موضوعات

کم کالری ترین و خوشمزه ترین میان وعده های تابستانی

healthy-snack-ideas

برخی میان وعده های تابستانی کم کالری را می توانید با خیال راحت و بدون دغدغه مصرف کنید پیشنهاد می کنیم با آن ها آشنا شوید و باعث شادی و نشاط خود در این فصل گرم از سال شوید فیبر، پروتئین، کلسیم و ویتامین  ،E ویتامین A و C، پتاسیم در انواع این میان وعده ها و عصرانه ها یافت می شوند و می توانند از بدنتان در برابر انواع سرطان ها مراقبت کنند.

از بستنی گرفته تا هات‌داگ و یا نوشیدنی‌های شیرین، به سختی می‌توان در مقابل بسیاری از نوشیدنی‌های سرشار از کالری در تابستان مقاومت کرد. خبر خوب این است که اصلا لازم نیست خودتان را به طور کامل از این نوشیدنی‌های خوشمزه ‌تابستانی محروم کنید. اما اگر سعی کنید به جای آنها یکی از اسنک‌های مغذی را که در ادامه معرفی می‌کنیم برای خودتان درست کنید، متوجه ‌می‌شوید که راحت‌تر می‌توانید به اهداف غذایی‌تان برسید.
زغال‌اخته‌
به آسانی می‌توان آن را همه‌جا پیدا کرد و در دسترس هم هست. این اسنک‌های تابستانی کالری بسیار کمی دارند. یک فنجان از این میوه‌های رنگی درخشان حاوی ۴۸ کالری، فیبر، ویتامین K و C و آنتوسیانین است که دشمن سرطان است. به مانند زغال اخته، بلوبری حاوی ترکیباتی است که مانع از چسبیدن باکتری به دیواره‌های مثانه شده و از بروز عفونت مجاری ادراری جلوگیری می‌کند.
ماست یونانی و تمشک سیاه
برای خوردن این اسنک، نصف فنجان ماست یونانی را با یک‌سوم فنجان تمشک سیاه تازه در یک ظرف با هم مخلوط کنید. پروتئین موجود در ماست و فیبر موجود در تمشک سیاه باعث می‌شوند تا میان‌وعده‌ای که می‌خورید به شما حس اشباع شدن بدهد. از طرفی با خوردن این اسنک حدود ۱۸۷ میلی‌گرم کلسیم به بدن‌تان می‌رسد که حدود ۱۸ درصد از کل میزانی است که باید روزانه مصرف کنید.
انگور یخ‌زده
یک پلاستیک انگور بنفش را در فریزر قرار دهید تا در روزهای داغ تابستان بتوانید با آن برای خودتان یک اسنک طراوت‌بخش درست کنید. انگور علاوه بر آنکه کالری کمی دارد، باید گفت که نوع یخ‌زده آن حاوی مس، ویتامین K و آنتی‌اکسیدان است.
تخم‌مرغ پخته و سفت
از آنجایی که غلات کامل همواره حاوی ارزش غذایی بسیار عالی و هضم راحت هستند، نمی‌توان تخم‌مرغ پخته را این میان نادیده گرفت. یک عدد تخم‌مرغ حاوی ۷۰ کالری به اضافه ویتامین B و کلین است. کلین ماده‌ای مغذی‌ست که حافظه را پوشش می‌دهد و از آنجایی که تخم‌مرغ حاوی چربی‌های سالم و پروتئین بالایی است، بنابراین باعث می‌شود تا بیشتر احساس اشباع بودن داشته باشید.
بادام
یکی از دلایلی که نشان می‌دهد چرا بادام اغلب در لیست بهترین غذاهای سالم حضور دارد این است که بادام سرشار از فیبر، پروتئین، کلسیم و ویتامین E بوده و نسبت به بسیاری از آجیل‌های دیگر حاوی کالری کمتری است. از طرفی بادام حاوی چربی‌های سالم و مفید است که شما را اشباع نگه خواهد داشت.
کراکر آووکادوی له‌شده
روی یک بیسکویت درست‌شده از غلات کامل، دو قاشق آووکادوی له‌شده بریزید تا بتوانید یک اسنک ساده و سریع حاوی ۱۰۰ کالری درست کنید. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب تک ‌اشباع‌نشده‌ای است که برای قلب بسیار مفید است. از طرفی این میوه منبع غنی پتاسیم محسوب می‌شود که به تنظیم فشار خون کمک کرده و سطح سدیم را در بدن تنظیم می‌کند.
هندوانه
این میوه کلاسیک تابستانی، مزایای زیادی برای سلامتی دارد. هندوانه نه تنها کالری کمی دارد (در واقع یک فنجان از آن کمتر از ۵۰ کالری دارد)، بلکه منبع غنی لیکوپن هم محسوب می‌شود. لیکوپن، یک رنگدانه شیمیایی است که در مقابل برخی سرطان‌های خاص از بدن محافظت می‌کند و از آنجایی که حدود ۹۰ درصد از محتوای آن آب است، می‌تواند از بروز تورم شکم جلوگیری کرده و در روزهای گرم تابستانی، بدن را هیدراته نگه دارد.
تاپِناد خیار و زیتون
هوس یک چیز خوشمزه کرده‌اید؟ یک خیار را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده، آن را با چاقو ببرید تا به اندازه یک انگشت دستتان شود، بعد رویش مقدار کمی تاپناد زیتون بمالید. برای درست کردن تاپناد زیتون، سیر، جعفری، آبلیمو، روغن زیتون و زیتون را در مخلوط‌کن بریزید. یک فنجان خیار تنها ۱۶ کالری دارد و تاپناد زیتون مقدار زیادی چربی‌ سالم تک ‌اشباع‌نشده دارد.
گیلاس
این میوه تابستانی حاوی ویتامین A و C، پتاسیم و فیبر بوده و یک فنجان از آن حاوی ۹۰ کالری است و مانند زغال اخته، منبع غنی آنتوسیانین محسوب می‌شود؛‌ آنتی‌اکسیدانی بسیار مهم که به کاهش التهاب کمک کرده و میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول را کاهش خواهد داد.
رولِ کاهو و توفو
برای آنکه ارزش غذایی اسنک‌تان بیشتر شود یا یک اسنک سبک تابستانی برای ناهار داشته باشید، برگ کاهو را بردارید، درون آن را با توفوی پخته پُر کنید و رویش عصاره لیمو بریزید. نصف فنجان توفو حاوی ۹۵ کالری است و پروتئین گیاهی فراوانی دارد که در مقابل برخی سرطان‌ها از بدن محافظت می‌کند.
منبع: health 

writer.n1

26 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • عملکرد مغز را با روغن ماهی حفظ کنید
  • راه حلی برای رفع آلرژی به بادام زمینی و تخم مرغ
  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • نوشیدن قهوه قبل از ورزش،چرا؟
  • قبل از خواب این موارد را فراموش نکنید
  • مناسب ترین راه برای از بین بردن کبودی
  • با این ویتامین ها از مبتلا شدن به کبد چرب پیشگیری کنید
  • بیمارانی که پیوند کلیه انجام داده اند،باید چه تغذیه ای داشته باشند؟
  • مصرف ماست را در پائیز فراموش نکنید
  • خواص فوقالعاده خوراک عدسی را فراموش نکنید
  • خوردنی های که به ظاهر مفید هستند
  • درمان های خوراکی بیماری ام اس
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش دوم)
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش اول)
  • مزایا و معایب استفاده از گیاه آرتیشو
  • پربازدیدترین مطالب

  • دریافت انرژی سالم با این خوراکی های مغذی
  • مصرف کربوهیدرات انسان را باهوش تر می کند!
  • بفرمایید پروتئین خالص میل کنید
  • مواد مغذی موجود در برگ نعناع
  • اضطراب خود را با روش های گیاهی درمان کنید
  • اگرخواهان حافظه ای قوی هستید ؛بخورید
  • اینگونه خودتان را فریب دهید تا آب بیشتری بنوشید
  • استفاده از فست فودها برای کودکان
  • نمک کم بخورید تا ام اس نگیرید
  • آیا به استفاده از آنتی اکسیدان‌ها نیاز داریم؟
  • افزایش میل به خوردن با رنگ آبی
  • قبل از وزش چه چیزی بخوریم ؟ بعد از ورزش چه چیزی ؟
  • برطرف شدن مشکلات خواب با برنج
  • می‌دانید چه خوراکی‌ها برای رژیمتان زیان دارد؟
  • آیا به قند اعتیاد پیدا کرده اید؟
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • بررسی علل ابتلا به سرطان استخوان
  • پیامدهای جسمی و روحی سقط جنین ناخواسته
  • توقف تولید پروتئین در باکتری ها
  • نوشیدن آب در کنار غذا ممنوع
  • درمان بیماری ها با کمک انواع آنتی بیوتیک ها
  • تاثیرات مختلف آسپرین بر بیماران دیابتی
  • سبزیجات مناسب برای ایجاد احساس سیری
  • احساس سیری بیشتر با استفاده از میوه ها
  • حرکات کششی و هزار و یک فایده!
  • باور کنید دیسک‌های کمرتان، نیاز به مراقبت دارند!
  • با پاکورا، سفره را به آتش بکشید
  • دستور پخت اسلایس میوه های خشک
  • آستیگماتیسم؛ از علت تا درمان
  • بی‌اختیاری ادرار و راه های پیشگیری از آن
  • آیا معاینه چشم دانش آموزان، ضرورت دارد؟
  • پیشنهاد سردبیر

  • اطلاعات کامل درباره اسید اوریک بالا (High uric acid level)
  • برای کاهش مشکل موخوره این ۶ ماسک طبیعی را یاد بگیرید
  • مطالبی درباره خجالتی بودن در حضور دیگران
  • آموزه هایی ازکتاب کنترل خشم در خانواده
  • 10 روش برای اینکه در زندگی خوش شانس باشیم
  • علت بوجود آمدن سرگیجه وضعیتی خوش خیم
  • منوپوز در آقایان
  • همسر سلطه جو داشتن
  • آیا رنگ زرد بعنوان انتخاب رنگ لباس خوب است؟
  • از خارش عصبی چه میدانید
  • چکارکنیم که در دوران پیری کم شنوا نشویم
  • کرم شتر مرغ را چگونه در منزل درست کنیم؟
  • آفتاب سوختگی می تواند موها را هم درگیر کند
  • کبودی زیر چشم‌ها هم درمان طبیعی دارد
  • برای رفع لک های پوست ترکیب لیمو و عسل بزنید
  • 
       
    
    x