موضوعات

فعالیت مغز در هنگام صبح

 

 

alzheimers_wide-7e89d42598225032ce9aef4b6ff659ddfabe7337-s800-c15

آیا از فواید گوش دادن به موسیقی صبحگاهی اطلاعی دارید تاثیراتی که پس از بیدار شدن از خواب میگذارد را میدانید گوش دادن به موسیقی کلاسیک ،مطالعه  ،ورزش ،حل جدول و بسیاری کارهای دیگر می تواند مغزتان را به فعالیت وادار کند مدیتیشن نیز کمک زیادی به شما در این زمینه خواهد کرد در ادامه راهنمایی های بیشتری برایتان داریم

 

 

برای مواقعی که مغزتان هنگ می کند، همیشه راه حلی وجود دارد. راه حل های اول صبحی که اگر آنها را به برنامه روتین زندگی‌تان تبدیل کنید قطعا هر روز صبح با ذهن بازتر و تازه‌تر می‌توانید سراغ روز بروید؛ مثلا اول صبحی به ترانه‌های شجریان گوش کنید!
چگونه هر روز صبح مغزتان را برای یک روز کاری گرم و آماده کنید؟

گاهی فشار زیاد کاری و دغدغه های زندگی شرایط را به جایی می رساند که احساس می کنید مغز شما بیشتر از این نمی کشد و نمی دانید با این اوضاع فردا را چگونه باید شروع کنید. خب، اگرچه حق باشماست اما بدانید برای مواقعی که مغزتان هنگ می کند، همیشه راه حلی وجود دارد. راه حل های اول صبحی که اگر آنها را به برنامه روتین زندگی تان تبدیل کنید قطعا هر روز صبح با ذهن ریکاوری شده و تر و تازه ای به استقبال روز دیگری از زندگی می روید.
به عنوان مثال آیا می دانستید موسیقی کلاسیک، یا همان سنتی خودمان کمک می کند تا مغزتان بهتر کار کند؟

مطالعه مغزتان را گرم می کند!

اگرچه در دنیای شتابان اینروزها که عبور زمان اتفاقی است مانند گذر برق و باد، مطالعه صبحگاهی کار دشواریست اما این را بدانید که مطالعه صبحگاهی به ذهن شما برای چالش های روز پیش رو قدرت می بخشد. این فعالیت می تواند:

-خواندن یک صفحه کتاب
-خواندن چند خط از روزنامه
-خواندن مقاله ای کوتاه در اینترنت

فقط کافیست اول صبح اطلاعات جدیدی را به مغزتان ارسال کنید تا او را برای یک روز کاری گرم کرده باشید. البته پیشنهاد میشود به هیچ وجه سراغ صفحه حوادث روزنامه ها نروید.

و باز هم ورزش

همه ما خیلی خوب می دانیم که ورزش چه نقش مهمی در سلامت جسم و روح ما بازی می کند. با این حال همچنان دلایل قانع کننده دیگری وجود دارد که ورزش قبل از کار را به شما به عنوان بخش لاینفک زندگی تان تحمیل کند. ورزش شیمی مغز را دگرگون می کند و به فاکتور ضد افسردگی تبدیل می شود. ورزش وقتی به بخش روتین زندگی تبدیل شود، به انتقال دهنده های کلیدی مغز سیگنال هایی ارسال می کند که همین فعل و انفعال باعث هوشیار ماندن مغز با وجود بالا رفتن سن می شود. ورزش همچنین باعث شکل گیری روند صحیح گردش خون در مغز می شود که به تبع آن اکسیژن رسانی به مغز درست انجام شده و سلول های خاکستری با بالاترین ظرفیت خود فعالیت می کنند.

حالا خودتان تصور کنید با روزی صرفا ده دقیقه نرمش تا چه حد می توانید مغزتان را از هنگ کردن مصون نگه دارید.

مدیتیشن کنید ، با همه وجود!

موضوع بسیار ساده است، مدیتیشن دقت را بالا می‌برد، تمرکز را افزایش می دهد، عصبانیت را از بین میبرد و افسردگی را به حداقل می رساند. این را هم بدانید افرادی که به صورت مداوم مدیتیشن می کنند قدرت جالبی در بازیابی اطلاعات از ذهن خود دارند که از همان حافظه خوب و ذهن آرامشان نشات می گیرد.
مدیتشین فعالیتی است که شاید روزانه فقط چند دقیقه از شما وقت بگیرد.

موسیقی کلاسیک گوش کنید!

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید یک موزیک کلاسیک آرامبخش را قبل از شروع هر فعالیتی پلی کنید و اجازه بدهید در اعماق روح و روانتان نفوذ کند چون چنین اتفاقی به شکل قابل توجهی فعالیت مغز شما و قدرت تفکرتان را در بلند مدت ارتقا می دهد. تحقیقات دانشگاه ایلینویز نشان می دهد گوش کردن به موزیک در حین کار می تواند تا 6 درصد کارایی را بالا ببرد. تحقیقات بیشتر در همین زمینه می گوید گوش دادن به موزیک حین لباس پوشیدن و یا ورزش کردن، توانایی کلامی، کارکردهای شناختی و قدرت تمرکز را هم بالا می برد.

با این وصاف گوش دادن اول صبح به یک موزیک سنتی دلنشین می تواند روزتان را به لحاظ ذهنی حسابی بسازد.

جدول حل کنید

یادگیری و تفکر حین آن یکی از راه های فعال نگه داشتن مغز در زندگیست بخصوص همزمان با بالا رفتن سن. با این حال یادگیری به این معنا نیست که حتما سر کلاس بروید تا ذهنتان سرحال باقی بماند. می توانید روزانه قبل از اینکه مغزتان وارد چالش جدی کار شود برای سه چهار دقیقه ای جدول حل کنید تا ذهنتان را برای یک روز کاری آماده کرده باشید. این چالش اول صبحی مغزتان باعث شکل گیری ذخایر شناختی تان می شود. این چالش می تواند حل کردن جدول، پازل و یا تست های سریع اینترنتی باشد.

سیمرغ

writer.n1

23 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • 6 عادت صبگاهی که زندگی را شیرین میکنند
  • چند توصیه برای سالم زندگی کردن
  • کم آبی بدن این بیماری ها را با خودش می آورد
  • رنگ ادرارتان را نادیده نگیرید
  • توسعه سیستم تبادل اطلاعات سلامت برای پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • اهمیت هدیه دادن و هدیه گرفتن
  • ویژگی های رفتاری تاثیرگذار بر موفقیت در زندگی
  • بررسی عوامل ایجاد کننده طلاق عاطفی
  • طب سنتی آکادمیک یا طب سنتی تجربی؟ مسئله این است!
  • خوشبوکننده های سالم خوراکی
  • بررسی پرسه زنی در دنیای مجازی
  • آموزش روانکاوی با انواع رنگ ها
  • کودکان بیش فعال و انجام تکالیف مدرسه
  • راهکارهایی برای سنجش راستگویی همسر
  • بیماری های عفونی ناشی از ابتلا به کرم قلابدار
  • پربازدیدترین مطالب

  • نگاهی کلی به تغذیه بانوان
  • پای برهنه با خیال راحت راه بروید
  • اهمیت شستن بینی برای رفع سرماخوردگی
  • عارضه های مختلف با تلفن همراه
  • سلفی گرفتن جالب این پدر خوشحال
  • نشستن طولانی و این آسیب ها
  • ترفندهای جانبی و سرعت بخش به کم کردن وزن
  • سرکه دشمن هوای گرد و خاکی این روزها
  • خطرات تشعشعات دکل های آنتن دهی تلفن همراه
  • تفکر نیز موجب افزایش وزن می شود!
  • تصویب جرم برای مصرف مشروبات الکلی در سنین پایین
  • اگر حواستان سرجایش نیست….
  • بهترین روش های بکارگیری زمان
  • در مورد دوران نامزدی بیشتر بدانید
  • مرگ زودتر از موعد با این عوامل
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • چند ترفند برای انتخاب بهترین کرم برنزه کننده
  • طب سنتی آکادمیک یا طب سنتی تجربی؟ مسئله این است!
  • امان از دمنوش هایی که این روزها همه جا هستند!
  • آشنایی با عوارض گیاهان دارویی
  • بوی عرق تان را با این گیاهان دارویی از بین ببرید
  • سرماخوردگی را با چه چیزی درمان کنیم؟
  • آیا سرماخوردگی و آنفلوآنزا با هم فرق دارند؟
  • سقوط بند ناف به چه عارضه ای گفته می شود
  • بیماری پوستی گال، از علائم تا درمان
  • نکات مهم در زمینه حساسیت غذایی
  • گیاهان دارویی معجزه کننده برای سلامتی
  • پیشگیری از بروز آفت دهان و تبخال با درمان های خانگی آن ها
  • اعتقادات رایج درباره آنفلوآنزا
  • درمان خانگی برای تسکین درد لثه
  • اهمیت استفاده از کرم برای دست
  • پیشنهاد سردبیر

  • تیمولول داروی گلوکوم
  • دسر بیسکویت زبان گربه با پودینگ
  • کودکانی که دزدی می کنند! از علت تا درمان
  • آرایش چشم را چگونه پاک کنیم تا آسیبی به چشم وارد نشود
  • نکاتی مهم که قبل از اقدام به رژیم گرفتن باید بدانید
  • واکنش های مضر در زمینه درمان
  • طرز تهیه مکمل‌های پروتئینی خانگی
  • بچه های مادران معتاد به شیشه ناقص به دنیا می آیند
  • از سندرم سوزش زبان چه می دانید
  • رژیم غذایی برای دفع حملات سرگیجه
  • برای جوان سازی پوست، از این چهار دمنوش غافل نشوید
  • بهانه جویی و گلایه از مشکلات
  • روان درمانی و نوروتیکها
  • رسپی مافین متفاوت :شام آسان و کم کالری
  • ضرورت کار تیمی پزشک و پرستار برای خدمت به بیماران
  • 
       
    
    x