staying-motivated-to-lose-weight

بهتر است انگیزه خود را برای لاغرشدن تقویت کنید و اجازه ندهید هیچ چیز مانع کاهش وزنتان شود در صورت دریافت نتیجه مناسب ناامید نشوید و به تلاش خود ادامه دهید مشوق خودتان باشید و به خود روحیه دهید و اجازه ندهید بدنتان در معرض ناامیدی و استرس نشی از کم نشدن وزن قرار بگیرد.راه حل هایی برای تشویق  شدن برای کاهش وزن برایتان داریم.

اگر لاغر شدن آسان بود، همه این کار را انجام می‌‌دادند. کاهش وزن یک تلاش چالش برانگیز و حتی استرس‌زاست؛ کاری که شما را وادار می‌‌کند پیوسته خود را زیر نظر بگیرید.
علی پزشکی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد علوم بهداشتی در تغذیه

بنابراین طبیعتاً مواقعی پیش می‌‌آید که دیگر در خود توان پیش رفتن نمی بینید و انگیزه‌تان را از دست می‌‌دهید.

برخی از این مواقع که رعایت رژیم دشوار می‌‌شود، مناسبت‌‌هایی مانند تعطیلات رسمی، جشن تولد یا مسافرت است.

این مناسبت‌‌ها همواره با خورکی‌‌های رنگارنگ همراه است و میل به خوردن، انسان را از پا در می‌‌آورد.

ما در تعطیلات به خوردن می‌‌پردازیم چون همیشه جشن‌‌ها را اینگونه برگزار کرده‌ایم.

خوراکی را همچون چسبی می‌‌دانیم که در گردهمایی‌‌های اجتماعی، ما را به دیگران پیوند می‌‌دهد.

بهترین شیوۀ حفظ انگیزه در این گونه مواقع این است که به خواهش‌‌های دل خود در حد بسیار کم پاسخ مثبت بدهید و از هر کدام از خوراکی‌‌ها که می‌‌خواهید، اندکی بچشید.

به این ترتیب درمی‌یابید که قادر به مهار عادت‌‌های تغذیه‌ای‌تان هستید و همین آگاهی در حفظ انگیزه برای ادامۀ رژیم، بسیار مؤثر است.

تمرکز بر نکات مثبت و هر پیروزی کوچک در زمینۀ پیروی از رژیم کاهش وزن را جشن گرفتن از جمله روش‌‌های عالی برای تقویت اراده و انگیزه جهت دستیابی به لاغری است.

اصول زیر به شما کمک می‌‌کند تا با ایده‌‌های دیگر برای تسلیم نشدن در شرایط وسوسه انگیز و دشوار آشنا شوید.

1- بر نکات مثبت، تمرکز کنید

برای تقویت انگیزه، تمام ویژگی‌‌های مثبت خود را در نظر آورید و به بهبود سلامت فکری و جسمی که با لاغر شدن به دست خواهید آورد، بیندیشید.

مثبت اندیشی باعث می‌‌شود دست به عمل بزنید و به هدفتان نزدیکتر شوید.

از طرفی منفی نگری باعث بروز احساس‌‌های منفی و بی انگیزگی می‌‌گردد.

پس به جای چشم دوختن به نکات منفی، تمام ویژگی‌‌های جسمی خود که دوستشان دارید و کارهای خوبی که برای سلامتی تان انجام داده اید را بنویسید.

به این ترتیب امتیازات خود را تأیید کنید و به خود بگویید که با لاغر شدن، حتی بهتر از این هم خواهم شد.

2- انگیزه و دلیل خود را برای لاغری مشخص کنید

بهبود سلامتی، برخورداری از احساس بهتر و خوش اندام شدن دلایل متداولی هستند که اکثر مردم برای لاغری دارند. اما شما باید یک دلیل شخصی هم علاوه بر این دلایل داشته باشید.

یک انگیزۀ قوی می‌‌تواند شما را به سوی هدفتان سوق دهد.

برای مثال یک مناسبت مانند روز تولد، جشن عروسی، سفر یا روز اول دانشگاه را انگیزه قرار دهید و برنامۀ لاغری‌تان را طوری تنظیم کنید که تا آن روز به هدفتان رسیده باشید.

در ضمن دقت کنید که هفته‌ای بیشتر از نیم تا یک کیلو وزن کم نکنید. آنگاه این روند را ادامه دهید تا در سال آینده هم در همان وزن ایده‌آل باقی بمانید.
3- پله‌‌ها را یکی یکی بالا بروید!

بررسی‌‌ها نشان داده‌اند اگر یکباره تغییرات زیادی ایجاد کنید، حفظ و ادامۀ آنها دشوار می‌‌شود.

اگر همزمان هم یک رژیم سنگین بگیرید و هم یک برنامۀ ورزشی سنگین را دنبال کنید، عادت کردن به این شیوه برای‌تان سخت می‌‌شود.

پس هر بار یک هدف کوتاه مدت را برای خود تعیین کنید و یکی از مؤلفه‌‌های کاهش وزن را در پیش بگیرید.

ابتدا طرح غذایی خود را مشخص کنید و پس از آنکه با تغذیۀ جدید خو گرفتید، به یک برنامۀ ورزشی بپردازید و پس از آنکه به آن برنامه عادت کردید، سنگین ترش کنید.

در مسیر کاهش وزن، گام به گام پیش رفتن، رضایت بخش تر است.

زندگی آنلاین

ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • هر آنچه در مورد فواید و مضرات تن ماهی باید بدانید
  • شاهدانه چه موادی دارد که برای بیماری دیابت مفید است؟
  • زیتون و خواص سلامت زای آن
  • پیشگیری از چاقی مجدد پس از ماه رمضان
  • اینگونه شاداب شوید
  • خوراکی های مفید برای سیستم قلب و عروق
  • در حاملگی کمبود ویتامین D را ساده نگیرید
  • توصیه های متخصصین در مورد پولیپ در بینی
  • آیا بیماران ام اس رژیم غذایی خاصی را باید رعایت کنند؟
  • باورهای عامیانه و نادرست در رابطه با خواب
  • چرا در فصل گرما نزاع و پرخاشگری ها بیشتر می شوند
  • سرشماری اینترنتی چیست؟ چگونه باید در این سرشماری شرکت کنیم؟
  • دل پیچه پس از افطار
  • احتمال حمله قلبی در افراد معتاد به ماریجونا
  • آهسته بودن ضربان قلب و مشکلات ناشی از آن
  • محبوبترین ها

  • انار را از یاد نبرید!
  • پیش بینی ایست قلبی با این علائم
  • قبل از انجام آنژیوگرافی
  • بی اعتمادی در زنان منجر به بیماری های قلبی می شود
  • تامین سلامت قلب با این دمنوش های گیاهی
  • ارتباط تناسب اندام با فشار خون
  • 11 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب
  • کافئین، ضربان نامنظم قلب و نارسایی قلبی
  • 10 خوراکی که به کنترل فشار خون بالا کمک میکند
  • تاثیر شیر بر عارضه های قلبی و عروقی
  • تاثیر نژاد و بروز بیماری های قلبی
  • رابطه مصرف مشروبات الکلی با بیماری قلبی
  • مراقبت از بدن در برابر حمله قلبی
  • افراد بدبین بیشتر در معرض بیماری های قلبی هستند
  • شدیدتر شدن عوامل ریسک قلبی پیش از سن یائسگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است