موضوعات

اشتباهات و خطاهای تغذیه ای رایج

dining-edit

می خواهیم در این مطلب به برخی از مهمترین خطاهای شما در رژیم غذایی تان اشاره کنیم نوشیدن آب زیاد از حد ,  مصرف وعده‌ های کوچک و مکرر ,  خوردن وعده‌های زیاد در طول روز ,  رژیم‌های غذایی و خوردن میوه زیاد از جمله اشتباهات تغذیه ای شما به شمار می روند .

اگر احساس می‌کنید با تمام قدرت به برنامه غذایی‌تان پای‌بندید، اما وزن کم نمی‌کنید، باید بدانید که یک جای کار می‌لنگد.

 

دنیای سلامت یک دنیای گیج‌کننده و مرموز است. اطلاعات زیادی آن بیرون وجود دارد که می‌تواند شما را از مسیر اصلی‌تان منحرف سازد. بنابراین، باید به دنبال نکاتی باشید که به کمک آنها به اهداف مورد نظرتان دست یابید. رعایت اعتدال نقش به‌سزایی در رسیدن به یک اندام متناسب دارد. وقتی با محصولاتی مواجه می‌شوید که برچسب رژیمی دارند، ممکن است زیاده‌روی کنید. اگر احساس می‌کنید با تمام قدرت به برنامه غذایی‌تان پای‌بندید، اما وزن کم نمی‌کنید، باید بدانید که یک جای کار می‌لنگد.
بیش از حد آب می‌نوشید
هر کتاب، سایت یا مجله غذایی را که می‌خواهید باز کنید. همه آنها در یک چیز مشترک هستند و آن توصیه به نوشیدن آب فراوان است. اکثر افراد به این توصیه توجه می‌کنند، چون می‌دانند نوشیدن آب سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. اما ما به شما هشدار می‌دهیم که نوشیدن آب زیاد از حد ممکن است مضراتی داشته باشد.
مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بالینی نشان می‌دهد که نوشیدن آب زیاد می‌تواند با از بین بردن تمام الکترولیت‌های بدن بر عملکرد کلیه‌ها تاثیر منفی بگذارد. این امر می‌تواند با تورم و سرگیجه، تهوع و حتی مرگ همراه باشد!
تمام روز در حال ملچ مولوچ هستید
یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی اخیر رژیمی است که در آن به افراد توصیه می‌شود تا می‌توانند وعده‌عای کوچک و مکرر بخورند. این برنامه بر این عقیده استوار است که سطح قند خون در تمام طول روز ثابت باقی می‌ماند، اما بدن به کالری‌سوزی ادامه می‌دهد. به علاوه، در طول روز احساس گرسنگی نخواهید کرد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن وعده‌های زیاد در طول روز آنقدر هم که گفته می‌شود خوب نیست. مطالعات محققان نشان داده است کسانی که در طول روز وعده‌های غذایی کوچک‌تر و کمتری می‌خورند، بیش از کسانی که وعده‌های کوچک و مکرر می‌خورند، وزن کم می‌کنند. با این حال، اگر گرسنه هستید، از یک میان وعده خوشمزه و سالم دست نکشید.
بیش از حد خودتان را محدود می‌کنید
صنعت رژیم‌های غذایی به ما آموخته که کمتر خوردن باعث کاهش وزن می‌شود. به علاوه، گفته می‌شود که حذف چند گروه غذایی خاص مانند کربوهیدرات و فر‌آورده‌های لبنی از رژیم غذایی، ما را به بدن رویایی‌مان نزدیک‌تر می‌کند. صنعت رژیم‌های غذایی باید ابهامات موجود را برطرف کند! حذف کربوهیدرات و فر‌آورده‌های لبنی ممکن است در کوتاه‌مدت منجر به کاهش وزن شود، اما در بلندمدت اضافه وزن به همراه خواهد داشت.
بیش از حد ورزش می‌کنید
ورزش و رژیم غذایی سالم دو عامل موثر در مسیر کاهش وزن هستند. اما همانطور که حدس می‌زنید، ممکن است در ورزش هم زیاده‌روی کنید. ورزش به بدن فشار وارد می‌کند و وقتی بدن تحت فشار است، هورمون کورتیزول ترشح می‌کند. مطالعه اخیر محققان دانشگاه ییل نشان می‌دهد که ترشح کورتیزول زیاد می‌تواند به افزایش وزن، خصوصا در خانم‌ها منجر شود.
بیش از حد میوه می‌خورید
خوردن میوه زیاد به نظر مشکل خاصی ندارد، درست است؟ میوه حاوی انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست و فیبر زیادی دارد که برای کاهش وزن ضروری است. اما نقش میوه در کاهش وزن ممکن است به همین سادگی‌ها که فکرش را می‌کنیم نباشد.
با اینکه خوردن میوه خیلی بهتر از خوردن شیرینی‌جات است، اما قند موجود در میوه هم می‌تواند باعث افزایش وزن شود. البته خوردن یک موز با صبحانه و خوردن یک پرتقال به عنوان میان وعده مشکلی ندارد. مشکل زمانی رخ می‌دهد که میوه به جزء اصلی رژیم غذایی شما بدل شود. در این شرایط، باید تجدید نظر کنید. میوه حاوی قندی است که فروکتوز نامیده می‌شود. فروکتوز مثل قند معمولی عمل می‌کند. از این رو، اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید دچار اضافه وزن خواهید شد.
منبع:
eatthis
الودکتر

tavakoli

28 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • از 50 سال سن شان بیشتر شده؟پس این مواد غذایی را فراموش نکنید
  • بررسی عوامل مختلف تاثیرگذار بر میل جنسی
  • منوی غذایی مناسب برای ناهار مدرسه
  • روش تهیه اکسیر جوانی
  • دیابتی ها این صبحانه را مصرف کنند
  • آیا ماست در افسردگی تاثیر میگذارد؟
  • عملکرد مغز را با روغن ماهی حفظ کنید
  • راه حلی برای رفع آلرژی به بادام زمینی و تخم مرغ
  • بررسی ارزش تغذیه ای مختلف نخود فرنگی
  • خوردنی های سالم برای 40 ساله ها
  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • نوشیدن قهوه قبل از ورزش،چرا؟
  • قبل از خواب این موارد را فراموش نکنید
  • مناسب ترین راه برای از بین بردن کبودی
  • مصرف میان وعده های مفید برای افزایش وزن
  • پربازدیدترین مطالب

  • لذت بدست اوردن لاغری بدون رژیم
  • 101 کاربرد آلوئه ورا: آیا همه را می دانید؟
  • رژیم غذایی که موهای شما را کم می کند
  • روزه و توجه به مزاج
  • رژیم های اسیدی تاثیرات بدی بر سلامت کلیه ها می گذارند
  • تضمین سلامتی بدن با مصرف پروتئین ها
  • جایگزینهای شکر طبیعی را به اسموتی های سبز اضافه کنید
  • لوبیا خورها بخوانند
  • با امگا سه ؛ سرطان می گیرید
  • آیا خوردن پای مرغ منفعت دارد؟
  • درباره خاصیت معجزه آسای موز و سیب زمینی چه میدانید
  • اگر 10 کیلو اضافه وزن دارید بخوانید
  • نیازهای تغذیه ای در شیردهی
  • برای قلب شما این غذاها ضرر دارد
  • چگونه به شیوه کامل و صحیح رب گوجه فرنگی درست کنیم
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • بیرون راندن ویروس سرماخوردگی از منزل
  • لیف کشیدن و این نکات مهم
  • خوردنی های سالم برای 40 ساله ها
  • اهمیت مراقبت از موها
  • کم آبی بدن این بیماری ها را با خودش می آورد
  • هورمون های مختلف و تاثیرگذار بر چاقی
  • از 50 سال سن شان بیشتر شده؟پس این مواد غذایی را فراموش نکنید
  • نکات مهم برای تهیه نان محلی
  • فایده های درمانی انار همراه با پیه
  • دشواری های ترک سیگار
  • فایده های برخی خوردنی های چربی سوز
  • تاثیر سطح تحصیلات بر زندگی زناشویی
  • عدم کنترل بر تغذیه و ناتوانی در برابر کم شدن وزن
  • آشنایی با تازه ترین حواس
  • نکات تربیتی مهم برای خردسالان
  • پیشنهاد سردبیر

  • پودینگ آدم و حوا
  • با این تست شخصیتی نیمه‌گمشده تان را بیابید
  • جان باختن یک کودک پس از عمل لوزه
  • مربای هویج با شیوه ترکیه
  • سرطان زدایی از بدن با جعفری
  • ويتامين D مي‌تواند در سلولهاي مجاري هوايي ريه فعال شود
  • دسر قبرس
  • اگر نگران ظاهر خود هستید ، ویتامین E را از یاد نبرید
  • چگونه موهای قهوه ای پررنگ را کم رنگ کنیم
  • روشهای ترک مکیدن انگشت در خردسالان
  • چرا به گل گاو زبان لیمو عمانی اضافه میکنند
  • انتقال دیابت بارداری به همسر
  • ترکهای پوستی یا استریا با لیزر رفع کنیم یا خیر؟
  • مصرف نوع روغن و چربی در دوران شیردهی
  • بزرگی بیش از اندازه دماغ مردان
  • 
       
    
    x