fresh-vegetables

 

می خواهیم به فواید و ویژگی های سبزیجات تابستانی بپردازیم آن ها چه مزایایی برای بدن دارند می توان برای برطرف کردن برخی مشکلات بدن از آنها استفاده کرد کدوی تابستانی ,لوبیا سبز ,  ذرت و  بادمجان جزو این سبزیجات مفید هستند که می توانند در ایجاد تناسب اندام و پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی به شما کمک کنند.

 

سبزیجات جزو غذاهایی هستند که همیشه می‌توانید رویشان حساب کنید. هر کدام از آنها مزایای مغذی خاص خود را دارد و بسیاری از آنها در درمان بیماری و یا پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی و حفظ تعادل وزن بسیار تأثیر گذارند. در اینجا می‌خواهیم به چند نمونه از سبزیجات مغذی تابستانی اشاره کنیم که حتما برایتان مفید خواهد بود.
۱.بادمجان
بادمجان سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ای است که در بسیاری از فعالیت‌های بدن نقش بسزایی دارد. بادمجان سرشار از فیبر بوده که برای گوارش شما مؤثر است و مقدار زیادی آهن و کلسیم دارد که خطر بروز و پیشرفت پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. ماده مغذی گیاهی موجود در سبزیجات از مغز شما در برابر سموم ناخواسته و زائد هم محافظت می‌کند.
۲.ذرت
تحقیقات نشان می‌دهد مصرف یک فنجان ذرت حدود ۵ گرم پروتئین دارد. هرچند که شاید پروتئین آن پروتئین کاملی نباشد، اما خوردن یک فنجان از آن به طور روزانه، نیازتان را تأمین می‌کند. هم‌چنین هر پُرس از آن کالری کمی داشته و سرشار از آب است که در کنترل وزن تأثیر بسزایی دارد. ذرت منبع غنی انرژی محسوب می‌شود چرا که می‌تواند بر خلاف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، قند خون را کنترل کند.
۳.لوبیا سبز
لوبیا سبز کالری کمی داشته و سرشار از ویتامین است و می‌تواند خطر بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد. از طرفی لوبیا سبز حاوی فولیت است که می‌تواند مانع از بروز افسردگی ‌شود. وقتی بدن به اندازه کافی فولیت داشته باشد، میزان آمینواسیدی به نام هوموسیستئین را کنترل می‌کند که می‌تواند تولید هورمون‌هایی را مختل کند که در شما حس بد ایجاد خواهد کرد.
۴.کدوی تابستانی
خوردن کدو یکی از راه‌های کم کردن خطر پیشرفت بیماری قلبی بوده و بیشتر به این خاطر است که هیچ نوع چربی یا کلسترولی ندارد که بخواهید نگرانش باشید. از طرفی حاوی منیزیم بوده که در پیشگیری از سکته مغزی بسیار مؤثر است. تحقیقات نشان می‌دهد مواد مغذی موجود در کدوی تابستانی از بدن در برابر التهاب در دستگاه گردش خون و دستگاه گوارش محافظت می‌کند.
منبع: health

ارسال شده در 27 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • مکملهای غذایی که حافظه را تقویت میکند
  • اعتیاد به الکل : نشانه ها، علائم
  • درباره مشاوره قبل از ازدواج چه میدانید؟
  • سرطان کیسه صفرا و مقابله با آن
  • 6 راهی که در زمان استفاده از تردمیل حوصله تان را سر نمی برد
  • پیشگیری از کولیت بر عهده کدام میوه است؟
  • چگونه از یک رابطه جنسی چند برابر بیشتر لذت ببریم
  • آیا ورزش با وزنه برای خانمها خوب است یا زیان آور؟
  • گریه خردسالان و این توصیه های موثر
  • امگا 3 و دریافت آن
  • چگونه به تقویت متابولیسم کمک کنیم؟
  • تصمیم به ازدواج
  • روغنی مناسب برای تغذیه خردسالان
  • عکس هایی از دستگاه ویسکومتر
  • بن بست های عشقی
  • محبوبترین ها

  • نقش غدد فوق کلیوی در بلوغ
  • مشاجره در برابر بچه ها و مزایا و منافع آن
  • سوء استفاده جسمانی چیست؟
  • از روی لباس شخصیت انسانها را چگونه بسنجیم
  • احساس مجردی در شریک زندگی
  • رابطه عاطفی عمیق و استوار
  • درمان هایی برای اختلال وسواس با کندن مو
  • چگونه از عذاب وجدان خلاص شویم
  • غمگین بودن بی دلیل نشانه ای از بروز آلزایمر
  • پیامدهای زیانبار خشم بر تندرستی
  • بهبود کار ریه با خندیدن
  • سالم بودن تان به شخصیتتان وابسته است!
  • مشاجره و دعوای خانگی با نوجوان ممنوع!
  • آموزش تغذیه صحیح و اختلال خوردن
  • روانشناسی لجبازی بین زوج ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است