دلایل ورزش کردن

همه انسان های دنیا میدانند که برای تضمین سلامتی و حتی دور کردن بیماری ها از انسان باید ورزش کنند،اما با این تفاصیر برخی از افراد ورزش را کنار گذاشته اند.ورزش کردن دوای بسیاری از دردهاست و انسانی که ورزش نکند خیلی زود از پا میفتد.دلایل مختلفی برای ورزش کردن وجود دارد که ما برای شما 50 دلیل را گردآوری نموده ایم.

آیا احساس رخوت و بی انگیزگی دارید؟ بعضی از روزها احساس خوبی برای رفتن به باشگاه ورزشی ندارید. برخی دیگر از روزها حتی حس و حال قدم زدن به سمت اتاق حال و نشستن بر روی صندلی را نیز ندارید. ما میتوانیم این احساسات را تغییر دهیم. دفعه بعدی که به افزایش انگیزه خود نیاز داشتید، سعی کنید تمرینات ورزشی را آغاز کنید و وزن خود را کاهش دهید. این 50 دلیل که در این مقاله از راستینه آورده این را برای آنکه به تمرینات ورزشی روی بیاورید، بررسی کنید.

دلایل شروع ورزش

  • اگر شما تاکنون این را نمیدانستید، بدانید که انجام تمرینات ورزشی برای شما خوب هستند. داشتن یک سبک زندگی فعال و پویا و تغذیه صحیح و مناسب از بهترین روش ها برای سالم ماندن هستند. این موارد نه تنها از ابتلا به بیماری جلوگیری میکنند، بلکه بدن شما را در وزن مناسب نگاه میدارند.
  • برای قوی تر شدن .
  • ورزش طول عمر شما را افزایش میدهد. از لحاظ علمی ثابت شده است که داشتن یک برنامه ثابت ورزش 30 دقیقه ای در پنج روز از هفته سبب افزایش طول عمر شما تا چندین سال خواهد شد! پیاده روی ساده، دوچرخه سواری یا دویدن آهسته، سال ها به طول عمر شما می افزاید.
  • برای افزایش اعتماد به نفس شما
  • سرگرم شدن با کودکان. کودکان شما پس از خسته شدن سریع تر به خواب میروند. بازی هایی نظیر دویدن دنبال کودکان در حیاط خانه علاوه بر سرگرمی این مزیت را نیز دارند.
  • برای سوزاندن کالری دسر های شبانه
  • هر چه بیشتر از پله بالاتر بروید، بالا رفتن های بعدی آسان تر میشود.
  • تمرین یک تفریح است. همیشه نیازی نیست که با وسایلی نظیر تردمیل تمرین کنید و میتوانید تمرینات ورزشی مناسب خود را بیابید. کلاس های زومبا، یوگا یا پیاده روی را برای داشتن تناسب اندام امتحان کنید.
  • ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهید.
  • در زنان سبب افزایش اندازه سینه ها میشود.
  • یک قدم رو به جلو و پیشرفت در زندگی است زیرا شما طالب عقب گرد نیستید.
  • برای تحت تأثیر قراردادن دوستان و آشنایان …! میتوانید به دوران اتحاد خود با دوستان دبیرستان باز گردید؟ نظرتان در مورد یک گردهمایی خانوادگی چیست؟ آغاز تمرینات ورزشی از امروز سبب سورپرایز آشنایان شما در آینده نزدیک میشود.
  • برای بهبود توازن بدنی
  • برای کاهش علائم قاعدگی
  • برای گذراندن وقت با دوستان؛ اگر بتوانید قرارهای ملاقات خود را با تمرین های ورزشی هماهنگ کنید، دو نشان را با یک تیر زده اید! اگر بتوانید همسرانتان را نیز با خود همراه کنید، یک موقعیت برد-برد برای شما ایجاد شده است.
  • سلامت بدنی به داشتن تأثیر مثبت بر سلامت ذهنی کمک میکند.
  • ریسک سکته قلبی کاهش می یابد.
  • احساسات فوق العاده ای به شما دست میدهد. تکمیل یک تمرین ورزشی، روشی فوق العاده برای داشتن احساس خوب و خوشایند در مورد خود است. این کار نه تنها به اعتماد به نفس شما می افزاید بلکه شما از اینکه تمرین را به اتمام رسانده اید، به خود میبالید.
  • انجام تمرینات ورزشی رایگان است.
  • از شما الگوی خوبی برای فرزندانتان ایجاد میکند.
  • حالت مزاجی شما را بهبود میبخشد.
  • سردرد های مزمن را بهبود میبخشد. اگر دارای سردردهای ناشی از تنش های روزانه هستند، انجام تمرین های ورزشی این موارد را کاهش میدهد. سردردهای ناشی از استرس های روزانه از جمله سردرد های معمول هستند که میتوانید به جای استفاده از مسکن ها، از تمرینات ورزشی برای بهبود آنها استفاده کنید.
  • نقطه آغازی برای کاهش وزن است.
  • الگوی خواب شما را بهبود میبخشد. اگرچه متخصصین اختلالات خواب میگویند که نباید بلافاصله قبل از خواب تمرینات ورزشی انجام داد، انجام تمرینات بدنی روزانه سبب بهبود ریتم شبانه روزی بدن میشود که با نام ساعت بیولوژیک بدن نیز شناخته میشود.
  • میزان سوخت و ساز بدن را در حالت استراحت افزایش میدهد.
  • به مدیریت استرس ها کمک میکند. آیا احساس نا امیدی دارید؟ سعی کنید وزنه های سنگین را بلند کنید یا بدوید! همچنین برخی از تمرینات یوگا هستند که استرس را کاهش میدهند.
  • شکمی صاف و متناسب خواهید داشت.
  • تناسب اندام ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد که بر اساس آمار موسسه کنترل بیماری ها، اولین دلیل مرگ و میر در کشور آمریکا به شمار میرود.
  • در حالت عریان نیز متناسب خواهید بود.
  • حالت بدنی شما (نظیر طرز راه رفتن، ایستادن و …) بهبود می یابد.
  • انرژی بیشتری به شما میبخشد. تمرین مداوم و منظم یکی از بهترین روشها برای افزایش طبیعی انرژی بدن است. سپس شما میتوانید از این انرژی در تمامی جنبه های زندگی خود استفاده کنید.
  • میتوانید به راحتی شنا بروید به جای اینکه این تمرین را به صورت ناقص انجام دهید (منظور حرکت شنا در نرمش میباشد.).
  • میتوانید لباس های جذاب به تن کنید.
  • تمرینات ورزشی منظیم از راه های عالی برای مقابله با عوارض فیزیکی و نشانه های پیری است.
  • سبب افزایش بهره وری شما در کار و منزل میشود.
  • سبب مبارزه با چاقی مزمن و رو به رشد میشود. این پدیده چیست؟ افزایش وزن آهسته و پایدار که با افزایش سن اتفاق میافتد. رفتن به باشگاه ورزشی و تغذیه صحیح از بهترین راه ها برای مقابله با این پدیده هستند.
  • بهترین راه برای دستیابی به اهداف است. اگر هدف شما دستیابی به تناسب اندام باشد، با این کار برای دستیابی به یک هدف تلاش میکنید و میجنگید و با دست یافتن به هدف، دارای روحیه عالی خواهید شد و خود را مستحق پاداش میدانید (و برای دست یافتن به اهداف بعدی نیز آماده خواهید بود.).
  • سبب افزایش خلاقیت شما در تفکر میشود.
  • روشی فوق العاده برای گذراندن زمان بیشتر با فرزندان و آموزش عادت های مرتبط با سلامتی به آنان است.
  • هیچگاه حسرت ورزشکار شدن را نخواهید داشت. پس از بازگشت از باشگاه ورزشی، دارای احساس نشاط، قدرت و سلامتی هستید! تنها چیزی که حسرت آن را میخورید، ادامه ندادن بیشتر تمرینات است.
  • آستانه تحمل شما بالا میرود.
  • اشتهای شما بهبود مییابد. غذاها را با لذت بیشتری میخورید.
  • سبب سوزاندن کالری میشود که منجر به کاهش وزن میشود. این امر بدیهی به نظر میرسد. مبنای کاهش وزن، سوزاندن مقدار بیشتری کالری نسبت به کالری است که از غذا به بدن میرسد. با انجام تمرین، شما کالری بیشتری را نسبت به حالت عادی میسوزانید. ولی مطمئن شوید که مقدار کافی غذا مصرف میکنید.
  • خرید لذت بخش تر خواهد شد! هنگامی که تمرینات ورزشی انجام دهید، احساس خوبی دارید و از خرید لباس های جدید برای خود لذت میبرید.
  • ورزش سبب کاهش نرخ ضربان قلب شما در حالت استراحت میشود.
  • ورزش شما را به دورانی که شلوار های جین تنگ میپوشیدید، باز میگرداند.
  • سبب کاهش یبوست و تقویت روده میشود.
  • سبب انعطاف بدنی بیشتر میشود.
  • ورزش سبب بهبود انگیزه جنسی میشود و به تقویت قوای جنسی شما کمک می کند .
  • ورزش کنید چون ارزش آن را دارید (لایق دستیابی به مزیت های گفته شده در این مقاله از سایت راستینه هستید.).

منبع : راستینه

ارسال شده در 30 شهریور 1395 توسط سلمان آرین با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مزایای داشتن پوست قهوه ای
  • چگونه بفهمیم که به بیماری روانی مبتلا شده ایم
  • روده بیرون از بدن
  • نژادهای مختلف سگ گارد
  • اختلالات لوله های رحمی
  • کالری حلوا
  • عوارض مصرف داروهای کاهنده کلسترول در خون
  • کبدتان را با زرشک پاکسازی کنید
  • از لیزر لیپولیز در چه زمانی نباید استفاده کنیم
  • رواج بی رویه سنگ کلیه در ایرانیان
  • گراتن اسفناج با سس بشامل
  • بقچه پنیر رژیمی
  • خاصیت های تغذیه ای پوست سیب‌زمینی
  • بیماران دیابتی و ازدواج با آن ها
  • اطلاعاتی راجع به ساعت خواب نوزادان
  • محبوبترین ها

  • نشانه های سلامت دندان کودک
  • دروغگویی و تشخیص آن در سخنان اطفال
  • همه چیز درباره دیابت در کودکان
  • ترغیب فرزندان به داشتن رابطه دوستانه
  • دریافت ید در اطفال
  • از پستانک استفاده کنم یا خیر؟
  • تهیه خوراکی برای کودکان در مدرسه
  • از “قلب” کودک خود مواظبت کنید
  • کاهش رشد اطفال با مشکلات روده ای
  • همه چیز درمورد ارتباط نوزاد با والدینش
  • دلایل عمده مکیدن انگشتان دست
  • اگر می خواهید فرزند با هوشی داشته باشید مطلب زیر را از دست ندهید
  • چه علائمی خبر از رشد اولین دندان بچه می دهند
  • برای این رفتار وعادات کودکتان نگران نباشید
  • همه چیز درباره ی اگزمای آتوپیک یا سرشتی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است