www-usnews-com

اگر تمایل به خوابی عمیق و دلچسب دارید بهتر است دمای اتاق خواب خود را پایین بیاورید و سعی کنید در محیطی خنک استراحت کنید این کار تاثیرات زیادی بر خواب شما خواهد گذاشت جوانسازی پوست ،کاهش استرس  و تناسب اندام با خوابی راحت به دست خواهند آمد پس سعی کنید دمای محل خوابتان را پایین بیاورید .

اگر یک خواب شبانه خیلی خوب و راحت مانند یک نوزاد! می خواهید باید دمای اتاق خواب تان را پایین بیاورید!

البته خیلی پایین تر از آنچه که احتمالا فکر می کنید.

محققان می گویند که دمای اتاق خواب باید چیزی در حدود ۱۵ تا ۱۹ درجه سانتیگراد باشد!

علت این مساله این است که بدن انسان تقریبا از حدود یک ساعت و نیم قبل از زمان خواب شروع به پایین آوردن دمای خود می کند.

اما وجود ویروس ها و باکتری ها و میکروب ها، داروها و سموم که در زندگی های مدرن امروزی کم هم نیستند این روند را برای بدن انسان دچار مشکل می کند.

اینجاست که کم کردن دمای محیط به میدان می آید و به بدن در این امر کمک می کند.

این کار مانند یک قرص خواب عمل می کند البته بدون عوارض جانبی و خطرات این قرص ها!

یک خواب راحت شبانه تنها چیزی نیست که از کم کردن دمای اتاق نصیبتان خواهد شد.

۱ – جوانسازی

هنگامی که دمای بدن شما در هنگام خواب کم باشد و کولر بدن شما روشن شود! بدن هورمون ملاتونین بیشتری تولید می کند.

هورمون ملاتونین یکی از مهم ترین هورمون های جوانسازی بدن است که با رادیکال های آزاد بدن که منشا همه مشکلات از چین و چروک صورت گرفته تا سرطان و بیماری های قلبی، مبارزه می کند.

۲ – کاهش وزن و استرس

کورتیزول را همه به عنوان هورمون استرس می شناسیم.

این هورمون باعث افزایش وزن و افسردگی می شود.

با پایین آوردن دمای اتاق در هنگام خواب شبانه بدن مقادیر این هورمون را تنظیم می کند .

البته فراموش نکنید که چربی ها قرار نیست بدون رژیم و ورزش منظم خود به خود محو شوند!

اما دمای پایین شرایط را برای چربی سوزی و افزاش متابولیسم فراهم خواهد کرد.

۳ – افزایش سوخت و ساز بدن

نتایج مطالعات نشان می دهد که خوابیدن در اتاق خنک موجب کاهش بیماری های متابولیک مانند دیابت می شود.

متابولیسم مسئول سوزاندن کالری ها است و این یعنی این که شما با افزایش آن می توانید چندین کیلو وزن کم کنید.

اگر می توانید هنگام خواب زیاد لباس نپوشید و تا حد ممکن دمای بدن تان را پایین نگاه دارید.

شهرخبر

ارسال شده در 22 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • آب مهمترین نیاز ورزشکاران
  • علت بلفاریت و عفونت پلک هنگام آرایش کردن چیست؟
  • غذاهای سالم برای بعد جراحی
  • زمانیکه عاشق شخصی می شوید مبتلا به سرطان می شود -قسمت2
  • در طراحی یک برنامه ورزشی باید به چه مواردی توجه شود
  • راهنمای تصویری دندان درآوردن کودک
  • دیابت نوع 1 با سلیاک چه ارتباطی دارد؟
  • تصاویر جالب امروز از هنر بچه داری پدران
  • نشستن طولانی برای قلب و عروق مانند سم است
  • بیماری های مقاربتی (STD ها) – علائم در زنان و مردان
  • با نقش گوش داخلی آشنا شوید
  • هشدار! ۳۴ درصد ایرانیان اختلالات روانی دارند
  • مصرف زیاد اهن و ایجاد الزایمر در بدن
  • رفتن اطفال به مطب دندانپزشکی
  • بیماران دیابتی برای صبحانه فرنی بخورند
  • محبوبترین ها

  • برای کنترل و کاهش سطح قندخون خود بخوانید
  • ارتباط اندازه باکتریهای دستگاه گوارش با دیابت نوع 2 و چاقی
  • با اولتراسوند زخم های دیابت بهبود می یاب
  • دیابتی ها این کوکو را برای افطار درست کنند
  • هیپوگلیسمی و روش های پیشگیری از بروز آن
  • آیا عفونت های روده با دیابت ارتباط دارد؟
  • دیابتی ها چگونه باید تغذیه مناسبی داشته باشند؟
  • کنترل قند خون با این آبمیوه
  • داروی جدید برای معالجه موثر نوروپاتی دردناک
  • آیا برای مبتلایان به دیابت عسل ضرر دارد؟
  • باکتریها احتمال دارد علت بروز دیابت نوع 2 باشند
  • تاثیر آنزیم Ubc9 برای درمان دیابت نوع 2
  • ارتباط دیابت با سحرخیزی
  • میزان پروتئین صبحانه دیابتی ها بسیار مهم است
  • 5 کلید طلایی برای درمان دیابت
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است