دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت

 

stop-smoking
همانطور که اغلب افراد می دانند سیگار کشیدن آسیب ها و صدمات جبران ناپذیری بر روی سلامت انسان دارد. اما چرا با وجود دانستن مضرات سیگار کشیدن عده ایی همچنان نمی توانند بر وسوسه کشیدن آن غلبه کنند؟ آیا واقعا راه کارهای سازنده ای برای ترک سیگار وجود دارد؟

اکنون برای ترک سیگار روش هایی را به شما پیشنهاد می کنیم
1-علل علاقه تان به سیگار را فهرست کنید:
یک روان شناس مرکز درمانی جورج واشنگتن می گوید، کاغذی بردارید و با خط به دو قسمت تقسیم کنید؛ در یک طرف تمام مواردی را که موجب کشش شما به سمت سیگار می شود بنویسید و در طرف دیگر مواردی را که موجب تنفر شما از آن می شود از قبیل این که چگونه سیگار بر سلامت، شغل، خانواده و موارد دیگر، تاثیر منفی دارد بیان کنید.
گاهی درباره این فهرست فکر کنید و آن را تغییر دهید. اگر به اندازه کافی شجاع هستید، درباره بازخوردهای منفی سیگار کشیدنتان از نزدیکان و دوستان خود نیز بپرسید.
اگر جنبه های منفی بر جنبه های مثبت غالب بود، زمان آن فرا رسیده که سیگار را ترک کنید.
2-فهرست چرایی دشوار بودن ترک سیگار را تهیه کنید:
حتی اگر فهرست طولانی و دلسرد کننده است، ناامید نشوید و کاملش کنید.
بخش مهم این جاست که در کنار هرچه یادداشت می کنید، راه های غلبه بر آن چالش را نیز بنویسید؛ برای مثال، نیکوتین دارویی اعتیادآور است و راهکار این است که جایگزین دیگری برای نیکوتین بیابید.
یا سیگار استرسم را کم می کند و گزینه شما باید این باشد که به جای آن ۵ دقیقه قدم بزنید. هر چه چالش های بیشتری پیش بینی کنید و راه حل هایی برای آن بیابید، احتمال موفقیتتان بیشتر خواهد شد.
3-تاریخ ترک را تعیین کنید:
قراردادی مبنی بر تاریخ ترک سیگار تنظیم کنید که علاوه بر امضای خودتان، امضای یک شاهد مشوق نیز زیر آن باشد.
4-سیگار را نخی بخرید:
به محض آن که آماده ترک شدید، خریدن کارتن های بزرگ سیگار را متوقف کنید.
هر بار فقط یک بسته بخرید و فقط دو یا سه نخ سیگار همراه خود داشته باشید. نهایتا متوجه می شوید، حتی اگر بخواهید سیگار بکشید، چیزی در دسترس ندارید.
همین امر کمک می کند به تدریج سیگار را کم و در نهایت ترک کنید.
5-به جای سیگار کشیدن، این کارها را بکنید:
فهرستی از کارهایی که می توان در زمان میل شدید به سیگار انجام داد، تهیه کنید؛ مثل: قدم زدن، نوشیدن یک لیوان آب، بوسیدن فرزندان، بازی کردن، شستن خودرو، تمیز کردن داشبورد یا انباری، گفت و گو و به سر بردن بیشتر با همسر، جویدن آدامس، شستن صورت، مسواک زدن، چرت زدن، نوشیدن چای یا قهوه، کشیدن نفس های عمیق و… یک کپی از این فهرست تهیه کنید، همواره همراه خود داشته باشید تا اگر هوس سیگار کردید با نگاه به فهرست یکی از کارها را جایگزین کنید.
6-متعلقات سیگار را دور بیندازید:
این شامل وسایل مربوط به سیگار، مابقی سیگارها، کبریت، فندک، زیرسیگاری، حلقه سیگار و حتی فندک خودرو می شود.
7-حس سیگار کشیدن را برای خودتان تداعی کنید:
به جای مصرف سیگار، تخمه آفتابگردان، آب نبات بدون قند یا آدامس، هویج و کرفس میل کنید. همچنین می توانید عادت های سالم مانند خوردن آجیل را جایگزین کنید، البته بهتر است از آجیل های پوست دار استفاده کنید تا دست و دهانتان همزمان مشغول باشد، که همان حس فیزیکی و دهانی را که از سیگار دریافت می کردید برایتان تداعی کند.
8-منطقه سیگار ممنوع خلق کنید:
اجازه ندهید هیچ فردی در منزل، خودرو یا در کنارتان در رستوران از تنباکو استفاده کند. تابلوی سیگار ممنوع تهیه و در داخل خانه یا خودرو خود نصب کنید و نگذارید فردی بر خلاف قانون تان عمل کند.
9-این فهرست را جلوی دیدتان بگذارید:
هنگام وسوسه شدید، یک سیگار روشن کنید، نگاهی به فهرست صدمات ناشی از سیگار بیندازید که بهتر است روی دیوار و جلوی دیدتان نصب کنید: افزایش احتمال خطر ابتلا به سرطان ریه، مثانه، پانکراس، دهان، مری و انواع دیگر سرطان از جمله سرطان خون، افزایش احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و فشار خون، افزایش احتمال ابتلا به دیابت، افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، افسردگی و بیماری آلزایمر، تاثیر منفی بر قوه تعقل و حافظه، عامل شکنندگی استخوان، احتمال افزایش ناتوانی جنسی، مشکلات باروری و تاثیر مخرب بر حس چشایی و بویایی.
10-عادت های تان را تغییر دهید:
برای مبارزه با میل به سیگار، عادات خود را تغییر دهید؛ مثلا هنگام صبحانه روی صندلی دیگری بنشینید یا از مسیر دیگری به محل کار خود بروید. اگر پس از پایان کار، نوشیدنی و سیگار مصرف می کردید، به سراغ نوشیدنی هم نروید و به جای آن قدم بزنید. اگر صرف قهوه روزانه با سیگار همراه بود، به جای قهوه چای بنوشید.
11-احساسات خود را بروز دهید:
از احساس خود با دوستان، همکاران، رئیس، همسر یا فرزندانتان صحبت کنید. اگر چیزی مایه عصبانیت شما می شود، به جای آن که آن را با کشیدن سیگار تسکین دهید، آن را بیان کنید. اگر کسل هستید و حوصله تان سر رفته، اقرار کنید و به جای روشن کردن سیگار فعالیتی انرژی زا انجام دهید.
12-دوباره و دوباره ترک را آغاز کنید:
اگر عهد خود را شکستید، دوباره آغاز کنید. شکست را نپذیرید. برخی افراد پیش از موفقیت، بیش از هفت یا هشت بار سیگار را ترک کرده بودند؛ اما هربار شکست خورده بودند.

منبع : سایت سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 15 شهریور 1395 توسط با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت , مواد مخدر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی