میوه‌ برای کاهش درد زایمان کمک به کاهش درد زایمان کاهش درد زایمان درد زایمان بالا رفتن انرژی بدن و کاهش درد زایمان

برخی روش های طبیعی می توانند برای زایمان بهتر به شما کمک کنند و باعث کاهش درد ناشی از وضع حمل شوند می خواهیم رو شهای تغذیه ای موثر در این زمینه را به شما آموزش دهیم برخی خوراکی ها می توانند نقش مسکن را برای خانم های پا به ماه بازی کنند و در کم کردن درد ناشی از زایمان به آن ها کمک کنند.

 

ماست حاوی کربوهیدرات است که انرژی بدن را بالا می‌برد و شما را برای روند زایمان آماده می‌کند. ماست انرژی لازم برای شروع وضع حمل را به شما می‌دهد.

ممکن است برای خانم‌های باردار این سوال پیش آید که چگونه می‌توان با خوردن برخی غذاها، درد زایمان را کاهش داد.

آنها این سوال را از خانم‌هایی که قبلا تجربه بارداری داشته‌اند می‌پرسند تا شاید به جواب قانع‌کننده‌ای برسند.

از گذشته‌های دور همواره به خانم‌های باردار توصیه شده که در این دوران مصرف برخی غذاها را به حداقل برسانند و در عوض بعضی غذاها را بیشتر بخورند مثلا گفته می‌شود که این غذاها به کاهش درد زایمان کمک می‌کنند:

آناناس، غذاهای ادویه‌دار، بادمجان، شیرین بیان و… از بین موارد بالا، غذاهای ادویه‌دار معروفیت بیشتری در این زمینه دارند مثل غذاهای فلفل دار مکزیکی.

البته هنوز هیچ دلیل علمی برای اثبات این ادعا  وجود ندارد و حتی تحقیقات خاصی در این باره به انجام نرسیده است.

وقتی که جنین در رحم مادر به سمت پایین می‌آید تا روند تولد را در پیش بگیرد، فشار ناشی از آن سبب تولید اندورفین در بدن می‌شود. این اندورفین نوعی مسکن طبیعی درد است که در بدن تولید می‌شود.

بادمجان

بادمجان از گذشته‌های دور همواره به عنوان غذایی که باعث کاهش درد زایمان می‌شود، معروف بوده است.

ریحان و پونه

ریحان و پونه نیز در دوران بارداری توانایی خانم‌ها برای تحریک شدن در برابر انقباضات بدن را بالا می‌برند.

آناناس

آناناس نقشی در کاهش درد زایمان ندارد ولی تحریک کننده تولید نوعی آمینواسید در بدن است که «پروستاگلاندین» نام دارد.

این ‌آمینواسید سبب باز شدن دهانه رحم و آ‌مادگی برای زایمان می‌شود. تاثیر آناناس در این زمینه از نظر علمی نیز ثابت شده است و پزشکان آن را تایید نموده‌اند.

شیر

معمولا در سه ماه نخست بارداری اغلب خانم‌ها از حالت تهوع شدید رنج می‌برند. توصیه می‌شود که از شیر استفاده کنید.

کمبود ویتامین B6 باعث حالت تهوع در خانم‌های باردار می‌شود و شیر سرشار از ویتامین B6 است. استفاده از مکمل B6 هیچگاه تاثیر کافی را نخواهد داشت.

تحقیقات نشان می‌دهد که دریافت کلسیم کافی در طول دوران بارداری ارتباط زیادی با کاهش درد زایمان دارد.

این بدین معنی نیست که با مصرف مکمل‌های کلسیم، می‌توانیم از این مزیت برخوردار شویم بلکه کلسیم باید از منابع طبیعی دریافت شود. شیر خام سرشار از کلسیم است.

شیرین‌بیان

شیرین‌بیان مخصوصا انواع سیاه‌ رنگ آن‌، نیز باعث تولید بیشتر پروستاگلاندین در بدن می‌شوند.

بالا رفتن پروستا گلاندین سبب تولید نوعی ماده شیمیایی به نام «گلایسیرهیزین» می‌شود اما زیاده‌روی در مصرف شیرین بیان نیز باعث بروز اسهال می‌شود که با انقباضات روده‌ای همراه است.

بنابراین در مصرف آب‌نبات‌های شیرین بیان اصلا زیاده‌روی نکنید.

قرص‌های شیرین بیان نیز همین کار را انجام می‌دهند بنابراین در صورتی که تمایل به مصرف آب نبات آن ندارید می‌توانید از قرص‌های آن استفاده کنید.

ماست

ماست حاوی کربوهیدرات است که انرژی بدن را بالا می‌برد و شما را برای روند زایمان آماده می‌کند. ماست انرژی لازم برای شروع وضع حمل را به شما می‌دهد.

میوه‌های تازه

میوه‌های تازه نیز به شما انرژی می‌دهند. موز یکی از بهترین میوه‌ها برای کاهش درد زایمان است.

پاستا

از خوردن پاستایی که در سس غوطه‌ور است پرهیز کنید چرا که آشوبی در شکم‌تان به راه می‌اندازد.

اما پاستای ساده و معمولی که سرشار از کربوهیدرات است، کمک زیادی به بالا رفتن انرژی بدن و کاهش درد زایمان می‌کند.

زندگی آنلاین

ارسال شده در 27 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع زنان و زایمان

پیشنهاد سردبیر

  • تنظیم چربی موی سر
  • محکم‌ترین کلاه ایمنی با گرافن ساخته می شود
  • عدم تفاهم والدین در زمینه عاطفی
  • درمان و رفع عفونت ادراری در زنان حامله
  • وزوز گوش یا به اصطلاح عمومی وزوز کردن گوش
  • راهکارهای رفع ترس در خردسالان
  • بیماری های مهمی در گروه بیماری های خودایمنی قرار می گیرد
  • توصیه های مهم برای رابطه جنسی
  • مادران حامله و چاقی بعد از بارداری
  • حضور بچه در اتاق خصوصی والدین ممنوع
  • سبوس برنج چه خاصیت دارویی دارد؟
  • ویتامینها و مواد معدنی برای رشد کودک
  • حفاظت از شنوایی با دانستن این نکات
  • مواردی برای پیشگیری و درمان صدمات ناشی از ورزش
  • بعضی افراد با علائم آلزایمر هنوز هم از لحاظ حافظه قوی هستند
  • محبوبترین ها

  • علت پیدایش ویژگی های مردانه درون زنان
  • پرتی حواس و این روش های مدیریتی
  • با این 8 تکنیک از استرس راحت شوید
  • استرس های افراد نابارور
  • مواجهه با تنفر از جانب اطرافیان
  • چگونه در برابر افسردگی مقاومت کنیم؟
  • درباره گروه‌های خونی مشابه چه میدانید
  • تاثیر استدلال در رفتار و کردار
  • مهمترین علائم اعتیاد شما به کار
  • چگونه عادت کنیم ناخنهایمان را نجویم
  • از حرکات چشم افکار دیگران را بخوانید
  • اهمیت ابراز محبت به همسر
  • روانشناسی و تفاوتهای هوشی
  • همه گیر شدن سرخوردگی روانی
  • کلیدی ترین عوامل ارتقای بهداشت روانی در کودکان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است