عادت افراد موفق در کار عادت افراد پولدار روش مسلط شدن به کار روش پولدار شدن حرفه ای بودن در کار اقدامات قبل از شروع کار

افرادی که در کارشان حرفه ای هستند؛ در عین مشغله های فراوان، کمترین اشتباه را از خود به جا میگذارند؛ برای رسیدن به این مهم باید شما به کار مسلط باشید نه کار به روی شما. تصور کنید اگر در همان آغاز روز حسابی سرتان شلوغ باشد؛ آن هم وقتی چالش‌های روزمره سربرمی‌آورند و هم‌زمان دیگران هم از شما می‌خواهند که کمک‌شان کنید؛ افراد مسلط، در این شرایط ککشان هم نمیگزد، چون حرفه ای هستند. در ادامه قصد داریم دست حرفه ای ها را برای شما رو کنیم و بگوییم آن ها قبل از شروع کار چه عادت هایی دارند که میتوانند به کارشان مسلط شوند.

۱. حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع ساعت کاری به محل کار می‌آیند

آدم‌هایی که بازده بالایی دارند، به‌خوبی با اهمیت زود رسیدن به محل کار آشنا هستند. آنها به‌جای آنکه با عجله و نگرانی خود را به محل کار برسانند و تنها امیدشان سروقت رسیدن باشد، به موقع از خانه بیرون می‌زنند و از حال و هوای اول صبح لذت می‌برند و بعد هم با آرامش وارد محل کارشان می‌شوند. این آدم‌ها از همان اول روز حس آرامش‌بخشی را پیش می‌گیرند و ۱۵ دقیقه فرصت بیشتر به خودشان می‌دهند تا برای کار آماده شوند.

۲. محیط کارشان را مثل حرفه‌ای‌ها درست می‌کنند

آدم‌های کارآمد پیش از آنکه کارشان را شروع کنند، ابتدا مطمئن می‌شوند که ابزارشان در جای مناسب قرار دارد، درست مانند جراحی که مشغول عمل جراحی است یا سرآشپزی که در آشپزخانه کار می‌کند. در اتاق عمل یا آشپزخانه، هر دقیقه و چه بسا هر لحظه، ارزشمند است؛ در محیط کارِ شما هم باید چنین باشد. آدم‌هایی که بازده بالایی دارند، محیط کارشان را مرتب نگه می‌دارند تا مجبور نباشند هر بار که به چیزی نیاز داشتند، زمانی را برای جستجوی آن صرف کنند.

۳. کاری را که قبلا انجام داده‌اند مرور می‌کنند

بازبینی کاری که قبلا انجام داده‌اید مؤثر است، به‌ویژه اگر تازه از تعطیلات آخر هفته یا سایر تعطیلات طول سال بازگشته باشید. آدم‌هایی کارآمد با یادآوری اینکه آخرین بار کجای کار بودند، خودشان را گرم و آماده می‌کنند. آنها به‌جای آنکه یک‌دفعه و بدون مقدمه وارد کار شوند، کارهای گذشته را مرور می‌کنند تا درباره‌ی آنچه باید انجام دهند مسیرشان را مشخص و حس نیل به سوی موفقیت را در خود تقویت کنند.

۴. فهرست کارهایی که باید انجام دهند و مهلت‌های تعیین‌شده را مرور می‌کنند

 

آدم‌های کارآمد فهرستی از کارهایی که باید انجام دهند (to-do list) دارند. آنها در آغاز روزِ کاری فهرست‌شان را مرور می‌کنند تا استراتژی مشخصی را در پیش بگیرند و برنامه‌ریزی کنند. آنها ضرب‌العجل‌ها و جلسات کاری مهم را به خودشان یادآوری می‌کنند تا بتوانند کارهای‌شان را بر آن اساس اولویت‌بندی و زمان‌بندی کنند.

۵. بیش از ۳ وظیفه‌ی مهم برای روزشان تعیین نمی‌کنند

افرادی که بازده بالایی دارند، خوب می‌دانند که اگر بیش از اندازه برای خود برنامه‌ریزی کنند، سردرگم خواهند شد. آنها برای اینکه روی کار متمرکز بمانند و خودشان را از چندوظیفگی حفظ کنند، برای کل روز، بیشتر از ۳ کار مهم در نظر نمی‌گیرند. لئو باباوتا (Leo Babauta) بنیان‌گذار وبلاگ بهره‌وری عادات ذن (zen habits) هم هر صبح ۳ وظیفه‌ی خیلی مهم تعیین می‌کند تا خود را به جلو حرکت دهد.

۶. پرسش‌های خوبی برای خود مطرح می‌کنند

آدم‌های کارآمد تکلیف‌شان درباره‌ی آنچه می‌خواهند هر روز به آن دست یابند روشن است. آنها این کار را با پرسش‌های خوب از خودشان انجام می‌دهند. مسائل را به وضوح شناسایی و بررسی می‌کنند که آیا این مسائل باید حل بشوند یا نه. آنها وقت‌شان را با رسیدگی به موضوعات بی‌اهمیت تلف نمی‌کنند. پرسش‌های خوب باعث می‌شوند در طی روز انگیزه‌ی خود را هم حفظ کنید. برای مثال، ران فریدمن (Ron Friedman) کارشناس انگیزش افراد، پیشنهاد می‌کند در آغاز روزِ کاری‌تان، این پرسش را مطرح کنی

امروز به پایان رسیده است و من با حس فوق‌العاده‌ای، سرشار از موفقیت دفترم را ترک می‌کنم. چه دستاوردهایی داشته‌ام؟

عادت افراد موفق در کار عادت افراد پولدار روش مسلط شدن به کار روش پولدار شدن حرفه ای بودن در کار اقدامات قبل از شروع کار   عادت افراد موفق در کار عادت افراد پولدار روش مسلط شدن به کار روش پولدار شدن حرفه ای بودن در کار اقدامات قبل از شروع کار

۷. فقط در صورتی ایمیل‌شان را چک می‌کنند که واقعا مجبور باشند

آدم‌های کارآمد و موفقی مانند دیوید کارپ (David Karp) بنیان‌گذار تامبلر (Tumblr) هرگز در ۱۵ دقیقه‌ی نخستِ روزِ کاری‌شان، ایمیل چک نمی‌کنند. آنها می‌دانند که این کار باعث می‌شود به سادگی حواس‌شان پرت شود. اگر منتظر ایمیل‌های مهمی از سوی مافوق‌ها و یا مشتریان‌شان باشند، تنها نگاهی سرسری به صندوق ایمیل می‌اندازند تا ببینند چنین ایمیل‌هایی دریافت کرده‌اند یا نه، و بعد هم زمان مشخصی را برای پاسخ دادن به آنها تعیین می‌کنند. آنها ایمیل‌ها را به ترتیب آمدن‌شان نمی‌خوانند و فوری هم پاسخ نمی‌دهند.

۸. موبایل خود را روی حالت بی‌صدا قرار می‌دهند

آدم‌های پربازده می‌دانند که بیشترین حجم کار را صبح‌ها انجام می‌دهند، بنابراین آنچه را که مهم است در اولویت قرار می‌دهند و ابتدا کارشان را برنامه‌ریزی می‌کنند. آنها موبایل‌شان را روی حالت بی‌صدا قرار می‌دهند و اجازه نمی‌دهند پیامک‌ها و اعلان‌های دریافتی برای‌شان برنامه‌ریزی کنند.

۹. چشمان‌شان را می‌بندند و روزِ کاری‌شان را آن‌طور که دوست دارند تجسم می‌کنند

 

افراد کارآمد هم مانند ورزش‌کارانی که از تکنیک‌های تجسم برای تمرین و مسابقه استفاده می‌کنند، تصاویر مثبتی از موفقیت و پیشرفت در ذهن‌شان ایجاد می‌کنند و با آنها پیش می‌روند. آنها آنچه را که در طی روز باید انجام بدهند به‌صورت ذهنی تمرین و با این کار، ذهن ناخودآگاه‌شان را برنامه‌ریزی می‌کنند. به این ترتیب وقتی زمان انجام واقعی آن کار فرا می‌رسد، آن را بسیار ساده‌تر می‌بینند.

۱۰. لحظه‌ای می‌ایستند، نفسی می‌کشند و حاضر می‌شوند

این‌طور آدم‌ها بعد از تجسم آینده، لحظه‌ای می‌ایستند تا در اکنون حاضر شوند. آنها می‌دانند که شاید سرشان در طول روز بیش از حد شلوغ شود، بنابراین پیش از آنکه شروع به کار کنند، لحظه‌ای از حرکت می‌ایستند. نفس عمیق، اکسیژن به مغز می‌رساند؛ و باعث می‌شود راحت‌تر فکر کنید و آرام‌تر باشید. آدم‌های موفقی مانند اپرا وینفری (Oprah Winfrey) و آریانا هافینگتن (Arianna Huffington) صبح‌ها زمانی را هم به مدیتیشن اختصاص می‌دهند.

۱۱. کمی تمرینات کششی انجام می‌دهند

آدم‌هایی که بازده بالایی دارند، می‌دانند که باید تمام روز مقابل کامپیوتر بنشینند. آنها می‌دانند که غیرفعال بودن برای مدت طولانی، در درازمدت مشکلاتی برای سلامتی‌شان به وجود خواهد آورد. پس برای مقابله با این امر، در ۱۵ دقیقه‌ی نخست روزِ کاری، کمی تمرینات ساده‌ی کششی انجام می‌دهند و برای تمرینات کششی در طول روز هم برنامه‌ریزی می‌کنند.

۱۲. به همکاران‌شان فضا و زمانی می‌دهند تا برای کار آماده شوند

افراد کارآمد از همان اول صبح درباره‌ی مسائل کاری با همکاران‌شان صحبت نمی‌کنند. آنها برای وقت دیگران ارزش قائل هستند و می‌دانند که همکاران‌شان هم نیاز به زمان دارند تا برای کار آماده شوند. از همان لحظه‌ی اولی که وارد محل کار می‌شوید، سریع به دنبال لطف و محبت دیگران نباشید، مگر اینکه بخواهید به آنها بفهمانید که از همه زودتر آمده‌اید!

۱۳. پیش از آنکه به دیگران کمک کنند، نیازهای خودشان را برطرف می‌کنند

افرادی که بازدهی بالایی دارند به خوبی از اهمیت برآوردن نیازهای خودشان، پیش از کمک به دیگران، آگاه هستند. آنها ابتدا اولویت‌های خودشان را تعیین می‌کنند و درخواست‌های دیگران را پس از آنها قرار می‌دهند. آنها تلاش نمی‌کنند سوپرمن بازی دربیاورند و به همه کمک کنند. برای آن ۱۵ دقیقه‌ی روتین خود ارزش قائل هستند و اگر دیگران از آنها بخواهند، خیلی مؤدبانه درخواست‌شان را رد می‌کنند یا انجام آن را به تاخیر می‌اندازند.

۱۴. برای کارشان و چالش‌هایی که پیش رو دارند شکرگزارند

افراد کارآمد و موفق هر روز صبح به خودشان یادآوری می‌کنند چقدر خوشبخت‌اند که شغلی دارند و وجودشان برای دیگران ارزشمند است و چالش‌ها را به عنوان فرصت‌هایی برای رشد و نموِ خودشان می‌بینند. آنها هر روز بی‌صبرانه منتظر کارشان هستند. وقتی حس خوبی نسبت به کار خود دارید، احساسات منفی یا عوامل بازدارنده‌ای را که مانع بازدهی شما می‌شوند از خود دور می‌کنید.

منبع: وب سایت چطور

5 1000
ارسال شده در 27 شهریور 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • عکس هایی از انجیر و خواص آن
  • حفاظت بدن در برابر سرب با مصرف ویتامین سی
  • جذابیت بیشتر با آرایش ملایم یا آرایش زیاد؟
  • طب سوزنی تنظیم کننده ی غدد هورمونی
  • موانع شکوفایی استعداد
  • اگر دردهه 30 عروس میشوید این توصیه هارا رعایت کنید
  • توصیه هایی در زندگی بر علیه پارکینسون
  • مکمل های زیبایی تان را بشناسید
  • محبوبترین ها

  • معجزه روغن نارگیل و جوش شیرین
  • 9 روش خانگی برای درمان ترک لب
  • چگونه از شر جوش‌های سرسیاه خلاص شوید؟
  • آیا برای مردان هم مانیکور لازم است؟
  • با استفاده از این روش ها بافت صورتتان را پر کنید
  • تزریق ژل و چربی و این دانستنی ها
  • عامل خارش سر پیدا شد
  • با غذا پوست خود را لطیف و نرم کنید
  • رپورتاژ

  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما