foodsecrets_logo_640

در انواع خوراکی ها چه میزان آب موجود است از اهمیت مصرف خوراکی های آبدار چه میزان اطلاع دارید آب مایه حیاتی برای بدن است  که دریافت آن باید به میزان لازم و روزانه ادامه داشته باشد می خواهیم با برخی خوراکی ها که حاوی اب زیادی برای بدن هستند آشنا شویم  و در برنامه غذایی مان بگنجانیم با ما همراه باشید.

تا بحال به این موضوع اندیشیده اید که در طول شبانه روز چه مقدار خوراکی های آبدار میل کردید .

همان طور که می دانید ۷۰ درصد کره زمین را آب تشکیل داده است و حدود ۷۰ درصد بدن انسان نیز آب فرا گرفته است . آب مهم تریم ماده حیاتی است . در حقیقت هر موجود زنده ای در محیط آبی زیست می کند .

آب در تمامی واکنش های بین سلولی نقش فعالی دارد و بهترین حلال در هر زمینه ای است .

اگر ۵۰ درصد گلوکز و چربی و پروتئین بدن کاهش یابد اختلالی در بدن بوجود نمی آید اما بدن با از دست دادن ۲۰ درصد از آب ذخیره شده دچار ضعف و سستی می شود که اگر این میزان به ۱۵ درصد برسد مرگ انسان حتمی خواهد بود .

میوه ها و سبزیجات یا آب آنها دارای انواع ویتامین ها و املاح زنده و طبیعی بوده و مفید ترین و سالم ترین آب برای بدن محسوب می شوند .

نوشیدن ۱۰ تا ۱۲ لیوان در طول روز به مقدار قابل توجهی نیاز بدن را به اب تامین می کند . در ادامه میزان آب خوراکی های متداول نمایش داده شده است :

 

کاهو                        ۹۶%

 

هندوانه                    ۹۴%

 

گل کلم                    ۹۱%

 

هویج                       ۹۱%

 

چغندر                      ۹۱%

 

پرتقال                      ۸۸%

 

سیب                      ۸۵%

 

موز                         ۷۶%

 

ذرت                        ۷۴%

 

ماهی پخته             ۶۸%

 

گوشت گوساله         ۵۰%

 

پنیر                        ۴۰%

 

نان                         ۳۶%

 

کره                         ۱۶%

 

آجیل                       ۵%

آشپزی

 

ارسال شده در 23 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • روند رشد مغز نوزاد با والدین معتاد
  • افزایش عفونت های تنفسی در فصل سرما
  • برطرف کردن مشکلات هورمونی
  • متحول شدن کار سختی نیست!
  • احساس کنترل گری چگونه است؟
  • دود سیگار و اختلالات روانی
  • روش هایی برای خوشحال بودن
  • تقویت تفکر و اندیشه با این نوشیدنی ها
  • وداع با زندگی با لنزهای آرایشی
  • اختلالات لوله های رحمی
  • عصاره اسفناج و تاثیرات مفید آن
  • مراقبت های لازم در خصوص گفتگو با فرزند
  • آیا با علائم و نشانه های گرمازدگی آشنا هستید؟
  • مردان و تجربه موفقیت در زندگی شان
  • حقایقی درباره زیاد خوابیدن
  • محبوبترین ها

  • خطاهای رایج در زمینه سلامتی
  • نشانه های تعریق زیاد و راه های تشخیصی
  • عوامل خطر بیماریها و تغییر سبک زندگی
  • معیارهای اندازه گیری در نوار قلبی را یاد بگیرید
  • درباره علل خونریزی بینی بیشتر بدانیم
  • مواد خوراکی درمانگر اسید معده
  • این زمستان را در جکوزی غوطه ور شوید
  • انجام چه آزمایشها و معایناتی ضرورت دارد؟
  • همه بیماری های آب استخر
  • بهبود علائم یائسگی با لاغر شدن
  • کلید پیشگیری حملات قلبی
  • مسمومیت خون: بیماری کشنده
  • نکات پزشکی برای سنین بالای پنجاه سال
  • دلیل حس نکردن بو چیست
  • اهمیت چکاپ های سالانه برای آقایان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است