کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ورزش های مناسب بانوان روش بالا بردن استحکام استخوان دختران تقویت مقاومت استخوانی دختران پیشگیری از پوکی استخوان در یائسگی بهترین ورزش برای بانوان
همانطور که آگاهید اکثر دخترها و بانوان از مشکلاتی نظیر استخوان درد رنج میبرد و در میانسالی و در سنین یائسگی به پوکی استخوان مبتلا میشوند. برای اینکه این اتفاقات ناگوار رخ ندهد یک راه بسیار عالی وجود دارد و آن هم این است که دختران از سنین نوجوانی در کنار کارهای روزمره به طور منظم به ورزش بپردازند. به گفته محققان انجام ورزش های نظیر ژیمناستیک، بسکتبال و فوتبال در سنین نوجوانی و اوایل جوانی موجب استحکام مقاومت استخوانی دختران می شود.

به گزارش دکتر سلام به نقل از خبرنگار مهر، محققان دانشگاه لوند سوئد دریافتند دختران نوجوانی که در ورزش های ضربه ای ملایم تا شدید نظیر ژیمناستیک، بسکتبال یا فوتبال شرکت می کنند دارای تراکم استخوانی، ساختار و مقاومت استخوانی بهتری هستند.

در این مطالعه، محققان بررسی کردند که آیا کلاس های ورزش تاثیری بر پارامترهای استخوانی در کودکان در حال رشد دارد و تاثیر ورزش در مدرسه را بر توزیع توده استخوانی درشت نی اندازه گیری کردند.

در مجوع ۱۷۰ کودک (۷۲ دختر و ۹۸ پسر) هر هفته تحت آموزش ورزش به مدت ۲۰۰ دقیقه قرار گرفتند و گروه های دیگر (۴۴ دختر و ۴۷ پسر) فقط ۶۰ دقیقه استاندارد ورزش در مدرسه را انجام می دادند.

محققان دریافتند فعالیت فیزیکی نسبتا شدید مدرسه، در مدت آغاز دوره بلوغ، با مقاومت بیشتر استخوان غشایی درشت نی مرتبط بود و در برخی از نواحی توزیع توده استخوانی در دختران بیشتر بود.

دختران ۲.۵ درصد ضخامت غشایی بیشتر و ۶.۹ درصد شاخص فشار-کشش قطبی در ۶۶ درصد درشت نی بیشتر بود که با تراکم استخوانی بسیار بیشتری در مقایسه با گروه کنترل همراه بود.

این تحقیق نشان می دهد که احتمال نقش مثبت فعالیت فیزیکی بر تطبیق و سازگاری اسکلتی به مراتب بیشتر از نقش آن در انتخاب براساس اندازه بدن است.

به گفته محققان، توده استخوانی و مقاومت مطلوب و بهینه در دوران جوانی، تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان و پیشگیری از شکستگی در بزرگسالی دارد.

 

منبع: مهر

5 1000
ارسال شده در 23 شهریور 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مانع طاسی مردانه شویم
  • در صورت تاثير اندك مصرف داروهاي ضد افسردگي
  • راهکار هایی برای از بین بردن سریع استرس
  • نوتلای سالم و بی ضرر
  • اثبات توانمندی خارق العاده مغز انسان
  • مهر و محبت در میان اعضای خانواده
  • سیستم ایمنی قوی مساوی با بدنی سالم
  • آلودگی هوا عاملی مؤثر در چرب شدن مو
  • محبوبترین ها

  • چطوری صدمات پوستی ناشی از نور آفتاب را بشناسیم
  • بررسی منفعت های گوناگون میوه ها برای تقویت مو
  • آسیب های زیبایی قبل از تعطیلات
  • برای داشتن ابرو و مژه هایی بی نظیر3 راز طلایی را بیاموزید
  • ترکهای پوستی یا استریا با لیزر رفع کنیم یا خیر؟
  • تکمیل ترین گفته ها درباره اکستنشن مو
  • سبزیجاتی برای درخشان کردن پوست
  • آسیب به پوست و مو با این لوازم آرایشی
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • دکتر علیرضا نوروزعلی جراح دندانپزشک
  • طرز تهیه اسموتی های خوشمزه و چربی سوز
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x