fatburningarticlememe

برای کالری سوزی از طریق غذایی می توانید از راهکارهای موثری کمک بگیرید تمرینات رزمی نیز به شما در این زمینه کمک زیادی می کنند کاهش وزن سریع می تواند باعث ضعف و خستگی در شما شود ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و طناب بازی ،رسیدگی به امور باغ و باغبانی، بازی با کودکان و شست و شوی ماشین نیز فایده های زیادی برایتان دارد.

 

کاهش وزن بیش از یک کیلوگرم در روز نباید انجام شود، در این زمینه بازی با کودکان در کاهش وزن و کالری سوزی کمک فراوانی می‌کند، همچنین کاهش وزن سریع موجب آسیب به ورزشکار شده و موجب ضعف و خستگی او می‌شود، بنابراین کاهش وزن برای «حرفه‌ای‌ها» را یاد بگیرید.

رشتۀ رزمی موی تای گونه ای از رشتۀ رزمی کیک بوکسینگ بوده و به‌عنوان ورزش ملی کشور تایلند به شمار می‌رود. این رشته مانند اکثر ورزش‌های رزمی شامل کاربرد تکنیک‌های بوکس و مبارزات تن به تن بوده و رده بندی فایترهای آن بر اساس وزن مشخص می‌شود. بنابراین مبارزان برای آماده سازی خود برای روز مسابقه می‌بایست وزنشان را کم یا زیاد کرده تا بتوانند بدون هیچ مشکلی در ردۀ وزنی خود به مبارزه بپردازند.

از آنجایی که کاهش وزن سریع موجب آسیب رساندن به ورزشکار شده و موجبات ضعف و خستگی او را فراهم می‌آورد پس باید با شیوه ای تدریجی و از چند هفته قبل برای رسیدن به این منظور دست بکار شوند. در ادامۀ مجید علی نژاد – کارشناس ورزش‌های رزمی راهکارهای مؤثر برای کاهش وزن را به شما معرفی می‌کند.

افزایش تمرینات کاردیو

یکی از این راهکارها، افزایش مدت زمان و تکرار جلسات تمرینات کاردیو است. چنانچه قبلاً به تمرینات کاردیو نمی‌پرداختید، می‌توانید کارتان را با 20 دقیقه در روز آغاز کنید. بطوریکه طی 4 روز در هفته و سپس بطور تدریجی آن را افزایش دهید. انجام ورزش‌هایی نظیر دوچرخه سواری و شنا نیز در این رابطه به شما توصیه می‌شود. البته از طناب زنی هم نباید غافل شوید، چرا که جزو ورزش‌های رایج نه تنها برای آماده سازی مبارزات موی تای، بلکه سایر رشته‌های رزمی به شمار می‌رود.

کاهش دریافت کالری بدن

شما ضمن افزایش فعالیت‌های ورزشی خود، می‌توانید همزمان میزان کالری دریافتی بدنتان را کاهش دهید. بدینگونه بدنتان را مجبور می‌سازید چربی بیشتری سوزانده و به تبع آن شاهد کاهش وزنتان خواهید بود.

باز هم تأکید می‌شود که کار کاهش کالری دریافتی بدنتان را به‌صورت تدریجی شروع کنید تا به یکباره انرژی شما برای انجام تمرینات یا مبارزات تخلیه نشود. به این صورت هفته به هفته از میزان غذایتان به خصوص غذاهای سرشار از کالری، کاهش داده تا به یک تعادل و وزن دلخواه خود برسید.

با رعایت یک چنین برنامۀ رژیمی، می‌توانید خود را کاملاً با شرایط مطلوب وزنی و رژیمی منطبق و هماهنگ سازید. از میزان چربی و قند دریافتی بدنتان بعنوان بزرگترین منبع کالری می‌بایست کم کنید، اینگونه دیگر لازم نیست تا مواد غذایی ارزرشمند و مفید برای بدنتان را از برنامۀ غذایی خود حذف کنید.

افزایش فعالیت‌های روزمره

فعالیت‌های روزمره به فعالیت‌های فیزیکی غیر تمرینی و ورزشی اطلاق می‌شود. انجام چنین فعالیت‌هایی در کاهش وزن و کالری سوزی کمک فراوانی می‌کند. فعالیت‌هایی نظیر پیاده روی معمولی، دوچرخه سواری برای رسیدن به محل کار و یا هر جای دیگر، رسیدگی به امور باغ و باغبانی، بازی با کودکان و یا اینکه به جای کارواش، اتومبیل تان را خودتان بشوئید. اینگونه فعالیت‌ها را معمولاً در روز انجام دهید چراکه مناسب ترین زمان برای کالری و چربی سوزی و کاهش وزن است.

مدیریت میزان آب بدن

طبیعتاً شما می‌بایست وزنتان را به حد مطلوب مبارزه نزدیک کنید و اگر اضافه وزن شما بیش از حد متوسط باشد، پس باید برای کاهش چندین کیلوگرم، حتی در مصرف آب دریافتی بدن هم کنترل داشته و از افراط اجتناب کنید.

همراه با این کاهش مصرف آب سعی کنید تمرینات و فعالیت‌های خود را در زیر نور آفتاب و حتی المقدور با پوشیدن لباس‌های نایلونی انجام دهید. دقت کنید که این کاهش وزن بیشتر از یک کیلوگرم در روز نباشد تا سلامتی تان به خطر نیافتد. هر گاه که به حد وزن مطلوب برای روز مبارزه رسیدید می‌بایست حتماً میزان آب از دست رفتۀ بدنتان را جبران کنید.

این کارشناس ورزش‌های رزمی در خاتمه عنوان کرد: تأکید می‌شود که عمل کاهش آب دریافتی بدنتان زیر نظر یک پزشک متخصص و یا کارشناس طب ورزشی صورت پذیرد.

تسنیم

 

ارسال شده در 27 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • پسیکوزهای عضوی
  • روش تهیه شامپوی خانگی برای تقویت مو
  • اهمیت وجود غلات در صبحانه
  • رژیم غذایی سالم برای حفاظت از قلب و عروق
  • سالاد لذیذ سبزیجات لایه ای
  • چگونه از یک رابطه جنسی سالم لذت ببریم
  • چرا باید سیب بخوریم ؟ + فواید
  • نیش زنبور و این عوارض
  • از صرع شکمی چه می دانید
  • موفقیت در مدیریت گفتار
  • هرآنچه باید درباره گرسنگی احساسی‌ بدانیم
  • چاقی و اضافه وزن بیشتر در خانم ها با خوردن چیپس
  • آیا به تزریق B12 نیاز دارید
  • تاثیر نوروفیدبک بر درمان اختلالات بیش فعالی
  • طرح ادغام دو سازمان مهم کشور
  • محبوبترین ها

  • معجون لاغری با کرفس
  • از خستگی همیشگی خلاص شوید
  • ابتلا به کند ذهنی با تماشای تلویزیون
  • مایکروفر و وارد کردن سموم به بدن
  • توضیحاتی پیرامون انواع و اقسام چای ها
  • مردم از پزشکان خانم حرف شنوی بیشتری دارند
  • مراقبت صحیح از مواد خوردنی در برابر خرابی
  • طب سنتی آکادمیک یا طب سنتی تجربی؟ مسئله این است!
  • عرق سوزی و این راههای درمانی
  • به این دلایل، نوشیدن آب شب مانده؛ ممنوع !
  • رابطه بین خمیر دندان و بیماری قلبی
  • هنگام صبح، مراقب ویروس ها باشید
  • باور های معمول در مورد خستگی
  • نرم افزاری مخصوص اختلالات تنفسی در هنگام خواب
  • اهمیت بهداشت استخر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است