کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال

کم کردن دمای محیط خواب فواید کم کردن دمای اتاق دمای اتاق خواب خواب شبانه راحت پایین آوردن دمای اتاق در هنگام خواب

اگر تمایل به خوابی عمیق و دلچسب دارید بهتر است دمای اتاق خواب خود را پایین بیاورید و سعی کنید در محیطی خنک استراحت کنید این کار تاثیرات زیادی بر خواب شما خواهد گذاشت جوانسازی پوست ،کاهش استرس  و تناسب اندام با خوابی راحت به دست خواهند آمد پس سعی کنید دمای محل خوابتان را پایین بیاورید .

اگر یک خواب شبانه خیلی خوب و راحت مانند یک نوزاد! می خواهید باید دمای اتاق خواب تان را پایین بیاورید!

البته خیلی پایین تر از آنچه که احتمالا فکر می کنید.

محققان می گویند که دمای اتاق خواب باید چیزی در حدود ۱۵ تا ۱۹ درجه سانتیگراد باشد!

علت این مساله این است که بدن انسان تقریبا از حدود یک ساعت و نیم قبل از زمان خواب شروع به پایین آوردن دمای خود می کند.

اما وجود ویروس ها و باکتری ها و میکروب ها، داروها و سموم که در زندگی های مدرن امروزی کم هم نیستند این روند را برای بدن انسان دچار مشکل می کند.

اینجاست که کم کردن دمای محیط به میدان می آید و به بدن در این امر کمک می کند.

این کار مانند یک قرص خواب عمل می کند البته بدون عوارض جانبی و خطرات این قرص ها!

یک خواب راحت شبانه تنها چیزی نیست که از کم کردن دمای اتاق نصیبتان خواهد شد.

۱ – جوانسازی

هنگامی که دمای بدن شما در هنگام خواب کم باشد و کولر بدن شما روشن شود! بدن هورمون ملاتونین بیشتری تولید می کند.

هورمون ملاتونین یکی از مهم ترین هورمون های جوانسازی بدن است که با رادیکال های آزاد بدن که منشا همه مشکلات از چین و چروک صورت گرفته تا سرطان و بیماری های قلبی، مبارزه می کند.

۲ – کاهش وزن و استرس

کورتیزول را همه به عنوان هورمون استرس می شناسیم.

این هورمون باعث افزایش وزن و افسردگی می شود.

با پایین آوردن دمای اتاق در هنگام خواب شبانه بدن مقادیر این هورمون را تنظیم می کند .

البته فراموش نکنید که چربی ها قرار نیست بدون رژیم و ورزش منظم خود به خود محو شوند!

اما دمای پایین شرایط را برای چربی سوزی و افزاش متابولیسم فراهم خواهد کرد.

۳ – افزایش سوخت و ساز بدن

نتایج مطالعات نشان می دهد که خوابیدن در اتاق خنک موجب کاهش بیماری های متابولیک مانند دیابت می شود.

متابولیسم مسئول سوزاندن کالری ها است و این یعنی این که شما با افزایش آن می توانید چندین کیلو وزن کم کنید.

اگر می توانید هنگام خواب زیاد لباس نپوشید و تا حد ممکن دمای بدن تان را پایین نگاه دارید.

شهرخبر

5 1000
ارسال شده در 22 شهریور 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • حمایت روانی از معلولین
  • آشنایی با انواع ويتامين ها – ویتامین دی (D) – ای (E) و کی(K)
  • خوش فرم کردن بالاتنه با این حرکات
  • رفع استرس و پریشانی در اطرافیان
  • آسیب به حنجره با این بیماری ها
  • گذشته همسر
  • مصرف نادرست مکملهای غذایی مانند داروها عارضه دارد
  • در زیبا سازی صورت ابرو چقدر موثر است؟
  • محبوبترین ها

  • در دوران بارداری زیبایی ظاهری‌ تان را حفظ کنید
  • علت خطوط روی پوست و باقی ماندن جای زخم
  • آلودگی هوا باعث چه مشکلات پوستی می شود
  • مواد طبیعی مناسب برای هر نوع پوست
  • روش تهیه شامپوی خانگی برای تقویت مو
  • اطلاعات کلی از خواص چای سبز و طرز استفاده های بسیار جالب از آن
  • پیشگیری از کک و مک با این روش ها
  • شیوه های رهایی از دانه‌های قرمز و چرکی پس از اپیلاسیون
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • دکتر شاهین بهجو جراح زیبایی و ترمیمی
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x