موضوعات

موارد مهم برای پیشگیری از درد مفاصل

 

treatments-for-joint-pain

 

اگر دچار درد مفاصل شده اید بهتر است مراقب ورزش کردن و تمرینات خود باشید برخی نکات را در حین تمرینات ورزشی باید در نظر بگیرید تا دچار درد مفاصل نشوید برای پیشگیری از آسیب به عضله ها و مفاصل در حین ورزش مصرف کمتر نمک ید دار، دویدن روی سطح سفت،   صحبت کردن هنگام دویدن ,  ورزش منظم , تنظیم  پیاده‌روی یا دو را باید در نظر بگیرید.

 

دو و راه رفتن آسان‌ترین و ارزان‌ترین ورزش است که می‌تواند به حفظ وزن بدن، کاهش وزن و سلامت کمک کند. متأسفانه آسیب‌های ورزشی و مشکلات مفصلی ممکن است باعث ایجاد درد هنگام ورزش شود.با این حال درد مفاصل در حین دویدن یا راه رفتن، به این معنا نیست که باید ورزش را متوقف کنید بلکه باید درست راه رفت ودرست ورزش کرد. در این مطلب به نقل از سایت ام اس ان به چند  نکته  برای جلوگیری از درد و آسیب بدنی هنگام ورزش کردن اشاره  شده است.

افزودن تمرینات با برنامه:

دویدن و  راه رفتن تنها فعالیت‌هایی نیست که می‌توانید انجام دهید. توصیه می‌شود به‌صورت ترکیبی تمرینات مفید برای تقویت قلب و عروق انجام دهید و فشار زیادی بر مفاصل وارد نکنید. این کار را می‌توان با استفاده از دستگاه‌های الپتیکال ( شبیه ساز دویدن  )،  شنا، دوچرخه ‌سواری و …انجام داد. این فعالیت‌ها حتی مهارت دویدن  شمارا نیز بهبود می دهد.
مصرف کمتر نمک ید دار:
رژیم غذایی با میزان ید مناسب، علایم آرتریت و دردهای دیگر را کاهش می دهد از طرفی به بدن  اجازه می‌دهد تا پس از تمرین بهبود پیدا کند.مواد غذایی که باید از مصرف آن پرهیز کرد:لبنیات، زرده تخم‌مرغ، شیرینی ، فراورده سویا و شکلات کاکائو (به‌جز شکلات تلخ).
مواد غذایی که باید بخورید:میوه‌ و سبزی‌ تازه، عسل، مغز میوه ، سفیده تخم‌مرغ و پا ستا.
روی سطح سفت ندوید:
پیاده ‌روی یا دویدن روی سطح سفت بتن به‌ طور منظم ضربه‌ای به مفصل‌ها وارد می‌کند. درحالی‌که زمین نرم مانند ساحل دریا، زمین چمن و … آسیب کمتری ایجاد می‌کند. همچنین با هر قدمی که روی زمین خاکی برمی دارید، به قسمت های مختلف پا ضربه وارد می شود و مفاصل را نیز درگیر می کند.
هنگام دویدن به تنفس خود توجه کنید
با ریتم از پیش تعیین‌ شده ندوید ، به ویژه هنگامی‌که مشکل به وجود آمده درد و التهاب است. آن‌طور که حس می‌کنیدراحت تر هستید بدوید و به تنفس‌های خود توجه کنید. بنابراین نوع و سطح ورزش مناسب خود را پیدا کنید.
تلاش  کمتر:
باید قادر به صحبت کردن هنگام دویدن باشید. در غیر این صورت  بیش‌ازحد دارید تلاش می‌کنید.
تلاش متوسط:
زمانی است که می‌توانید صدای نفس‌ خود را خیلی واضح بشنوید اما هنوز روی آن کنترل دارید.
تلاش سخت:
تنفس شما باید بیشتر و در عین حال در کنترل شما باشد. اگر احساس می‌کنید که نمی توانید تنفس  خود را کنترل کنید بدانید از تلاشی که به شما آسیب می‌رساند ، عبور کردید.
ورزش منظم:
نتایج مطالعات نشان می‌دهد ورزش  مرتب می‌تواند از شما در برابر  بیماری ها و مشکلات جسمی در کوتاه‌ مدت و درازمدت محافظت کند . بنابراین باید همیشه فعالیت داشته باشید. توقف ایجاد کردن برای مدت طولانی و سپس شروع کردن با تلاش بیشتر، می‌تواند به بدن ضرر برساند. مرتب ورزش کردن، برای مفاصل  بهتراست.
قبل از ورزش بدن را گرم‌کنید:
دویدن بدون گرم کردن بدن می‌تواند درد مفصل را تشدید کند.
بنابراین برای افزایش جریان خون به عضلات، بدن را گرم‌کنید. گرفتن یک دوش گرم قبل و بعد از دویدن می‌تواند مفید واقع شود به‌ ویژه برای دویدن هنگام  صبح  که هوا سرد است.
کفش مناسب دو:
کفش خوب  و مناسب دو که فشاررا  از روی مفاصل برمی‌دارد، خریداری کنید. پس از دویدن هر 500-650 کیلومتر کفش را تعویض کنید. چرا؟ زیرا هر قدر که کفش خوب باشد، پس از مدتی قابلیت محافظت از مفاصل را در برابر ضربات از دست می‌دهد.
پیاده‌روی یا دو را کاهش دهید:
میزان  خاصی  برای مسافت طولانی تعیین نشده است . با این حال مسافت طولانی آن است که با پیمودن آن بدن احساس خستگی کند . اگر روزهای آخر هفته مسافت‌های طولانی می‌دوید بهتر است به بدن اجازه استراحت و بازسازی بدهید و این کار را یک‌ باردر هر دو یا سه هفته انجام دهید. اگر هم اصرار بر دویدن دارید، سعی کنید مسافت کمتری بدوید.
دو و پیاده‌روی را باهم ترکیب کنید:
به‌جای فشار آوردن  به مفاصل در طول تمرین، سعی کنید 3تا5 دقیقه را با پیاده‌روی1 تا 2  دقیقه ای ترکیب کنید.
در طول تمرین بین این دو تناوب ایجاد کنید.
این حرکت متناوب برای مفصل‌ها نیز مفید است.
زندگی سلام خراسان نیوز

writer.n1

24 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • چطور میتونم از گود شدن کمرم جلوگیری کنم؟
  • تاثیر خواب نادرست بر مهره های کمر
  • بدن درد بعد از خواب،چرا؟
  • آرتروز کمر با این علائم به سراغتان می آید
  • بررسی علل متفاوت علت کمردرد کودکان
  • خطر ایجاد آرتروز در اثر شکستن قلنج
  • باور کنید دیسک‌های کمرتان، نیاز به مراقبت دارند!
  • قوی تر شدن زانوها با انجام برخی حرکات ساده
  • عوامل تاثیرگذار بر ایجاد آرتروز
  • رفع اختلالات مختلف در مچ دست
  • راهکارهای درمانی مچ درد
  • همه چیز درباره بیرون زدگی شست پا
  • علل ایجاد بیماری پای پرانتزی
  • رابطه صحیح نشستن و سلامت بدن
  • ترمیم سریعتر شکستگی با این روش های درمانی
  • پربازدیدترین مطالب

  • رفع اختلالات مختلف در مچ دست
  • نشانه های بارز برای آرتروز
  • درد قفسه سینه مهم ترین ابزارهای تشخیص بیماری قلبی
  • بلند کردن وزنه های سنگین و کمر درد
  • کشیدگی و در رفتگی و تورم کیسه مفصلی
  • با پیچ های ابریشمی حل شونده شکستگی ترمیم میابد
  • برطرف کردن خار پاشنه با روش های مختلف فیزیوتراپی
  • راهکارهای درمانی برای آرتروز
  • شکستن قولنج، لذت بخش ولی دردسر ساز
  • آسیب به بدن با استفاده از موبایل
  • درد شانه و فعالیت های ایجاد کننده آن
  • گفتگوی سوال و جوابی در مورد دررفتگی مکرر شانه
  • 4 فعالیت روزانه ای که باعث کمردرد می شود
  • نحوه ماساژ برای رفع دردهای کمر
  • تاثیرات مختلف خوابیدن و استراحت بر کمردرد
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • بیماری های مرتبط با تعریق
  • آموزش روانکاوی با انواع رنگ ها
  • یک سوم اهالی کویینزلند به سرطان پوست مبتلا هستند!
  • تماشای تلویزیون عامل کند ذهنی کودکان!
  • روغن ماهی تقویت کننده ای مقوی برای سلامت مغز
  • بررسی پرسه زنی در دنیای مجازی
  • پر کاری تیروئید را در دوران بارداری جدی بگیرید
  • ویژه آقایان! در صورت عدم تخلیه منی چه باید کرد؟
  • روش تهیه نان بروتچن عسلی
  • کیک رزماری انتخاب مناسب برای عصرانه
  • علل خطرناک تپش قلب در دوران بارداری
  • اسباب بازی هایی که نقش مهمی در آینده کودکتان دارند
  • سوالات و ابهامات مختلف درباره هورمون تراپی
  • چه مقدار قند در روز مصرف می کنید؟
  • مشکلات مختلف فصل پاییز
  • پیشنهاد سردبیر

  • چند کیلو کاهش وزن در ماه خطر دارد
  • آیا بکاربردن اپی‌لیدی شیوه خوبی برای از بین بردن موهای زائد است؟
  • سردرد زیاد بعلت داشتن استرس زیاد است
  • از بین بردن میخچه کف پا با ضماد سیر
  • خوراکی هایی که برنامه غذایی شما را خراب می کند
  • از آنافیلاکسی چه اطلاعاتی دارید
  • اصطلاح واپس زدن در بیماری افسردگی
  • متولدین ماههای مختلف پس از ازدواج چگونه اند
  • سوزاندن چربی ها با پیاز
  • تاثیرات مفید نوشیدن آب ولرم
  • تنفر از صدای خویشتن
  • پیدا کردن سایه متناسب با رنگ چشم چه فرمولی دارد
  • خواص فوق العاده عرق پونه
  • افزایش آمار نازایی در بین مردان ایرانی
  • تاثیر قد بر بیمار شدن
  • 
       
    
    x