Searching for causes of neuron death in Alzheimer’s and TBI

برخی بیماری های مزمن در افراد مختلف که آن ها را از حرکت بازمیدارند و خانه نشین می کنند قابل پیشگیری هستند و می توانیم با برخی پرهیزات و درمان های خانگی آن ها را تحت کنترل خود در آوریم با کمک گرفتن از برخی روش های موثر می توانید مانع شدت یافت این عارضه ها شود عارضه هایی مانند سرطان, بیماری آلزایمر, بیماری پارکینسون و بسیاری بیماری دیگر.

ابتلا به بیماری های انحطاطی از جمله دردناک‌ترین و ناتوان کننده‌ترین بخش های زندگی یک انسان هستند. اساسا، در این قبیل بیماری ها شاهد وخیم‌تر شدن تدریجی شرایط بیمار از جمله افزایش آسیب بافتی، کارکرد بد اندام ها، و تضعیف سلامت کلی وی هستیم. این می تواند به واسطه فرسودگی عادی بدن، عادات سبک زندگی، ورزش، یا مشکلات غذا خوردن که به تشدید شرایط منجر می شود، شکل بگیرد.

 

به نقل از “ارگانیک فکتس”، برخی از این بیماری های انحطاطی از طریق پزشکی سنتی و مدرن قابل درمان هستند، اما بسیاری از آنها در حال حاضر فاقد یک روش درمانی مشخص و تایید شده هستند و از این رو درمان های خانگی می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای مراقبت از این افراد باشند.

برخی از شایع‌ترین بیماری های انحطاطی شامل سرطان, بیماری آلزایمر, بیماری پارکینسون,بیماری MS, دیستروفی عضلانی, تصلب شرایین,دیابت, پوکی استخوان، و آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی می شوند.

میلیون ها نفر در سراسر جهان به این بیماری ها مبتلا هستند. بدون دسترسی به مراقبت های پزشکی مناسب، این بیماری های انحطاطی می توانند تاثیر چشمگیری بر کیفیت زندگی افراد مبتلا به آنها داشته باشند و بسیاری از بیماری ها به طور اجتناب ناپذیری کشنده هستند. بهترین روش برای کاهش نشانه های مرتبط با این قبیل بیماری ها و همچنین کند کردن آهنگ انحطاط استفاده از درمان های خانگی است. برخی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین درمان های خانگی برای بیماری های انحطاطی در ادامه فهرست شده اند.

دیستروفی عضلانی

دیستروفی عضلانی گروهی از 30 بیماری ارثی را شامل می شود که با تحت تاثیر قرار دادن عضلات به ضعف و از بین رفتن آنها منجر می شوند. این یکی از بیماری های انحطاطی وحشتناک است که بسیاری از مردم جهان از آن رنج می برند. برخی از روش های درمانی خانگی برای مقابله با این بیماری شامل اجتناب از قهوه، تنباکو، الکل، و سودای گازدار می شود.

تغذیه مناسب از اهمیت بسیار زیادی برای مقابله با دیستروفی عضلانی برخوردار است و رژیم غذایی فرد مبتلا به این بیماری باید شامل مواد غذایی با فیبر و پروتئین بالا و کربوهیدارت پایین باشد. همچنین، افراد مبتلا به دیستروفی عضلانی باید از فعالیت بدنی کافی برخوردار باشند تا توانایی حفظ سلامت عضلات خود را از دست ندهند.

 

بیماری آلزایمر

برخی از رایج‌ترین راه حل های خانگی برای مقابله با آلزایمر، شامل ریشه سنبل الطیب، یک رژیم غذایی متعادل، فولات، ویتامین B12، بلسان، مریم گلی، ویتامین E، عصاره جینکو بیلوبا و عصاره سیر همگی از جمله عوامل شناخته شده در زمینه کاهش اثر بیماری آلزایمر یا زوال عقل هستند. افزون بر این، پرهیز از الکل، سیگار، غذاهای فرآوری شده، و آلودگی های فلزی مانند جیوه می تواند سرعت زوال شناختی را کاهش دهد.

تحریک مغز با چیزهایی مانند حل کردن جدول کلمات متقاطع، بازی های درگیر کننده حافظه، و یادگیری سوژه های جدید مانند یک زبان خارجی می توانند در ساختن مسیرهای عصبی جدید و ایجاد تاخیر در فراموشی مرتبط با بیماری آلزایمر موثر باشند. همچنین، پژوهش های جدید فعالیت هایی مانند بالا رفتن از درخت و حفظ تعادل را در ارتقا مهارت های شناختی تاثیرگذار عنوان کرده اند.

بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون می تواند به واسطه ایجاد ناتوانی کلی در کنترل فعالیت عضلانی، بیمار را از یک زندگی عادی محروم سازد . از این رو، پارکینسون اغلب به عنوان یک اختلال حرکتی طبقه بندی می شود. برخی درمان های خانگی برای کند کردن آثار انحطاطی این بیماری بهره مندی از یک رژیم غذایی سلام شامل میوه ها، سبزیجات، غلات، حبوبات، محصولات غیر لبنی، ماهی و مرغ را در بر می گیرد.

از دیگر روش های درمانی می توان به ورزش کردن و فیزیک درمانی، کار با یک آسیب شناس گفتار، مقابله با افسردگی از طریق روش های سازنده، فرآیندهای تجسم فکری برای تداوم راه رفتن به صورت عادی، و کاهش لرزش دست از طریق تقویت عضلات دست ها و ساعد اشاره کرد.

سرطان

درمان های خانگی برای سرطان شامل مصرف بروکلی، انواع مختلف انگور، جینسینگ، مر، چای سبز، آلوئه ورا، لیکوپن، سویا، علف گندم چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم می شود. مصرف هر ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برای درمان سرطان برخوردار است زیرا آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال های آزاد را خنثی سازند.

رادیکال های آزاد می توانند با ایجاد جهش در DNA سلولی عادی و ایجاد سلول های سرطانی زمینه ساز شکل گیری بیماری سرطان شوند.

بنابر پیشنهاد پژوهشگران، یک ساعت ورزش کردن در روز خطر ابتلا به سرطان پستان در بانوان را در هر سنی و هر وزنی که باشند، کاهش می دهد. همچنین، فعالیت های بدنی و رژیم غذایی سالم می توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند.

 

بیماری MS

برخی از درمان های خانگی برای بیماری MS شامل کاهش مصرف پروتئین حیوانی، حذف محصولات لبنی، خوردن مواد غذایی ارگانیک، زنجبیل، زردچوبه، سویا، روغن زیتون اصل، ماهی، گردو، کتان، شاهدانه، و محصولات گندم می شود. از نظر رفتاری، انجام ورزش سبک تا متوسط و همچنین تجسم فکری و مدیتیشن فعالیت های خوبی هستند.

آترواسکلروز یا تصلب شرایین

تصلب شرایین بیماری است که در آن کلسترول و پلاک در دیواره داخلی رگ های خونی و عروق فرد رسوب می کنند و این شرایط می تواند به حملات قلبی و سکته مغزی منجر شود. جدا از کاهش مصرف کلی اسید چرب امگا-6 (کلسترول LDL)، شما باید میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، از تنقیه آب گرم استفاده کنید، و دانه ها، آجیل، حبوبات و جوانه های بیشتری مصرف کنید. مصرف روغن زیتون و روغن دانه کتان را فراموش نکنید، در شرایطی که از آرد سفید، قند، تنباکو، قهوه، نمک، غذاهای فرآوری شده، سس ها، و ترشی ها پرهیز می کنید. مصرف پیاز، سیر، پوست لیمو، جعفری، و آب چغندر، و همچنین هر چیزی که سرشار از محتوای ویتامین C است را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید.

بیماری دیابت

بیماری دیابت شامل ناتوانی بدن انسان برای مدیریت سطوح انسولین و گلوکز خون می شود که این شرایط می تواند بسیار خطرناک باشد. برخی درمان های خانگی برای دیابت شامل دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از فیبر، بیل‌بری (یکی از خویشاوندان زغال اخته)، سیب، زردآلو، چغندر، انواع مختلف توت، هویج، میوه های خانواده مرکبات، هویج وحشی، آب کاکتوس، برگ های ریحان، و کدو حلوائی می شود.

 

پوکی استخوان

پوکی استخوان یک بیماری انحطاطی است که به نابودی تدریجی تراکم مواد معدنی استخوان منجر می شود و عملکرد فرد حتی در انجام فعالیت های عادی روزانه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. از درمان های خانگی برای مقابله با پوکی استخوان می توان به دریافت کافی مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، روی، سلنیم، مس، و منگنز از رژیم غذایی اشاره کرد. مواد غذایی مورد استفاده می توانند شامل شبدر قرمز، اسفناج، کلم، شیر، ماست، پنیر، بستنی، ماهی سالمون، و ماهی ساردین شوند. همچنین، شما باید سیگار کشیدن را ترک کنید، به طور منظم ورزش کنید، و انجام فعالیت های بدنی شدید که موجب آثار تکراری روی مفاصل و استخوان ها می شوند را کاهش دهید.

آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید بیماری است که به طور عمده التهاب در مفاصل، استخوان ها و دیگر نقاط اتصال در بدن انسان را شامل می شود. این شرایط می تواند با درد نیز همراه باشد و از این رو هر گونه عناصر ضد التهابی برای مقابله با این بیماری ایده آل است. برخی از روش های خانگی مقابله با آرتریت روماتوئید شامل سیلیکون، سبزیجات برگ دار، مواد غذایی محتوی ویتامین C، و ورزش منظم برای افزایش جریان خون به بخش های آسیب دیده می شود. همچنین، فرد باید از چیزهایی مانند تخم مرغ، فلفل، و گوجه فرنگی که می توانند به بدتر شدن آرتریت روماتوئید منجر شوند، دوری کند.

شهرخبر

ارسال شده در 23 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • همسران مبتلا به اچ آی وی
  • خوراکی هایی با سدیم بالا
  • شب ادراری با این مشکلات
  • با حداقل روغن غذا را تفت بدهید
  • عضله‌ سازی زیادتر با استفاده از هرنوع سیستم تمرینی
  • معضل ازدواج اجباری در جامعه ما
  • سنگ سازی دائم کلیه و کنار آمدن با آن
  • چرا بانوان با مسئله افسردگی بیشتر درگیرند
  • کولیک نوزادان و این روش های مراقبتی
  • پس از جدایی از همسر این سفارشات را مد نظر قرار دهید
  • آشنایی با فواید خوب مرغ
  • نشانه های پنهان و اولیه افسردگی در افراد
  • برای استحکام استخوان ها چه نکات مهمی را باید رعایت کنیم؟
  • مهم ترین دلایل کاهش میل جنسی
  • فواید حرکات کششی در ورزش
  • محبوبترین ها

  • اهمیت حداکثر ضربان قلب در فعالیت ورزشی
  • نحوه صحیح انجام حرکت بارپی
  • ترفندهای موثر برای انجام شنای سوئدی
  • 7 اشتباه رایج در ارتباط با کاهش وزن خانمها
  • نیروی عضلانی و شیوه ورزش در حرکات قدرتی
  • هدف شما از تمرینات ورزشی چیست؟
  • چربی سنگین است یا عضله؟
  • ورزش موقع آلوده بودن هوا
  • برای افزایش حجم عضلانی خالص و بدون چربی‌ این نکات مهم را بخوانید
  • 7 روش برای افزایش متابولیسم بدن
  • مراقبت های لازم برای فعالیت ورزشی در هوای سرد
  • آب بدن به چه دلیلی از بین می رود؟
  • مسیرهای مثبت و منفی در تمرینات بدنسازی
  • ذهنی سالم با دویدن
  • فیلم آموزش جلو بازو دمبل نشسته
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است