آشپزی ضد پیری

قطعاً میدانید که آشپزی در سلامت بدن و سلامت پوست نقش بسیار مهمی دارد و یک آشپزی خوب میتواند سلامت شما را تضمین کند و یک آشپزی بد سلامت را از هر لحاظی تهدید کند.ما یک نوع آشپزی داریم به نام آشپزی ضد پیری که مواد خاصی در آن مورد استفاده میگیرد.در ادامه با این مواد آشنا خواهید شد.

به نقل از مجله موفقیت، پدیده پیری می‌تواند در هر زمان، بعد از گذشت از سن 30 سالگی شروع شود و معمولا پوست حالت کششی و ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.بدن شروع به سست شدن می‌کند و استخوان‌ها تراکم خودشان را از دست می‌دهند.پوست حالت ارتجاعی، شفافیت و درخشش خود را از دست خواهد داد و چین و چروک می‌خورد.

طبق تحقیقات، با مصرف خوراکی‌‌هایی از مواد ساده و قابل دسترس و با طبخی آسان، حمله علایم پیری کند شده و هیجانات و شادابی دوران جوانی زیاد می‌شود.

1- غذای ضد پیری : کلم بروکلی

“بروکلی”، یک منبع عالی ویتامین C و کاروتن است. تحقیقات اثبات می‌کند که این خانواده سبزیجات بهترین غذای ضد پیری و ضد سرطان هستند و “ماهی” بهترین پروتئین را تامین می‌کند با ترکیب کردن این دو ماده غذایی می‌توان عالی‌ترین خوراکی را تهیه کرد.

2- غذای ضد پیری : ماهی

ماهی از نظر میزان پروتئین بالاترین رتبه را دارد. خام یا پخته ماهی عالی‌ترین منبع ویتامین C است (100 گرم ماهی خام دارای 100 میلی‌گرم ویتامین C است)

3- غذای ضد پیری : پیاز

پیاز، می‌تواند تمیزکننده خون و پایین آورنده کلسترول باشد و جریان پیر شدن را کند می‌کند. پیاز و خوراکی‌های دریایی بالاترین میزان پروتئین را دارا هستند. علاوه بر آن پیاز نیاز بدن به روی را برطرف می‌سازد.

4- غذای ضد پیری : کلم

کلم، سرشار از ویتامین C و دارای فیبر بالایی است. “فیبر” نه فقط برای روده‌ها و معده مناسب است؛ بلکه، برای سیستم گوارشی نیز مفید بوده و به دفع مواد زاید کمک می‌کند.

دو فاکتور اصلی در کاهش فرآیند پیری وجود دارد: ویتامین‌ها و کاروتن در میوه‌های تازه.

ویتامین C و E و کاروتن، بهترین وسیله کمک برای کاهش جریان پیری هستند. کاروتن، به نگهداری و مراقبت سلامتی بافت‌ها کمک می‌کند و بهترین دوست خانم‌هاست.

ویتامین C و E هر دو آنتی‌اکسیدان هستند و می‌توانند در شروع پیری و فرتوتی تاخیر ایجاد کنند و جوانی را طولانی‌تر کنند. آن‌ها فقط به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک نمی‌کنند، اما وجود زیاد میوه‌های تازه و سبزیجات، سلامتی روده‌های بزرگ را افزایش می‌دهد و به دفع مواد زاید کمک می‌کند.

منبع : سلامت نیوز

ارسال شده در 1 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • استفاده های مختلف پوست موز
  • ابتلا به دیابت با این نشانه ها
  • داشتن شکم صاف و زیبا و ده نکته مهم
  • افزایش خطر رشد تومور دراثر مصرف داروی‌های کنترل کننده کلسترول
  • آنتي بيوتيک به صورت خودسرانه مصرف نشود
  • طریقه صاف کردن موهای کوتاه فر
  • فکر زیاد و ایجاد اختلال در تمرکز حواس
  • تاثیرات مثبت مفنامیک اسید بر حافظه
  • بانوان باردار و تشنگی دائم
  • آیا خلال دندان برای تمیز کردن دندان خوب است؟
  • ماسک بارداری برای جنین خطر آفرین است
  • آشنایی با انواع چربی های سالم
  • بهبود سلامت پوست، موها و ناخن ها
  • راه های شادابی چشم
  • اصول مواجهه با خشک شدن پوست
  • محبوبترین ها

  • با اگزما چیکار کنیم؟
  • با این رژیم غذایی پوست زیبا و شفافی داشته باشید
  • انتقال زگیل پا با دمپایی مشترک
  • نوع آرایش برای پوست های سفید و چشم های مشکی
  • توصیه های مفید درباره فرکردن موها
  • دانسته هایی درباره درمان منافذ باز پوست
  • 7 دلیل برای این که چرا صورت شما پف کرده است
  • مراقبت از پوست با انواع کرم های آرایشی
  • وقتی با میکاپ می‌خوابید چه می شود؟
  • علت اصلی آکنه در زنان تنبلی تخمدان است
  • درمان های ساده برای برطرف کردن ریزش مو
  • اعتقادات رایج در زمینه مراقبت از مو
  • چگونه با هویج زیبا شویم
  • برای پوست از چه سنی رتینول استفاده کنیم
  • مواد طبیعی برای مراقبت بیشتر از موها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است