غذای شبانه

شاید تا به حال به شما هم گفته باشند که غذا خوردن در شب باعث چاق شدن میشود،اما آیا نظریه درست است؟آیا غذا خوردن بعد از ساعت 6 عصر باعث اضافه وزن میشود؟این نظریه ها چقدر صحت دارند؟اگر میخواهید بدانید واقعاً غذا خوردن در شب و در ساعت بعد از 6 عصر شما را چاق میکند یا نه،ادامه را دنبال نمایید.

گفته می‌شود در حالی‌که بدن غذایی مانند چربی را به طور کامل در ساعات حوالی شش یا بعد از آن در بدن ذخیره نمی‌کند، بنابراین باید گفت خوردن در شب منجر به اضافه‌وزن می‌شود. از طرفی کم کردن عادات خوردن در نیمه‌شب هم می‌تواند سبب کاهش وزن شود. علت این مسئله آن است که هیچ‌کس نیمه‌شب به قصد خوردن کلم به یخچال دستبرد نمی‌زند. اغلب افراد در این ساعات، چیپس، شیرینی و یا غذاهایی با کالری بالا می‌خورند.

نیمه‌شب گرسنه می‌شوید؟ پس این کار را انجام دهید

با ولع خوردن غذا یا هله‌هوله در نیمه‌شب در کل کاری بدون دقت و آگاهی است. خوردن بدون آگاهی همواره با پُرخوری و افزایش وزن همراه است. اما اگر واقعا نیمه‌شب گرسنه هستید از خوردن نترسید. هرگز نباید خوردن را بی‌خیال شوید تنها به این دلیل که وقتش نیست. این فلسفه برای کاهش وزن اصلا جواب نمی‌دهد و سبب ایجاد پیوندی ناسالم با غذا خواهد شد.
در عوض سعی کنید به دنبال غذاهایی مانند سبزیجات، غلات کامل یا پروتئین کم‌چرب باشید و حجم غذایی هم که می‌خورید کم باشد. به خاطر داشته باشید که اگر گرسنگی نیمه‌شب‌تان به وفور رخ می‌دهد، پس به احتمال زیاد در نخستین وعده غذایی روز، به اندازه غذا نمی‌خورید. به‌جای فکر کردن درباره غذا نخوردن در نیمه‌شب، سعی کنید بر سوخت‌رسانی درست بدن در طول روز بیاندیشید. بدن شما به طور دقیق نمی‌داند که الان چه ساعتی است، اما این نکته را می‌داند که سوختش کم شده است.
پیشنهاد ما این است که روز خود را با صبحانه‌ای حاوی ۲۰ گرم پروتئین آغاز کنید. سعی کنید هر سه یا چهار ساعت یک‌بار غذای دیگری هم بخورید که سرشار از پروتئین باشد. اگر سعی کنید در سرتاسر روز به اندازه ‌کافی سوخت بدن را تأمین کنید، مسلما نیمه‌شب گرسنه نخواهید شد.

منبع : الو دکتر

ارسال شده در 28 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با این همه سختی، اینطوری تشکیل خانواده بدهید
  • عوارض روحی و روانی رژیم گرفتن
  • بدن انسان آسپرين مي‌سازد!
  • عکس هایی جالب و هراس آور رادیولوژی
  • سالمندان و عمر اضافه تر
  • خلاصی از بوی پا
  • راه حل های مهم برای مواجهه با سکته مغزی
  • تغذیه‌ بد دلیل ایجاد نیمی از مرگ ها در ایران
  • تمام فواید غذاخوردن به صورت دسته جمعی
  • چطوری پوست گردن را با ورزش سفت کنیم
  • پرتکرارترین اشتباهات زیبایی خانم ها
  • بررسی ایده ها از جوانب مختلف
  • ساعات خوابیدن اطفال چگونه باید باشد
  • ارتباط روحیات اطفال با نقاشی های آنان
  • بکاربردن سخنان زشت در میان افراد جامعه
  • محبوبترین ها

  • میل به خودنمایی با عمل های مختلف جراحی زیبایی
  • از خنده درمانی غافل نشوید
  • رواج بی رویه رفتارهای پرخاشگرانه
  • رویکرد نوین تشخیص بیماری افسردگی
  • چند راهنمایی که بدبین ها خوش بین شوند
  • روانشناسی و شاخه های آن را بهتر بشناسیم
  • سازگاری کودک با والدین و محل تولد
  • رفع استرس فقط با ده دقیقه زمان
  • افسردگی و تبعیض رفتاری میان فرزندان
  • به سلامت روان فرزندتان اهمیت دهید
  • بررسی مسئله ی افسردگی در خانم های خانه دار
  • نشانه های مهم برای افسردگی نونهالان
  • مهارت بخشش
  • زمانی که اضطراب به سراغتان می آید
  • بهترین و مهمترین راههای رسیدن سریع به آرامش
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است