موضوعات

اهل ورزش نیستید؟50 دلیل برای ورزش کردن

دلایل ورزش کردن

همه انسان های دنیا میدانند که برای تضمین سلامتی و حتی دور کردن بیماری ها از انسان باید ورزش کنند،اما با این تفاصیر برخی از افراد ورزش را کنار گذاشته اند.ورزش کردن دوای بسیاری از دردهاست و انسانی که ورزش نکند خیلی زود از پا میفتد.دلایل مختلفی برای ورزش کردن وجود دارد که ما برای شما 50 دلیل را گردآوری نموده ایم.

آیا احساس رخوت و بی انگیزگی دارید؟ بعضی از روزها احساس خوبی برای رفتن به باشگاه ورزشی ندارید. برخی دیگر از روزها حتی حس و حال قدم زدن به سمت اتاق حال و نشستن بر روی صندلی را نیز ندارید. ما میتوانیم این احساسات را تغییر دهیم. دفعه بعدی که به افزایش انگیزه خود نیاز داشتید، سعی کنید تمرینات ورزشی را آغاز کنید و وزن خود را کاهش دهید. این 50 دلیل که در این مقاله از راستینه آورده این را برای آنکه به تمرینات ورزشی روی بیاورید، بررسی کنید.

دلایل شروع ورزش

  • اگر شما تاکنون این را نمیدانستید، بدانید که انجام تمرینات ورزشی برای شما خوب هستند. داشتن یک سبک زندگی فعال و پویا و تغذیه صحیح و مناسب از بهترین روش ها برای سالم ماندن هستند. این موارد نه تنها از ابتلا به بیماری جلوگیری میکنند، بلکه بدن شما را در وزن مناسب نگاه میدارند.
  • برای قوی تر شدن .
  • ورزش طول عمر شما را افزایش میدهد. از لحاظ علمی ثابت شده است که داشتن یک برنامه ثابت ورزش 30 دقیقه ای در پنج روز از هفته سبب افزایش طول عمر شما تا چندین سال خواهد شد! پیاده روی ساده، دوچرخه سواری یا دویدن آهسته، سال ها به طول عمر شما می افزاید.
  • برای افزایش اعتماد به نفس شما
  • سرگرم شدن با کودکان. کودکان شما پس از خسته شدن سریع تر به خواب میروند. بازی هایی نظیر دویدن دنبال کودکان در حیاط خانه علاوه بر سرگرمی این مزیت را نیز دارند.
  • برای سوزاندن کالری دسر های شبانه
  • هر چه بیشتر از پله بالاتر بروید، بالا رفتن های بعدی آسان تر میشود.
  • تمرین یک تفریح است. همیشه نیازی نیست که با وسایلی نظیر تردمیل تمرین کنید و میتوانید تمرینات ورزشی مناسب خود را بیابید. کلاس های زومبا، یوگا یا پیاده روی را برای داشتن تناسب اندام امتحان کنید.
  • ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهید.
  • در زنان سبب افزایش اندازه سینه ها میشود.
  • یک قدم رو به جلو و پیشرفت در زندگی است زیرا شما طالب عقب گرد نیستید.
  • برای تحت تأثیر قراردادن دوستان و آشنایان …! میتوانید به دوران اتحاد خود با دوستان دبیرستان باز گردید؟ نظرتان در مورد یک گردهمایی خانوادگی چیست؟ آغاز تمرینات ورزشی از امروز سبب سورپرایز آشنایان شما در آینده نزدیک میشود.
  • برای بهبود توازن بدنی
  • برای کاهش علائم قاعدگی
  • برای گذراندن وقت با دوستان؛ اگر بتوانید قرارهای ملاقات خود را با تمرین های ورزشی هماهنگ کنید، دو نشان را با یک تیر زده اید! اگر بتوانید همسرانتان را نیز با خود همراه کنید، یک موقعیت برد-برد برای شما ایجاد شده است.
  • سلامت بدنی به داشتن تأثیر مثبت بر سلامت ذهنی کمک میکند.
  • ریسک سکته قلبی کاهش می یابد.
  • احساسات فوق العاده ای به شما دست میدهد. تکمیل یک تمرین ورزشی، روشی فوق العاده برای داشتن احساس خوب و خوشایند در مورد خود است. این کار نه تنها به اعتماد به نفس شما می افزاید بلکه شما از اینکه تمرین را به اتمام رسانده اید، به خود میبالید.
  • انجام تمرینات ورزشی رایگان است.
  • از شما الگوی خوبی برای فرزندانتان ایجاد میکند.
  • حالت مزاجی شما را بهبود میبخشد.
  • سردرد های مزمن را بهبود میبخشد. اگر دارای سردردهای ناشی از تنش های روزانه هستند، انجام تمرین های ورزشی این موارد را کاهش میدهد. سردردهای ناشی از استرس های روزانه از جمله سردرد های معمول هستند که میتوانید به جای استفاده از مسکن ها، از تمرینات ورزشی برای بهبود آنها استفاده کنید.
  • نقطه آغازی برای کاهش وزن است.
  • الگوی خواب شما را بهبود میبخشد. اگرچه متخصصین اختلالات خواب میگویند که نباید بلافاصله قبل از خواب تمرینات ورزشی انجام داد، انجام تمرینات بدنی روزانه سبب بهبود ریتم شبانه روزی بدن میشود که با نام ساعت بیولوژیک بدن نیز شناخته میشود.
  • میزان سوخت و ساز بدن را در حالت استراحت افزایش میدهد.
  • به مدیریت استرس ها کمک میکند. آیا احساس نا امیدی دارید؟ سعی کنید وزنه های سنگین را بلند کنید یا بدوید! همچنین برخی از تمرینات یوگا هستند که استرس را کاهش میدهند.
  • شکمی صاف و متناسب خواهید داشت.
  • تناسب اندام ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد که بر اساس آمار موسسه کنترل بیماری ها، اولین دلیل مرگ و میر در کشور آمریکا به شمار میرود.
  • در حالت عریان نیز متناسب خواهید بود.
  • حالت بدنی شما (نظیر طرز راه رفتن، ایستادن و …) بهبود می یابد.
  • انرژی بیشتری به شما میبخشد. تمرین مداوم و منظم یکی از بهترین روشها برای افزایش طبیعی انرژی بدن است. سپس شما میتوانید از این انرژی در تمامی جنبه های زندگی خود استفاده کنید.
  • میتوانید به راحتی شنا بروید به جای اینکه این تمرین را به صورت ناقص انجام دهید (منظور حرکت شنا در نرمش میباشد.).
  • میتوانید لباس های جذاب به تن کنید.
  • تمرینات ورزشی منظیم از راه های عالی برای مقابله با عوارض فیزیکی و نشانه های پیری است.
  • سبب افزایش بهره وری شما در کار و منزل میشود.
  • سبب مبارزه با چاقی مزمن و رو به رشد میشود. این پدیده چیست؟ افزایش وزن آهسته و پایدار که با افزایش سن اتفاق میافتد. رفتن به باشگاه ورزشی و تغذیه صحیح از بهترین راه ها برای مقابله با این پدیده هستند.
  • بهترین راه برای دستیابی به اهداف است. اگر هدف شما دستیابی به تناسب اندام باشد، با این کار برای دستیابی به یک هدف تلاش میکنید و میجنگید و با دست یافتن به هدف، دارای روحیه عالی خواهید شد و خود را مستحق پاداش میدانید (و برای دست یافتن به اهداف بعدی نیز آماده خواهید بود.).
  • سبب افزایش خلاقیت شما در تفکر میشود.
  • روشی فوق العاده برای گذراندن زمان بیشتر با فرزندان و آموزش عادت های مرتبط با سلامتی به آنان است.
  • هیچگاه حسرت ورزشکار شدن را نخواهید داشت. پس از بازگشت از باشگاه ورزشی، دارای احساس نشاط، قدرت و سلامتی هستید! تنها چیزی که حسرت آن را میخورید، ادامه ندادن بیشتر تمرینات است.
  • آستانه تحمل شما بالا میرود.
  • اشتهای شما بهبود مییابد. غذاها را با لذت بیشتری میخورید.
  • سبب سوزاندن کالری میشود که منجر به کاهش وزن میشود. این امر بدیهی به نظر میرسد. مبنای کاهش وزن، سوزاندن مقدار بیشتری کالری نسبت به کالری است که از غذا به بدن میرسد. با انجام تمرین، شما کالری بیشتری را نسبت به حالت عادی میسوزانید. ولی مطمئن شوید که مقدار کافی غذا مصرف میکنید.
  • خرید لذت بخش تر خواهد شد! هنگامی که تمرینات ورزشی انجام دهید، احساس خوبی دارید و از خرید لباس های جدید برای خود لذت میبرید.
  • ورزش سبب کاهش نرخ ضربان قلب شما در حالت استراحت میشود.
  • ورزش شما را به دورانی که شلوار های جین تنگ میپوشیدید، باز میگرداند.
  • سبب کاهش یبوست و تقویت روده میشود.
  • سبب انعطاف بدنی بیشتر میشود.
  • ورزش سبب بهبود انگیزه جنسی میشود و به تقویت قوای جنسی شما کمک می کند .
  • ورزش کنید چون ارزش آن را دارید (لایق دستیابی به مزیت های گفته شده در این مقاله از سایت راستینه هستید.).

منبع : راستینه

Salman

30 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • حرکات کششی و هزار و یک فایده!
  • حرکات ورزشی در ساعات اداری
  • دیابتی ها به همین سادگی قندشان را کنترل کنند
  • طول عمرتان را افزایش دهید،با این 8 ورزش
  • طناب بزنید،بخاطر این 3 دلیل جالب
  • فایده های مختلف دویدن برای بدن
  • تنظیم شخصیت با کمک ورزش
  • ناشناخته ترین ورزش های باستانی ایرانی
  • چه مکملی را در چه زمانی باید مصرف کرد
  • هدف شما از تمرینات ورزشی چیست؟
  • تاثیرات مختلف سبک های مختلف ورزشی بر بدن
  • ورزش های صبحگاهی برای تقویت عضلات بدن
  • ورزشکاران حتما بخوانند
  • تاثیرات مثبت گرما بر ورزشکاران
  • مقدار عضله و چربی خود را بررسی کنید
  • پربازدیدترین مطالب

  • مراقبت از بدن در برابر زمین خوردن
  • حرکت زیر بغل دمبل تک را چگونه انجام دهیم
  • تاثیر آهن و کلسیم بر عملکرد ورزشکاران
  • حرکات بدنسازی و درد مچ دست
  • دانستنی هایی مهم در مورد مکمل های غذایی
  • تاثیر حرکات ورزشی در مبتلایان به استئوآرتریت زانو
  • تمرینات ورزشی مختص لاغر و كمرباريك‌ شدن
  • ورزش و تقویت سیستم گوارشی
  • رشد عضلات و خطاهای آن
  • برای پایین آمدن چربی این نسخه ورزشی را بدانید
  • ترکیب ورزشهای هوازی و غیر هوازی
  • برای افزایش سلامت روده‌ها این 5 ورزش را فراموش نکنید
  • توصیه های تخصصی و کامل چربی‌ سوزی قسمت3
  • باسن و ران های خوش فرم را با این حرکات ورزشی تجربه کنید
  • تاثیرات فیزیوتراپی پیش از تعویض مفصل ران یا زانو
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • درمان گرفتگی در بینی خردسالان
  • خاصیت های معجزه آسای آناناس
  • تاثیر نیکوتین بر سیستم عصبی
  • تاثیرات مثبت گل درمانی بر بدن
  • نفاس پس از زایمان و شیردهی
  • برطرف کردن اسهال در خردسالان
  • افزایش مهارت های اجتماعی برای دوست یابی
  • پرهیزات مهم در فصل پاییز
  • نشانه های سلامت یک کودک دو ساله
  • بررسی علل بروز حاملگی کاذب
  • رسیدن به شکم صاف با مصرف نوعی معجون
  • بررسی جنین بعد از سی هفته
  • اسرار مصرف موز
  • عوامل استرس زا در زندگی
  • اهمیت رازداری در زندگی دونفره
  • پیشنهاد سردبیر

  • تغذیه مقابل تلویزیون ممنوع
  • سالمندان و مراقبت از خود
  • اطلاعاتی پیرامون رژیمی به نام سواحل جنوب
  • همه فواید شیر دادن به بچه برای مادر
  • روانکاوی مکیدن انگشت
  • راه حل عدم تمایل به نوشیدن شیر
  • ناتوانی برای شادبودن با این مشکلات
  • توصیه های غذایی دکتر اوز
  • تاثیرپذیری آینده شغلی از تغذیه
  • مناسبترین آنتی بیوتیک شیرین ،آنتی ویروس و قارچ
  • مواد غذایی و مکمل های تاثیرگذار بر میگرن
  • صرفا برای سالمندان
  • صحبت های متخصص ارورلوژِی در مورد کاندوم
  • ارتباط چاقی با مشکلات روحی و روانی
  • مصرف مکمل‌های عضله ساز خطرناک است
  • 
       
    
    x