موضوعات

کج خلقی با مصرف برخی خوردنی ها

6186ea62c2cbd4e1cab50eb20f1d541b

برخی مواد غذایی می توانند بر خلق و خوی شما تاثیرات منفی زیادی بگذارند پیشنهاد می کنیم با مشاهده تاثیرات منفی آن ها از مصرف این مواد غذایی خودداری کنید گوشت‌های فرآوری‌شده ,چیپس ,قهوه ,مارگارین ,بادام زمینی ,نوشابه و بسیاری مواد غذایی دیگر می توانند موجب کج خلقی شما شوند دسعی کنید از مواد غذایی سالم و سبزیجات استفاده کنید تا همیشه خش اخلاق و پرحوصله باشید.

آیا این روزها بد خلق شده اید و تصور می‌کنید که همکاران یا همسرتان شما را عصبی می‌کنند؟ درست است که گاهی شرایط بیرونی باعث تحریک اعصاب می‌شوند اما باید بدانید که مواد غذایی مصرفی تان نیز می‌توانند خلق‌تان را تنگ کنند و خونسردی تان را از بین ببرند. اگر در شرایطی هستید که زود از کوره در می‌روید بهتر است از مصرف این نه ماده غذایی بپرهیزید.

قهوه

احتمالا برای افزایش انرژی و سرحال شدن به سراغ نوشیدن قهوه می‌روید. در این صورت مقدار قابل توجهی آدرنالین از هیپوفیزتان آزاد می‌شود. اگر در مصرف این نوشیدنی و جذب کافئین دچار افراط شوید، مشکلاتی از قبیل اضطراب، بی‌تابی، افزایش ضربان قلب، تعریق، کاهش تمرکز و بدخلقی در انتظارتان خواهد بود. در نتیجه اگر مدتی است به هر دلیلی بی‌اعصاب شده اید بهتر است برای مدتی مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار به خصوص قهوه را کاهش دهید.

چیپس

چیپس یکی از آن هله هوله‌های درجه یک است که طرفداران زیادی هم دارد. اگرچه چیپس از سیب زمینی تهیه می‌شود که یک سبزی مفید و لازم محسوب می‌شود اما زمانیکه همین سیب زمینی در مقدار زیادی روغن غرق می‌شود و با نمک فراوان سرخ می‌شود خواص مفید خود را از دست می‌دهد. در واقع روغن‌های نامناسبی که برای تهیه ی چیپس استفاده می‌کنند روی فعالیت‌های مغز تاثیر گذاشته باعث نوسانات خلق و خوی در افراد می‌شود. توجه داشته باشید که مواد سرخ کردنی از نوع چیپس حاوی یک ماده ی سرطان‌زا به نام «آکریلامید» است که در جریان سرخ شدن مواد غذایی تولید می‌شود. درست است که صدا دادن این ورقه‌های نازک و ترد زیر دندان، آدم را تا بالای ابرها می‌برد اما افراط در این کار نتیجه ی عکس داشته و شما را از بالای ابرها روی کف زیرزمین می‌فرستد.

گوشت‌های فرآوری‌شده

اینکه در خانه برای ناهار ساندویچ آماده کرده و با خود به محل کار یا مدرسه ببرید یکی از عادت‌های خوب غذایی است. اما باید توجه کنید از چه مواد غذایی برای تهیه ی ساندویچ تان استفاده می‌کنید. اگر داخل ساندویچ تان پر شده از سوسیس، کالباس، ناگت و غیره کمی گوش به زنگ باشید. گوشت‌های فراوری شده حاوی ترکیباتی به نام نیترات‌ها هستند که انرژی را کاهش داده و باعث بدخلقی می‌شود. این گوشت‌ها علاوه بر نیترات حاوی ترکیبات نامناسب دیگری مانند رنگ‌های خوراکی، نگهدارنده‌ها و مواد افزودنی دیگر هستند که اثرات منفی در مغز ایجاد کرده و باعث بداخلاقی و همچنین احتباس آب در بدن می‌شوند؛ بنابراین اگر همیشه از منزل ناهار می‌برید بهتر است به فکر غذاهای سالم مانند سالاد، ساندویج‌های سالم حاوی گوشت مرغ، بوقلمون یا ماهی و غیره باشید.

مارگارین

همیشه این سوال مطرح است که آیا کره آسیب بیشتری دارد یا مارگارین؟ محققان معتقد هستند که مارگارین ناسالم تر از کره است. به خاطر اینکه حاوی چربی‌های فراوری شده ی بیشتری است که در مقایسه با چربی‌های طبیعی(موجود در روغن زیتون یا آووکادو) تاثیر بیشتری در عدم تعادل انسولین، نوسانات خلق و خوی، افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی دارد.

سرخ‌کردنی‌ها

اگر کج خلق و مانند اسفند روی آتش شده اید از خیر غذاهای سرخ کردنی بگذرید مگر اینکه آن‌ها را با روغن زیتون و در فر آماده کرده باشید. به نظر می‌رسد که اعتیاد به مصرف مواد غذایی سرخ کرده که طلایی رنگ و خوش نمک هستند به دلیل چربی‌های اشباع شده، سدیم و کربوهیدرات‌های تصفیه شده ی موجود در آن‌ها باشد. متاسفانه مواد غذایی سرخ کرده به سختی هضم می‌شوند و مدت زمان بیشتری در معده می‌مانند. در نتیجه باعث بروز نفخ و همچنین خواب آلودگی می‌شوند.

نوشابه

تمام تلاش‌تان را برای کاهش مصرف نوشیدنی‌های گازدار به کار بگیرید. نوشابه‌ها سرشار از قندهای تصفیه شده هستند که در بدن به چربی تبدیل می‌شوند.واقعیت این است که بعد از مصرف نوشابه‌های حاوی قند، افراد احساس سرزندگی کوتاه مدتی می‌کنند. اما بلافاصله و به دلیل کاهش قند خون دچار نوسانات خلق و خوی می‌شوند.

بادام زمینی

درست که خوردن یک مشت از این بادام‌های خوشمزه برای خیلی‌ها لذتبخش است و درست است که این دانه‌ها حاوی پروتئین هستند اما باید بدانید بادام زمینی‌های بسته بندی شده، حاوی نمک و افزودنی‌های زیادی هستند که باعث بروز میگرن، مشکلات تنفسی و نفخ حاصل از سدیم زیاد می‌شوند. اگر به هر دلیلی دچار نوسانات خلق و خوی شده‌اید بهتر است از مصرف این مغزها نیز بپرهیزید.

شیرینی‌جات

انواع بیسکویت‌ها، کیک‌ها، دونات و مافین‌های صنعتی جزو انتخاب‌های روزمره ما هستند که به عنوان میان وعده استفاده می‌کنیم. اما باید بدانید که این خوراکی‌های خوشمزه حاوی چربی زیاد، روغن‌های اشباع شده و قندهای تصفیه شده هستند و کالری بیهوده ای وارد بدنتان می‌کنند. در نتیجه باعث بیحالی و آشفتگی شده و نتیجه‌ای جز چاقی و اضافه وزن نخواهند داشت. برای جذب قند طبیعی و خوش خلق بودن بهتر است از میوه‌های تازه استفاده کنید.

نوشیدنی‌های بدون قند افزوده

خیلی از ما برای تهیه آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌ها به دنبال انواع بدون قند افزوده هستیم و تصور می‌کنیم این نوشیدنی‌ها قند کمی به بدن رسانده و به تناسب اندام ما کمک می‌کنند. اما این پاکت‌های حاوی مایعات یا پودرها حاوی مواد افزودنی و شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام هستند که هیچ برتری و مزیتی نسبت به نوشابه‌ها ندارند. توجه داشته باشید که مصرف زیاد نوشیدنی‌های بدون قند افزوده نیز شما را در جاده اضافه وزن انداخته و باعث بدخلقی‌تان می‌شوند. توصیه می‌کنیم به جای این نوشیدنی‌ها به فکر نوشیدنی‌های سالم مانند عرقیجات مفید یا دمنوش‌های سالم باشید.

آرمان دیلی

writer.n1

24 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • بهبود عملکرد ذهن با روش های ساده
  • تاثیر ورزش بر بلوغ زودتر از موعد
  • اهمیت رازداری در زندگی دونفره
  • عوامل استرس زا در زندگی
  • برطرف کردن احتمال تداخل دارویی،چطور؟
  • در کار ممنوعیت عرضه قلیان میوه ای سستی است
  • علائم اختلال بیش‌فعالی-‌کم‌توجهی بزرگسالی چیست؟
  • فواید کم خوری و مضرات پرخوری در دیدگاه اسلام
  • آیا دستمال توالت سمی است؟
  • اهدای عضو معامله با خدا است
  • درمان مشکلات بدن با نوشیدن آب
  • انتخاب دختر ایده آل و مناسب برای زندگی
  • مراقبت های غذایی در فصل پاییز
  • عوارض جسمی بلوغ زودرس
  • آیا ایران با این خشکی به سمت نابودی میرود؟
  • پربازدیدترین مطالب

  • نکاتی برای حفظ سلامتی کسانی که بیرون از خانه کار می کنند
  • خوابیدن در طبیعت و این فواید
  • خطرات جانبی مصرف فویل آلومینیوم
  • ازدواج های ناآگاهانه
  • خواب روز و این عواقب
  • ماهی ها نیز دارای احساسند
  • نقش ژنتیک در پراشتهایی
  • نظرات محقق طب سنتی برای خواب
  • مایکروویو و رعایت این نکات مهم
  • چرا ترازو مقدار واقعی وزنتان را نشان نمی دهد
  • افراط در تزریقات
  • آموزش و یادگیری در هنگام خواب
  • تأثیر خواب بعد از ظهر و منقطع بر کیفیت خواب (بخش اول)
  • اسفنج ها و بیماری زایی آن
  • محاسبه طول عمر با سبک زندگی
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • درمان با میخک
  • بررسی مشکلات ناشی از کم خونی مادر
  • ایجاد لخته خون با انجام عمل سزارین
  • معضل ریزش مو در تازه مادران
  • بررسی شب ادراری خردسالان
  • یادگیری اصول بهداشت دهان و دندان در کودکان
  • علائم شایع سرطان خون در سنین پایین
  • همه چیز درباره فلج اطفال
  • بررسی ارزش تغذیه ای مختلف نخود فرنگی
  • درمان سنگ کلیه با ترن هوایی
  • عوارض جبران ناپذیر مننژیت برای سنین پایین
  • بیماری های مخفی در کمینند،آن ها را جدی بگیرید
  • در کار ممنوعیت عرضه قلیان میوه ای سستی است
  • برطرف کردن احتمال تداخل دارویی،چطور؟
  • علائم اختلال بیش‌فعالی-‌کم‌توجهی بزرگسالی چیست؟
  • پیشنهاد سردبیر

  • تازه ترین اخبار رسیده از احوالات بهنام صفوی
  • کسلی پس از غذا خوردن
  • بابا‌های پیرتر ، احتمال دختر شدن بچه‌شان بیشتر است
  • اگر استخر می روید به بهداشت مو خود اهمیت دهید
  • چه داروهایی با چه مواد غذایی تداخل دارند
  • بروز مشکل در خواب اطفال
  • همه خواص ید برای بدن انسان
  • کوچک بودن ذهن کودکان فقیر
  • ملاحظاتی پیرامون دارو دادن به بچه
  • عوامل ایجاد کننده درد در نوزاد
  • تهیه سالاد با ماهی سالمون دودی
  • نحوه ی شکایت از پرستار و پرسنل بیمارستان
  • اشتباهاتی در مورد تامین آب مورد نیاز بدن
  • با رژیم غذایی شبیه به روزه داری سرعت پیری را به تاخیر بیاندازید
  • مراقبت از پوست بدن اطفال
  • 
       
    
    x