشته باشید: دسترسی به دوستان یا خانواده یادآور آن هستند که افرادی به فکر شما هستند و تنها نیستید.
ورزش کنید: فقط 10 دقیقه پیاده روی هنگامی که احساس می‌کنید می‌خواهید غذا بخورید، باعث کاهش میزان استرس شده و میل به خوردن را کاهش می‌دهد. ورزش می‌تواند به دلیل آزاد شدن اندورفین، خلق و خوی شما را تغییر دهد.

سلامانه

ارسال شده در 12 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه , روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • انتشار نتایج 20 سال آزمایش داروی جدید مبارزه با سرطان کبد
  • چای لاغری فقط اشتها را کاهش می دهد لاغر نمی کند
  • اشکالاتی که در عادات ماهانه دختران نوجوان وجود دارد
  • کمک به شیرخوار در روییدن دندان
  • چگونگی کوچک کردن بینی های گوشتی
  • همه چیز درمورد افسردگی کودکان و دلایل آن
  • از کجا بدانیم دچار بیماری افسردگی هستیم
  • خوش تیپ بودن و این مشکلات روحی
  • وقوع ناگهانی هیپوگلیسمی
  • اهمیت ورزش کردن حین کار
  • عوامل ایجاد اگزما
  • موبایل چه آسیبی به بارداران می زد؟
  • به محض دیدن این مشکلات دهانی و دندانی به پزشک مراجعه کنید
  • چه چیزی باعث از دست دادن شنوایی میشود؟
  • پیش از آغاز رژیم غذایی این موارد 5 گانه را بدانید
  • محبوبترین ها

  • رسیدن به تناسب اندام با رژیم مایعات
  • حالات روحی نامناسب با برخی خوردنی ها
  • 4 خواص باورنکردنی خردل که از آن بی خبرید
  • منع مصرف لبنیات و راه حل های تغذیه ای
  • فلفل سبز چه خاصیت درمانی دارد؟
  • در طول روز ، چه ساعتی میوه بخوریم؟
  • راز هایی در مورد خواص میگو و طبخ آن
  • این مواد غذایی را وارد لیست تابستانی خود کنید!
  • سلبریتی‌ها این رژیم مخصوص را دارند
  • کمک طب سنتی برای کم شدن وزن
  • در کاهش وزن خشکبار تا چه حد تاثیر دارد؟
  • روش منجمد کردن نان، کیک و غذاهای پخته
  • تاثیرات مفید نوشیدن آب ولرم
  • آیا میدانید شکلات باعث درخشندگی چشمها میشود
  • فواید پرهیزهای غذایی را به یاد داشته باشید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است