دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

مصرف نوشیدنی‌های الکلی کمبود ویتامین D عدم مصرف کافیِ مواد لبنی سوزاندن چربی‌ اشتباهات رژیمی

رژیم های غذایی که خودسرانه و بدون مشورت پزشک میگیرید عیب ها و ایرادات زیادی دارند بهتر است بدانید پیروی از این رژیم های غذایی به ضرر شما تمام خواهد شد و موجب کمبود پروتئین و ویتامین های ضروری بدنتان می شود برای حفظ عضلات و پیشگیری از افتادگی و شل شدگی بدن ناشی از کاهش وزن بهتر است به برخی نکات مهم در این زمینه دقت کنید.

اکثر ما ممکن است برای کاهش وزن رژیم‌های خاصی را دنبال کنیم غافل از آن‌که شاید نکات بسیار مهمی را درباره‌ی نوع رژیم و تأثیر آن بر متابولیسم ندانیم. در این‌جا می‌خواهیم به برخی از اشتباهات رایجی که ممکن است در روند رژیم گرفتن با آن روبرو شوید اشاره کنیم:
غذای شما فاقد پروتئین است
باید سعی کنید پروتئین جزو غذای روزانه‌تان باشد. بدن شما برای حفظ عضلاتش به آن نیاز دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که پروتئین می‌تواند تا ۳۵ درصد میزان سوزاندن کالری را پس از صرف غذا افزایش دهد.
رژیم غذایی شما باید سرشار از آهن باشد
غذاهایی که پر از آهن هستند برای تأمین اکسیژن مورد نیاز عضلات جهت سوزاندن چربی بسیار ضروری‌اند. زنان، تا رسیدن به یائسگی، هر ماه به خاطر قاعدگی آهن از دست می‌دهند. غذاهای صدف‌دار، گوشت کم‌چرب، لوبیا، غلات غنی‌شده و اسفناج غذاهای سرشار از آهن هستند.
کمبود ویتامین D
ویتامین D برای محافظت از افزایش متابولیسم در بافت‌های ماهیچه‌ای بسیار ضروری است. منابع خوب ویتامین D عبارتند از: تن ماهی، میگو، ماهی سالمون، توفو، شیر غنی‌شده و غلات و تخم‌مرغ.
مصرف نوشیدنی‌های الکلی
وقتی نوشیدنی‌های الکلی می‌خورید، چربی کم‌تری می‌سوزانید و این روند پایین‌تر از حد طبیعی رخ می‌دهد، چرا که از الکل به جای سوخت استفاده می‌شود.
عدم مصرف کافیِ مواد لبنی
تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود کلسیم، که در زنان بسیار رایج است، می‌تواند روند متابولیسم را کُند کند. نکته‌ی مهم این است که مصرف کلسیم در غذاهای لبنی مانند شیر بدون چرب یا ماست کم‌چرب می‌تواند میزان جذب چربی را از سایر غذاها کم کند.

الودکتر

5 1000
ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • استفاده از آنتی بادی های اسب روشی جدید برای درمان ابولا
  • تجويز «فلوكستين» در درمان گر گرفتگي زنان يائسه مؤثر است
  • وقوع زلزله خفیف در شهر نودشه از استان کرمانشاه
  • شصت پا و درد و تورمش را جدی بگیرید
  • درمان ارتودنسی و بارداری
  • عوامل تاثیرگذار بر بزرگ شدن شکم
  • جو گیری عجیب مجری با خوردن مغز انسان تکمیل شد
  • نوع موی هر فرد و روانشناسی وی
  • محبوبترین ها

  • یاس و ناامیدی و علائم افسردگی
  • اختلال خود زشت پنداری در چه جوامعی شایع تر است
  • ارتباط افسردگی و بیمار شدن در پاییز
  • راهکارهای پیشنهادی برای رفع افسردگی همسر
  • روانکاوی خواستگار با نگاه کردن
  • انواع گروه خونی و پی بردن به روحیات صاحبان آن ها
  • همه چیز در مورد افراد رنجور
  • آیا شما هم از ترسیدن لذت میبرید؟
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • انستیتو زیبایی پوست صورت و بدن تانی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    کلینیک صدف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x