کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

 

socialize-with-high-energy-friends-420x420_0

 

اگر به دنبال افزایش شادی و نشاط خود هستید و تمایل دارید نیروی خود را افزایش دهید پیشنهاد می کنیم انرژی خود را از طریق مصرف مکمل ها ،ویتامین های گروه ب ،موادغذایی حاوی آهن و شیرینی جات تامین کنید همچنین ورزش و تحرک کمک زیادی به شما در این زمینه میکند اینگونه از خود فردی شاد و سرحال می سازید بی خوابی و خستگی با روش هایی که ذکر شد قابل برطرف شدن خواهند بود.

 

همه ما برخی مواقع احساس می کنیم که انرژی خود را تقریبا به طور کامل از دست داده ایم. شما ممکن است روز خود را قوی و شاداب آغاز کنید اما در میانه روز احساس کنید ادامه فعالیت ها دیگر برای شما امکان پذیر نیست.

به نقل از “هاروارد”، خستگی شرایطی است که همه ما تجربه می کنیم اما با در نظر گرفتن برخی اقدام های پایه می توانیم بار دیگر باتری های کم توان خود را شارژ کنیم. برای آشنایی با این روش ها در ادامه همراه ما باشید.

1. آهنگ حرکت خود را تنظیم کنید

اگر فردی فعال و زرنگ هستید، احتمالا به انجام بدون وقفه فعالیت های خود علاقه دارید اما بهتر است ریسک نکرده و خود را از انجام فعالیت های بیش از اندازه دور نگه دارید. به عنوان مثال، به جای آن که کل انرژی بدن خود را طی دو ساعت مصرف کنید، آن را بین انجام وظایف روزانه از صبح تا شب تقسیم کنید، در شرایطی که بین آنها از استراحت کافی و وعده های غذایی نیز بهره می برید.

2. به پیاده روی بروید یا چرت بزنید

هنگامی که احساس می کنید انرژی خود را از دست داده اید هیچ چیزی به اندازه یک چرت نیروبخش رضایت بخش نیست. با این وجود، اگر با خواب شبانه خود مشکل دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که چرت زدن می تواند شرایط بی خوابی را وخیم‌تر سازد. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید به جای چرت زدن می توانید به پیاده روی بروید. نیازی نیست مدت زمان زیادی را به پیاده روی اختصاص دهید. اگر با مشکل بی خوابی دست و پنجه نرم نمی کنید نیز می توانید از چرتی 20 تا 30 دقیقه ای لذت ببرید.

3. استفاده از مکمل ها را کنار بگذارید

ممکن است چیزهایی درباره مکمل های تقویت کننده انرژی یا ضد پیری شنیده باشید اما بهتر است چندان خود را درگیر مصرف این مواد نکنید زیرا در بسیاری موارد مدرکی درباره کارآمد بودن آنها وجود ندارد.

DHEA: DHEA هورمونی است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود و امکان ساخت آن در آزمایشگاه از مواد شیمیایی یافت شده در سیب زمینی شیرین وحشی و سویا نیز وجود دارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که DHEA فایده ای واقعی برای افزایش انرژی داشته باشد و همچنان در برابر عوارض جانبی آن نیز علامت سوال وجود دارد.

آهن: آهن زمانی انرژی شما را افزایش می دهد که با کمبود آن در بدن خود مواجه باشید. کمبود آهن از طریق آزمایش خون مشخص می شود. در غیر این صورت، نیازی به دریافت آهن ندارید و مصرف بیش از اندازه آن نیز می تواند مضر باشد.

ویتامین های گروه B: درست که ویتامین های B (B1، B2، B6، B12) به بدن در تبدیل مواد غذایی به انرژی و تامین سوخت مورد نیاز سلول ها کمک می کنند اما دریافت بیش از اندازه ویتامین های B تاثیری در شارژ فوق العاده سلول ها ندارد.

4. سوخت مورد نیاز بدن خود را عاقلانه تامین کنید

یک شیرینی بزرگ می تواند مقدار قابل توجهی کالری وارد بدن شما کند اما بدن انسان به سوخت و ساز سریع‌تر آنها تمایل دارد. از این رو، ممکن است با افت قند خون و خستگی مواجه شوید. شما با مصرف پروتئین های بدون چربی و کربوهیدارت های تصفیه نشده می توانید سطح پایدارتری از انرژی را برای بدن خود تامین کنید. مصرف ماست کم چرب به همراه مقداری آجیل، کشمش و عسل را امتحان کنید. وعده های غذایی روزانه خود را حذف نکنید. به خاطر داشته باشید، بدن شما نیازمند مقدار مشخصی از کالری برای ارائه عملکرد مناسب در طول روز است.

خبرفارسی

5 1000
ارسال شده در 25 شهریور 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • لواشک ها و خطر سرطان برای بدن
  • 6 نکته طلایی برای ورزش کردن در فصل تابستان و هوای گرم
  • هشدار در خصوص مصرف لواشک های دست ساز
  • آیا ماست می تواند جلوی ابتلا به پوکی استخوان را بگیرد؟
  • درمان و تسکین نفخ معده با گیاهان دارویی
  • کلیاتی در رابطه با درمان چاقی
  • آقایان ،اگر می خواهید بدانید درد زایمان چگونه است!
  • تعیین سطح هوش فرزند
  • محبوبترین ها

  • اهمیت رابطه عاطفی بر روح و روان اطفال
  • اطلاع به فرزند نخست برای تولد فرزند دوم
  • زمان استاندارد برای شروع تکلم خردسالان
  • چگونه می توانیم استعداد فرزندمان را شکوفا کنیم
  • کودکان سه تا پنج ساله چه خصوصیاتی دارند
  • نکاتی درباره سفر هوایی با کودکان
  • مزمن ترین ناراحتی در اطفال پسر
  • پیدایش این اختلال در اطفال با تکنولوژی
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • مصرف این غذاهای بد باعث لاغری شما می شود!
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x