456831_115

دو! ورزشی که همه با آن آشنایی دارند.دویدن همیشه یکی از ورزش هایی است که تمامی مربیان ورزشی و متخصصین برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام توصیه می کنند.حتی عده ای از متخصصان بر این باورند که با افرادی که برنامه منظمی برای دویدن دارند از مراجعه به پزشک بی نیاز خواهند شد.

4 تا 5 بار دویدن در هفته به صورت تناوبی را یکی از برنامه های روزمره خود قرار بدهید تا از منافع این ورزش بهرمند بشوید.

دویدن چه بر روی زمین و چه بر سطح تردمیل، علاوه بر تناسب اندام به سلامتی شما منجر خواهد شد. اگر هنوز در خصوص دویدن به عنوان بهترین کار برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود شک دارید، این علل را از دست ندهید:

کمتر به مراجعه به پزشک نیازمند می شوید: کسانی که دویدن را وارد برنامه های هفتگی یا روزانه خود می کنند، کمتر از سایر افراد به بیماری های مزمنی مانند سرطان روده بزرگ و … مبتلا می شوند. همچنین شانس ابتلا به سرطان سینه در زنانی که نسبت به بقیه زمان بیشتری را به دویدن اختصاص می دهند، 30 درصد کمتر است.

می توانید بیشتر کربوهیدرات مصرف کنید: یک راه برای مصرف کربوهیدرات بیشتر دارید و تنها در صورتی که سوخت و ساز بدن تان را با فعالیت های فیزیکی مانند دویدن افزایش دهید، می توانید بدون نگرانی از چاق شدن، غذاهایی مانند برنج و ماکارونی را مصرف کنید.

طور عمر بیشتری دارید: کسی که بیشتر می دود، نه تنها شانس بروز بیماری ها و معلولیت ها را در خود کاهش داده است، بلکه فعالیت در سنین بالاتر نیز برای او آسان تر است. دویدن، حتی برای یک بار در هفته می تواند موهبت هایی چون افزایش عمر و سلامت بیشتر را به شما هدیه کند.

زودتر وزن کم می کنید: دویدن، یکی از موثرترین ورزش ها برای سوزاندن کالری های اضافه است. به عنوان مثال، یک فرد 70 کیلویی می تواند 850کالری را با یک ساعت دویدن بسوزاند.

حافظه خود را تقویت می کنید: این ورزش مفید، عامل موثری برای کاهش خطر ابتلا به کاهش حافظه و زوال عقل به شمار می رود. برخی تحقیقات نشان داده اند که دویدن، از مغز در برابر آلزایمر محافظت می کند و احتمال بروز آلزایمر را در افرادی که سابقه این بیماری در خانواده شان وجود داشته، کاهش داده است.

فشار خون تان کاهش می یابد: ورزش هایی مانند دویدن، ظرف چند هفته می توانند فشار خون فرد را کاهش داده و به حد طبیعی اش برسانند.

استخوان هایتان محکم تر می شوند: دویدن جزو ورزش های مقاومتی است و علاوه بر کمک به ساخت ماهیچه های قوی تر، به سالم ماندن استخوان ها حتی در افراد مسن کمک می کند.

خواب بهتری خواهید داشت: دوندگان خواب بهتری نسبت به سایر افراد دارند. دویدن، افزایش کیفیت خواب و در نتیجه کارایی بهتر در طول روز را منجر می شود.

استرس را با دویدن دور می کنید: تلاش کنید دویدن را جایگزین نشستن و تماشای تلویزیون کنید. این مساله علاوه بر کمک به سلامتی، منجر به افزایش سطح سروتونین در مغز می شود که به کاهش استرس کمک می کند.

ارسال شده در 23 شهریور 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • گلچینی از درمان های خانگی برای اطفال
  • لامینیت دندانی چقدر دوام دارد؟
  • سالمندان و رعایت این نکات مهم در حج
  • جورابی مختص آپنه خواب
  • پژوهشهای جدید دکتر ادرالین لوکاس درباره میوه انبه
  • دلایل گریه کردن و انواع مختلف اشک
  • چرا وقتی می ترسیم چشمهایمان گشاد می شود
  • غذای مفید و مضر برای مبتلایان به آلرژی
  • برملاشدن راز شخصیت از روی حرکات افراد
  • مصرف داروهای تقویت قوای جنسی ممنوع
  • ضعف عضلانی و مبتلا شدن به گیلن باره در سنین پایین
  • روانکاوی خلق و خوی تک فرزندها
  • پمفیگوس، از درد تا درمان
  • برنامه رژیم بیست و یک روزه ذهن
  • بامیه چه خواصی دارد ؟
  • محبوبترین ها

  • نوشیدن آبلیمو با آب و چربی سوزی بدن
  • اطلاعاتی مفید برای مصرف سیر
  • طعم دار کردن آب با این روش ها
  • 7 فایده آب هندوانه
  • پوست سیب پرفایده تر از خود سیب است!
  • مواد غذایی که پوستشان پرفایده تر از خودشان است
  • هر روز از این دو میوه بخورید
  • زردآلو برای ذهن و حافظه
  • لاغری: اسفناج رابیازمایید
  • کلم قمری و خاصیت های مفید آن
  • هندوانه و تاثیر آن در زیبایی
  • بیدار شدن با برخی خوراکی های موثر
  • مناسب ترین ماده خوراکی هنگام آلودگی هوا
  • فواید خوردن انجیر برای بدن
  • رزماری هدیه طبیعت برای درمان بیماریها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است