مشاوره زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
پیرایه
پوست، مو و زیبایی

رژیم های غذایی کوتاه مدت رژیم غذایی پروتئینی بهترین رژیم غذایی برای بدنسازی

رژیم پروتئینی یکی از رژیم های غذایی است که اکثر ورزش کاران باید یک دوره کوتاه از آن پیروی کنند. اما باید بدانید که این رژیم غذایی اگر در طولانی مدت استفاده شود خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

بعضی مردم که به سراغ رژیم های کم کربوهیدرات و پرپروتئین برای کاهش وزن خود می روند فکر می کنند هر چقدر پروتئین که دوست دارند، می توانند مصرف کنند، در حالی که متخصصان تغذیه در این زمینه هشدار داده اند. وقتی مردم پروتئین زیاد و کربوهیدرات کم مصرف می کنند سوخت و ساز بدن آنها به سمت وضعیتی پیش می رود که به آن کتوز می گویند.

در کتوز چون با کبود کربوهیدرات که منبع اصلی انرژی است روبه رو است، چربی ها را برای به دست آوردن انرژی می سوزاند. وقتی چربی ها سوزانده می شوند، کتوز وارد جریان خون می شود. کتوز وارد جریان خون می شود. کتوز در افراد دیابتی موجب سرکوب شدن اشتها می شود و به این ترتیب شما غذای کمتری هم می خورید. ضمن اینکه دفع مایعات از بدن افزایش می یابد و بدن آب بسیار زیاد را از دست می دهد.

متخصصان تغذیه معتقد هستند ممکن است این رژیم نتایج مثبت کوتاه مدتی در کاهش وزن داشته باشد، اما یقیناً پیامدهای طولانی مدت آن بسیار خطرناک است، زیرا در صورت طولانی شدن، بدن پروتئین را هم می سوزاند و با تجزیه پروتئین در بدن، آمونیاک به دست می آید و وجود طولانی مدت آمونیاک در بدن عواقب ناگواری به دنبال دارد.

به علاوه مشخص شده است افرادی که رژیم پر روتئین دارند، مقدار زیادتری کلسیم در ادرار آنها ترشح می شود و دفع بیش از حد کلسیم در این افراد باعث پوکی استخوان می شود. توجه داشته باشید که غذاهای حیوانی اگرچه منابع بسیار خوب پروتئین هستند اما متأسفانه چربی های اشباع آنها نیز بالاست و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و انواع سرطان را افزایش می دهند.

تجربه نشان داده، آنهائی که کربوهیدرات کمی مصرف می کنند معمولاً غذاهای پرچرب دیگری را برای رفع گرسنگی مورد استفاده قرار می دهند. به این ترتیب سطح کلسترول آنها بالا می رود و خطر بیماری قلبی عروقی بیشتر می شود. بنابراین رژیم های پر پروتئین تنها برای مدت زمان کوتاهی کفایت می کنند و در طولانی مدت اصلاً توصیه نمی شوند.

اتنخاب عاقلانه

نوع پروتئین مصرفی در کاهش وزن و سلامت عمومی بدن نقش بسیار مؤثر و مفیدی دارد. مصرف مقادیر زیاد گوشت های عمل آوری شده، مثل هاگ داگ، سوسیس و کالباس خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد و احتمال بیماری های قلبی و عروقی و سرطان انتهای روده را نیز بالا می برد. با مصرف پروتئین هائی که به شما معرفی می کنیم هم افزایش وزن پیدا نمی کنید هم سلامت بدن شما حفظ می شود.

ماهی

ماهی یک غذای پرپروتئین و حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است که برای سلامت قلب بسیار مفید است و در کل چربی آن از گوشت کمتر است.

گوشت مرغ، گاو و گوسفند منبع خوبی از پروتئین هستند اما احتمالاً باید با برداشتن پوست و چربی آن، چربی های اشباع را از رژیم غذائی خود حذف کنید.

لوبیا

لوبیا حاوی پروتئین زیادی است و نسبت به پروتئین موجود در سایر سبزیجات بسیار غنی است در ضمن لوبیا و انواع حبوبات حاوی فیبر هستند که شما را برای چند ساعت سیر نگه می دارد.

هسته و مغز میوه هائی مثل گردو، بادام و…، هر ۱ گرم بادام ۶ گرم پروتئین به بدن شما می رساند که درست اندازه پروتئینی است که همین مقدار استیک حاوی آن است.

غلات کامل:

یک برش نان جو ۲ گرم پروتئین دارد و فیبر موجود در آن بسیار باارزش است.

غذاهای گیاهی مثل سویا، عدس به همان اندازه گوشت حاوی پروتئین هستند. اگر هر روز صبح در صبحانه از هسته و مغز میوه هائی مثل گردو استفاده کنید، پروتئین بسیار خوبی دریافت می کنید در حالی که چربی موجود در آنها نیز کاملاً سالم و بی ضرر است.

قدرت پروتئین

پروتئین جزو مهمی از سلول های بدن ما می باشد. مو و ناخن ها عمدتاً از پروتئین ساخته شده اند. بدن از پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت ها استفاده می کند. از پروتئین برای ساخت آنزیم ها، هورمون ها و سایر مواد شیمیائی بدن استفاده می شود. در حقیقت پروتئین جزء ساختار اصلی و مهم استخوان ها، عضلات، غضروف ها، پوست و خون است.

پروتئین هم مثل چربی و کربوهیدرات جزء مواد مغذی اصلی است. یعنی بدن نسبتاً مقادیر زیادی از آن را احتیاج دارد.

5 1000
ارسال شده در 1 اسفند 1392 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • آزمایش های بیوشیمیایی سطح لیپیدها
  • با رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی وزنتان را کاهش دهید
  • برای این بیماران نوشیدن چای سبز خطر آفرین است!
  • ایجاد بوی بد دهان با این بیماری ها
  • لاغری و تناسب اندام با هومیوپاتی
  • اعتیاد به سیگار و ترک آن درماه روزه
  • برای بهبود زخم های مقاوم به درمان غشاء آمنیوتیک پیوند زده میشود
  • روش هایی برای رهایی از افکار منفی
  • محبوبترین ها

  • دفع حملات ناگهانی استرس
  • برای دست‌یابی به شادمانی
  • رسیدن به احساسات مثبت با طی کردن این مراحل
  • رفع استرس فقط با ده دقیقه زمان
  • دوران نوجوانی و حساسیت های روحی و روانی آن
  • عصبانیت و خشم و این روش های کنترلی
  • پیشگیری از طلاق با مشاوره
  • عوارض مهم پس از طلاق
  • رپورتاژ

  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • کم کردن حجم معده با روش های غیر جراحی
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر حاجی زاده
  • کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x