alzheimers_wide-7e89d42598225032ce9aef4b6ff659ddfabe7337-s800-c15

آیا از فواید گوش دادن به موسیقی صبحگاهی اطلاعی دارید تاثیراتی که پس از بیدار شدن از خواب میگذارد را میدانید گوش دادن به موسیقی کلاسیک ،مطالعه  ،ورزش ،حل جدول و بسیاری کارهای دیگر می تواند مغزتان را به فعالیت وادار کند مدیتیشن نیز کمک زیادی به شما در این زمینه خواهد کرد در ادامه راهنمایی های بیشتری برایتان داریم

 

 

برای مواقعی که مغزتان هنگ می کند، همیشه راه حلی وجود دارد. راه حل های اول صبحی که اگر آنها را به برنامه روتین زندگی‌تان تبدیل کنید قطعا هر روز صبح با ذهن بازتر و تازه‌تر می‌توانید سراغ روز بروید؛ مثلا اول صبحی به ترانه‌های شجریان گوش کنید!
چگونه هر روز صبح مغزتان را برای یک روز کاری گرم و آماده کنید؟

گاهی فشار زیاد کاری و دغدغه های زندگی شرایط را به جایی می رساند که احساس می کنید مغز شما بیشتر از این نمی کشد و نمی دانید با این اوضاع فردا را چگونه باید شروع کنید. خب، اگرچه حق باشماست اما بدانید برای مواقعی که مغزتان هنگ می کند، همیشه راه حلی وجود دارد. راه حل های اول صبحی که اگر آنها را به برنامه روتین زندگی تان تبدیل کنید قطعا هر روز صبح با ذهن ریکاوری شده و تر و تازه ای به استقبال روز دیگری از زندگی می روید.
به عنوان مثال آیا می دانستید موسیقی کلاسیک، یا همان سنتی خودمان کمک می کند تا مغزتان بهتر کار کند؟

مطالعه مغزتان را گرم می کند!

اگرچه در دنیای شتابان اینروزها که عبور زمان اتفاقی است مانند گذر برق و باد، مطالعه صبحگاهی کار دشواریست اما این را بدانید که مطالعه صبحگاهی به ذهن شما برای چالش های روز پیش رو قدرت می بخشد. این فعالیت می تواند:

-خواندن یک صفحه کتاب
-خواندن چند خط از روزنامه
-خواندن مقاله ای کوتاه در اینترنت

فقط کافیست اول صبح اطلاعات جدیدی را به مغزتان ارسال کنید تا او را برای یک روز کاری گرم کرده باشید. البته پیشنهاد میشود به هیچ وجه سراغ صفحه حوادث روزنامه ها نروید.

و باز هم ورزش

همه ما خیلی خوب می دانیم که ورزش چه نقش مهمی در سلامت جسم و روح ما بازی می کند. با این حال همچنان دلایل قانع کننده دیگری وجود دارد که ورزش قبل از کار را به شما به عنوان بخش لاینفک زندگی تان تحمیل کند. ورزش شیمی مغز را دگرگون می کند و به فاکتور ضد افسردگی تبدیل می شود. ورزش وقتی به بخش روتین زندگی تبدیل شود، به انتقال دهنده های کلیدی مغز سیگنال هایی ارسال می کند که همین فعل و انفعال باعث هوشیار ماندن مغز با وجود بالا رفتن سن می شود. ورزش همچنین باعث شکل گیری روند صحیح گردش خون در مغز می شود که به تبع آن اکسیژن رسانی به مغز درست انجام شده و سلول های خاکستری با بالاترین ظرفیت خود فعالیت می کنند.

حالا خودتان تصور کنید با روزی صرفا ده دقیقه نرمش تا چه حد می توانید مغزتان را از هنگ کردن مصون نگه دارید.

مدیتیشن کنید ، با همه وجود!

موضوع بسیار ساده است، مدیتیشن دقت را بالا می‌برد، تمرکز را افزایش می دهد، عصبانیت را از بین میبرد و افسردگی را به حداقل می رساند. این را هم بدانید افرادی که به صورت مداوم مدیتیشن می کنند قدرت جالبی در بازیابی اطلاعات از ذهن خود دارند که از همان حافظه خوب و ذهن آرامشان نشات می گیرد.
مدیتشین فعالیتی است که شاید روزانه فقط چند دقیقه از شما وقت بگیرد.

موسیقی کلاسیک گوش کنید!

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید یک موزیک کلاسیک آرامبخش را قبل از شروع هر فعالیتی پلی کنید و اجازه بدهید در اعماق روح و روانتان نفوذ کند چون چنین اتفاقی به شکل قابل توجهی فعالیت مغز شما و قدرت تفکرتان را در بلند مدت ارتقا می دهد. تحقیقات دانشگاه ایلینویز نشان می دهد گوش کردن به موزیک در حین کار می تواند تا 6 درصد کارایی را بالا ببرد. تحقیقات بیشتر در همین زمینه می گوید گوش دادن به موزیک حین لباس پوشیدن و یا ورزش کردن، توانایی کلامی، کارکردهای شناختی و قدرت تمرکز را هم بالا می برد.

با این وصاف گوش دادن اول صبح به یک موزیک سنتی دلنشین می تواند روزتان را به لحاظ ذهنی حسابی بسازد.

جدول حل کنید

یادگیری و تفکر حین آن یکی از راه های فعال نگه داشتن مغز در زندگیست بخصوص همزمان با بالا رفتن سن. با این حال یادگیری به این معنا نیست که حتما سر کلاس بروید تا ذهنتان سرحال باقی بماند. می توانید روزانه قبل از اینکه مغزتان وارد چالش جدی کار شود برای سه چهار دقیقه ای جدول حل کنید تا ذهنتان را برای یک روز کاری آماده کرده باشید. این چالش اول صبحی مغزتان باعث شکل گیری ذخایر شناختی تان می شود. این چالش می تواند حل کردن جدول، پازل و یا تست های سریع اینترنتی باشد.

سیمرغ

ارسال شده در 23 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • پدید آمدن نگرشها
  • سیمیت اسفناج و قارچ
  • مراقبت از غضروف ها در برابر انواع آسیب ها
  • مصرف زياد مولتي ويتامين مضر است
  • با کودک پرخور خود چگونه برخورد کنیم؟
  • نکاتی درباره فایده هل باد
  • سرد بودن دست و پاها
  • علت بهتر بودن وضعیت خوش‌بین‌ها چیست؟
  • آیا میدانستید دندان نداشتن یعنی نقص عضو
  • خوراکی های تلخ خوردن به این دلایل
  • هر آنچه لازم است درباره بیمار پوکی استخوان بدانیم
  • موثر ترین راه برای درمان موخوره در خانه
  • ناشنوایی حرفه ای چیست؟
  • تنه استخوان بازوی شکسته را چگونه در منزل درمان کنیم؟
  • از این بیماری عفونی خطرناک در کودکان چه می دانید
  • محبوبترین ها

  • تحریک جنسی در سنین پایین
  • تاثیرگذارترین و ناراحت کننده ترین جملات برای بچه
  • فاکتورهای مورد نیاز و مهم برای رشد قد کودک
  • راهنمای تصویری دندان درآوردن کودک
  • لیست نیازمندیهای تغذیه ای روزانه یک کودک
  • برای فعالیت های فیزیکی کودک برنامه ریزی کنید
  • سوالاتی در مورد شیردهی با شیشه به کودک
  • آماری از تجویز داروهای ضدافسردگی برای کودکان
  • فریاد کشیدن سر بچه درست نیست
  • با 7 ویژگی کودکان شاد آشنا شوید
  • قوانین تغذیه سالم برای اطفال
  • راه حل معزل آمپول زدن به بچه
  • کسانی که در مزرعه بزرگ شده اند نسبت به آلرژی مقاوم اند
  • با نوشیدن آب سالم کودکان سالمی داشته باشید
  • صحیح و غلط آب قند دادن به نوزاد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است