موضوعات

برای به وضع حمل بهتر بخوانید

induce-labor

برخی روش های طبیعی می توانند برای زایمان بهتر به شما کمک کنند و باعث کاهش درد ناشی از وضع حمل شوند می خواهیم رو شهای تغذیه ای موثر در این زمینه را به شما آموزش دهیم برخی خوراکی ها می توانند نقش مسکن را برای خانم های پا به ماه بازی کنند و در کم کردن درد ناشی از زایمان به آن ها کمک کنند.

 

ماست حاوی کربوهیدرات است که انرژی بدن را بالا می‌برد و شما را برای روند زایمان آماده می‌کند. ماست انرژی لازم برای شروع وضع حمل را به شما می‌دهد.

ممکن است برای خانم‌های باردار این سوال پیش آید که چگونه می‌توان با خوردن برخی غذاها، درد زایمان را کاهش داد.

آنها این سوال را از خانم‌هایی که قبلا تجربه بارداری داشته‌اند می‌پرسند تا شاید به جواب قانع‌کننده‌ای برسند.

از گذشته‌های دور همواره به خانم‌های باردار توصیه شده که در این دوران مصرف برخی غذاها را به حداقل برسانند و در عوض بعضی غذاها را بیشتر بخورند مثلا گفته می‌شود که این غذاها به کاهش درد زایمان کمک می‌کنند:

آناناس، غذاهای ادویه‌دار، بادمجان، شیرین بیان و… از بین موارد بالا، غذاهای ادویه‌دار معروفیت بیشتری در این زمینه دارند مثل غذاهای فلفل دار مکزیکی.

البته هنوز هیچ دلیل علمی برای اثبات این ادعا  وجود ندارد و حتی تحقیقات خاصی در این باره به انجام نرسیده است.

وقتی که جنین در رحم مادر به سمت پایین می‌آید تا روند تولد را در پیش بگیرد، فشار ناشی از آن سبب تولید اندورفین در بدن می‌شود. این اندورفین نوعی مسکن طبیعی درد است که در بدن تولید می‌شود.

بادمجان

بادمجان از گذشته‌های دور همواره به عنوان غذایی که باعث کاهش درد زایمان می‌شود، معروف بوده است.

ریحان و پونه

ریحان و پونه نیز در دوران بارداری توانایی خانم‌ها برای تحریک شدن در برابر انقباضات بدن را بالا می‌برند.

آناناس

آناناس نقشی در کاهش درد زایمان ندارد ولی تحریک کننده تولید نوعی آمینواسید در بدن است که «پروستاگلاندین» نام دارد.

این ‌آمینواسید سبب باز شدن دهانه رحم و آ‌مادگی برای زایمان می‌شود. تاثیر آناناس در این زمینه از نظر علمی نیز ثابت شده است و پزشکان آن را تایید نموده‌اند.

شیر

معمولا در سه ماه نخست بارداری اغلب خانم‌ها از حالت تهوع شدید رنج می‌برند. توصیه می‌شود که از شیر استفاده کنید.

کمبود ویتامین B6 باعث حالت تهوع در خانم‌های باردار می‌شود و شیر سرشار از ویتامین B6 است. استفاده از مکمل B6 هیچگاه تاثیر کافی را نخواهد داشت.

تحقیقات نشان می‌دهد که دریافت کلسیم کافی در طول دوران بارداری ارتباط زیادی با کاهش درد زایمان دارد.

این بدین معنی نیست که با مصرف مکمل‌های کلسیم، می‌توانیم از این مزیت برخوردار شویم بلکه کلسیم باید از منابع طبیعی دریافت شود. شیر خام سرشار از کلسیم است.

شیرین‌بیان

شیرین‌بیان مخصوصا انواع سیاه‌ رنگ آن‌، نیز باعث تولید بیشتر پروستاگلاندین در بدن می‌شوند.

بالا رفتن پروستا گلاندین سبب تولید نوعی ماده شیمیایی به نام «گلایسیرهیزین» می‌شود اما زیاده‌روی در مصرف شیرین بیان نیز باعث بروز اسهال می‌شود که با انقباضات روده‌ای همراه است.

بنابراین در مصرف آب‌نبات‌های شیرین بیان اصلا زیاده‌روی نکنید.

قرص‌های شیرین بیان نیز همین کار را انجام می‌دهند بنابراین در صورتی که تمایل به مصرف آب نبات آن ندارید می‌توانید از قرص‌های آن استفاده کنید.

ماست

ماست حاوی کربوهیدرات است که انرژی بدن را بالا می‌برد و شما را برای روند زایمان آماده می‌کند. ماست انرژی لازم برای شروع وضع حمل را به شما می‌دهد.

میوه‌های تازه

میوه‌های تازه نیز به شما انرژی می‌دهند. موز یکی از بهترین میوه‌ها برای کاهش درد زایمان است.

پاستا

از خوردن پاستایی که در سس غوطه‌ور است پرهیز کنید چرا که آشوبی در شکم‌تان به راه می‌اندازد.

اما پاستای ساده و معمولی که سرشار از کربوهیدرات است، کمک زیادی به بالا رفتن انرژی بدن و کاهش درد زایمان می‌کند.

زندگی آنلاین

writer.n1

27 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • با بحث افزایش وزن در بارداری آشنا شوید
  • یبوست های حین بارداری را با مصرف این مواد از بین ببرید
  • سقوط بند ناف به چه عارضه ای گفته می شود
  • درمان های مختلف برای آلرژی بارداری
  • بی حالی و ضعف در حاملگی
  • چطور به تغییر اخلاق در دوران بارداری عادت کنیم؟
  • آیا مشاوره قبل از بارداری تاثیرگذار است؟
  • نگران خونریزی بعد از زایمان نباشید
  • مطالعاتی در زمینه سقط جنین
  • سطح استروژن را با این 3 روش متعادل کنید
  • خطرات مصرف مایعات برای بدن
  • ویژگی های حرکتی یک جنین سالم
  • بررسی جنین بعد از سی هفته
  • علل خطرناک تپش قلب در دوران بارداری
  • استاندارد میزان اضافه وزن مجاز در دوران بارداری
  • پربازدیدترین مطالب

  • مادران معتاد صاحب فرزندانی مانند خود می شوند
  • شانس باردارشدنتان را با طب سوزنی بیشتر کنید
  • لباس های بارداری مضر برای جنین
  • از شنیدن موسیقی در بارداری غافل نشوید
  • سقط با امواج ماهواره ای
  • مراحل درمانی نازایی زوجین جوان
  • شیردهی از آغاز تا پایان
  • مراقبت های لازم در هفته 29 بارداری
  • دستور متخصصین درباره سونوگرافی سه بعدی
  • کاهش شانس بارداری با این خطاها
  • با بحث افزایش وزن در بارداری آشنا شوید
  • نحوه کنترل استرس در بارداری
  • بررسی کامل افسردگی در دوران بارداری
  • استراحت در بانوان باردار و نزدیکی
  • وضع حمل این هنرپیشگان مشهور در خانه
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • انتخاب پیش بند مناسب کودک
  • جویدن آدامس چه فوایدی دارد؟
  • آیا میتوانیم با علل پیری زودرس پوست مقابله کنیم؟
  • نکات مهم برای انجام ختنه
  • با بحث افزایش وزن در بارداری آشنا شوید
  • پیشگیری از از سرطان روده بزرگ با کدام مواد غذایی؟
  • بهترین در خانواده، موفق در جامعه
  • چند ترفند برای نظم آموزی به کودک
  • چطور به تغییر اخلاق در دوران بارداری عادت کنیم؟
  • کودک مورد آزار جنسی قرار گرفته را درک کنید!
  • آیا آمادگی تربیت فرزند اول را دارید؟!
  • آشنایی با رژیم رنگین‌کمانی
  • از سکته چشمی چه می دانید
  • راه های شادابی چشم
  • آشنایی با بیماری چشمی دویک
  • پیشنهاد سردبیر

  • فواید روزانه 15 دقیقه خنده
  • نزدیکی جنسی در این مواقع ممنوع است!
  • لوراتادین و دیفن هیدرامین و عوارض آن ها
  • درمان مشکلات بدن با ریواس
  • نظرات متخصصین درمورد رژیم 5:2
  • تجهیزات مورد نیاز در استخرها
  • اسهال، شایع ترین بیماری گوارشی در کودکان
  • جدیدترین ارزیابی داروی کاناگلیفلوزین
  • خاکشیر با آبلیمو برای این روزها
  • ناسالم ترین خورد و خوراک در ماه رمضان
  • با این ماسک صورت پوست خود را بوتاکس کنید
  • پیامدهای بی توجهی به قطره آهن نوزاد
  • گاندول کدو
  • تقویت اعصاب با این دانه
  • ۷ شیوه برای لاغر شدن اشخاص دیابتی
  • 
       
    
    x