cheap-healthy-foods

 

بی شک هر انسانی دوست دارد عمر طبیعی و طولانی داشته باشد و جوان بماند ، تغذیه یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در حفظ جوانی و زیبایی است. طبق تحقیقات اثبات شده ، برخی مواد غذایی به دلیل داشتن ریز مغذی های خاص، تاثیر بسزایی در پیشگیری از روند پیر شدن دارند.
به گزارش دکتر سلام به نقل از آوای سلامت، شاید یکی از ساده ترین تغییرات در سبک زندگی که بی ارتباط با افزایش طول عمر هم نیست، انتخاب مواد غذایی سالم برای پیشگیری از برخی بیماری های مزمن و کشنده باشد. در اینجا 10 ماده غذایی که ارتباط آنها با افزایش طول عمر به طور کامل ثابت شده، معرفی شده است:

آجیل: دو مطالعه که توسط محققان دانشگاه هاروارد صورت گرفته، نشان می دهد که مصرف منظم آجیل خطر ابتلا به مرگ در سنین جوانی را کاهش می دهد. البته مصرف آجیل باید در حد اعتدال باشد و آنهم به خاطر کالری بالای موجود در آن. در میان انواع آجیل، بادام به‌عنوان منبعی سرشار از ویتامینEو چربی‌های اشباع نشده تک زنجیره ‌ای خاصیت آنتی ‌اکسیدانی و ضد‌التهابی بالایی دارد. گردو نیزسرشار از امگا 3 است و اگر یک مشت گردو بخوریم معادل صد گرم ماهی آزاد اثربخشی دارد که می‌ تواند در کاهش فرآیند‌های التهابی به ویژه التهاب مفاصل مفید باشد و در کنار آن در تقویت حافظه بسیار موثر است.

غلات کامل: اگرچه نان سفید عاری از هر گونه مواد مغذی است اما آیا می دانستید که مصرف نان ها و ماکارونی سبوس دار با طول عمر بیشتر در ارتباطند؟ بر اساس یک مطالعه در ژورنالJAMA Internal Medicineمصرف هر 1 اونس اضافه از این محصولات خطر مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی را تا 5 درصد کاهش می دهد.

اسفناج و گل کلم: اسفناج به دلیل داشتن ویتامین‌های آ و ث و اثرات آنتی ‌اکسیدانی سبب طول عمر می‌شود و گل‌ کلم به دلیل کلسیم بالا می ‌تواند در ایمن‌سازی بدن برای پیشگیری از رشد سلولهای سرطانی نقش کلیدی ایفا کند. همچنین برای افرادی که زخم معده دارند بخار‌پز این نوع ماده غذایی بسیار مفید است.

جلبک دریایی: یک دلیل خوب برای مصرف جلبک دریایی وجود دارد و این که تحقیقات نشان داده اند این گیاه منجر به مهار التهاب در بدن، تقویت سیستم ایمنی و کاهش سرع رشد سلول های سرطانی می شود. افزایش طول عمر ژاپنی ها در میان مردم جهان به دلیل مصرف منظم جلبک دریایی است.

ماهی سالمون: این نوع ماهی حاوی ترکیباتی به نام کاروتنوئیدها است که می تواند در مقابل بیماری های عصبی محافظت ایجاد کند. امگا 3 موجود در ماهی سالمون منجر به کاهش چشمگیر سطح التهاب در بدن، جلوگیری از سرطان، بیماری های قلبی و آلزایمر می شود.

سویا: سویا به دلیل داشتن ایزوفلاوین در کاهش سرطان سینه در خانم‌ ها نقش پررنگی را ایفا می ‌کند و برای کاهش پیامدهای ناشی از یائسگی در زنان بسیار مهم است. توصیه می شود همه افراد لوبیای سویا را به عنوان یکی از تنقلات در برنامه غذایی خود قرار دهند.

سیب: سرشار از آنتی ‌اکسیدان بوده و به دلیل وجود آنتی ‌اکسیدانی به نام کوارستین در کنار فیبر معروفی به نام پکتین ذرات ژله ‌ای مانندی را در خون ایجاد می ‌کند که مواد زائد خون به آن چسبیده و دفاع می‌ شود. این روند بهترین راه مقابله با سرطان خون نیز محسوب می‌ شود.

تخم مرغ: مواد موجود در تخم ‌مرغ برای پیشگیری از آب مروارید موثر است و کولین موجود در آن به تقویت حافظه کمک می ‌کند. مصرف به اندازه آن در پیشگیری از اختلال حواس و آلزایمر می تواند موثر باشد. تخم‌ مرغ آب ‌پز بهترین نوع استفاده از آن است.

سیر: خاصیت ضد انعقادی دارد و سرشار از آنتی ‌اکسیدان است و حتی افرادی که به سرطان مبتلا هستند به دلیل خاصیتی که سیر روی سلول‌ های سرطانی می‌ گذارد و آنها را منهدم می‌کند با خوردن سیر خام طول عمرشان افزایش می‌ یابد.

لوبیا سبز: خوردن این ماده غذایی باعث می‌ شود که فرد دچار یبوست نشود و به همراه فیبر موجود در خود چربی زائد را از بدن دفاع کرده و کلسترول خون را پایین می ‌آورد چرا که کلسترول خود زمینه ‌ساز بسیاری از بیماری‌ هاست.

منبع : سایت سلامت نیوز

ارسال شده در 15 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت انتخاب مواد غذایی مناسب برای صبحانه
  • چگونه در برابر افسردگی مقاومت کنیم؟
  • تاثیرات یوگا بر عضلات
  • عوارض نوشیدن چای برای افراد کم خون
  • چه کسانی نباید عمل لیزیک کنند
  • روش تهیه نوتلا صبحانه ای پرطرفدار
  • تاثیر وراثت بر بیماری آرتروز
  • دردهای طولانی پس از عصب کشی
  • گزیده ای از جالب ترین آیا میدانید ها
  • با روغن کانولا چربی های شکم خود را در مدت 4 هفته آب کنید
  • آیا احتمال دارد به برنزه کردن عادت کنید؟
  • آیا میدانید لحظه مرگ چه احساسی دارید؟
  • بالش و ملافه تان را مرتب نکنید!
  • فواید مهم خوردن انگور با هسته اش
  • چگونه افراد افسرده احساس آرامش کنند
  • محبوبترین ها

  • شخصیت پسیکوتیک
  • هر چه گذشته را کنار بگذارید
  • فقدان حمایت های اجتماعی در بیماران افسرده
  • تاثیر هیجان در حافظه
  • کابوس دیدن و این تاثیرات منفی
  • اگربه موفقیت فکر میکنید؟بخوانید
  • افسردگی فصلی را چگونه می توان درمان کرد؟
  • بعد از مشاجره با همسر
  • از میان برداشتن اختلافات میان زوجین
  • چطوری در عکس لبخند بزنیم که زیبا دیده شویم
  • منبع تفکرات منفی
  • مو کندن در بزرگسالان
  • دورنگه داشتن این موارد از رختخواب الزامیست
  • کنکور و استرس شرکت کنندگان
  • دین چه تاثیراتی بر روحیات افراد دارد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است