موضوعات

ترفندهای موثر برای چربی سوزی سریع

 fatburningarticlememe

برای کالری سوزی از طریق غذایی می توانید از راهکارهای موثری کمک بگیرید تمرینات رزمی نیز به شما در این زمینه کمک زیادی می کنند کاهش وزن سریع می تواند باعث ضعف و خستگی در شما شود ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و طناب بازی ،رسیدگی به امور باغ و باغبانی، بازی با کودکان و شست و شوی ماشین نیز فایده های زیادی برایتان دارد.

 

کاهش وزن بیش از یک کیلوگرم در روز نباید انجام شود، در این زمینه بازی با کودکان در کاهش وزن و کالری سوزی کمک فراوانی می‌کند، همچنین کاهش وزن سریع موجب آسیب به ورزشکار شده و موجب ضعف و خستگی او می‌شود، بنابراین کاهش وزن برای «حرفه‌ای‌ها» را یاد بگیرید.

رشتۀ رزمی موی تای گونه ای از رشتۀ رزمی کیک بوکسینگ بوده و به‌عنوان ورزش ملی کشور تایلند به شمار می‌رود. این رشته مانند اکثر ورزش‌های رزمی شامل کاربرد تکنیک‌های بوکس و مبارزات تن به تن بوده و رده بندی فایترهای آن بر اساس وزن مشخص می‌شود. بنابراین مبارزان برای آماده سازی خود برای روز مسابقه می‌بایست وزنشان را کم یا زیاد کرده تا بتوانند بدون هیچ مشکلی در ردۀ وزنی خود به مبارزه بپردازند.

از آنجایی که کاهش وزن سریع موجب آسیب رساندن به ورزشکار شده و موجبات ضعف و خستگی او را فراهم می‌آورد پس باید با شیوه ای تدریجی و از چند هفته قبل برای رسیدن به این منظور دست بکار شوند. در ادامۀ مجید علی نژاد – کارشناس ورزش‌های رزمی راهکارهای مؤثر برای کاهش وزن را به شما معرفی می‌کند.

افزایش تمرینات کاردیو

یکی از این راهکارها، افزایش مدت زمان و تکرار جلسات تمرینات کاردیو است. چنانچه قبلاً به تمرینات کاردیو نمی‌پرداختید، می‌توانید کارتان را با 20 دقیقه در روز آغاز کنید. بطوریکه طی 4 روز در هفته و سپس بطور تدریجی آن را افزایش دهید. انجام ورزش‌هایی نظیر دوچرخه سواری و شنا نیز در این رابطه به شما توصیه می‌شود. البته از طناب زنی هم نباید غافل شوید، چرا که جزو ورزش‌های رایج نه تنها برای آماده سازی مبارزات موی تای، بلکه سایر رشته‌های رزمی به شمار می‌رود.

کاهش دریافت کالری بدن

شما ضمن افزایش فعالیت‌های ورزشی خود، می‌توانید همزمان میزان کالری دریافتی بدنتان را کاهش دهید. بدینگونه بدنتان را مجبور می‌سازید چربی بیشتری سوزانده و به تبع آن شاهد کاهش وزنتان خواهید بود.

باز هم تأکید می‌شود که کار کاهش کالری دریافتی بدنتان را به‌صورت تدریجی شروع کنید تا به یکباره انرژی شما برای انجام تمرینات یا مبارزات تخلیه نشود. به این صورت هفته به هفته از میزان غذایتان به خصوص غذاهای سرشار از کالری، کاهش داده تا به یک تعادل و وزن دلخواه خود برسید.

با رعایت یک چنین برنامۀ رژیمی، می‌توانید خود را کاملاً با شرایط مطلوب وزنی و رژیمی منطبق و هماهنگ سازید. از میزان چربی و قند دریافتی بدنتان بعنوان بزرگترین منبع کالری می‌بایست کم کنید، اینگونه دیگر لازم نیست تا مواد غذایی ارزرشمند و مفید برای بدنتان را از برنامۀ غذایی خود حذف کنید.

افزایش فعالیت‌های روزمره

فعالیت‌های روزمره به فعالیت‌های فیزیکی غیر تمرینی و ورزشی اطلاق می‌شود. انجام چنین فعالیت‌هایی در کاهش وزن و کالری سوزی کمک فراوانی می‌کند. فعالیت‌هایی نظیر پیاده روی معمولی، دوچرخه سواری برای رسیدن به محل کار و یا هر جای دیگر، رسیدگی به امور باغ و باغبانی، بازی با کودکان و یا اینکه به جای کارواش، اتومبیل تان را خودتان بشوئید. اینگونه فعالیت‌ها را معمولاً در روز انجام دهید چراکه مناسب ترین زمان برای کالری و چربی سوزی و کاهش وزن است.

مدیریت میزان آب بدن

طبیعتاً شما می‌بایست وزنتان را به حد مطلوب مبارزه نزدیک کنید و اگر اضافه وزن شما بیش از حد متوسط باشد، پس باید برای کاهش چندین کیلوگرم، حتی در مصرف آب دریافتی بدن هم کنترل داشته و از افراط اجتناب کنید.

همراه با این کاهش مصرف آب سعی کنید تمرینات و فعالیت‌های خود را در زیر نور آفتاب و حتی المقدور با پوشیدن لباس‌های نایلونی انجام دهید. دقت کنید که این کاهش وزن بیشتر از یک کیلوگرم در روز نباشد تا سلامتی تان به خطر نیافتد. هر گاه که به حد وزن مطلوب برای روز مبارزه رسیدید می‌بایست حتماً میزان آب از دست رفتۀ بدنتان را جبران کنید.

این کارشناس ورزش‌های رزمی در خاتمه عنوان کرد: تأکید می‌شود که عمل کاهش آب دریافتی بدنتان زیر نظر یک پزشک متخصص و یا کارشناس طب ورزشی صورت پذیرد.

تسنیم

 

writer.n1

27 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • 6 عادت صبگاهی که زندگی را شیرین میکنند
  • چند توصیه برای سالم زندگی کردن
  • کم آبی بدن این بیماری ها را با خودش می آورد
  • رنگ ادرارتان را نادیده نگیرید
  • توسعه سیستم تبادل اطلاعات سلامت برای پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • اهمیت هدیه دادن و هدیه گرفتن
  • ویژگی های رفتاری تاثیرگذار بر موفقیت در زندگی
  • بررسی عوامل ایجاد کننده طلاق عاطفی
  • خوشبوکننده های سالم خوراکی
  • بررسی پرسه زنی در دنیای مجازی
  • آموزش روانکاوی با انواع رنگ ها
  • کودکان بیش فعال و انجام تکالیف مدرسه
  • راهکارهایی برای سنجش راستگویی همسر
  • بیماری های عفونی ناشی از ابتلا به کرم قلابدار
  • اصول بهداشتی برای تهیه غذاهای نذری
  • پربازدیدترین مطالب

  • با کمک فویل آلومینیوم با درد خداحافظی کنید
  • رنگ های ملایم در حمام
  • شناسایی نوع مزاج
  • حضور ربات ها در بین دانش آموزان
  • میخواهم صبح زود بیدار شوم و فردی سحرخیز باشم، چه کنم؟
  • با این روش به راحتی با کفش پاشنه دار راه بروید ؟!؟!
  • درگیری بانوان با عارضه MS
  • ویژگی های خواب خوب
  • چرا بعد از خونگیری پوست کبود می شود؟
  • خانواده و فضای مجازی
  • خستگی درکردن با این ترفندهای پزشکی
  • ترفندها و توصیه ها برای جوانتر شدن
  • خطرات جانبی مصرف فویل آلومینیوم
  • پیامدهای گرسنگی شب هنگام
  • رفع درگیری فکری با این توصیه ها
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • امان از دمنوش هایی که این روزها همه جا هستند!
  • آشنایی با عوارض گیاهان دارویی
  • بوی عرق تان را با این گیاهان دارویی از بین ببرید
  • سرماخوردگی را با چه چیزی درمان کنیم؟
  • آیا سرماخوردگی و آنفلوآنزا با هم فرق دارند؟
  • سقوط بند ناف به چه عارضه ای گفته می شود
  • بیماری پوستی گال، از علائم تا درمان
  • نکات مهم در زمینه حساسیت غذایی
  • گیاهان دارویی معجزه کننده برای سلامتی
  • پیشگیری از بروز آفت دهان و تبخال با درمان های خانگی آن ها
  • اعتقادات رایج درباره آنفلوآنزا
  • درمان خانگی برای تسکین درد لثه
  • اهمیت استفاده از کرم برای دست
  • اهمیت به تغذیه سالم در دختران نوجوان
  • چند توصیه برای سالم زندگی کردن
  • پیشنهاد سردبیر

  • استخوان بندی محوری (سر و صورت – ستون فقرات – قفسه سینه)
  • نکات مهم برای اوایل شروع زندگی
  • خستگی با رایانه را اینگونه برطرف کنید
  • عکس های با کیفیت و واقعی از جنین انسان
  • مضرات زیاده روی در مصرف خرما
  • در مکانهای گرم ورزش کنید تا اشتهایتان کم شود
  • داروهای نقرس
  • تولید باطری از کاغذ
  • استراتژی حفظ تناسب اندام در مسافرت
  • نقش صبحانه در پیشگیری از چاقی کودک
  • انجام لیفتینگ صورت با روش کاملا سنتی
  • پیشنهادات طب سنتی برای مقاله با گرما
  • موفق ها و این اسرار
  • پیشگیری از ابتلا به MS با روش تغذیه ای مناسب
  • مشاهده تغییر رنگ ادرار نوزاد
  • 
       
    
    x