1246609-large

نفس عمیق برای سلامتی ما بسیار حائز اهمیت است بهتر است بدانید با کمک آن  در بهبود عملکرد مغزتان تاثیرات زیادی میگذارید توصیه می کنیم این کار را مدام تکرار نکنید چون ممکن است به اشتباه بیفتید و باعث خفگی و سرگیجه خود شوید و موجب کاهش اکسیژن بدنتان شوید .توضیحات بیشتر در این زمینه را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

 

برای همه ما پیش آمده در شرایطی قرار بگیریم که دچار نگرانی و اضطراب شدید شویم و نفس هایی با شدت و فاصله کوتاه بکشیم و به تعریف عوام به نفس نفس زدن بیافتیم.
همه ما در این شرایط نفس کشیدن عمیق را ، راه چاره ی این نفس نفس زدن می دانیم و البته به آن عمل هم می کنیم.

اما محققان بر این باورند که نفس کشیدن عمیق در چنین زمانی نه تنها موثر نیست بلکه موجب بدتر شدن اوضاع نیز میشود،زیرا در این حالت فرد مقدار زیادی CO2 را از طریق تنفس خارج میکند ، که این عاملی میشود برای بروز سرگیجه و یا بی حسی.

جالب است بدانید در این زمان به فرد احساس خفگی دست می دهد و فرد به همین دلیل به طور ناخودآگاه نفس های عمیق تری را میکشد که اوضاع را وخیم تر میکند .
باید بدانید که نفس نفس زدن به سبب کاهش اکسیژن نمی باشد بلکه علت و عامل اصلی آن این است که به سرعت مقدار زیادی هوا از طریق دهان خارج می گردد.

 

چه زمانی نباید نفس عمیق کشید

پس به همین سبب است که محققان معتقدند در شرایط حاد و خاص که نفس نفس زدن به سراغ شما می آید بهتر است به جای نفس کشیدن های عمیق تنفس سطحی و آرامی را داشته باشید در این زمان مقدار CO2 در خون شما به حالت طبیعی باز می گردد و کمتر احساس تنگی نفس میکنید .

اما همانطور که همه می دانیم تنفس عمیق برای مغز بسیار حائذ اهمیت است و بهتر است در طول روز هر چند مدت یکبار تنفس عمیق داشته باشید تا مغز به راحتی به فعالیت خود بپردازد و فرامین مربوطه را صادر کند .
پس خاطرتان باشد تنها در هنگام نفس نفس زدن شدید است که تنفس عمیق توصیه نمیشود اما در موارد طبیعی بهتر است مغز خود را با کشیدن نفسی عمیق شاداب نمایید .

 

مریض خونه

ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه مسن تر نشان داده می شوید
  • علائم و درمان اوتیت میانی سروزی
  • آیا عرق بیش از حد نشانه بیماری است؟
  • عوارض درمان نکردن بزرگی خوش خیم پروستات
  • علاقه مندان به دابسمش
  • درمان پف زیر چشم با شیر
  • آیا بیماران صرع می توانند آزادانه ورزش کنند.
  • پیشگیری از افزایش ناگهانی قند خون بعد ازغذا با خوردن پروتئین
  • تعدیل هورمون های ضروری بدن با استفاده از شیوه های طبیعی
  • سلولهای بنیادی بند ناف دیگر کشورها در ایران نگهداری میشود
  • اصول تهیه ماسک استاندارد برای پوست
  • چطور ایده پردازی در کودک را تقویت کنیم؟
  • با این خوراکی ها از شر کم خونی رهایی یابید
  • در ۵ هفته با چای زنجبیل لاغر شوید
  • غفلت از کودک و سوء استفاده جسمانی از کودک
  • محبوبترین ها

  • از نظر مردها واقعاً کدام فرم بدن جذاب‌تر است؟
  • مهارت های افسردگی در زمینه رفتاری
  • چرا علاقه به دست راست بیشتراست؟
  • شیوه های درمانی مختلف برای افسردگی
  • اثرگذاری رنگها بر افسردگی
  • مرور خاطرات تلخ
  • فصل تولد وتاثیر آن روی خلق و خو
  • رواج استرس و افسردگی در میان افراد این جامعه ها
  • قلب آقایان زود می شکند یا قلب خانمها؟
  • بزرگترین مزایای داروهای ضد افسردگی
  • انسان های باهوش چه کارهایی را انجام نمی دهند؟
  • علت کم‌ حرف‌ ترشدن زوجین چیست
  • خیانت و پاشیده شدن کانون خانواده
  • با این همه سختی، اینطوری تشکیل خانواده بدهید
  • اطلاعاتی جامع در زمینه اضطراب اجتماعی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است