carbohydrate-foods

سیب زمینی شیرین ,  نخود ,  ذرت پف کرده و بلغور جو دوسر کربوهیدرات هایی هستند که می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از افزایش چربی و قندخون از آنها استفاده کنید مصرف آن ها موجب افزایش احساس سیری تان می شوند و برای کسانی که در رژیم غذایی به سر می برند انتخاب مناسبی هستند بد نیست با مصرف آن ها  رسیدن به کاهش وزن را امتخان کنید.

کربوهیدرات ها گلوکز را تامین می کنند که در بدن تبدیل به انرژی موردنیاز برای فعالیت های روزمره و فیزیکی ما می شود.

مواد خوراکی سرشار از فیبر حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند، درحالیکه کربوهیدرات های ساده به سرعت در بدن تجزیه می شوند. محققان دانشگاه هاروارد می گویند بدن برای انرژی نیاز به کربوهیدرات دارد.

شاخص گلوکز یک غذا تعیین می کند که چطور قند خون شما به سرعت بعد از خوردن یک کربوهیدرات مشخص افزایش یابد. به عنوان مثال، خوردن یک ماده خوراکی با شاخص گلوکز پایین به شما کمک می کند تا به مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشد. درحالیکه مواد خوراکی شیرین، نان سفید یا پاستا دارای شاخص گلوکز بالا هستند و موجب می شوند قند خون شما به یکباره افزایش یافته و در نتیجه احساس خستگی برای شما بجا می گذارند.

محققان توصیه می کنند بهتر است سالم ترین کربوهیدرات ها که بدون گلوتن هستند برای خوردن انتخاب شوند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

سیب زمینی شیرین

یک سیب زمینی شیرین با اندازه متوسط در حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد که برای کاهش وزن مناسب است. طبق یافته های مطالعاتی، این سبزی ریشه ای مملو از پتاسیم قادر به افزایش آدیپونکتین است، هورمونی که قند خون را تنظیم می کند. در مقابل، آدیپونکتین به تسریع متابولیسم کمک می کند. با استفاده از سیب زمینی شیرین به جای سیب زمینی سفید می توانید به اشتهای ناسالم خود پایان دهید درحالیکه مصرف مواد مغذی و مواد معدنی بدن تان افزایش می یابد.

ذرت پف کرده

کارشناسان توصیه می کنند زمانیکه اشتهای ناسالم دارید ذرت پف کرده (پاپ کورن) مصرف کنید. ذرت پف کرده دارای شاخص گلوکز بسیار پایینی است که احساس سیری زیادی در شما ایجاد می کند. سه فنجان پاپ کورن فقط ۹۳ کالری، ۱۹ گرم کربوهیدرات و ۳.۵ گرم فیبر دارد. برای طعم بیشتر آن می توانید از کمی دارچین، نمک صورتی یا پاپریکا (فلفل قرمز) استفاده کنید.

نخود

این دانه سالم مملو از فیبر و پروتئین است. طبق مطالعه سال ۲۰۱۴ آشکار شد که نخود و سایر حبوباتی نظیر لوبیا، نخود سبز و عدس می توانند به جلوگیری از خوردن بیش از حد زیاد کمک کرده و احساس سیری در طول روز را افزایش دهند.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر در حدود ۱۹ گرم کربوهیدرات کمپلکس دارد که می تواند به حفظ احساس سیری کمک کند. مصرف آن در صبحانه بسیار توصیه می شود.

مهر

ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع علمی , عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • برترین ها را به راحتی و بدون پول درست کنید!
  • نقص ایمنی خردسالان و این روش های درمانی
  • دسر متفاوت فنجانی ترکیه
  • مقابله با اسهال نونهالان
  • افزایش آمار دانشجویان دندانپزشکی و نگرانی های مختلف مسئولین
  • برخی سرفه های خطرناک و مزمن را بشناسید
  • عکس های رادیوگرافی تی وی سیستم
  • با چه روش هایی می توان سالم بودن چشم را حدس زد
  • مراقب این نشانه ها در ضربه سر وارد شده در ورزش باشید
  • ارزش تغذیه ای نخود فرنگی
  • انتظارات ما از خمیر دندان چیست؟
  • مقابله با طلاق و جدایی با راه حل های ساده
  • درباره باردار نشدن چه میدانید؟
  • انتخاب دهانشویه مناسب و طرزدرست استفاده از آن
  • بي تاثير بودن مصرف قرص روي هنگام ابتلا به سرماخوردگي
  • محبوبترین ها

  • در ماه رمضان داروهای بیش از یک وعده را چگونه بخوریم
  • بهترین روش برای خوردن قرص مسکن
  • یک دنیا عارضه با مصرف فلوکستین
  • همه خطرات مرگبار استفاده از ترامادول
  • واکسن ضد مالاریا با موفقیت آزمایش شد
  • تاثیر مصرف شیر در كاهش خطر سرطان روده
  • مراقب داروهاي فشار خون باشيد!
  • داروی موثر برای تمامی گونه های سرطان مغزی تولید می شود
  • تاثیر منفی آب چند میوه در کاهش اثر برخی داروها
  • شبكه‌اي شدن داروخانه‌ها راه حلي موثر در توزيع بهينه دارو
  • مصرف مولتی ویتامین احتمال ابتلا به سرطان پستان را بیشتر می کند
  • مبتلا شدن به اضافه وزن با دارو
  • ابداع روشي جديد براي پيش‌بيني عوارض جانبي داروها
  • آنتي بيوتيك ها در صدر داروهاي پر فروش كشور
  • نارسايي حاد كليوي و آسيب غير قابل برگشت مغز از عوارض مصرف اكستازي است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است