636093607965830524
می خواهیم در این مطلب شما را با رژیم 80/20  آشنا کنیم این روش لاغری برای کسانی که تمایل دارند وزن خود را پایین بیاورند بسیار مفید و موثر است این روش بیشتر روی تغذیه هوشمندانه تمرکز دارد جویدن صحیح غذا و افزایش رضایت از مزه و احساس آرامش در حین غذاخوردن از اصل مهم این رژیم می باشند.

قانون 80/20 کاهش وزن یک رژیم غذایی نیست اما با چگونگی هوشمندانه غذا خوردن در ارتباط است. در حقیقت، این قانون را می توان راهبردی برای سلامت و بهزیستی دانست.

 به نقل از عصر ایران، آیا با زیر کنترل گرفتن وزن خود دچار مشکل شده اید؟ اغلب گفته می شود راز کاهش وزن شامل «خوردن کمتر و ورزش بیشتر» می شود. همچنین، بسیاری مواقع گفته می شود برای کاهش وزن باید میزان کالری ها محاسبه شود. اما این توصیه ها آن چنان که باید و شاید کامل نیستند.

طی دهه گذشته موارد چاقی و دیابت نوع 2 تقریبا دو برابر شده اند. روش ها و قوانین موثر بسیاری برای کاهش وزن وجود دارند. آیا تاکنون چیزی درباره قانون 80/20 کاهش وزن شنیده اید؟ با رعایت این قانون می توانید به عنوان مثال پرخوری های صورت گرفته طی تعطیلات را جبران کنید. در ادامه با قانون 80/20 بیشتر آشنا می شویم.

قانون 80/20 کاهش وزن یک رژیم غذایی نیست اما با چگونگی هوشمندانه غذا خوردن در ارتباط است. در حقیقت، این قانون را می توان راهبردی برای سلامت و بهزیستی دانست. قانون 80/20 یکی از قوانین کاهش وزن است که در آن به جای مصرف مواد غذایی بسیار زیاد، تا 80 درصد از ظرفیت معده خود را پر می کنید و 20 درصد باقی مانده را خالی می گذارید. بر همین اساس، معده شما از فضای کافی برای گوارش مواد غذایی مصرف شده برخوردار خواهد بود و احساس بهتری پس از هر وعده غذایی خواهید داشت.

چگونگی اعمال قانون 80/20

چهار روش وجود دارند که می توانند به اعمال قانون 80/20 کاهش وزن کمک کنند که با بررسی آنها می توانید دریابید تا چه میزان برای سیستم غذا خوردن شما سودمند هستند.

1. اجازه دهید 80 درصد از بشقاب غذای شما با سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کاهو، خیار، اسفناج، کلم بروکلی، کلم و بسیاری موارد دیگر از این دست پر شود، در شرایطی که 20 درصد باقمیانده باید به پروتئین اختصاص داشته باشد.

2. فراموش نکنید هنگامی که حس رضایت از میزان غذای مصرف شده در شما ایجاد شد و 80 درصد از معده پر شده است، دیگر غذا خوردن را متوقف کنید.

3. غذای خود را به درستی بجوید و به آرامی غذا بخورید تا با مصرف مواد غذایی کمتر احساس سیری در شما ایجاد شود.

4. مصرف سبزیجاتی که شرایط قلیایی ایجاد می کنند به همراه پروتئین های حیوانی مانند گوشت مرغ، گوشت ماهی، و گوشت قرمز بدون چربی که شرایط اسیدی ایجاد می کنند را مد نظر قرار دهید.

سخن پایانی

برای کاهش وزن نباید همواره خود را درگیر رژیم های غذایی سفت و سخت کرده بلکه باید وعده های غذایی متعادل و سالم را مد نظر قرار دهید. بسیاری از مردم جهان با کاهش کالری دریافتی، رژیم های غذایی کم کالری، کاهش وزن سریع و وعده هایی جادویی که برخی شرکت ها ارائه می کنند، مسحور شده اند و فکر می کنند از این طریق هرچه زودتر به اهداف خود دست می یابند.

ممکن است در کوتاه مدت این افراد به آن چه می خواهند دست یابند، اما شرایط در بلند مدت متفاوت خواهد بود. در خیلی موارد ممکن است نه تنها نتیجه دلخواه حاصل نشود و بلکه حتی سلامت فرد نیز در معرض خطر قرار بگیرد. روند سریع و زودگذر کاهش وزن بدن انسان را دچار شوک می کند. به عنوان مثال، برخی روش های کاهش وزن مدعی کاهش چند کیلو وزن در یک بازه زمانی کوتاه هستند، اما در حقیقت آن چه انجام می دهند شامل از دست دادن مقادیر چشمگیر آب بدن و نه چربی به طور موقت می شود. اینها ترفندهایی هستند که به هر قیمت باید از آنها دوری کنید.

قانون 80/20 یکی از قوانین شناخته شده کاهش وزن است و می تواند به شما در دستیابی به وزن دلخواه پس از پرخوری کمک کند. این روشی معقول برای کاهش وزن و عملی است.

جام جم آنلاین

ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع علمی , عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • رفتارهای مناسب با افراد خشمگین
  • پیتزا در قالب تارت
  • کاهش داروهای مهم برای بیماری قلبی
  • با کمک تلفن همراه انعقاد خون را بسنجید
  • هر آنچه لازمه دانستن درباره بیماری اپیدیدیمیت‌ است
  • اطلاعاتی تازه و مهم راجع به قلب
  • شیوه مراقبت ازکالیبراسیون پالس اکسی متر را یاد بگیرید
  • آیا همه میوه ها و سبزیهای نارنجی وزن را کاهش می دهند؟
  • در فصل های سرد سال مراقب آرتروز باشید
  • راه حل های مهم برای داشتن ناخن زیبا
  • افراد خسیس ام اس می گیرند!
  • چرا خوردن میوه روزانه انسان را سالم نگه میدارد؟
  • واکر درچه مواردی استفاده می شود
  • شخصیت شناسی، از روی انتخاب بستنی
  • چگونه باید تغذیه مناسب یبوست را درمان کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • چرا نمیتوانیم رژیم بگیریم
  • چگونه وضعیت روحی و جسمی خود را در بهترین حالت نگاه داریم
  • با کمک هم آلزایمر را متوقف کنیم
  • سرخ کردن روغن و این نکات مهم
  • همه چیز درمورد دلایل بروز چاقی در کودک
  • دکمه ایست مصرف کافئین را بزنید
  • همین امروز دست نگه دارید! آكريلاميد را میشناسید؟
  • افزاینده های طبیعی اشتها
  • توضیحاتی پیرامون بهتر کردن تغذیه
  • کدام مواد غذایی باعث کاهش مقاومت به انسولین میشوند
  • چرا پیاز قرمز برای سلامتی خوب است؟
  • سالم‌ترین غذای منوی فست فودها
  • کاهش قند خون در افراد غیر دیابتی (بخش اول)
  • روی آوردن به سبزیجات برای تقویت استخوان ها
  • گیاهخواری هم خطراتی دارد که از آن بی خبرید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است