%da%a9%db%8c%da%a9-%da%af%d9%84%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84

غذا و خوراکی خوشمزه یکی از مهم ترین ملاک هی سلامتی است زیرا که اگر غذای مصرفی سالم باشد نقش به سزایی در سلامتی انسان دارد. شما می توانید با تهییه یک غذای سالم نقش یک پزشک خوب را در خانواده خود ایفا کنید. پودینگ ها از جمله دسر ها و میان وعده های پر طرفداری هستند که می توانند جای خود را در سفره شما پیدا کنند.

پودینگ یا دسر یکی از خوشمزه ترین پیش غذاها و عصرانه هایی می باشد که می توانید همراه با یک چای گرم و قهوه میل کنید، در این مطلب می خواهیم به طرز تهیه پودینگ گلابی و زنجبیل بپردازیم.

 

مواد لازم برای تهیه پودینگ گلابی و زنجبیل

کره آب شده ۵۵ گرم

آرد مخمر دار ۵۵ گرم

شکر دانه ریز ۵۵ گرم

تخم مرغ بزرگ ۱ عدد

زنجبیل ۱ تکه

پرتقال ۱ عدد

گلابی رسیده ۱ عدد

شربت طلایی یا شربت زنجبیل کمی

اطلاعات مواد مغذی

 

۵۳۰کالری

 

۲۸٫۲ گرمچربی

 

۶۰٫۹ گرمکربوهیدرات

طرز تهیه پودینگ گلابی و زنجبیل

ابتدا دو کاغذ روغنی برای بالای پودینگ آماده کنید. دو فنجان چای یا ظرف رامکین را سر و ته روی کاغذ ها قرار دهید. دور تا دور آن را خط بکشید و سپس دایره ها را از داخل خط ببرید. یک سمت کاغذها را با کره چرب کنید، همینطور داخل فنجان‌ها ( یا رامکین ها) را نیز چرب کنید.

آرد، شکر، کره و تخم مرغ را در غذاساز ریخته و خوب بزنید تا تبدیل به خمیری یکدست بشود. زنجبیل را خرد کنید و اضافه کنید. پوست پرتقال ها را نیز رنده ریز کنید و به خمیر اضافه کنید. سپس دکمه را برای یک یا دوبار بزنید تا کمی ترکیب شوند. پوست و هسته های گلابی را جدا کنید و آنرا به تکه های ۱ سانتیمتری خرد کنید.

ته هرفنجان (یا رامکین) کمی شربت طلایی یا شربت زنجبیلی بریزید، سپس هر فنجان را تا نیمه با گلابی های خرد شده پر کنید. خمیر را بطور مساوی داخل فنجان ها بریزید.سپس به آرامی یک کاغذ روغنی بالای خمیر قرار دهید و کمی فشار دهید.

فنجان ها را در ماکروفر قرار دهید و با بالاترین قدرت به مدت ۴ دقیقه بپزید، تا زمانیکه خمیر حالت اسفنجی پیدا کند. اجازه دهید پودینگ ها چند دقیقه خنک شوند، سپس با احتیاط آنها را برگردانید و از طعم لذیذ پودینگِ داغ لذت ببرید.

برای: ۲ نفروعده: دسر, صبحانه, عصرانه, میان وع

حاضر است در : ۳۰ دقیقه

 

ارسال شده در 25 شهریور 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • شرطی شدن در سطح بالاتر
  • با غذاهایی که شما را خشمگین می کند آشنا شوید
  • شیر و استریلیزاسیون کردن آن
  • با سرکه روده هایی تمیز داشته باشید
  • کاهش احتمال نازایی با این روشها
  • ارتباط بین افسردگی و اضافه وزن
  • کیفیت و سطح زندگی
  • اضطراب یکی از فاکتورهای اصلی در بوجود آمدن کمردرد خانمها است
  • نامنظم مصرف کردن دارو در ماه رمضان
  • تاثیر اسید اوریک خون بر پارکینسون
  • مراقبت بیشتر از ناخن ها
  • دوست داشتن از نگاه هر دو جنس مخالف
  • بررسی ژنتیکی اختلال هانتینگتون
  • افزایش تمایل همسر به بچه دار شدن
  • 7 ماده غذایی و بزرگترین مشکلات زیبایی
  • محبوبترین ها

  • تناسب اندام بیشتر با کمک ماساژ چینی
  • ترشی لذیذ با طعم انجیر
  • بدتر شدن علائم سندروم روده تحریک پذیر با این خوراکی ها
  • تغذیه صحیح مادر در دوران بارداری
  • 10 غذا برای دفع سموم از روده بزرگ
  • با این کارها بدنتان را نسبت به انواع سرطان ها بیمه کنید
  • خوردن شکلات چه تاثیرات منفی بر سلامتی بدن دارد؟
  • چه عادت هایی متابولیسم بدن را تقویت می کنند
  • لبو هم پر از منفعت است
  • خواص میوه های پاییزی ۱
  • بهترین ویژگی های خیار برای سلامتی
  • به چند علت از این نوشیدنی ها بپرهیزید
  • با کم خونی خداحافظی کنید
  • پیامدهای ترک مصرف لبنیات از رژیم غذایی بخش اول
  • گرمی هوا و نوشیدنی های مناسب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است