low-back-pain-s24-back-support-belt

وقتی دچار کمردرد می شوید تحرک و فعالیت را کنار میگذارید و به استراحت میپردازید در صورتیکه فعالیت نکردن نیز باعث تشدید و طولانی شدن درد کمر می شود ورزش های سبک باعث نرم شدن عضلات کمر می شود گرم کردن کمر با استفاده از کمربند امکانپذیر خواهد بود کیسه آب گرم نیز در درمان کمر درد نیز موثر خواهد بود .

رامین کردی  در مورد تأثیر بستن کمر در افراد مبتلا به کمردرد اظهارداشت: این مسئله برای همه افراد مبتلا به کمردرد مناسب نیست، اگر فرد به تجربه دریافت که بستن کمر موقع درد باعث کاهش درد می‌شود، می‌تواند برای مدتی که حمله شدید کمردرد دارد کمر خود را ببندد.

وی افزود: اما به این نکته مهم توجه کنید که مدت بستن کمر  هنگام درد نباید بیشتر از چند روز باشد. چون اگر به مدت طولانی فرد کمر را با کمربندهای طبی ببندد عضلات کمر ضعیف می‌شود و چون این عضلات کمر هستند که ستون فقرات را حفظ می‌کنند، ضعف آنها سبب می‌شود فرد به دفعات بیشتری دچار کمردرد شود.

این متخصص پزشکی ورزشی اضافه کرد: در صورتی که شدت درد در هر حمله کمردرد بیشتر باشد، بستن کمر بیش از یک ماه به علت ایجاد ضعف در عضلات می‌تواند مضر باشد.

به گفته وی در کمردرد حاملگی بستن کمربند مخصوص مفید است. همچنین وقتی‌ فرد می‌خواهد کاری انجام دهد که به کمر فشار وارد می‌کند مثلاً روزی که کارها شدید است و لازم است وسایلی را جابه‌جا کنید خوب است که کمرتان را ببندید مثل وزنه‌برداران که کمر خود را هنگام بلند کردن وزنه می‌بندند.

کردی بیان داشت:کارگرانی که در طی کار وسایلی با جابه‌جا می‌کنند در زمان کار اگر کمر خود را ببندند می‌تواند تا حدودی از آسیب به کمرشان جلوگیری کند.

این متخصص پزشکی ورزشی در مورد اینکه آیا گرم کردن کمر با کیسه آب گرم یا دستگاه‌های گرم‌کننده برای کاهش درد کمر مؤثر است؟ گفت:2 تا 3 روز بعد از شروع کمر درد می‌توانید برای کاهش درد خود از گرما به صورت کیسه آب گرم یا هر وسیله دیگری که کمر را گرم کند استفاده کنید. این گرما می‌تواند به روش‌های متعدد مانند کیسه آب گرم، لامپ‌های گرم‌کننده، تشک‌ها و سایر وسایل برقی گرم‌کننده اعمال شود.

وی افزود: هیچ کدام از این وسایل برتری‌ نسبت به دیگری ندارد. روش استفاده این وسایل را نیز از روی بروشور مربوطه بخوانید که دچار عوارض مانند سوختگی نشوید.

کردی ادامه داد: کیسه آب گرم یا وسیله گرم کننده را در محل درد به مدت 30-20 دقیقه قرار دهید و این کار را چند بار در روز تکرار کنید. گرم کردن می‌تواند گرفتگی عضلات را که باعث ایجاد درد می‌شود کاهش دهد.

وی عنوان کرد:گرم کردن ناحیه کمر با دوش یا وان آب ولرم و جکوزی هم همین اثر را دارد و با ایجاد آرامش در عضلات ناحیه و کلیه عضلات بدن به آرام کردن فرد و کاهش درد کمر کمک می‌کند. این کار بهتر است روزی یک بار تکرار شود.

وی در ارتباط با اینکه سرد کردن کمر برای کاهش کمردرد مناسب است؟ گفت:اگر کمردرد شما تازه شروع شده، در دو روز اول شروع درد می‌توانید برای کاهش یک درد بسته حبوبات یخ زده و یا کیسه یخ را که داخل یک حوله تمیز قرار داده‌اید روی محل درد به مدت 20 دقیقه قرار دهید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

کردی اضافه کرد: وسایل فیزیوتراپی که جهت درمان کمردرد استفاده می‌شود شامل یک سری وسایل تولیدکننده گرما مثل لامپ‌های گرم‌کننده، اولتراسوند و دیاترمی بوده و با این وسایل در هنگام درد حاد و شدید با گرم کردن کمر می‌توانید درد بیمار را کاهش داد.

وی گفت: تنس وسیله دیگری است که با تولید جریان الکتریکی سطحی می‌تواند درد حاد را کاهش دهد. مطالعات نشان داده‌اند که این وسایل بر درد مزمن و طول کشیده کمر اثر ندارد. همچنین این وسایل اثری در پیشگیری از کمردرد ندارند.

این متخصص پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: مطالعات اخیر نشان داده است استراحت در بستر بیشتر از یک تا دو روز برای کمردرد نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه مضر است. پس هر چه زودتر فعالیت را شروع کنید زودتر کمرتان بهتر می‌شود.

وی بیان داشت:علت اینکه استراحت طولانی‌مدت برای کمر شما مناسب نیست و می‌تواند مدت کمردردتان را طولانی کند این است که با بی‌حرکتی، کمر و قسمت‌های دیگر بدنتان خشک می‌شود، عضلات و استخوان‌هایتان ضعیف می‌شود، آمادگی جسمانی‌تان را از دست می‌دهید و افسرده می‌شوید.

کردی تصریح کرد:حساسیت شما به درد افزایش می‌یابد و در نتیجه درد را بیشتر احساس می‌کنید. هر چه مدت بی‌فعالیتی شما بیشتر شود بازگشت شما به وضعیت طبیعی سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: شاید در ابتدای شروع حمله کمردرد، شما نتوانید فعالیت کنید و حتی مجبور باشید برای یک یا دو روز به بستر بروید، اما باید بدانید که استراحت در بستر درمان کمردرد شما نیست و باید هر چه سریعتر تحرک و فعالیت خود را شروع کنید.

این متخصص با اشاره به اینکه بیمار حتما باید به توصیه های پزشکی دقت داشته باشد، افزود: حتی وقتی شما کمردرد دارید می‌توانید فعالیت و ورزش‌های سبک مثل پیاده‌روی شنا، دوچرخه ثابت و اعضای فعالیت‌های روزمره و تفریحات را انجام دهید، بدون اینکه فشار بیش از حدی روی کمرتان بیاورید ولی با این وجود حتما با پزشک برای بهبودی بهتر مشورت کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارسال شده در 22 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی , فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • درباره داروهای ضد عفونت بیشتر بدانیم
  • هر انگشتی بیانگر یک شخصیت است!
  • عکس هایی از میوه کیوی و خواص این میوه
  • پیشنهادات درمانی برای مشکلات مربوط به پلک
  • پمفیگوس، از درد تا درمان
  • چگونه لاک طرح بلوکی بزنیم+ آموزش تصویری
  • با این آب میوه ها سلامتی تان را بیمه کنید
  • آیا قهوه بر عملکرد قلب تاثیر گذار است؟
  • یک دنیا خاصیت درمانی برای فالوده سیب
  • آووکادو میوه ای غنی
  • احساس خجالت در مصاحبه شغلی و راه حل برای آن
  • روش های موثر برای آرامش ذهن و جسم
  • درمان مشکلات پوستی با تخم شنبلیله
  • حرکات پیشنهادی ورزشی برای بیماران خاص
  • تکنیک هایی برای معالجه دیابت با تحقیقات Cavefish
  • محبوبترین ها

  • تفاوت دیابت آغاز جوانی با دیابت نوع دو
  • پیشگیری از عفونت مزمن و مقاومت به انسولین با جلوگیری از یک ماده شیمیایی کلیدی
  • مردمک‌ سنج پوشیدنی و تشخیص به موقع بیماری دیابت
  • درمان همزمان با متفورمین و انسولین خطر مرگ را به دنبال دارد
  • آیا فروکتوز عامل ابتلا به بیماری دیابت است؟
  • ابداع شکل ژنتیکی جدیدی از اضافه وزن و دیابت
  • تاثیرات منفی دیابت بر بدن
  • تحریک الکتریکی و درمان زخم در اشخاص مبتلا به دیابت
  • شناسایی علائم بیماری قند خون بالا در دوران نوجوانی
  • کاهش همزمان وزن و دیابت با گیاه گالگا
  • برای شب یلدا بیماران دیابتی این توصیه هار ا بخوانند
  • دلیل ترمیم نشدن زخم در افراد دیابتی
  • نکات کلیدی شکلات و جلوگیری از اضافه وزن و بیماری قند
  • آیا داروهای دیابت برای بیماران قلبی زیان دارد؟
  • ارتباط استرس با امراض قندی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است