دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان

Tired black woman sleeping and looking very comfortable in her bed

 اگر تمایل دارید خوابی راحت و آسوده را تجربه کنید توصیه می کنیم از برخی ترفندهای موثر در این زمینه کمک بگیرید از جمله اینکه برنامه ریزی برای خواب خود داشته باشید و به آن اهمیت دهید مکان خواب نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است فعالیت ورزشی ،چرت نیمروزی ،استرس و اضطراب بر خواب شما تاثیرات زیادی میگذارند با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا راهنمایی های بیشتر را در اختیارتان قراردهیم .

اگر احساس فرسودگی و خستگی می‌کنید راه حل ساده آن یک خواب خوب است؛ هر چند نمی‌توان تمام عواملی را که در خواب اختلال ایجاد می‌کند کنترل کرد اما می‌توان عاداتی را دنبال کرد که خواب بهتر به همراه دارند. بر این اساس محققان مایوکلینیک در گزارشی دستورالعمل‌های بهداشتی برای برخورداری از یک خواب خوب ارائه کرده‌اند که به شرح زیر است:

برنامه زمانی برای خواب

هر روز حتی در روزهای آخر هفته، تعطیلات و روزهای که سرکارنمی‌روید در یک زمان مشخص برای خواب به رختخواب بروید.اگر در عرض ۱۵ دقیقه به خواب نرفتید، بلند شده و خود را مشغول انجام کاری کنید و زمانی که خسته شدید دوباره به رختخواب بازگردید. هیچ­گاه خود را وادار به خوابیدن نکنید.

با شکم پر یا خالی نخوابید

گرسنه یا با شکم پر به رختخواب نروید، چرا که هر دو وضعیت در خواب اختلال ایجاد می‌کند.مراقب نوشیدن کافئین و استعمال سیگار نیز باشید. اثرات تحریک آمیز نیکوتین و کافئین چند ساعت در بدن می‌ماند و در کیفیت خواب اختلال ایجاد می‌کند.همچنین مقدار نوشیدنی‌های خود را قبل از خواب محدود کنید تا مجبور نشوید نیمه شب برای رفتن به دستشویی، بیدار شوید.

یک برنامه تکراری برای قبل خواب

هر شب قبل از خواب یک سری کارهای تکراری انجام دهید تا بدن شما دریابد که وقت خواب فرا رسیده است. (دانستنی‌های خواب)این کار‌ها می‌تواند شامل گرفتن یک دوش آب گرم، خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی آرام بخش و ترجیحا در نور کم باشد.حرکات آرامش بخش نیز می‌توانند با کاهش مرحله گذر از بیداری به خواب، موجب خواب بهتر شود.توجه داشته باشد که قبل از خواب تلویزیون تماشا نکنید، زیرا تحقیقات نشان داده است که تماشای تلویزیون در خواب اختلال ایجاد می‌کند. همچنین استفاده از تبلت و تلفن همراه سبب اختلال در خواب می‌شود.

اتاق راحتی فراهم کنید

یک اتاق مناسب برای خواب خود فراهم کنید که غالبا سرد، تاریک و آرام باشد. برای این منظور از پرده‌هایی که اتاق را تاریک می‌کند استفاده کنید. ملحفه و بالش نیز می‌توانند در ایجاد یک خواب خوب نقش داشته باشد.

چرت‌های نیمروزی را محدود کنید

چرت زدن‌های طولانی نیمروزی می‌تواند در خواب شب اختلال ایجاد کند به ویژه اگر انسان به بی‌خوابی مبتلا و کیفیت خواب شبانه ضعیفی داشته باشد. اگر می‌خواهید در طول روز چرت بزنید، مدت چرت زدن خود را به حدود ۱۰ تا ۳۰ دقیقه محدود کنید و بیشتر این خواب را به اواسط ظهر موکول کنید.

فعالیت ورزشی در کارهای روزانه

انجام فعالیت‌های منظم ورزشی می‌تواند باعث بهبود خواب شود و به انسان کمک کند که سریع‌تر به خواب رود و از خواب عمیق لذت ببرد.زمان ورزش نیز بسیار مهم است اگر نزدیک به زمان خواب ورزش کنید ممکن است بیش از حد انرژی پیدا کنید و نتوانید بخوابید بنابراین بهتر است زود‌تر از زمان خواب ورزش کنید.

تنش خود را مدیریت کنید

زمانی که کارهای زیادی برای انجام دادن و مجبورید به آنها فکر کنید خواب شما دچار مشکل می‌شود.برای رسیدن به آرامش روش‌هایی را برای مدیریت تنش و اضطراب خود انتخاب کنید. برای این منظور کارهای خود را سازماندهی، اولویت بندی کرده و برخی از آنها را به دیگران واگذار کنید.همچنین می‌توانید مسائلی که ذهن شما را مشغول کرده بر روی کاغذ بنویسید و آنها را برای فردا بگذارید.

آرمان دیلی

 

5 1000
ارسال شده در 23 شهریور 1395 توسط با موضوع عمومی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی