نهار مدیران موفق برنامه ریزی برنامه روزانه افراد موفق

همیشه افراد موفق برای تمام وقت خود در روز برنامه ریزی های دقیقی دارند و از تمامی وقت خود به نحو احسن استفاده می کنند. اما در زندگی روز مره زمان های زیادی وجود دارند که می توان از آن استفاده کرد. از جمله این اوقات می توان زمان به زمان صرف نهار اشاره کرد. در این زمان شما می توانید برنامه نیمی از روز خود را مرور و برای نیمه دیگر روز خود برنامه بریزید.

دست یافتن به قله‌های موفقیت زمان‌بر است. خوشبختانه می‌توانید با استفاده بهینه از وقت ناهار این مسیر را کوتاه کنید.

به طور معمول پنج ساعت در هفته وقت ناهار دارید. آن‌چه در ادامه می‌خوانید به شما کمک می‌کند که از این زمان به‌درستی استفاده و آن را مدیریت کنید:
۱- ترک کردن محل کاراین کار یک راه اساسی برای استفاده صحیح از وقت ناهار است. ترک کردن محل کار فرصتی برای شما فراهم می‌کند تا از شلوغی به دور باشید و تجدید قوا کنید. اما اگر در این زمان در اتاق کارتان باشید، همکاران و رئیستان برای کار به شما مراجعه می‌کنند.۲- مرور کردن کار هفتگی

کنترل کردن و زیر نظر داشتن زندگی کار سختی نیست. به همین علت است که افراد موفق عادت به بازنگری دارند. برای مثال در وقت ناهار می‌توانید ایمیل‌هایی که فرستاده‌اید را مرور کنید تا بدانید اقدامات بعدی چیست.

یا می‌توانید با مراجعه به تقویم به قرارهایی که در طول هفته دارید نگاهی بیاندازید. هر دوی این کارها تمرینی هستند که شما را در زمان جلو می‌برند.

۳- ورزش کردن

افراد موفق می‌دانند که ورزش کردن برای سلامت ذهن و جسم ضروری است. این افراد قسمتی از وقت ناهار را به ورزش کردن اختصاص می‌دهند مثلاً پیاده‌روی می‌کنند و یا چند حرکت نرمشی انجام می‌دهند. ورزش کردن راه مناسبی برای کاهش استرس ناشی از محیط کاری است.

۴- برقراری دوستی

تقسیم غذا با دیگران یکی از بهترین روش‌ها برای برقراری رابطه دوستانه است. افراد موفق می‌دانند دوستی‌ها از یک ملاقات ساده شروع می‌شود. قدم بعدی، بیشتر وقت گذراندن با آن‌ها است. دعوت به ناهار، روشی خوب برای مستحکم کردن دوستی‌هاست، زیرا فرصتی‌ست برای صحبت‌های شخصی و دور شدن از مسائل کاری.

۵- غذا خوردن برای سلامتی، و نه تفریح

آن‌چه برای ناهار می‌خورید تأثیر بسزایی بر فعالیت‌های شما دارد. به همین دلیل است که افراد موفق از خوردن پاستا و غذای سنگین در ظهر خودداری می‌کنند. برای افزایش انرژی خود بادام، گردو و غذاهای انرژی‌زای دیگری میل کنید.

مصرف زیاد مواد قندی در طول روز خوب نیست. به‌علاوه، از خوردن غذاهای پر ادویه و سس در روزهای کاری خودداری کنید. خوردن تنقلات را به بعد از ساعات کاری و یا آخر هفته موکول کنید.

۶- انجام کارهای شخصی

افراد موفق، اهمیت داشتن تمرکز در کار را درک می‌کنند. به همین دلیل است که از انجام کارهای شخصی در ساعات کاری (مانند تلفن زدن و یا ترک کردن محل کار) خودداری می‌کنند. اما همگی ما در زندگی گرفتار مسائل مختلفی می‌شویم و نیاز است تا حتی در محل کار خود به برخی از این امور رسیدگی کنیم. بدین منظور می‌توانید از وقت ناهاری خود برای انجام این کارها استفاده کنید.

۷- داشتن چرت کوتاه

افراد موفق ارزش خوب استراحت کردن را می‌دانند. یک چرت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای باعث افزایش تمرکز و کارایی شما می‌شود. این کار هم‌چنین اثرات مثبتی بر سلامتی قلب دارد.

 

5 1000
ارسال شده در 24 شهریور 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • از پودر قهوه چه استفاده های دیگری میتوان کرد؟
  • جوانان سالم و ورزیده و بروز سکته قلبی
  • علائم آپاندیسیت چیست؟
  • با مهم ترین نشانه های 3 سرطان خطرناک آشنا شوید
  • علت اعتیاد آور بودن کره بادام زمینی
  • چگونه از یک حمله مغزی پیشگیری کنیم
  • برای افزایش قد و درمان کوتاهی آن حجامت کنید
  • تناسب اندام با ورزش های به روز دنیا
  • محبوبترین ها

  • استراحت ماهیچه
  • شیوه های جالب برای کاهش کالری در تابستان
  • مهمترین نشانه های اضافه وزن
  • ورزش بیش از اندازه، علائم خاص خود را دارد
  • اتفاقات پس از ورزش
  • تفاوت برنده ها و بازنده های کاهش وزن
  • به روش زیگ زاگ حجم بدن را افزایش دهید
  • راهکارهای ساده برای برطرف کردن چربی گردن
  • رپورتاژ

  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما