دستور پخت پودینگ دستور آشپزی پودینگ گلابی پودینگ آشپزی

غذا و خوراکی خوشمزه یکی از مهم ترین ملاک هی سلامتی است زیرا که اگر غذای مصرفی سالم باشد نقش به سزایی در سلامتی انسان دارد. شما می توانید با تهییه یک غذای سالم نقش یک پزشک خوب را در خانواده خود ایفا کنید. پودینگ ها از جمله دسر ها و میان وعده های پر طرفداری هستند که می توانند جای خود را در سفره شما پیدا کنند.

پودینگ یا دسر یکی از خوشمزه ترین پیش غذاها و عصرانه هایی می باشد که می توانید همراه با یک چای گرم و قهوه میل کنید، در این مطلب می خواهیم به طرز تهیه پودینگ گلابی و زنجبیل بپردازیم.

 

مواد لازم برای تهیه پودینگ گلابی و زنجبیل

کره آب شده ۵۵ گرم

آرد مخمر دار ۵۵ گرم

شکر دانه ریز ۵۵ گرم

تخم مرغ بزرگ ۱ عدد

زنجبیل ۱ تکه

پرتقال ۱ عدد

گلابی رسیده ۱ عدد

شربت طلایی یا شربت زنجبیل کمی

اطلاعات مواد مغذی

 

۵۳۰کالری

 

۲۸٫۲ گرمچربی

 

۶۰٫۹ گرمکربوهیدرات

طرز تهیه پودینگ گلابی و زنجبیل

ابتدا دو کاغذ روغنی برای بالای پودینگ آماده کنید. دو فنجان چای یا ظرف رامکین را سر و ته روی کاغذ ها قرار دهید. دور تا دور آن را خط بکشید و سپس دایره ها را از داخل خط ببرید. یک سمت کاغذها را با کره چرب کنید، همینطور داخل فنجان‌ها ( یا رامکین ها) را نیز چرب کنید.

آرد، شکر، کره و تخم مرغ را در غذاساز ریخته و خوب بزنید تا تبدیل به خمیری یکدست بشود. زنجبیل را خرد کنید و اضافه کنید. پوست پرتقال ها را نیز رنده ریز کنید و به خمیر اضافه کنید. سپس دکمه را برای یک یا دوبار بزنید تا کمی ترکیب شوند. پوست و هسته های گلابی را جدا کنید و آنرا به تکه های ۱ سانتیمتری خرد کنید.

ته هرفنجان (یا رامکین) کمی شربت طلایی یا شربت زنجبیلی بریزید، سپس هر فنجان را تا نیمه با گلابی های خرد شده پر کنید. خمیر را بطور مساوی داخل فنجان ها بریزید.سپس به آرامی یک کاغذ روغنی بالای خمیر قرار دهید و کمی فشار دهید.

فنجان ها را در ماکروفر قرار دهید و با بالاترین قدرت به مدت ۴ دقیقه بپزید، تا زمانیکه خمیر حالت اسفنجی پیدا کند. اجازه دهید پودینگ ها چند دقیقه خنک شوند، سپس با احتیاط آنها را برگردانید و از طعم لذیذ پودینگِ داغ لذت ببرید.

برای: ۲ نفروعده: دسر, صبحانه, عصرانه, میان وع

حاضر است در : ۳۰ دقیقه

 

5 1000
ارسال شده در 25 شهریور 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم | 342 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • کشنده ترین دانه میوه تابستانی را بشناسید
  • نوشیدنی جوان کننده مغز افراد مسن
  • تب روماتیسمی و آسیب زدن به دریچه‌های قلب
  • مراقبت های آلرژیک شیرخواران
  • آناتومی انسان – مجله پزشکی دکتر سلام
  • مصرف مولتی ویتامین برای حیوانات خانگی
  • نوع متابولیسم بدنتان را انتخاب کنید
  • اگر فوتبالیست هستید بخوانید
  • محبوبترین ها

  • تقویت توانمندی بسکتبالیست ها
  • کاهش چربی‌ بدن بدون کاهش حجم عضلانی بخش 2
  • خطرات زیاد دویدن
  • با رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی وزنتان را کاهش دهید
  • باورهای رایج نادرست برای افزایش حجم عضلات
  • اسپینینگ چیست؟ فواید و مزایای این ورزش برای سلامت بدن
  • 7 کلید طلایی منحصر به فرد برای لاغری
  • بودو جوهر کاراته
  • رپورتاژ

  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما