دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ

عادت روتین تغییرافکار تغییراحساسات تغییر عادت تغییر اعمال ترک عادت روتین

اگر تمایل دارید عادات روزانه خود را ترک کنید و به عادات جدید و تازه روی بیاورید پیشنهاد میدهیم از برخی راه و روش های موثر کمک بگیرید به این منظور بهتر است اهداف جدیدی برای خود تعیین کنید ترک عادات روتین و روزمره نیازمند تغییر سبک زندگی و روش های معمولی و منسوخ گذشته است.

اغلب ما عاداتی را در زندگی خود تعیین می‌کنیم. اما، تعهد و اجرا کردن آنها برایمان آنقدر دشوار بوده که یا اصلا شروع نکرده‌ایم و یا خیلی زود دست از عادات مشخص شده برداشته‌ایم.

در این مقاله روش های ساده‌ای ارائه شده است که به افراد کمک می‌کند در اجرای قوانینی که خودشان وضع کرده‌اند، موفق شوند.
تمرکز روی تنها یک عادت

زمانی که می خواهید عادت جدیدی را شکل دهید، باید سطح انتظار از خود را پایین آورده و منطقی فکر کنید.

بدین ترتیب افکار، احساسات و اعمال تان متعادل می شوند.

بنابراین، باید تمام عزم و توانایی خود را روی یک هدف خاص معطوف کرده و آن را کامل کنید.

در واقع، باید اول از همه تشخیص دهید که می خواهید چه کاری را دنبال کنید؛ سپس، تمام کارهای لازم را برای کسب مهارت کافی در آن موضوع انجام دهید.

اجرای 30 روزه عادت تعیین شده

برخی اعتقاد دارند که اگر برای مدت، 21 روز کاری را انجام بدهند، به آن عادت می کنند؛ در حالی که، باقی ادعا می کنند 66 روز نیاز دارند.

اما در کل، افراد و عادات با یکدیگر فرق می کنند.

برخی از عادت ها زمان بیشتری نیاز دارند تا بتوان خود را با آنها وفق داد و در مقابل برخی دیگر تلاش کمتری را می طلبند.

اما، بیشتر متخصصان معتقدند که 30 روز، زمان معقولی برای هماهنگ شدن با یک عادت جدید می باشد.
ایجاد ارتباط بین عادت جدید و عادت قدیم

یک عادت جدید نباید فقط در حرف خلاصه گردد، بلکه باید به عمل تبدیل شود. اما بهتر است عادت جدید را به عادت روتینی که در حال حاضر انجام می دهید، پیوند بزنید.

با این روش، به آرامی جلو رفته و یک دفعه خود را وسط گود رها نمی کنید.

مثلا، فرض کنید می خواهید از این به بعد روزی 20 دقیقه پیاده روی داشته باشید؛ برای این منظور، به خودتان بگویید: “بعد از اینکه با ماشینم از سر کار برگشتم، لباس راحتی پوشیده و به پیاده روی می روم.”

بنابراین، با ایجاد ارتباط بین عادت جدید یعنی پیاده روی، با عادت روتینی که از قبل داشتید یعنی برگشتن از سر کار با ماشین، می توانید هدف جدید خود را ایجاد نمایید.
پیشروی آرام و آهسته

در تنظیم یک برنامه کاری، باید همیشه مواردی مثل خستگی، بی حوصلگی، کمبود وقت، شرایط جوی و یا بیماری را که می تواند منجر به اختلال در اجرای منظم آن شود را لحاظ کنید.

بنابراین، هدف خود را باید به اهداف و قوانین کوچک تر تقسیم کرده و آهسته پیش بروید تا اگر مثلا یک روز نتوانستید برنامه خود را پیش ببرید، چیز زیادی را از دست ندهید.
زیرنظر قرار گرفتن

هدفی را که دارید برای دوستان و افراد خانواده خود علنی کنید.

زیرا زمانی که توسط دیگران دیده می شوید و آن ها اعمال شما را زیر نظر می گیرند، تعهد شما برای اجرای برنامه تان بیشتر خواهد شد.
تشویق و تمجید

برنامه جدید خود را در یک فضای خشک، انعطاف ناپذیر و کسل کننده پیش نبرید.

بنابراین، پس از هر موفقیت کوچکی که به دست می آورید، جشن گرفته و به خود جایزه ای بدهید.

مثلا، می توانید به سینما رفته و یا برای خود یک لباس خریداری نمایید.

زندگی آنلاین

5 1000
ارسال شده در 21 شهریور 1395 توسط با موضوع عمومی
ارکید
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x