healthy-snack-ideas

برخی میان وعده های تابستانی کم کالری را می توانید با خیال راحت و بدون دغدغه مصرف کنید پیشنهاد می کنیم با آن ها آشنا شوید و باعث شادی و نشاط خود در این فصل گرم از سال شوید فیبر، پروتئین، کلسیم و ویتامین  ،E ویتامین A و C، پتاسیم در انواع این میان وعده ها و عصرانه ها یافت می شوند و می توانند از بدنتان در برابر انواع سرطان ها مراقبت کنند.

از بستنی گرفته تا هات‌داگ و یا نوشیدنی‌های شیرین، به سختی می‌توان در مقابل بسیاری از نوشیدنی‌های سرشار از کالری در تابستان مقاومت کرد. خبر خوب این است که اصلا لازم نیست خودتان را به طور کامل از این نوشیدنی‌های خوشمزه ‌تابستانی محروم کنید. اما اگر سعی کنید به جای آنها یکی از اسنک‌های مغذی را که در ادامه معرفی می‌کنیم برای خودتان درست کنید، متوجه ‌می‌شوید که راحت‌تر می‌توانید به اهداف غذایی‌تان برسید.
زغال‌اخته‌
به آسانی می‌توان آن را همه‌جا پیدا کرد و در دسترس هم هست. این اسنک‌های تابستانی کالری بسیار کمی دارند. یک فنجان از این میوه‌های رنگی درخشان حاوی ۴۸ کالری، فیبر، ویتامین K و C و آنتوسیانین است که دشمن سرطان است. به مانند زغال اخته، بلوبری حاوی ترکیباتی است که مانع از چسبیدن باکتری به دیواره‌های مثانه شده و از بروز عفونت مجاری ادراری جلوگیری می‌کند.
ماست یونانی و تمشک سیاه
برای خوردن این اسنک، نصف فنجان ماست یونانی را با یک‌سوم فنجان تمشک سیاه تازه در یک ظرف با هم مخلوط کنید. پروتئین موجود در ماست و فیبر موجود در تمشک سیاه باعث می‌شوند تا میان‌وعده‌ای که می‌خورید به شما حس اشباع شدن بدهد. از طرفی با خوردن این اسنک حدود ۱۸۷ میلی‌گرم کلسیم به بدن‌تان می‌رسد که حدود ۱۸ درصد از کل میزانی است که باید روزانه مصرف کنید.
انگور یخ‌زده
یک پلاستیک انگور بنفش را در فریزر قرار دهید تا در روزهای داغ تابستان بتوانید با آن برای خودتان یک اسنک طراوت‌بخش درست کنید. انگور علاوه بر آنکه کالری کمی دارد، باید گفت که نوع یخ‌زده آن حاوی مس، ویتامین K و آنتی‌اکسیدان است.
تخم‌مرغ پخته و سفت
از آنجایی که غلات کامل همواره حاوی ارزش غذایی بسیار عالی و هضم راحت هستند، نمی‌توان تخم‌مرغ پخته را این میان نادیده گرفت. یک عدد تخم‌مرغ حاوی ۷۰ کالری به اضافه ویتامین B و کلین است. کلین ماده‌ای مغذی‌ست که حافظه را پوشش می‌دهد و از آنجایی که تخم‌مرغ حاوی چربی‌های سالم و پروتئین بالایی است، بنابراین باعث می‌شود تا بیشتر احساس اشباع بودن داشته باشید.
بادام
یکی از دلایلی که نشان می‌دهد چرا بادام اغلب در لیست بهترین غذاهای سالم حضور دارد این است که بادام سرشار از فیبر، پروتئین، کلسیم و ویتامین E بوده و نسبت به بسیاری از آجیل‌های دیگر حاوی کالری کمتری است. از طرفی بادام حاوی چربی‌های سالم و مفید است که شما را اشباع نگه خواهد داشت.
کراکر آووکادوی له‌شده
روی یک بیسکویت درست‌شده از غلات کامل، دو قاشق آووکادوی له‌شده بریزید تا بتوانید یک اسنک ساده و سریع حاوی ۱۰۰ کالری درست کنید. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب تک ‌اشباع‌نشده‌ای است که برای قلب بسیار مفید است. از طرفی این میوه منبع غنی پتاسیم محسوب می‌شود که به تنظیم فشار خون کمک کرده و سطح سدیم را در بدن تنظیم می‌کند.
هندوانه
این میوه کلاسیک تابستانی، مزایای زیادی برای سلامتی دارد. هندوانه نه تنها کالری کمی دارد (در واقع یک فنجان از آن کمتر از ۵۰ کالری دارد)، بلکه منبع غنی لیکوپن هم محسوب می‌شود. لیکوپن، یک رنگدانه شیمیایی است که در مقابل برخی سرطان‌های خاص از بدن محافظت می‌کند و از آنجایی که حدود ۹۰ درصد از محتوای آن آب است، می‌تواند از بروز تورم شکم جلوگیری کرده و در روزهای گرم تابستانی، بدن را هیدراته نگه دارد.
تاپِناد خیار و زیتون
هوس یک چیز خوشمزه کرده‌اید؟ یک خیار را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده، آن را با چاقو ببرید تا به اندازه یک انگشت دستتان شود، بعد رویش مقدار کمی تاپناد زیتون بمالید. برای درست کردن تاپناد زیتون، سیر، جعفری، آبلیمو، روغن زیتون و زیتون را در مخلوط‌کن بریزید. یک فنجان خیار تنها ۱۶ کالری دارد و تاپناد زیتون مقدار زیادی چربی‌ سالم تک ‌اشباع‌نشده دارد.
گیلاس
این میوه تابستانی حاوی ویتامین A و C، پتاسیم و فیبر بوده و یک فنجان از آن حاوی ۹۰ کالری است و مانند زغال اخته، منبع غنی آنتوسیانین محسوب می‌شود؛‌ آنتی‌اکسیدانی بسیار مهم که به کاهش التهاب کمک کرده و میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول را کاهش خواهد داد.
رولِ کاهو و توفو
برای آنکه ارزش غذایی اسنک‌تان بیشتر شود یا یک اسنک سبک تابستانی برای ناهار داشته باشید، برگ کاهو را بردارید، درون آن را با توفوی پخته پُر کنید و رویش عصاره لیمو بریزید. نصف فنجان توفو حاوی ۹۵ کالری است و پروتئین گیاهی فراوانی دارد که در مقابل برخی سرطان‌ها از بدن محافظت می‌کند.
منبع: health 

ارسال شده در 26 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • در خوردن شکلات صبحانه زیاده روی نکنید
  • اگر قصد پیوند مو را دارید بخوانید
  • لجبازی در سنین پایین
  • گنجاندن فرآورده های دارویی در میان غذاهای روزانه
  • منجمد کردن این مواد خوراکی ممنوع
  • برای کم خونی به این علائم حساس شوید
  • معاینه کردن همراه با نقش آن بر سلامتی
  • غذاهای مناسب برای سه تا چهار ساعت قبل از تمرین
  • از کجا بدانیم کودک به شیر حساسیت دارد؟
  • تصاویری از دستگاه کاپنوگراف
  • توصیه های طب سنتی برای برطرف کردن نزله
  • با چای سبزپوستی صاف و موهایی براق داشته باشید
  • دانستنی هایی درباره ی نفش ویتامین دی در بدن
  • با این سبک ها در زندگی آلزایمر می گیرید
  • داروهای جدید برای برطرف کردن مشکلات جنسی
  • محبوبترین ها

  • درباره بهترشدن روابط جنسی بیشتر بدانیم
  • برای درمان ضعف قوای جنسی تجویز تستوسترون خطرناک است
  • هورمون های زنانه و عارضه های مختلف دهان و دندان
  • همه چیز درباره بیماری های دهانه رحم
  • بهداشت دستگاه تناسلی بانوان
  • ایجاد مشکلات هورمونی با بیماری روماتیسم
  • همه چیز در مورد دلایل نرسیدن به ارگاسم
  • بررسی داروهای تقویت جنسی مردانه
  • چه مردانی در رابطه جنسی باعث دلزدگی می شوند
  • روش هایی برای بهتر شدن رابطه زناشویی
  • رابطه زناشویی مناسب و تنظیم شده
  • همه چیز در مورد بیماری واژینیت
  • مضرات کم شدن هورمون تستوسترون مردانه
  • تحریک کننده های جنسی زنان را بشناسید
  • از ارگاسم های چندگانه در مردان چه می دانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است