موضوعات

پیروی از قانونی جدید برای لاغری

636093607965830524
می خواهیم در این مطلب شما را با رژیم 80/20  آشنا کنیم این روش لاغری برای کسانی که تمایل دارند وزن خود را پایین بیاورند بسیار مفید و موثر است این روش بیشتر روی تغذیه هوشمندانه تمرکز دارد جویدن صحیح غذا و افزایش رضایت از مزه و احساس آرامش در حین غذاخوردن از اصل مهم این رژیم می باشند.

قانون 80/20 کاهش وزن یک رژیم غذایی نیست اما با چگونگی هوشمندانه غذا خوردن در ارتباط است. در حقیقت، این قانون را می توان راهبردی برای سلامت و بهزیستی دانست.

 به نقل از عصر ایران، آیا با زیر کنترل گرفتن وزن خود دچار مشکل شده اید؟ اغلب گفته می شود راز کاهش وزن شامل «خوردن کمتر و ورزش بیشتر» می شود. همچنین، بسیاری مواقع گفته می شود برای کاهش وزن باید میزان کالری ها محاسبه شود. اما این توصیه ها آن چنان که باید و شاید کامل نیستند.

طی دهه گذشته موارد چاقی و دیابت نوع 2 تقریبا دو برابر شده اند. روش ها و قوانین موثر بسیاری برای کاهش وزن وجود دارند. آیا تاکنون چیزی درباره قانون 80/20 کاهش وزن شنیده اید؟ با رعایت این قانون می توانید به عنوان مثال پرخوری های صورت گرفته طی تعطیلات را جبران کنید. در ادامه با قانون 80/20 بیشتر آشنا می شویم.

قانون 80/20 کاهش وزن یک رژیم غذایی نیست اما با چگونگی هوشمندانه غذا خوردن در ارتباط است. در حقیقت، این قانون را می توان راهبردی برای سلامت و بهزیستی دانست. قانون 80/20 یکی از قوانین کاهش وزن است که در آن به جای مصرف مواد غذایی بسیار زیاد، تا 80 درصد از ظرفیت معده خود را پر می کنید و 20 درصد باقی مانده را خالی می گذارید. بر همین اساس، معده شما از فضای کافی برای گوارش مواد غذایی مصرف شده برخوردار خواهد بود و احساس بهتری پس از هر وعده غذایی خواهید داشت.

چگونگی اعمال قانون 80/20

چهار روش وجود دارند که می توانند به اعمال قانون 80/20 کاهش وزن کمک کنند که با بررسی آنها می توانید دریابید تا چه میزان برای سیستم غذا خوردن شما سودمند هستند.

1. اجازه دهید 80 درصد از بشقاب غذای شما با سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کاهو، خیار، اسفناج، کلم بروکلی، کلم و بسیاری موارد دیگر از این دست پر شود، در شرایطی که 20 درصد باقمیانده باید به پروتئین اختصاص داشته باشد.

2. فراموش نکنید هنگامی که حس رضایت از میزان غذای مصرف شده در شما ایجاد شد و 80 درصد از معده پر شده است، دیگر غذا خوردن را متوقف کنید.

3. غذای خود را به درستی بجوید و به آرامی غذا بخورید تا با مصرف مواد غذایی کمتر احساس سیری در شما ایجاد شود.

4. مصرف سبزیجاتی که شرایط قلیایی ایجاد می کنند به همراه پروتئین های حیوانی مانند گوشت مرغ، گوشت ماهی، و گوشت قرمز بدون چربی که شرایط اسیدی ایجاد می کنند را مد نظر قرار دهید.

سخن پایانی

برای کاهش وزن نباید همواره خود را درگیر رژیم های غذایی سفت و سخت کرده بلکه باید وعده های غذایی متعادل و سالم را مد نظر قرار دهید. بسیاری از مردم جهان با کاهش کالری دریافتی، رژیم های غذایی کم کالری، کاهش وزن سریع و وعده هایی جادویی که برخی شرکت ها ارائه می کنند، مسحور شده اند و فکر می کنند از این طریق هرچه زودتر به اهداف خود دست می یابند.

ممکن است در کوتاه مدت این افراد به آن چه می خواهند دست یابند، اما شرایط در بلند مدت متفاوت خواهد بود. در خیلی موارد ممکن است نه تنها نتیجه دلخواه حاصل نشود و بلکه حتی سلامت فرد نیز در معرض خطر قرار بگیرد. روند سریع و زودگذر کاهش وزن بدن انسان را دچار شوک می کند. به عنوان مثال، برخی روش های کاهش وزن مدعی کاهش چند کیلو وزن در یک بازه زمانی کوتاه هستند، اما در حقیقت آن چه انجام می دهند شامل از دست دادن مقادیر چشمگیر آب بدن و نه چربی به طور موقت می شود. اینها ترفندهایی هستند که به هر قیمت باید از آنها دوری کنید.

قانون 80/20 یکی از قوانین شناخته شده کاهش وزن است و می تواند به شما در دستیابی به وزن دلخواه پس از پرخوری کمک کند. این روشی معقول برای کاهش وزن و عملی است.

جام جم آنلاین

writer.n1

24 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • مفید بودن نیکوتین برای مغز،درست یا غلط؟
  • آیا دستمال توالت سمی است؟
  • ساخت کلاه ایمنی جیبی توسط دانش آموز آمریکایی
  • افزایش وزن و تقویت قوای مغز، با مصرف پسته
  • هورمون رشد استفاده اش مفید است یا نه؟
  • بدون باز کردن کتاب؛ آن را مطالعه کنید
  • راهکارهایی برای بالا بردن سلامت بدن
  • تحقیق برای ایجاد یک زبان برای تمامی مردم دنیا
  • تبدیل حرارت بدن به برق،آیا صحت دارد؟
  • معرفی مناسب ترین کربوهیدرات ها
  • اطلاعات مهم بدن در آزمایش خون
  • از حمام با آب سرد غافل نشوید
  • از شنیدن موسیقی در بارداری غافل نشوید
  • ناباروری با امواج موبایل
  • نیش عقرب! شفا دهنده یا کشنده؟
  • پربازدیدترین مطالب

  • چرا مریضی سراغ این افراد نمی رود؟
  • فضانوردان و این لیوان ها
  • ارزیابی کالری غذاها رژیم گرفتن را در آینده آسانتر خواهد کرد
  • زنده ماندن مورچه ها در برابر سیل
  • پیشگیری از نفوذ امواج وای فای
  • کنترل متابولیسم بدن با این شرایط
  • ارزیابی بافت چربی بر روی تراشه های میکروسیالی
  • روانشناسی بی خوابی
  • ترجمه کلمات از فارسی به انگلیسی
  • در مورد کرگدن ها این حقایق خواندنی را بدانید
  • فواید لامپ نمک هیمالیا در زمینه نظافت
  • درباره نقطه حضیض خورشیدی بیشتر اطلاعات کسب کنیم
  • شیرخواران را اینگونه آرامش دهید
  • نکاتی جالب در مورد کافئین
  • با این کارها زودتر از همیشه لاغر خواهید شد
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • درمان گرفتگی در بینی خردسالان
  • خاصیت های معجزه آسای آناناس
  • تاثیر نیکوتین بر سیستم عصبی
  • تاثیرات مثبت گل درمانی بر بدن
  • نفاس پس از زایمان و شیردهی
  • برطرف کردن اسهال در خردسالان
  • افزایش مهارت های اجتماعی برای دوست یابی
  • پرهیزات مهم در فصل پاییز
  • نشانه های سلامت یک کودک دو ساله
  • بررسی علل بروز حاملگی کاذب
  • رسیدن به شکم صاف با مصرف نوعی معجون
  • بررسی جنین بعد از سی هفته
  • اسرار مصرف موز
  • عوامل استرس زا در زندگی
  • اهمیت رازداری در زندگی دونفره
  • پیشنهاد سردبیر

  • انواع رنگ ها و تاثیر آنها در ثروتمند شدن افراد
  • شیوه جدید برای تست محصولات تازه !
  • علاج انواع و اقسام بیماریها با ورزش
  • هیچ روشی بهترین شیوه مسواک زدن نیست
  • فواید بی نظیر پوست لیمو ترش در از دست دادن اشتها
  • برای معالجه سفیدی مو این نسخه گیاهی فوق العاده را بخوانید
  • پرورش استقلال شخصیتی
  • با طبقات ساختار شکم بیشتر آشنا شوید
  • افزایش 150 درصدی تخت های بیمارستانی استان گلستان
  • شما با غذا خوردن می توانید چربی بسوزانید
  • تغذیه کودک و سلامت وی
  • همه چیز درمورد خاصیت های گیاه کلم
  • دستور اکسیر شگفت انگیز روسیه برای جوانی
  • اعتیاد در افراد منشاء ژنتیکی دارد
  • مناسبترین گزینه های غذایی بعد از اهدای خون
  • 
       
    
    x