موضوعات

راه حل های درمانی مختلف برای کنترل کمردرد

 low-back-pain-s24-back-support-belt

وقتی دچار کمردرد می شوید تحرک و فعالیت را کنار میگذارید و به استراحت میپردازید در صورتیکه فعالیت نکردن نیز باعث تشدید و طولانی شدن درد کمر می شود ورزش های سبک باعث نرم شدن عضلات کمر می شود گرم کردن کمر با استفاده از کمربند امکانپذیر خواهد بود کیسه آب گرم نیز در درمان کمر درد نیز موثر خواهد بود .

رامین کردی  در مورد تأثیر بستن کمر در افراد مبتلا به کمردرد اظهارداشت: این مسئله برای همه افراد مبتلا به کمردرد مناسب نیست، اگر فرد به تجربه دریافت که بستن کمر موقع درد باعث کاهش درد می‌شود، می‌تواند برای مدتی که حمله شدید کمردرد دارد کمر خود را ببندد.

وی افزود: اما به این نکته مهم توجه کنید که مدت بستن کمر  هنگام درد نباید بیشتر از چند روز باشد. چون اگر به مدت طولانی فرد کمر را با کمربندهای طبی ببندد عضلات کمر ضعیف می‌شود و چون این عضلات کمر هستند که ستون فقرات را حفظ می‌کنند، ضعف آنها سبب می‌شود فرد به دفعات بیشتری دچار کمردرد شود.

این متخصص پزشکی ورزشی اضافه کرد: در صورتی که شدت درد در هر حمله کمردرد بیشتر باشد، بستن کمر بیش از یک ماه به علت ایجاد ضعف در عضلات می‌تواند مضر باشد.

به گفته وی در کمردرد حاملگی بستن کمربند مخصوص مفید است. همچنین وقتی‌ فرد می‌خواهد کاری انجام دهد که به کمر فشار وارد می‌کند مثلاً روزی که کارها شدید است و لازم است وسایلی را جابه‌جا کنید خوب است که کمرتان را ببندید مثل وزنه‌برداران که کمر خود را هنگام بلند کردن وزنه می‌بندند.

کردی بیان داشت:کارگرانی که در طی کار وسایلی با جابه‌جا می‌کنند در زمان کار اگر کمر خود را ببندند می‌تواند تا حدودی از آسیب به کمرشان جلوگیری کند.

این متخصص پزشکی ورزشی در مورد اینکه آیا گرم کردن کمر با کیسه آب گرم یا دستگاه‌های گرم‌کننده برای کاهش درد کمر مؤثر است؟ گفت:2 تا 3 روز بعد از شروع کمر درد می‌توانید برای کاهش درد خود از گرما به صورت کیسه آب گرم یا هر وسیله دیگری که کمر را گرم کند استفاده کنید. این گرما می‌تواند به روش‌های متعدد مانند کیسه آب گرم، لامپ‌های گرم‌کننده، تشک‌ها و سایر وسایل برقی گرم‌کننده اعمال شود.

وی افزود: هیچ کدام از این وسایل برتری‌ نسبت به دیگری ندارد. روش استفاده این وسایل را نیز از روی بروشور مربوطه بخوانید که دچار عوارض مانند سوختگی نشوید.

کردی ادامه داد: کیسه آب گرم یا وسیله گرم کننده را در محل درد به مدت 30-20 دقیقه قرار دهید و این کار را چند بار در روز تکرار کنید. گرم کردن می‌تواند گرفتگی عضلات را که باعث ایجاد درد می‌شود کاهش دهد.

وی عنوان کرد:گرم کردن ناحیه کمر با دوش یا وان آب ولرم و جکوزی هم همین اثر را دارد و با ایجاد آرامش در عضلات ناحیه و کلیه عضلات بدن به آرام کردن فرد و کاهش درد کمر کمک می‌کند. این کار بهتر است روزی یک بار تکرار شود.

وی در ارتباط با اینکه سرد کردن کمر برای کاهش کمردرد مناسب است؟ گفت:اگر کمردرد شما تازه شروع شده، در دو روز اول شروع درد می‌توانید برای کاهش یک درد بسته حبوبات یخ زده و یا کیسه یخ را که داخل یک حوله تمیز قرار داده‌اید روی محل درد به مدت 20 دقیقه قرار دهید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

کردی اضافه کرد: وسایل فیزیوتراپی که جهت درمان کمردرد استفاده می‌شود شامل یک سری وسایل تولیدکننده گرما مثل لامپ‌های گرم‌کننده، اولتراسوند و دیاترمی بوده و با این وسایل در هنگام درد حاد و شدید با گرم کردن کمر می‌توانید درد بیمار را کاهش داد.

وی گفت: تنس وسیله دیگری است که با تولید جریان الکتریکی سطحی می‌تواند درد حاد را کاهش دهد. مطالعات نشان داده‌اند که این وسایل بر درد مزمن و طول کشیده کمر اثر ندارد. همچنین این وسایل اثری در پیشگیری از کمردرد ندارند.

این متخصص پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: مطالعات اخیر نشان داده است استراحت در بستر بیشتر از یک تا دو روز برای کمردرد نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه مضر است. پس هر چه زودتر فعالیت را شروع کنید زودتر کمرتان بهتر می‌شود.

وی بیان داشت:علت اینکه استراحت طولانی‌مدت برای کمر شما مناسب نیست و می‌تواند مدت کمردردتان را طولانی کند این است که با بی‌حرکتی، کمر و قسمت‌های دیگر بدنتان خشک می‌شود، عضلات و استخوان‌هایتان ضعیف می‌شود، آمادگی جسمانی‌تان را از دست می‌دهید و افسرده می‌شوید.

کردی تصریح کرد:حساسیت شما به درد افزایش می‌یابد و در نتیجه درد را بیشتر احساس می‌کنید. هر چه مدت بی‌فعالیتی شما بیشتر شود بازگشت شما به وضعیت طبیعی سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: شاید در ابتدای شروع حمله کمردرد، شما نتوانید فعالیت کنید و حتی مجبور باشید برای یک یا دو روز به بستر بروید، اما باید بدانید که استراحت در بستر درمان کمردرد شما نیست و باید هر چه سریعتر تحرک و فعالیت خود را شروع کنید.

این متخصص با اشاره به اینکه بیمار حتما باید به توصیه های پزشکی دقت داشته باشد، افزود: حتی وقتی شما کمردرد دارید می‌توانید فعالیت و ورزش‌های سبک مثل پیاده‌روی شنا، دوچرخه ثابت و اعضای فعالیت‌های روزمره و تفریحات را انجام دهید، بدون اینکه فشار بیش از حدی روی کمرتان بیاورید ولی با این وجود حتما با پزشک برای بهبودی بهتر مشورت کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان؛

writer.n1

22 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • دانستنی هایی درباره عمل فصد خون
  • مبتلایان به فشار خون بالا و مصرف نمک
  • کدئین می تواند موجب مرگ کودکان بشود!
  • بهداشت دهان و دندان را جدی بگیریم
  • خطر ابتلا به سرطان با انجام پیوند عضو
  • اشکالی ندارد، اگر نمیتوانید ثابت بشینید!
  • خطر ایجاد آرتروز در اثر شکستن قلنج
  • رفع مشکلات وریدهای واریسی با استفاده از ورزش
  • نقش هورمون ها در بدن
  • ابتلا به دیابت در زنان افسرده ی باردار بیشتر از دیگران است
  • تب چه علائمی دارد؟
  • نحو صحیح رفتار با افراد چاق
  • ارتباط تولد با وزن کم و ضروری بودن کنترل قند خون
  • بررسی بیماری های ناشی از دریافت خون آلوده
  • پیشنهادات پزشکی برای تنظیم فشار خون
  • پربازدیدترین مطالب

  • انواع سرطان های تهدید کننده سلامتی شما
  • روش های اصلاح عدم تقارن در گوش
  • تهدید این سرطان خطرناک برای آقایان
  • برای داشتن قلب سالم این 5 مورد را بخاطر داشته باشید
  • از این فاکتور اضافه وزن غافل نشوید
  • عارضه در کبد و این درمان مناسب
  • آزمایش قبل از ازدواج چقدر ضرورت دارد؟
  • ماساژ و نیاز بدن به آن
  • چطوری بافت هایی که با چاپگر سه بعدی پرینت میشوند شامل رگ خونی میگردند
  • از بین رفتن سلول و ابتلا به دیابت نوع 2
  • اثرات منفی چربی شکمی بر دیابت بارداری
  • درباره لیزر لیپولیز چه میدانیم
  • اطلاعات و دانستنیهای کامل در مورد ویروس خطرناک جنسی
  • خطر مصرف دارو برای اختلالات خواب
  • بزرگترین اشتباهات هنگام رژیم گرفتن
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • روش تهیه گراتین با سیب زمینی
  • انتخاب دختر ایده آل و مناسب برای زندگی
  • مبتلایان به فشار خون بالا و مصرف نمک
  • قزل آلاهای سمی را مصرف نکنید
  • دیابتی ها و تزریق انسولین
  • دانستنی هایی درباره عمل فصد خون
  • گیاهان و خوراکی های موثر برای مقابله با چربی کبد
  • عوارض تخیلات جنسی در زوجین
  • بازیابی بینایی پس از ورود چاقو به سر
  • اهمیت افزایش کیفیت خواب در افراد مختلف
  • درمان اختلالات گفتاری در رده های سنی مختلف
  • بازیابی بازوها با این تمرینات
  • درمان آلرژی فصلی از طریق خوراکی
  • موارد منع مصرف روغن نارگیل
  • راهکارهای درمانی مچ درد
  • پیشنهاد سردبیر

  • بلافاصله گوشت قربانی را مصرف نکنید
  • تصاویر دستگاه الکتروکوتر
  • فاصله گرفتن از دیابت با این روش ها
  • آیا استفاده از رژ قرمز خوب است یا نه؟
  • داروهای بدون نیاز به نسخه در مواجهه با بیماری “بیرون روی”
  • جدایی والدین و پیامدهای ناگوار آن
  • کاهش فشار خون و این نشانه ها در دست و پا
  • برای داشتن عمری طولانی، به این توصیه های گوش کنید
  • سوپ عدس و گوجه فرنگی
  • با چند روش ساده به جنگ ضعف حافظه بروید
  • اخباری از تکمیل بخش زایمان در استان همدان
  • اضافه وزن کمتر ،بیماری کمتر
  • مصرف منظم آسپرين در درمان سرطان موثر است
  • هرآنچه باید درباره ارگاسم همزمان بدانیم
  • مواد طبیعی و بدون ضرر برای کم کردن اضطراب
  • 
       
    
    x