ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ

landscape-1452268499-gty-wrong-bare-plate-160108

رژیم های غذایی که خودسرانه و بدون مشورت پزشک میگیرید عیب ها و ایرادات زیادی دارند بهتر است بدانید پیروی از این رژیم های غذایی به ضرر شما تمام خواهد شد و موجب کمبود پروتئین و ویتامین های ضروری بدنتان می شود برای حفظ عضلات و پیشگیری از افتادگی و شل شدگی بدن ناشی از کاهش وزن بهتر است به برخی نکات مهم در این زمینه دقت کنید.

اکثر ما ممکن است برای کاهش وزن رژیم‌های خاصی را دنبال کنیم غافل از آن‌که شاید نکات بسیار مهمی را درباره‌ی نوع رژیم و تأثیر آن بر متابولیسم ندانیم. در این‌جا می‌خواهیم به برخی از اشتباهات رایجی که ممکن است در روند رژیم گرفتن با آن روبرو شوید اشاره کنیم:
غذای شما فاقد پروتئین است
باید سعی کنید پروتئین جزو غذای روزانه‌تان باشد. بدن شما برای حفظ عضلاتش به آن نیاز دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که پروتئین می‌تواند تا ۳۵ درصد میزان سوزاندن کالری را پس از صرف غذا افزایش دهد.
رژیم غذایی شما باید سرشار از آهن باشد
غذاهایی که پر از آهن هستند برای تأمین اکسیژن مورد نیاز عضلات جهت سوزاندن چربی بسیار ضروری‌اند. زنان، تا رسیدن به یائسگی، هر ماه به خاطر قاعدگی آهن از دست می‌دهند. غذاهای صدف‌دار، گوشت کم‌چرب، لوبیا، غلات غنی‌شده و اسفناج غذاهای سرشار از آهن هستند.
کمبود ویتامین D
ویتامین D برای محافظت از افزایش متابولیسم در بافت‌های ماهیچه‌ای بسیار ضروری است. منابع خوب ویتامین D عبارتند از: تن ماهی، میگو، ماهی سالمون، توفو، شیر غنی‌شده و غلات و تخم‌مرغ.
مصرف نوشیدنی‌های الکلی
وقتی نوشیدنی‌های الکلی می‌خورید، چربی کم‌تری می‌سوزانید و این روند پایین‌تر از حد طبیعی رخ می‌دهد، چرا که از الکل به جای سوخت استفاده می‌شود.
عدم مصرف کافیِ مواد لبنی
تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود کلسیم، که در زنان بسیار رایج است، می‌تواند روند متابولیسم را کُند کند. نکته‌ی مهم این است که مصرف کلسیم در غذاهای لبنی مانند شیر بدون چرب یا ماست کم‌چرب می‌تواند میزان جذب چربی را از سایر غذاها کم کند.

الودکتر

5 1000
ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط با موضوع پزشکی
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x