456831_115

دو! ورزشی که همه با آن آشنایی دارند.دویدن همیشه یکی از ورزش هایی است که تمامی مربیان ورزشی و متخصصین برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام توصیه می کنند.حتی عده ای از متخصصان بر این باورند که با افرادی که برنامه منظمی برای دویدن دارند از مراجعه به پزشک بی نیاز خواهند شد.

4 تا 5 بار دویدن در هفته به صورت تناوبی را یکی از برنامه های روزمره خود قرار بدهید تا از منافع این ورزش بهرمند بشوید.

دویدن چه بر روی زمین و چه بر سطح تردمیل، علاوه بر تناسب اندام به سلامتی شما منجر خواهد شد. اگر هنوز در خصوص دویدن به عنوان بهترین کار برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود شک دارید، این علل را از دست ندهید:

کمتر به مراجعه به پزشک نیازمند می شوید: کسانی که دویدن را وارد برنامه های هفتگی یا روزانه خود می کنند، کمتر از سایر افراد به بیماری های مزمنی مانند سرطان روده بزرگ و … مبتلا می شوند. همچنین شانس ابتلا به سرطان سینه در زنانی که نسبت به بقیه زمان بیشتری را به دویدن اختصاص می دهند، 30 درصد کمتر است.

می توانید بیشتر کربوهیدرات مصرف کنید: یک راه برای مصرف کربوهیدرات بیشتر دارید و تنها در صورتی که سوخت و ساز بدن تان را با فعالیت های فیزیکی مانند دویدن افزایش دهید، می توانید بدون نگرانی از چاق شدن، غذاهایی مانند برنج و ماکارونی را مصرف کنید.

طور عمر بیشتری دارید: کسی که بیشتر می دود، نه تنها شانس بروز بیماری ها و معلولیت ها را در خود کاهش داده است، بلکه فعالیت در سنین بالاتر نیز برای او آسان تر است. دویدن، حتی برای یک بار در هفته می تواند موهبت هایی چون افزایش عمر و سلامت بیشتر را به شما هدیه کند.

زودتر وزن کم می کنید: دویدن، یکی از موثرترین ورزش ها برای سوزاندن کالری های اضافه است. به عنوان مثال، یک فرد 70 کیلویی می تواند 850کالری را با یک ساعت دویدن بسوزاند.

حافظه خود را تقویت می کنید: این ورزش مفید، عامل موثری برای کاهش خطر ابتلا به کاهش حافظه و زوال عقل به شمار می رود. برخی تحقیقات نشان داده اند که دویدن، از مغز در برابر آلزایمر محافظت می کند و احتمال بروز آلزایمر را در افرادی که سابقه این بیماری در خانواده شان وجود داشته، کاهش داده است.

فشار خون تان کاهش می یابد: ورزش هایی مانند دویدن، ظرف چند هفته می توانند فشار خون فرد را کاهش داده و به حد طبیعی اش برسانند.

استخوان هایتان محکم تر می شوند: دویدن جزو ورزش های مقاومتی است و علاوه بر کمک به ساخت ماهیچه های قوی تر، به سالم ماندن استخوان ها حتی در افراد مسن کمک می کند.

خواب بهتری خواهید داشت: دوندگان خواب بهتری نسبت به سایر افراد دارند. دویدن، افزایش کیفیت خواب و در نتیجه کارایی بهتر در طول روز را منجر می شود.

استرس را با دویدن دور می کنید: تلاش کنید دویدن را جایگزین نشستن و تماشای تلویزیون کنید. این مساله علاوه بر کمک به سلامتی، منجر به افزایش سطح سروتونین در مغز می شود که به کاهش استرس کمک می کند.

ارسال شده در 23 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • برای پیشگیری از بوجود آمدن رگ های عنکبوتی این ۵ شیوه موثر است
  • فضای مجازی،عاملی مخرب برای تعاملات اجتماعی
  • کتابی تحت عنوان چگونگی بازگشت دوباره به موفقیت
  • اسموتی نارنجی مختص این فصل
  • از دیدن فیلم ترسناک بپرهیزید
  • تصمیمتان را از روی اصول بگیرید
  • عصرانه با چاشنی کاپوچینو
  • آشنایی با بهترین مواد مغذی که باید در مصرف روزانه از آن ها استفاده کنید
  • بخور نخورهای 3 روزه برای تناسب اندام
  • آیا برای لاغر شدن فقط کالری مهم است؟
  • با کلم و سیب زمینی هم می شود پیش غذا درست کرد
  • تمرینات لازم برای رفع غبغب
  • آسپيرين از سرطان كلركتال معده جلوگيري مي‌كند
  • درمان های خانگی برای هراس در خردسالان
  • جوانه ها و باورهای درست و غلط در مورد آنها
  • محبوبترین ها

  • ویتامین A چه فایده ای دارد
  • 5 ماهه سی کیلو وزن کم کنید
  • بخور نخورهای افراد مستعد به تکرر ادرار
  • با این مواد غذایی به مقابله با کیست سینه بپردازید
  • آیا همه ی رژیم های غذایی طاقت فرسا هستند؟
  • این نوع بادام را بیشتر بشناسید
  • در همه سنین شیر بنوشید!
  • به کودکتان از این خوراکی ها بدهید
  • نبود موفقیت برای لاغری با این عوامل
  • شیوه لاغر شدن با متد جدید
  • رژیم ۳ روزه بدون بازگشت
  • دفع انواع سموم از بدن با تمر هندی
  • دانستنی هایی مهم و خواندنی در مورد شیر مادر
  • نحوه ی رژیم گرفتن مردم در سراسر دنیا
  • کم خون ها به سراغ تخم شترمرغ بروند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است