carbohydrate-foods

سیب زمینی شیرین ,  نخود ,  ذرت پف کرده و بلغور جو دوسر کربوهیدرات هایی هستند که می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از افزایش چربی و قندخون از آنها استفاده کنید مصرف آن ها موجب افزایش احساس سیری تان می شوند و برای کسانی که در رژیم غذایی به سر می برند انتخاب مناسبی هستند بد نیست با مصرف آن ها  رسیدن به کاهش وزن را امتخان کنید.

کربوهیدرات ها گلوکز را تامین می کنند که در بدن تبدیل به انرژی موردنیاز برای فعالیت های روزمره و فیزیکی ما می شود.

مواد خوراکی سرشار از فیبر حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند، درحالیکه کربوهیدرات های ساده به سرعت در بدن تجزیه می شوند. محققان دانشگاه هاروارد می گویند بدن برای انرژی نیاز به کربوهیدرات دارد.

شاخص گلوکز یک غذا تعیین می کند که چطور قند خون شما به سرعت بعد از خوردن یک کربوهیدرات مشخص افزایش یابد. به عنوان مثال، خوردن یک ماده خوراکی با شاخص گلوکز پایین به شما کمک می کند تا به مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشد. درحالیکه مواد خوراکی شیرین، نان سفید یا پاستا دارای شاخص گلوکز بالا هستند و موجب می شوند قند خون شما به یکباره افزایش یافته و در نتیجه احساس خستگی برای شما بجا می گذارند.

محققان توصیه می کنند بهتر است سالم ترین کربوهیدرات ها که بدون گلوتن هستند برای خوردن انتخاب شوند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

سیب زمینی شیرین

یک سیب زمینی شیرین با اندازه متوسط در حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد که برای کاهش وزن مناسب است. طبق یافته های مطالعاتی، این سبزی ریشه ای مملو از پتاسیم قادر به افزایش آدیپونکتین است، هورمونی که قند خون را تنظیم می کند. در مقابل، آدیپونکتین به تسریع متابولیسم کمک می کند. با استفاده از سیب زمینی شیرین به جای سیب زمینی سفید می توانید به اشتهای ناسالم خود پایان دهید درحالیکه مصرف مواد مغذی و مواد معدنی بدن تان افزایش می یابد.

ذرت پف کرده

کارشناسان توصیه می کنند زمانیکه اشتهای ناسالم دارید ذرت پف کرده (پاپ کورن) مصرف کنید. ذرت پف کرده دارای شاخص گلوکز بسیار پایینی است که احساس سیری زیادی در شما ایجاد می کند. سه فنجان پاپ کورن فقط ۹۳ کالری، ۱۹ گرم کربوهیدرات و ۳.۵ گرم فیبر دارد. برای طعم بیشتر آن می توانید از کمی دارچین، نمک صورتی یا پاپریکا (فلفل قرمز) استفاده کنید.

نخود

این دانه سالم مملو از فیبر و پروتئین است. طبق مطالعه سال ۲۰۱۴ آشکار شد که نخود و سایر حبوباتی نظیر لوبیا، نخود سبز و عدس می توانند به جلوگیری از خوردن بیش از حد زیاد کمک کرده و احساس سیری در طول روز را افزایش دهند.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر در حدود ۱۹ گرم کربوهیدرات کمپلکس دارد که می تواند به حفظ احساس سیری کمک کند. مصرف آن در صبحانه بسیار توصیه می شود.

مهر

ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع علمی , عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • هرآنچه باید درباره ترمیم بکارت بدانیم
  • عوارض پیری در گوش
  • به چه علت و چطوری می شود به صدای روده گوش داد
  • با این 10 علامت، اوتیسم در کودکان را تشخیص دهید
  • بهداشت روانی و ورزش
  • مشخص شدن سرطان دهان با این علائم
  • خنثی شدن احساسات و هیجانات با مصرف استامینوفن
  • فعالیت های غیر مجاز زیبایی توسط آرایشگرها
  • وارد شدن ضربه به سر کودک
  • مصرف عسل برای بیماران قلبی
  • فواید شیر کاکائو
  • تاثیر سرطان های زنانه بر جنین
  • عملکرد مغز برای خواباندن شما!
  • طراحی چشم بند های خلاقانه دست ساز این پدر هنرمند
  • پیرسینگ و تاثیرات منفی آن
  • محبوبترین ها

  • آنچه باید درباره عفونت های قارچی دست و پا بدانیم
  • جوش های صورت را ناپدید کنید
  • مشکلات مختلف آفتاب سوختگی
  • مشاورین پوست و مو و زیبایی
  • در عرض 56 روز به تناسب اند ام برسید
  • رنگ کردن مو و این ملاحظات
  • 5 اشتباه زنان در سلامتی
  • چطوری لکه های صورت را از بین ببریم
  • آرایش زیاد بانوان و نظر مردان
  • اگر بعد از زایمان ریزش مو پیدا کردید شوکه نشوید
  • filler و رفع چروک های پوستی
  • شناسایی بیشتر لوپوس
  • 4 مورد که ارتباط رنگ مو را با سلامت شما بیان می کند
  • سعی کنید این عادات نادرست را کنار بگذارید
  • در تابستان چه رنگ لاک بزنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است