landscape-1452268499-gty-wrong-bare-plate-160108

رژیم های غذایی که خودسرانه و بدون مشورت پزشک میگیرید عیب ها و ایرادات زیادی دارند بهتر است بدانید پیروی از این رژیم های غذایی به ضرر شما تمام خواهد شد و موجب کمبود پروتئین و ویتامین های ضروری بدنتان می شود برای حفظ عضلات و پیشگیری از افتادگی و شل شدگی بدن ناشی از کاهش وزن بهتر است به برخی نکات مهم در این زمینه دقت کنید.

اکثر ما ممکن است برای کاهش وزن رژیم‌های خاصی را دنبال کنیم غافل از آن‌که شاید نکات بسیار مهمی را درباره‌ی نوع رژیم و تأثیر آن بر متابولیسم ندانیم. در این‌جا می‌خواهیم به برخی از اشتباهات رایجی که ممکن است در روند رژیم گرفتن با آن روبرو شوید اشاره کنیم:
غذای شما فاقد پروتئین است
باید سعی کنید پروتئین جزو غذای روزانه‌تان باشد. بدن شما برای حفظ عضلاتش به آن نیاز دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که پروتئین می‌تواند تا ۳۵ درصد میزان سوزاندن کالری را پس از صرف غذا افزایش دهد.
رژیم غذایی شما باید سرشار از آهن باشد
غذاهایی که پر از آهن هستند برای تأمین اکسیژن مورد نیاز عضلات جهت سوزاندن چربی بسیار ضروری‌اند. زنان، تا رسیدن به یائسگی، هر ماه به خاطر قاعدگی آهن از دست می‌دهند. غذاهای صدف‌دار، گوشت کم‌چرب، لوبیا، غلات غنی‌شده و اسفناج غذاهای سرشار از آهن هستند.
کمبود ویتامین D
ویتامین D برای محافظت از افزایش متابولیسم در بافت‌های ماهیچه‌ای بسیار ضروری است. منابع خوب ویتامین D عبارتند از: تن ماهی، میگو، ماهی سالمون، توفو، شیر غنی‌شده و غلات و تخم‌مرغ.
مصرف نوشیدنی‌های الکلی
وقتی نوشیدنی‌های الکلی می‌خورید، چربی کم‌تری می‌سوزانید و این روند پایین‌تر از حد طبیعی رخ می‌دهد، چرا که از الکل به جای سوخت استفاده می‌شود.
عدم مصرف کافیِ مواد لبنی
تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود کلسیم، که در زنان بسیار رایج است، می‌تواند روند متابولیسم را کُند کند. نکته‌ی مهم این است که مصرف کلسیم در غذاهای لبنی مانند شیر بدون چرب یا ماست کم‌چرب می‌تواند میزان جذب چربی را از سایر غذاها کم کند.

الودکتر

ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • موارد مورد توجه درباره دوغ
  • تغییرات کف پا و این روشهای درمانی
  • اصلی ترین و مهمترین دلیل اختلافات زناشویی
  • داروهایی که سبب ریزش موی مردانه میشوند
  • اختلالات خواب ناشی از سیستم گوارشی
  • فشار روانی با افراد مختلف چه می کند؟
  • پوک شدن استخوان در مردها
  • برای مبارزه با زنگ گوش این کار را انجام دهید
  • تصاویری از تخت کشش
  • تداخل مشکلات زندگی خصوصی با شغل
  • در 60 دقیقه ۴۰۰ کالری بسوزان
  • کمک طب سنتی برای رفع لاغری
  • نان بریده با رویه گوشت در فر
  • دلیل مهم دعوای خواهر و برادرها
  • چشم درد – احساس ناراحتی چشم
  • محبوبترین ها

  • خونریزی از نوع چشمی و راه چاره آن
  • درمان گلوکوم حاد زاویه بسته چیست؟
  • موفقیت جراحی کاتاراکت
  • نشانه های سکته مغزی در چشم
  • گل مژه و پیشگیری از بروز آن
  • چارت آمسلر آزمایشی برای مشکلات ماکولا
  • از علائم و نشانه‌ها تا درمان قرمزی چشم
  • مصرف خودسرانه قطره های چشمی حاوی کورتون باعث نابینایی می شوند
  • چشم خود را از خشکی در امان نگه دارید
  • هشدار برای بیمار شدن شما در بینایی
  • عوارض درمان سرخود ناخنک چشم
  • داروهای خانگی برای درمان گل مژه چشم
  • درمورد پیوند قرنیه بیشتر بدانیم
  • آلودگی هوا و وارد کردن آسیب به چشم
  • خطر بوجود آمدن گلوکوم یا آب سیاه چیست؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است