exercising1
همانطور که آگاهید اکثر دخترها و بانوان از مشکلاتی نظیر استخوان درد رنج میبرد و در میانسالی و در سنین یائسگی به پوکی استخوان مبتلا میشوند. برای اینکه این اتفاقات ناگوار رخ ندهد یک راه بسیار عالی وجود دارد و آن هم این است که دختران از سنین نوجوانی در کنار کارهای روزمره به طور منظم به ورزش بپردازند. به گفته محققان انجام ورزش های نظیر ژیمناستیک، بسکتبال و فوتبال در سنین نوجوانی و اوایل جوانی موجب استحکام مقاومت استخوانی دختران می شود.

به گزارش دکتر سلام به نقل از خبرنگار مهر، محققان دانشگاه لوند سوئد دریافتند دختران نوجوانی که در ورزش های ضربه ای ملایم تا شدید نظیر ژیمناستیک، بسکتبال یا فوتبال شرکت می کنند دارای تراکم استخوانی، ساختار و مقاومت استخوانی بهتری هستند.

در این مطالعه، محققان بررسی کردند که آیا کلاس های ورزش تاثیری بر پارامترهای استخوانی در کودکان در حال رشد دارد و تاثیر ورزش در مدرسه را بر توزیع توده استخوانی درشت نی اندازه گیری کردند.

در مجوع ۱۷۰ کودک (۷۲ دختر و ۹۸ پسر) هر هفته تحت آموزش ورزش به مدت ۲۰۰ دقیقه قرار گرفتند و گروه های دیگر (۴۴ دختر و ۴۷ پسر) فقط ۶۰ دقیقه استاندارد ورزش در مدرسه را انجام می دادند.

محققان دریافتند فعالیت فیزیکی نسبتا شدید مدرسه، در مدت آغاز دوره بلوغ، با مقاومت بیشتر استخوان غشایی درشت نی مرتبط بود و در برخی از نواحی توزیع توده استخوانی در دختران بیشتر بود.

دختران ۲.۵ درصد ضخامت غشایی بیشتر و ۶.۹ درصد شاخص فشار-کشش قطبی در ۶۶ درصد درشت نی بیشتر بود که با تراکم استخوانی بسیار بیشتری در مقایسه با گروه کنترل همراه بود.

این تحقیق نشان می دهد که احتمال نقش مثبت فعالیت فیزیکی بر تطبیق و سازگاری اسکلتی به مراتب بیشتر از نقش آن در انتخاب براساس اندازه بدن است.

به گفته محققان، توده استخوانی و مقاومت مطلوب و بهینه در دوران جوانی، تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان و پیشگیری از شکستگی در بزرگسالی دارد.

 

منبع: مهر

ارسال شده در 23 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • هفت نکته آسان برای از بین بردن استرس
  • چه زمانی دارو تاریخ انقضایش تمام میشود؟
  • رفع مشکلات روحی با از دست دادن عزیزان
  • رسیدگی به ناخن با این روش ها
  • حس بهترین خواب دنیا
  • موفق ترین ها و این خصوصیات
  • موهای پرپشت و آسیب به موها
  • شیرینی های سیاه دانه ای
  • اختلالات سلامتی با این تن پوش
  • عمل جراحی غیر متعارف قلب بقا افراد دیابتی را بهبود می بخشد
  • برترین غذاهای کمکی کودک زیر 12 ماه
  • با استفاده از قطره آهن هوش نوزاد افزایش میابد
  • خاصیت های نهفته در ویتامین ب1
  • مقابله و حفاظت از سالمندان در برابر پوکی استخوان
  • روانشناسان نسبت به عشق چه دیدگاهی دارند؟
  • محبوبترین ها

  • تست میزان «سلامت رابطه»‌
  • شباهات و تفاوتهای خوابیدن زنان و مردان
  • 10 روش برای کاهش استرس کودکان در مدرسه
  • مقایسه و بررسی تفاوت های گریستن در مرد و زن
  • روحیه دادن به سایر اعضا، پس از اخراج یکی از اعضای تیم
  • نکاتی برای کسانی که میخواهد رهبر خوبی باشند
  • پیشگیری از طلاق با مشاوره
  • آزاد گذاشتن کودک تا چه میزان مجاز است!
  • مفهوم شادی و نشاط در زندگی زناشویی
  • دارو و درمان خشم
  • نگذارید شوهرانتان فیلم خشن ببینند
  • به شما خواهیم گفت چگونه قدرشناسی منجر به خوشبختی می شود؟
  • اگر می خواهید احساس تنهایی نکنید
  • ترومبوسیتوپنی ناشی از به دلیل استفاده از مصرف هپارین
  • چگونه شادی را ماندگار کنیم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است