موضوعات

تقویت روحیه برای کاهش وزن

staying-motivated-to-lose-weight

بهتر است انگیزه خود را برای لاغرشدن تقویت کنید و اجازه ندهید هیچ چیز مانع کاهش وزنتان شود در صورت دریافت نتیجه مناسب ناامید نشوید و به تلاش خود ادامه دهید مشوق خودتان باشید و به خود روحیه دهید و اجازه ندهید بدنتان در معرض ناامیدی و استرس نشی از کم نشدن وزن قرار بگیرد.راه حل هایی برای تشویق  شدن برای کاهش وزن برایتان داریم.

اگر لاغر شدن آسان بود، همه این کار را انجام می‌‌دادند. کاهش وزن یک تلاش چالش برانگیز و حتی استرس‌زاست؛ کاری که شما را وادار می‌‌کند پیوسته خود را زیر نظر بگیرید.
علی پزشکی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد علوم بهداشتی در تغذیه

بنابراین طبیعتاً مواقعی پیش می‌‌آید که دیگر در خود توان پیش رفتن نمی بینید و انگیزه‌تان را از دست می‌‌دهید.

برخی از این مواقع که رعایت رژیم دشوار می‌‌شود، مناسبت‌‌هایی مانند تعطیلات رسمی، جشن تولد یا مسافرت است.

این مناسبت‌‌ها همواره با خورکی‌‌های رنگارنگ همراه است و میل به خوردن، انسان را از پا در می‌‌آورد.

ما در تعطیلات به خوردن می‌‌پردازیم چون همیشه جشن‌‌ها را اینگونه برگزار کرده‌ایم.

خوراکی را همچون چسبی می‌‌دانیم که در گردهمایی‌‌های اجتماعی، ما را به دیگران پیوند می‌‌دهد.

بهترین شیوۀ حفظ انگیزه در این گونه مواقع این است که به خواهش‌‌های دل خود در حد بسیار کم پاسخ مثبت بدهید و از هر کدام از خوراکی‌‌ها که می‌‌خواهید، اندکی بچشید.

به این ترتیب درمی‌یابید که قادر به مهار عادت‌‌های تغذیه‌ای‌تان هستید و همین آگاهی در حفظ انگیزه برای ادامۀ رژیم، بسیار مؤثر است.

تمرکز بر نکات مثبت و هر پیروزی کوچک در زمینۀ پیروی از رژیم کاهش وزن را جشن گرفتن از جمله روش‌‌های عالی برای تقویت اراده و انگیزه جهت دستیابی به لاغری است.

اصول زیر به شما کمک می‌‌کند تا با ایده‌‌های دیگر برای تسلیم نشدن در شرایط وسوسه انگیز و دشوار آشنا شوید.

1- بر نکات مثبت، تمرکز کنید

برای تقویت انگیزه، تمام ویژگی‌‌های مثبت خود را در نظر آورید و به بهبود سلامت فکری و جسمی که با لاغر شدن به دست خواهید آورد، بیندیشید.

مثبت اندیشی باعث می‌‌شود دست به عمل بزنید و به هدفتان نزدیکتر شوید.

از طرفی منفی نگری باعث بروز احساس‌‌های منفی و بی انگیزگی می‌‌گردد.

پس به جای چشم دوختن به نکات منفی، تمام ویژگی‌‌های جسمی خود که دوستشان دارید و کارهای خوبی که برای سلامتی تان انجام داده اید را بنویسید.

به این ترتیب امتیازات خود را تأیید کنید و به خود بگویید که با لاغر شدن، حتی بهتر از این هم خواهم شد.

2- انگیزه و دلیل خود را برای لاغری مشخص کنید

بهبود سلامتی، برخورداری از احساس بهتر و خوش اندام شدن دلایل متداولی هستند که اکثر مردم برای لاغری دارند. اما شما باید یک دلیل شخصی هم علاوه بر این دلایل داشته باشید.

یک انگیزۀ قوی می‌‌تواند شما را به سوی هدفتان سوق دهد.

برای مثال یک مناسبت مانند روز تولد، جشن عروسی، سفر یا روز اول دانشگاه را انگیزه قرار دهید و برنامۀ لاغری‌تان را طوری تنظیم کنید که تا آن روز به هدفتان رسیده باشید.

در ضمن دقت کنید که هفته‌ای بیشتر از نیم تا یک کیلو وزن کم نکنید. آنگاه این روند را ادامه دهید تا در سال آینده هم در همان وزن ایده‌آل باقی بمانید.
3- پله‌‌ها را یکی یکی بالا بروید!

بررسی‌‌ها نشان داده‌اند اگر یکباره تغییرات زیادی ایجاد کنید، حفظ و ادامۀ آنها دشوار می‌‌شود.

اگر همزمان هم یک رژیم سنگین بگیرید و هم یک برنامۀ ورزشی سنگین را دنبال کنید، عادت کردن به این شیوه برای‌تان سخت می‌‌شود.

پس هر بار یک هدف کوتاه مدت را برای خود تعیین کنید و یکی از مؤلفه‌‌های کاهش وزن را در پیش بگیرید.

ابتدا طرح غذایی خود را مشخص کنید و پس از آنکه با تغذیۀ جدید خو گرفتید، به یک برنامۀ ورزشی بپردازید و پس از آنکه به آن برنامه عادت کردید، سنگین ترش کنید.

در مسیر کاهش وزن، گام به گام پیش رفتن، رضایت بخش تر است.

زندگی آنلاین

writer.n1

24 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • بهبود عملکرد ذهن با روش های ساده
  • تاثیر ورزش بر بلوغ زودتر از موعد
  • اهمیت رازداری در زندگی دونفره
  • عوامل استرس زا در زندگی
  • برطرف کردن احتمال تداخل دارویی،چطور؟
  • در کار ممنوعیت عرضه قلیان میوه ای سستی است
  • علائم اختلال بیش‌فعالی-‌کم‌توجهی بزرگسالی چیست؟
  • فواید کم خوری و مضرات پرخوری در دیدگاه اسلام
  • آیا دستمال توالت سمی است؟
  • اهدای عضو معامله با خدا است
  • درمان مشکلات بدن با نوشیدن آب
  • انتخاب دختر ایده آل و مناسب برای زندگی
  • اهمیت چیدمان سفره روی میز
  • گزینش لباس با توجه به فرم بدن
  • انتخاب طرح لباس متناسب با اندام
  • پربازدیدترین مطالب

  • همه چیز درباره ی خواب آلودگی بیش از حد
  • اصول حالت دادن به ابرو
  • افزایش وزن با این بازی ها
  • تحولات مالی در زندگی
  • گریه و عوامل پیدایش آن
  • طرز فکر مردم جاهای مختلف دنیا در مورد لبخند
  • دلایل مختلف برای گزیده شدن توسط پشه ها
  • سلامت عمومی با پیاده روی
  • ناراحتی های مختلف هنگام بیدارشدن از خواب
  • باورهای رایج در مورد جراحی برای کم شدن وزن
  • چای مناسب برای سلامتی
  • همیشه نفس عمیق چاره ساز نیست!
  • پرهیز از این کارها به خاطر سلامت ناخن
  • مشکلات خواب و این درمان های طبیعی
  • خطرات جبران ناپذیر تلفن همراه برای زنان و مردان
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • اهمیت چیدمان سفره روی میز
  • خوردنی های آسیب رسان به معده خالی
  • گزینش لباس با توجه به فرم بدن
  • انتخاب طرح لباس متناسب با اندام
  • ویژگی های یک خانه آرام
  • آموزش دوست یابی به کودک
  • تصحیح چند رفتار اشتباه و پیشگیری از سرماخوردگی
  • آشنایی با آنفولانزای معده در کودکان
  • آشنایی با درمان های طبیعی برای زگیل
  • افزایش شادابی چشم ها
  • راه های پیشگیری از کاهش توده عضله یا سارکوپنیا
  • درمان با میخک
  • بررسی مشکلات ناشی از کم خونی مادر
  • ایجاد لخته خون با انجام عمل سزارین
  • معضل ریزش مو در تازه مادران
  • پیشنهاد سردبیر

  • استفاده از مواد آرایشی باعث ریزش مژه‌ها می شود
  • یک شناگر به چه مواد غذایی احتیاج دارد
  • خستگی و ارتباط آن با افسردگی
  • هشدار درباره مصرف آنتی اكسیدان ها در بیماران سرطانی
  • کاهش پیدایش خشم در افراد
  • خطرات و عوارض استفاده از کامپیوتر
  • علاقه به شریک زندگی تان را اینگونه ثابت کنید
  • فرزند سر به راه داشتن با این روش ها
  • روش هایی برای پسر زایی
  • کنجد را بهترین اتفاق زندگی خود حساب کنید
  • تخریب میل جنسی در افراد با این ماده
  • تفاوت های جنسیتی و تاثیر آن در یادگیری کودکان
  • کوکوی شیرین با ذرت و سیب زمینی
  • خبر خوش برای افراد مبتلا به سرطان کلیه
  • مختصری از فواید عالی ژل آلوئه ورا بر بدن
  • 
       
    
    x