نخود منبع کربوهیدرات ها کربوهیدرات ها سیب زمینی شیرین ذرت پف کرده درباره کربوهیدرات ها بلغور جو دوسر

سیب زمینی شیرین ,  نخود ,  ذرت پف کرده و بلغور جو دوسر کربوهیدرات هایی هستند که می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از افزایش چربی و قندخون از آنها استفاده کنید مصرف آن ها موجب افزایش احساس سیری تان می شوند و برای کسانی که در رژیم غذایی به سر می برند انتخاب مناسبی هستند بد نیست با مصرف آن ها  رسیدن به کاهش وزن را امتخان کنید.

کربوهیدرات ها گلوکز را تامین می کنند که در بدن تبدیل به انرژی موردنیاز برای فعالیت های روزمره و فیزیکی ما می شود.

مواد خوراکی سرشار از فیبر حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند، درحالیکه کربوهیدرات های ساده به سرعت در بدن تجزیه می شوند. محققان دانشگاه هاروارد می گویند بدن برای انرژی نیاز به کربوهیدرات دارد.

شاخص گلوکز یک غذا تعیین می کند که چطور قند خون شما به سرعت بعد از خوردن یک کربوهیدرات مشخص افزایش یابد. به عنوان مثال، خوردن یک ماده خوراکی با شاخص گلوکز پایین به شما کمک می کند تا به مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشد. درحالیکه مواد خوراکی شیرین، نان سفید یا پاستا دارای شاخص گلوکز بالا هستند و موجب می شوند قند خون شما به یکباره افزایش یافته و در نتیجه احساس خستگی برای شما بجا می گذارند.

محققان توصیه می کنند بهتر است سالم ترین کربوهیدرات ها که بدون گلوتن هستند برای خوردن انتخاب شوند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

سیب زمینی شیرین

یک سیب زمینی شیرین با اندازه متوسط در حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد که برای کاهش وزن مناسب است. طبق یافته های مطالعاتی، این سبزی ریشه ای مملو از پتاسیم قادر به افزایش آدیپونکتین است، هورمونی که قند خون را تنظیم می کند. در مقابل، آدیپونکتین به تسریع متابولیسم کمک می کند. با استفاده از سیب زمینی شیرین به جای سیب زمینی سفید می توانید به اشتهای ناسالم خود پایان دهید درحالیکه مصرف مواد مغذی و مواد معدنی بدن تان افزایش می یابد.

ذرت پف کرده

کارشناسان توصیه می کنند زمانیکه اشتهای ناسالم دارید ذرت پف کرده (پاپ کورن) مصرف کنید. ذرت پف کرده دارای شاخص گلوکز بسیار پایینی است که احساس سیری زیادی در شما ایجاد می کند. سه فنجان پاپ کورن فقط ۹۳ کالری، ۱۹ گرم کربوهیدرات و ۳.۵ گرم فیبر دارد. برای طعم بیشتر آن می توانید از کمی دارچین، نمک صورتی یا پاپریکا (فلفل قرمز) استفاده کنید.

نخود

این دانه سالم مملو از فیبر و پروتئین است. طبق مطالعه سال ۲۰۱۴ آشکار شد که نخود و سایر حبوباتی نظیر لوبیا، نخود سبز و عدس می توانند به جلوگیری از خوردن بیش از حد زیاد کمک کرده و احساس سیری در طول روز را افزایش دهند.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر در حدود ۱۹ گرم کربوهیدرات کمپلکس دارد که می تواند به حفظ احساس سیری کمک کند. مصرف آن در صبحانه بسیار توصیه می شود.

مهر

5 1000
ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط با موضوع علمی , عمومی | 275 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • آبمیوه یک نوشیدنی موثر برای سلامتی و کاهش وزن
  • رژﻳﻢ ﻏﺬایی ﺑﻴﻤﺎران شیمی درﻣﺎنی و ﻧﻮﺗﺮوﭘﻨﻴﻚ
  • ورزش خانم ها و این تاثیرات مختلف
  • آشنایی با این معجزه ماست
  • تاثیر نوشیدنی های کافئین دار بر مشکلات جنسی مردان
  • تاثیر ورزش آیروبیک برروی سرطان سینه
  • استفاده از دمنوش بنفشه در پیشگیری از سرطان ریه موثر است
  • نوشیدنی مناسب هنگام ورزش کردن
  • محبوبترین ها

  • خطرات هورمون درمانی را با ورزش کاهش دهید
  • جذب مایعات و تمرین ورزشی
  • آموزش استفاده از کمربند طبی
  • افزایش میل به ورزش در فصل بهار
  • برخی حرکات ساده ورزشی و لاغری
  • احساس پادشاهی با راجا یوگا
  • لزوم وجود اسید فولیک در رژیم غذایی ورزشکاران
  • رایج ترین اشتباهات در تمرین و راه حل آنها
  • رپورتاژ

  • لیفتینگ با نخ
  • دندان تاجی از زیبایی
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما