apology

حتما شما هم مانند تمامی انسانها گاهی خواسته یا نا خواسته مرتکب اشتباهاتی شده اید که موجب رنجش همسر و یا عزیزانی که در کنار آنها زندگی می کنید شده اید. در این مواقع دانستن راه کارهای تاثیر گذار عذر خواهی به شما کمک می کند تا رنجیدگی کدورت را از بین ببرید و فضایی پر مهر را در محیط زندگی حاکم نمایید.

وقتى اشتباهى مى کنیم، دلى را مى شکنیم، حرفى مى زنیم که کدورت ایجاد مى کند چطور برخورد مى کنیم؟ چگونه عذرخواهى مى کنیم؟! اگر فکر مى کنید که تنها با گفتن “ببخشید” قائله ختم خواهد شد و طرفتان موظف است که اشتباه شما را ببخشد و فراموش کند و همه چیز تمام شود سخت در اشتباه هستید!
اگر خواهان سر و سامان دادن رابطه تان هستید، لازم است که یک عذرخواهى خوب را یاد بگیرید.
یک عذرخواهى خوب داراى ۶جزء مهم است که عبارتست از :
١- بیان تأسف
٢- توضیح اینکه چطور اینگونه شد
٣-قبول مسئولیت
۴-بیان پشیمانى
۵- پیشنهادى براى جبران
۶- درخواست بخشش
اگرزمان کمى دارید و یا بنا به دلایلی نمى توانید تمام اجزاء آنرا انجام دهید، تحقیقات نشانداده که مهم ترین بخش عذرخواهى “قبول مسئولیت” است. پذیرش اینکه اشتباه کرده اید بسیار مهم است.
هیچوقت به خاطر احساس فرد مورد نظر عذرخواهى نکنید، بلکه به خاطر رفتار خودتان معذرت بخواهید.
به جاى اینکه بگویید: ” از اینکه با حرفام ناراحتت کردم عذر مى خوام” بگویید:”متأسفم من جملات دردناکى بهت گفتم “.

دومین جزءمهم دیگر پیشنهاد جبران است.وقتى قادر نیستید آسیبى که به طرف مقابلتان زده اید برگردانید، پس لازم است کارى بکنید که آسیب وارده کم شود.
جزء مهم دیگر، ابراز تأسف ، توضیح اینکه چرا چنین شد و بیان پشیمانى است.

آخرین مرحله ى عذرخواهى “درخواست بخشش” است.
پر واضح است که مضمون عذرخواهى نیمى از راه است، جریانات وارده بیشتر از این حرفاست. با من من کردن، اجتناب از نگاه مستقیم، دست به سینه گوشه اى ایستادن ، هنوز در مرحله عصبانیت بودن تأثیر کلام شما را بسیار کم مى کند.

اگر واقعاً قصد عذرخواهى دارید رو در رو عذرخواهى کنید ، اس ام اسی و ایمیلى تأثیر کمى دارد. طرف شما دوست دارد ببیند و یا بشنود که در ابراز تأسف خود پشیمان هستید و مى تواند براى بقیه دوستی به شما اعتماد کند.

منبع : سایت سلامت نیوز

ارسال شده در 15 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • روز های ابری هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید
  • آموزش های لازم برای مطالعه مفید
  • توصیه های پزشکی برای بثورات پوشک
  • عنکبوت های خطرناک برای انسانها
  • داروهای بیماری آنژین
  • عصا و دانستنی های مهم در مورد آن
  • با این غذاها می توانید زود سیر شوید!!
  • درمان وزوز گوش
  • مادران باردار بخوانند! نشانه های ابتلا به دیابت بارداری
  • هدف از جراحی ماستوئید
  • گزیده ای از برخی نکات روانشناسی درباره کودک
  • چاق شوید با این خوراکیها
  • طرز تفکر افراد خلاق چگونه است
  • شیرینی خرمایی بدون شکر
  • فاکتور های رژیم غذایی ورزشکاران
  • محبوبترین ها

  • آموزش، قوانين و مقررات بازی هفت سنگ
  • بهداشت ورزشکاران در حال سفر
  • شیوه های زیاد شدن وزن و عضله
  • برای خانم‌ها چه مکملهای ورزشی خطر ندارد؟
  • چه زمانی برای ورزش روزانه مناسب است؟
  • ورزش کاهش وزن سی دقیقه ای بدون باشگاه
  • تسریع فرایند سم زدایی در بدن
  • ورزش در هوای آلوده
  • بدست آوردن تناسب بمعنای بر طرف کردن عیبها است
  • آیا نحوه تنفس برای هر ورزشی فرق میکند؟
  • برای رفع چاقی نوجوانان چه ورزشی خوب است؟
  • در تعطیلات آخر هفته بهترین و بد‌ترین فعالیت‌ها را بشناسید
  • نیاز بدن به آب پس از ورزش
  • برای بدنساز شدن چه مدت وقت لازم است؟
  • بهترین مواد خوراکی برای یک ورزشکار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است