landscape-1452268499-gty-wrong-bare-plate-160108

رژیم های غذایی که خودسرانه و بدون مشورت پزشک میگیرید عیب ها و ایرادات زیادی دارند بهتر است بدانید پیروی از این رژیم های غذایی به ضرر شما تمام خواهد شد و موجب کمبود پروتئین و ویتامین های ضروری بدنتان می شود برای حفظ عضلات و پیشگیری از افتادگی و شل شدگی بدن ناشی از کاهش وزن بهتر است به برخی نکات مهم در این زمینه دقت کنید.

اکثر ما ممکن است برای کاهش وزن رژیم‌های خاصی را دنبال کنیم غافل از آن‌که شاید نکات بسیار مهمی را درباره‌ی نوع رژیم و تأثیر آن بر متابولیسم ندانیم. در این‌جا می‌خواهیم به برخی از اشتباهات رایجی که ممکن است در روند رژیم گرفتن با آن روبرو شوید اشاره کنیم:
غذای شما فاقد پروتئین است
باید سعی کنید پروتئین جزو غذای روزانه‌تان باشد. بدن شما برای حفظ عضلاتش به آن نیاز دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که پروتئین می‌تواند تا ۳۵ درصد میزان سوزاندن کالری را پس از صرف غذا افزایش دهد.
رژیم غذایی شما باید سرشار از آهن باشد
غذاهایی که پر از آهن هستند برای تأمین اکسیژن مورد نیاز عضلات جهت سوزاندن چربی بسیار ضروری‌اند. زنان، تا رسیدن به یائسگی، هر ماه به خاطر قاعدگی آهن از دست می‌دهند. غذاهای صدف‌دار، گوشت کم‌چرب، لوبیا، غلات غنی‌شده و اسفناج غذاهای سرشار از آهن هستند.
کمبود ویتامین D
ویتامین D برای محافظت از افزایش متابولیسم در بافت‌های ماهیچه‌ای بسیار ضروری است. منابع خوب ویتامین D عبارتند از: تن ماهی، میگو، ماهی سالمون، توفو، شیر غنی‌شده و غلات و تخم‌مرغ.
مصرف نوشیدنی‌های الکلی
وقتی نوشیدنی‌های الکلی می‌خورید، چربی کم‌تری می‌سوزانید و این روند پایین‌تر از حد طبیعی رخ می‌دهد، چرا که از الکل به جای سوخت استفاده می‌شود.
عدم مصرف کافیِ مواد لبنی
تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود کلسیم، که در زنان بسیار رایج است، می‌تواند روند متابولیسم را کُند کند. نکته‌ی مهم این است که مصرف کلسیم در غذاهای لبنی مانند شیر بدون چرب یا ماست کم‌چرب می‌تواند میزان جذب چربی را از سایر غذاها کم کند.

الودکتر

5 1000
ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط با موضوع پزشکی | 192 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • عکس های انواع سمعک
  • طحال و بیمار شدن آن
  • با این 3 خوراکی همیشه جوان بمانید
  • بررسی ناخن و تمام قسمت های تشکیل دهنده آن
  • مقابله با بدبینی و تاثیرات آن روی زوجین
  • 7 نکته طلایی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم
  • عواقب استفاده از مکمل های کلسیمی
  • لطمه به بینایی با قطره چشم
  • محبوبترین ها

  • روش های درمانی برای لوچ بودن چشم / استرابیسم
  • سلولیت اوربیتال Orbital cellulitis
  • بررسی و درمان اختلالات چشم و بینایی
  • آیا قوز قرنیه را می شناسید؟
  • تنبلی چشم کودکان این علائم نهفته را دارد
  • بررسی و یافته های تشخیصی گلوکوم
  • مهمترین هشدارها برای بینایی
  • ایجاد اختلال در بینایی با وجود استرس
  • رپورتاژ

  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • لیفتینگ با نخ
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما