landscape-1452268499-gty-wrong-bare-plate-160108

رژیم های غذایی که خودسرانه و بدون مشورت پزشک میگیرید عیب ها و ایرادات زیادی دارند بهتر است بدانید پیروی از این رژیم های غذایی به ضرر شما تمام خواهد شد و موجب کمبود پروتئین و ویتامین های ضروری بدنتان می شود برای حفظ عضلات و پیشگیری از افتادگی و شل شدگی بدن ناشی از کاهش وزن بهتر است به برخی نکات مهم در این زمینه دقت کنید.

اکثر ما ممکن است برای کاهش وزن رژیم‌های خاصی را دنبال کنیم غافل از آن‌که شاید نکات بسیار مهمی را درباره‌ی نوع رژیم و تأثیر آن بر متابولیسم ندانیم. در این‌جا می‌خواهیم به برخی از اشتباهات رایجی که ممکن است در روند رژیم گرفتن با آن روبرو شوید اشاره کنیم:
غذای شما فاقد پروتئین است
باید سعی کنید پروتئین جزو غذای روزانه‌تان باشد. بدن شما برای حفظ عضلاتش به آن نیاز دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که پروتئین می‌تواند تا ۳۵ درصد میزان سوزاندن کالری را پس از صرف غذا افزایش دهد.
رژیم غذایی شما باید سرشار از آهن باشد
غذاهایی که پر از آهن هستند برای تأمین اکسیژن مورد نیاز عضلات جهت سوزاندن چربی بسیار ضروری‌اند. زنان، تا رسیدن به یائسگی، هر ماه به خاطر قاعدگی آهن از دست می‌دهند. غذاهای صدف‌دار، گوشت کم‌چرب، لوبیا، غلات غنی‌شده و اسفناج غذاهای سرشار از آهن هستند.
کمبود ویتامین D
ویتامین D برای محافظت از افزایش متابولیسم در بافت‌های ماهیچه‌ای بسیار ضروری است. منابع خوب ویتامین D عبارتند از: تن ماهی، میگو، ماهی سالمون، توفو، شیر غنی‌شده و غلات و تخم‌مرغ.
مصرف نوشیدنی‌های الکلی
وقتی نوشیدنی‌های الکلی می‌خورید، چربی کم‌تری می‌سوزانید و این روند پایین‌تر از حد طبیعی رخ می‌دهد، چرا که از الکل به جای سوخت استفاده می‌شود.
عدم مصرف کافیِ مواد لبنی
تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود کلسیم، که در زنان بسیار رایج است، می‌تواند روند متابولیسم را کُند کند. نکته‌ی مهم این است که مصرف کلسیم در غذاهای لبنی مانند شیر بدون چرب یا ماست کم‌چرب می‌تواند میزان جذب چربی را از سایر غذاها کم کند.

الودکتر

ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • اشتباهاتی در رابطه با شیر
  • چرا پس از صرف وعده های غذایی دلمان دسر شیرین میخواهد؟
  • نکاتی مهم در مورد سد دفاعی بدن در برابر میکروب ها
  • عارضه های جانبی رژیم غذایی ناسالم بر ذهن و بدن
  • عدم توانایی در ترک شبکه های مجازی
  • رسپی سوپ موسمی: سوپ ویتامین
  • درد مفاصل و بی خوابی
  • 5 درمان طبیعی برای مننژیت
  • این ویژگی فیبر را هم بدانید
  • پیاز چه نقشی در زیبا سازی پوست دارد
  • رفتارهای ناخودآگاهانه با همسر
  • خس‌خس سینه نشانهٔ چیست + درمان
  • رازهای حفظ تازگی و زیبایی آرایش در فصل تابستان
  • تاثیرات منفی رژیم های غذایی نادرست
  • سکته مغزی و زمان طلایی برای کنترل آن
  • محبوبترین ها

  • مشکلات مربوط به سر و گردن
  • وابستگی به الکل را اینگونه برطرف کنید
  • اهمیت به سلامت مغز
  • سکته مغزی در کمین جوانان
  • آیا میدانید بیماری ها روی IQ شما هم تاثیر می گذارند؟
  • افزایش خلاقیت و آی کیو با این روش ها
  • هشدار! افزایش درصد ابتلای ایرانیان به آلزایمر
  • 5 راهکار شگفت انگیز برای رسیدن به موفقیت
  • درمان پارکینسون با نوشیدنی های کافئین دار
  • ابتلا به ضربه مغزی با این علائم
  • فلج شدن اندام حرکتی با این عوامل
  • چگونه علت سر دردهایمان را تشخیص دهیم؟
  • مواد غذایی مناسب برای برطرف کردن سردرد
  • صحبت در ارتباط با بیماری آلزایمر
  • افرادی که دچار تشنج میشوند این توصیه ها را رعایت کنند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است